Právní předpis byl sestaven k datu 16.12.2025.
Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 02.03.2007.
III. B) Princip xxxxxxx konformní xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx proces
49. Pro xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx "xxxxxxxxxxx návrh" a xxxxx "návrh xxxxxx". Xxxxxxx xxxxx zákona xx xxxxxxx v xxxxxxx souvislostech Ústavou (čl. 41, 42, 44 - 48), xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx č. 90/1995 Sb., o xxxxxxxx xxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx předpisů, (xxxx xxx "JŘPS"), odhlížíme-li xx Ústavou upravených xxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (x "xxxxxxxxxxxx xxxxxx" xx x xxxx xxxxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxx - xxx čl. 46 xxxx. 2, čl. 47 xxxx. 2, 3 a 4, čl. 50 xxxx. 2). Xxxxxx ustanovení §63 odst. 1 XXXX xxxxxxx, xx xxxxxxxx xxxx x xxxxxxxx podávat návrhy "x projednávané xxxx." Xxxx xxxxxx se xxxx vztahovat "k xxxxxx věci xxxxxxxxxxxxxx xxxx." Ustanovení §63 xxxx. 1 xxx 5 JŘPS xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx návrhu, xxxx xx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxx xxxxx původního xxxxxx. Xxxxx xxxxxxx x xxxxxxx zákonů xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx se odvozuje x práva xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxx není x ní totožné, xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx sférou xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx práva xxxxxxxxxxx iniciativy. Xxx x potřeby xxxxxxxx xxxxxxxxxxx iniciativy x xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, x xx xxxxx dodržení xxxxxxxxx ústavních xxxxxx xx prvně jmenovanou, xxx xxxxxxx, že xxxxxxxxxxx xxxxx by xxx xxxxxxxx toliko xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx právní xxxxxx, tedy xxxxx xx xx xxx xxxxxxx měnit, xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx, x xxx xxxx by xx xxx pohybovat xxxx předmět xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx. návrhu xxxxxx (xxxxxxx Schorm, X.: Xxxxxxxxxxxx xxxxx, Xxxxxxx xxxxx x. 2/2000, x. 65 x xxxx.).
50. Xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx nabýt povahy xxxxxxxxxx xxxxxxxxx daného xxxxxx anebo xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx předmětu xxxxxxxxxx xxxxxxx zákona. Xxxxx případ bývá X. X. xxxxxxxxx xxxxxxxxx jako xxx. xxxxxxxxxxxx xxxxxx ("xxxxxxxxxxx xxxxxx"), xxxxxxx xxxxxxxxx xx x USA xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx, avšak xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx.
51. Od tohoto xxxxxxx xxxxxxx je xxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx nazývaný "xxxx xxxxxx" (xxx. xxxxxx xxxxxx). X xxxxx případě xxx x překračování kritérií xxxxx xxxxxxxxxxxxx na xxxxxxx tzv. xxxxxxxxxxx xxxx, xx. pravidla xxxxxx xxxxxx. Xxxxxx xxxxx, xxx x xxxxxxxxx otázky, zda x xxxxxxxxxx xxxxxxx xxx o řádný xxxxxxxxxxx návrh anebo x xxxxx, pro xxxxx xx x xxxxxx xxxxxxxxx vžilo xxxxxxxx xxx. "přílepek". X xxxxx xxxxxxx xx technikou pozměňovacího xxxxxx k návrhu xxxxxx připojí xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxx, x legislativní xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx. Xx xxxxxx, xx x xxxxxxxxx xxxx obsažených x xxxxxxxx xx xxxxx xxx sama o xxxx xxxxxxxxx, xxx-xx xx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx návrhu xxxxxx (x tomto případě xx se ovšem xxxxxxxxx x klasický xxxxxxxx, nýbrž spíše x xxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxxx xxxx intenzitou), xxx se ovšem x xxxxxxx xxxxxxxxx "xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx návrhu" xxxxxx, neboť ve xxxxxx čtení xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxx tohoto xxxxx xxxxxxx. Tím xx xxx násobí x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx přílepkové xxxxxxxx.
52. Xxxxxxxx xxxxxx vztahu (xxxxxxxxxxx rule) xx x xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxxx od roku 1789 a dnes xx xxxxxxxx x xxxxxxxx řádu Xxxxxxxx x xxxx uznáváno xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx procesu (xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxx'x Xxxxxx xx Xxxxxxxxxxx Xxxxxxxxx, 1989, xx. 402 /Xxxxxxxxxx Must Xx Xxxxxxx/, s. 264 - 265). Xxxx xxxxxxxx vyjadřuje xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxx týkat téhož xxxxxxxx návrhu, xxxxx xx v xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx právě xxxxxxxxxxx. Xx založeno xx xxxxx, xx sněmovna xxx x xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx pouze xxxxxxx věcně vymezenou xxxxxxx. Jeho xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, ve xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx a xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, x xxxxxxxxxx xxxxxxxx x efektivitu xxxxxxx xxxxxxxx. Je-li xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, který xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxx, lze xxxxx xxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx namítnout. Xx xxx, xxx xxxxxx, xxxx leží důkazní xxxxxxx xxxxxxxxxx kolizi xxxxxxxxxxxxx xxxxxx s xxxxxxxxx. Xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx s xxxxx pravidlem xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx návrhu xxxxxx x xxxx vztah xxxxxxxxxx pozměňovacího xxxxxx x tomuto ustanovení. X xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx, že xxxxxxxxxxx xxxxx se xxxx xxxx xxxxxxxxx x xxxxx konkrétního xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx zákona xxxxx xxxx části. Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx s xxxxxxxxx xxxxxxx i nenaplnění xxx xxxxxxxxx x xxxx:
∙ xxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxx vztahovat x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx zákona,
∙ fundamentální xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx úzký xxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx návrhu xxxxxx,
∙ xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxxx ustanovením obecné xxxxxx,
∙ xxxxxx xxxxxxx xxxx být xxxxx xxxxxxxxxxx návrhem,
∙ xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx x xxxxxx xxxxxx, xxxxx předvídá xxxxxxxxxx xxxxx x xxxxx, nelze považovat xx xxxxx xxxxxx xxxx vztah.
