Právní předpis byl sestaven k datu 02.03.2007.
Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 02.03.2007.
XXX. X) Xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx interpretace xxxxxxx práva xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx
49. Xxx xxxxxx případu xx xxxxxxxxxxx odlišení pojmu "xxxxxxxxxxx xxxxx" x xxxxx "xxxxx zákona". Xxxxxxx návrh zákona xx xxxxxxx v xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx Xxxxxxx (čl. 41, 42, 44 - 48), pozměňovací xxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx č. 90/1995 Sb., x xxxxxxxx xxxx Poslanecké xxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx předpisů, (xxxx xxx "JŘPS"), xxxxxxxxx-xx xx Ústavou upravených xxxxxx mezi xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (x "xxxxxxxxxxxx návrhu" xx x této xxxxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxx - xxx čl. 46 xxxx. 2, čl. 47 xxxx. 2, 3 x 4, čl. 50 xxxx. 2). Xxxxxx xxxxxxxxxx §63 odst. 1 XXXX stanoví, xx xxxxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxxx návrhy "x projednávané xxxx." Xxxx xxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx "x xxxxxx věci xxxxxxxxxxxxxx xxxx." Ustanovení §63 xxxx. 1 xxx 5 JŘPS xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxx xx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx. Xxxxx xxxxxxx k xxxxxxx zákonů xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx x práva xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxx xxxx x xx xxxxxxx, xxxxx je xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx vyhrazenou xxxxx realizaci xxxxx xxxxxxxxxxx iniciativy. Již x xxxxxxx odlišení xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, a xx kvůli dodržení xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx prvně jmenovanou, xxx dovodit, xx xxxxxxxxxxx xxxxx by xxx xxxxxxxx toliko xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxxx xxxxx xx ji ani xxxxxxx měnit, xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx, a xxx xxxx xx xx měl pohybovat xxxx xxxxxxx zákonodárné xxxxxxxxxx, resp. návrhu xxxxxx (podobně Xxxxxx, X.: Xxxxxxxxxxxx xxxxx, Xxxxxxx právo č. 2/2000, x. 65 x násl.).
50. Xxxxxxxx x xxxxxxxxx prostoru xxxxxxxxxxx pozměňovacím návrhům xxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx povahy xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx návrhem zákona. Xxxxx případ bývá X. X. xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxx. xxxxxxxxxxxx xxxxxx ("legislative xxxxxx"), xxxxxxx xxxxxxxxx xx v USA xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxx xx xxxxxxxxxx sice za xxxxxxxxx, avšak xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx.
51. Xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx je xxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx nazývaný "xxxx xxxxxx" (tzv. xxxxxx xxxxxx). V xxxxx případě xxx x xxxxxxxxxxxx kritérií xxxxx xxxxxxxxxxxxx na xxxxxxx tzv. xxxxxxxxxxx xxxx, tj. xxxxxxxx xxxxxx vztahu. Xxxxxx xxxxx, xxx x xxxxxxxxx xxxxxx, zda x xxxxxxxxxx xxxxxxx xxx o xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx x xxxxx, xxx xxxxx se x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx tzv. "xxxxxxxx". X tomto případě xx technikou pozměňovacího xxxxxx x xxxxxx xxxxxx připojí úprava xxxxx jiného xxxxxx, x xxxxxxxxxxxx předlohou xxxxxxxxxxxxxxx. Xx zřejmé, xx x intenzita xxxx xxxxxxxxxx v xxxxxxxx xx mohla xxx xxxx x xxxx xxxxxxxxx, xxx-xx xx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxx zákona (x xxxxx případě xx xx ovšem xxxxxxxxx o xxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx), xxx se xxxxx x procesu xxxxxxxxx "xxxxxxxxxxxx pozměňovacího návrhu" xxxxxx, neboť xx xxxxxx čtení xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx. Xxx xx xxx xxxxxx x xxxxxxxxx nebezpečí xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
52. Xxxxxxxx úzkého xxxxxx (xxxxxxxxxxx rule) xx x americkém Xxxxxxxx xxxxx xx roku 1789 x xxxx xx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx Xxxxxxxx x xxxx uznáváno xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx (obdobně xxxxxxxx příručka Xxxxx'x Xxxxxx xx Xxxxxxxxxxx Xxxxxxxxx, 1989, xx. 402 /Amendments Xxxx Xx Germane/, s. 264 - 265). Xxxx xxxxxxxx vyjadřuje xxxxxxxxx, podle kterého xx pozměňovací xxxxx xxxx týkat xxxxx xxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx projednáván. Xx xxxxxxxx xx xxxxx, xx xxxxxxxx xxx v xxxxxxx xxxx projednávat xxxxx xxxxxxx věcně xxxxxxxxx xxxxxxx. Jeho xxxxxx xx xxxxxxxxxx řádnou xxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, x xxxxxxxxxx xxxxxxxx x efektivitu xxxxxxx xxxxxxxx. Xx-xx vznesen xxxxxxxxxxx návrh, který xxxxxxxx x tímto xxxxxxxxx, xxx xxxxx xxxx jiným členem xxxxxxxx xxxxxxxxx. Xx xxx, kdo namítá, xxxx leží xxxxxxx xxxxxxx prokazovat xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx. Po vznesení xxxxxxx kolize s xxxxx pravidlem předsedající xxxxxxxx posoudí xxxxxx x xxxx ustanovení xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x poté xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x tomuto xxxxxxxxxx. X xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx, xx xxxxxxxxxxx xxxxx se musí xxxx xxxxxxxxx k xxxxx xxxxxxxxxxx ustanovení xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx zákona xxxxx jeho xxxxx. Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx s pravidlem xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx x xxxx:
∙ xxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx posuzovaného xxxxxx xxxxxx,
∙ xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx návrhu xxxx xxx úzký xxxxx k xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx návrhu xxxxxx,
∙ úprava xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxxx ustanovením xxxxxx xxxxxx,
∙ obecný xxxxxxx xxxx být xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx,
∙ xxxxxxxxxxx xxxxx obsahující xxxxxxx xxxxx x návrhu xxxxxx, xxxxx předvídá xxxxxxxxxx xxxxx v xxxxx, xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx mající xxxx xxxxx.
53. Prezidentský xxxxxx XXX xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxx. Xxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx zkoumat poměry xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxx. xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx ve Xxxxxxx, x xx xx xxxxxx části xxxxxxxxxxx Xxxxxxx rady (Schorm, X.: Xxxxxxxxxxx xxxxxx xx Francii. Rigorózní xxxxx obhájená xx Xxxxxxxxx fakultě XX x Xxxx, 2000, x. 124 xxxx.). Xxxxxxx xx x xxxx, že xxxxxxx (xxxxxxxxxxx návrh) xxxx xxx xxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx návrhu xxxxxx (xxxxxxxxxxx xxxxx: xxxxxxxx změna, xxxxxxxxx, xxxxxxxxx s xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx). X případě xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxx o nepřípustné "xxxxxxxxxxxx xxxxxx", tj. xxxxxxxx ustanovení. Xxxxxxx xxxx xxxxxx již x 80. xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx samostatně xxxxxxxxx xxxxx zákonodárné xxxxxxxxxx x práva xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, x xx xxx xxxxxx na to, xxx ta xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx návrhů. Xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx pozměňovacích xxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxxxx a senátoři xxxxxx xxxxxxxx zákonodárného xxxxxxx (xxxxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx.).
54. Xx Xxxxx Zélandu jsou xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx pozměňovacího xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx od xxxxxx na zamítnutí xxxxxxxx, xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx relevance (xxxxx x xxxx, xxx xx xxx xxxxxx - xxx xx xxx xxxxxxxxx do xxxxxx, xxxxxxxxx omezuje xxxxxxx i xxxxxxxxxxxx) (XxXxx, X.: Parliamentary Xxxxxxxx in New Xxxxxxx. Xxxxxxxxxx, 3. xxx. 2005, zejm. x. 216 - 217). Xxxxxxx tomu xx v xxxxxxxxxxx Xxxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx slova, nahrazení xxxxx xxxxx či xxxxxxxx xxxxxx slova, xxxxx xxx respektování xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x návrhu xxxxxxxx (Xxxxx, X. (xx.): Odgers' Xxxxxxxxxx Xxxxxx Xxxxxxxx. Xxxxxxxx, 11. xxx. 2002, x. 184 - 185). Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx x německá nauka, xxxxxx xxxxxxx xxx. xxxxxxxxx zákonů (Xxxxxxxxxxxxxxxxxx), xxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxx se xxxxxxxxxxx xx názvu xxxxxx. Xxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx transparence xxxxxx práva i xxxxxxxxxxxxx práva a xxxx jak xxxxxxxx, xxx x xxxxxxxx xxxxx (Xxxxx, X.: Xxxxxxxxxxxx ohne Parlament? Xxxxxx, Xx Xxxxxxx Xxxxx, 2004, s. 16-17). Xxxxxxxxxxx návrhy xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxxx xxxxx xxx xxxxxxxxxxx předlohu, xxxxxxxx xxx v xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x ní, xxxxx "xxxxxxxx" k xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx iniciativu (Xxxxxxxxx, H.: Gesetzgebung. Xxxxxxxxxx: X. X. Xüxxxx, 2. xxx. 2002, x. 84).
55. Xxx xxxx xxxx xxxxxxx, Ústava Xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, x xx x xxxxx xxxxx pojednávající o xxxx xxxxxxxxxxx. Je xxxxx zřejmé, že xxxxxxxx návrhu zákona xx xxx být xxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx pro xxxxx moci xxxxxxxxxxx. Xxxx xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxx ve xxxxxxx x funkcemi xxxx moci, jak xxxx xxxxxxxxx shora. Xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx, rovné, xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxx, xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx, xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx uplatňovaná xxx xxxxxxxxxxxx zákonů, xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx rozhodování. Princip xxxxxxxxxx směřuje xxx xxxxxxx, tak i xxx xxxxxxxxxxx komory. Xxxxxxxx xxxxxx dovnitř xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx parlamentní xxxxxx, xxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. A xxxxxxx bývá xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx na xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xx xxxxx tyto debaty xxxxxxx xxx xxxxx, xx xxxxx ně xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
56. X xxxxxxxxxx xx xxxx odráží xxxx pluralismu, xxxxx xx xxxxxxxx a xxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx. X xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, x xxxxxxxxx x x xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx parlamentu xx xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx, xxxxx xxx xxxxxxx realizuje xxxxxxxx, kterou lze xxxxxx jako xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx. Xxxxx xxx x parlamentu xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx tzv. xxxxx xxxxx, tj. zájmy xxxxxxxx společenských xxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xx. Právě tyto xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx x xxx xxxxxxxxx xxxxx. Xxxxxxx xxxx principy xx xxxxx xxxxxxxxxxx při xxxxxx i xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx se x xxxxxxx xxxxxx, x xxx xxxxx x xxxxxxxxxxxx toho, xx xxxx třeba xxxxxxxxx za xxxxx xxxxxx.