53. Prezidentský xxxxxx USA xx xxxxxxx xxxxxxxxx vysokou xxxxx autonomie Kongresu xxxxxxxxxx od výkonné xxxx. Xxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx poloprezidentských xxxxxx. Xxxx. xxxxx xxxxxxxx je xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx Xxxxxxx, x xx ze xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx Xxxxxxx xxxx (Xxxxxx, X.: Xxxxxxxxxxx xxxxxx xx Xxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxxx obhájená na Xxxxxxxxx fakultě XX x Xxxx, 2000, x. 124 xxxx.). Xxxxxxx xx x xxxx, xx xxxxxxx (xxxxxxxxxxx xxxxx) xxxx xxx vazbu xx xxxxxxxxxxx text návrhu xxxxxx (akcesorický vztah: xxxxxxxx změna, upřesnění, xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx ustanoveními právního xxxx). X případě xxxxxxxxxxxx nesouladu xx xxx x nepřípustné "xxxxxxxxxxxx jezdce", xx. xxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxx xxxx začala již x 80. letech xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx zákonodárné xxxxxxxxxx a práva xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, x xx xxx xxxxxx xx xx, xxx xx xxxxx xxxxxxxx posoudila přípustnost xxxxxxxxxxxxx návrhů. Xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx velkým xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, jimiž chtěli xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx zákonodárného xxxxxxx (xxxxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx.).
54. Xx Xxxxx Xxxxxxx jsou xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx pozměňovacího xxxxxx jasně xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx relevance (xxxxx x věci, xxx xx xxx xxxxxx - bod je xxx zařazením xx xxxxxx, xxxxxxxxx omezuje xxxxxxx x navrhovatele) (XxXxx, D.: Parliamentary Xxxxxxxx xx New Xxxxxxx. Wellington, 3. xxx. 2005, xxxx. x. 216 - 217). Xxxxxxx xxxx xx x xxxxxxxxxxx Xxxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxx návrhem xxxx xxxxxxxxx slova, xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx slova, xxxxx při respektování xxxxxx vztahu xxxxxxxxxxxxx xxxxxx k xxxxxx xxxxxxxx (Xxxxx, H. (xx.): Xxxxxx' Australian Xxxxxx Xxxxxxxx. Xxxxxxxx, 11. vyd. 2002, x. 184 - 185). Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx problému x německá xxxxx, xxxxxx kritiky xxx. xxxxxxxxx xxxxxx (Xxxxxxxxxxxxxxxxxx), xxxxx jsou xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx poslaneckých pozměňovacích xxxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxx do xxxxx xxxxxx. Xxxxxx praxe xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxx xxx poslance, xxx i xxxxxxxx xxxxx (Xxxxx, E.: Xxxxxxxxxxxx ohne Xxxxxxxxx? Xxxxxx, Xx Xxxxxxx Xxxxx, 2004, s. 16-17). Xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxxx měnit xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxx xxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx s ní, xxxxx "přídavky" x xxxxxx by pouze xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx iniciativu (Xxxxxxxxx, H.: Xxxxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx: X. X. Xüxxxx, 2. vyd. 2002, s. 84).
55. Xxx xxxx xxxx xxxxxxx, Ústava Xxxxx xxxxxxxxx do xxxxx xxxx xxxxxxxx problematiku xxxxxx xxxxxx, a xx x hlavě xxxxx pojednávající x xxxx xxxxxxxxxxx. Je xxxxx xxxxxx, xx xxxxxxxx návrhu xxxxxx xx xxx být xxxxxxx principy, xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx. Xxxx principy je xxxxx xxxxxx xx xxxxxxx s xxxxxxxx xxxx xxxx, xxx xxxx xxxxxxxxx shora. Xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx parlamentu xxxx xxxxxxxx, xxxxx, xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxx, jejich xxxxxxxx xxxxxx, xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx zákonů, xxxxx x většinový xxxxxxx rozhodování. Xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx, xxx i xxx xxxxxxxxxxx komory. Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx svobodné xxxxxx xxxxxx xxxxx parlamentní xxxxxx, xxxxxxxx směrem xxx slouží x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx debat, je xxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx již xxxxx, xx xxxxx xx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
56. V parlamentu xx také odráží xxxx pluralismu, která xx základem x xxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx. V xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, x xxxxxxxxx x x práci xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxx opozice, xxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxx xxx xxxxxx xxxx xxxxx xx základních xxxxx xxxxxxxx xxxxx. Často xxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxx. slabé xxxxx, tj. xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx nedisponují xxxxxxx xxxxxxxxx x prosazení xx. Právě tyto xxxxxxxxxx parlamentních rozprav xxxxxxx na xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx x při xxxxxxxxx xxxxx. Všechny xxxx xxxxxxxx je xxxxx xxxxxxxxxxx xxx xxxxxx i xxxxxxxxxx xxxxxxxxx vztahující xx x xxxxxxx xxxxxx, x xxx xxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxx, xx jest xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxx.