Animace načítání

Stránka se připravuje...


Věstník MZe ČR, částka 1/2006

Ministerstvo zemědělství

Odbor Řídící orgán OP

V Praze dne 6.3.2006

Č.j. 6408/2006-14120

Oznámení

Ministerstvo zemědělství sděluje, že dne 6. března 2006 byla operativní poradou ministra zemědělství schválena Specifická část Pravidel, kterými se stanovují podmínky pro poskytování pomoci na projekty Operačního programu Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství - Podopatření 1.1.1., investiční záměr f) Investice do rekonstrukce/ výstavby skladovacích kapacit pro obiloviny a olejniny; investice do technologií posklizňových úprav, hodnocení a skladování obilovin a olejnin.

Specifická část Pravidel pro výše uvedený investiční záměr byla dne 6. března 2006 podepsána ministrem zemědělství pod č.j. 6408 12006-11000.
Aktualizovaná Pravidla pro žadatele o finanční pomoc z OP Zemědělství včetně Specifické části Pravidel podopatření 1.1.1., investiční záměr f) jsou v elektronické podobě zveřejněna na internetových stránkách MZe: www.mze.cz v sekci Dotace a programy/Operační program Zemědělství/Vše pro žadatele. Podrobnější informace můžete také získat na níže uvedených Regionálních odborech Státního zemědělského intervenčního fondu.
 
NUTS 2
 
Název RO SZIF
 
Adresa
 
Střední Čechy
 
Praha a Střední Čechy
 
budova ÚZPI, Slezská 7, 120 56 Praha 2
 
Jihozápad
 
České Budějovice
 
Rudolfovská 80, 370 21 České Budějovice
 
Severozápad
 
ústí nad Labem
 
Masarykova 19/275, 403 40 Ústí nad Labem
 
Severovýchod
 
Hradec Králové
 
Ulrichovo náměstí 810, 500 02 Hradec Králové
 
Jihovýchod
 
Brno
 
Kotlářská 53, 602 00 Brno
 
Střední Morava
 
Olomouc
 
Blanická 1, 772 00 Olomouc
 
Moravskoslezsko
 
Opava
 
Horní náměstí 2, 746 57 Opava
 
 
 
Ing. pavel Sekáč, v r.
ředitel odboru Řídící orgán OP
Ministerstvo zemědělství
Č.j.: 6408/2006-11000
ČÁST B
Specifické podmínky pro poskytnutí pomoci na základě OP
Zemědělství
Zpřesnění podle bodu 15 - Závěrečné ustanovení
Podopatření 1.1.1, investiční záměr f)
Investice do rekonstrukce/výstavby skladovacích kapacit
pro obiloviny a olejniny; investice do technologií posklizňových úprav, hodnocení
a skladování obilovin a olejnin
Ing. Jan Mládek, CSc. v. r.
ministr zemědělství
Opatření 1.1. - Investice do zemědělského majetku / zemědělských podniků
Platná právní úprava pro celé opatření:
Zákon č. 149/2004 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcích předpisů,
Vyhláška č. 191/2002 Sb., o technických požadavcích na stavby v zemědělství
Zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně souvisejících zákonů (veterinární zákon), ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcích předpisů,
Zákon č. 154/2000 Sb., o šlechtění, plemenitbě a evidenci hospodářských zvířat, ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcích předpisů,
Zákon č. 91/1996 Sb., o krmivech, ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcích předpisů,
Vyhláška č. 473/2002 Sb., kterou se mění vyhláška č. 274/1998 Sb., o skladování a způsobu používání hnojiv, ve znění pozdějších předpisů,
Zákon č. 156/1998 Sb., o hnojivech, pomocných půdních látkách, pomocných rostlinných přípravcích a substrátech a o agrochemickém zkoušení zemědělských půd, ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcích předpisů,
Zákon č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změnách některých souvisejících předpisů, ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcích předpisů,
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcích předpisů,
Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivu na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivu na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcích předpisů,
Minimální standardu platné pro celé opatření:
Zákon č. 149/2004 Sb., na ochranu zvířat proti týrání,
- není porušováno ustanovení §9
Zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně souvisejících zákonů (veterinární zákon)
- veterinární posudek dle §56
Zákon č. 91/1996 Sb., o krmivech
- není porušováno ustanovení §3, odst. 6
Zákon č. 156/1998 Sb., o hnojivech, pomocných půdních látkách, pomocných rostlinných přípravcích a substrátech a o agronomickém zkoušení půd
- není porušováno ustanovení §9, odst. 4
Zákon č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a změnách některých souvisejících zákonů
- není porušováno ustanovení §46, odst. 3
Podopatření 1.1.1. - Investice do zemědělského majetku a podpora mladým začínajícím zemědělcům. investiční záměr f) Investice do rekonstrukce/ výstavby skladovacích kapacit pro obilovinu a olejniny: investice do technologií jejich posklizňové úpravu. hodnocení a skladování.
Kritéria přijatelnosti projektu:
1) projekt je v souladu s platnou právní úpravou,
2) pro každý schválený projekt se může použít pouze jeden zdroj financování Evropské unie a české národní spolufinancování; projekt není financován z jiných fondů EU, z rozpočtových kapitol státního rozpočtu, státních fondů nebo rozpočtů krajů a obcí,
3) projekt musí být realizován na území České republiky,
4) prokázání ekonomické životaschopnosti a finančního zdraví subjektu žádajícího o podporu,
5) žadatel musí splňovat minimální standardy tykající se welfare zvířat, hygieny a životního prostředí,
6) zemědělec musí prokázat odpovídající pracovní kvalifikaci a schopnosti (dle zákona č. 85/2004 Sb., o zemědělství, případně dle Metodického pokynu MZe č.j. 9059/04-1000),
7) projekt respektuje omezení nebo restrikce dané opatřeními společných tržních organizací EU pro zemědělské výrobky,
8) projekt je v souladu s pravidly pro spolufinancování investic vytvářejících příjmy,
9) žadatel splňuje definici příjemce pomoci pro podopatření 1.1.1,
10) projekt splňuje popis podopatření uvedený v Programovém dodatku, tj. jedná se o skladování obilovin a olejnin,
11) žadatel splňuje podmínku, že podíl příjmů ze zemědělské prvovýroby na jeho celkových příjmech činí 45 % a více,
12) žadatel může v daném kole podat pouze jednu žádost (jedna žádost může zahrnovat větší počet stavebních investic),
13) projekt nepřevyšuje maximální možnou kapacitu skladování, která je stanovena na základě výměry obhospodařované orné půdy žadatele, průměrného výnosu v ČR, upraveného koeficientem průměrného zastoupení obilovin nebo olejnin v osevním postupu. Výpočet se provádí dle vzorce:
- obiloviny:
max. podpořená kapacita (t) = výměra žadatelem obhospodařované orné půdy dle LPIS (k 30.4.2006) (ha) x 0,6 x 5,1 (t/ha)
- olejniny:
max. podpořená kapacita (t) = výměra žadatelem obhospodařované orné půdy dle LPIS (k 30.4.2006) (ha) x 0,15 x 2,6 (t/ha)
Definice příjemce podporu:
Příjemcem podpory jsou fyzické a právnické osoby nebo osoby zapsané do evidence samostatně hospodařících rolníků, jejichž příjmy pocházejí ze zemědělské výroby, provozované jako soustavnou a samostatnou činnost vlastním jménem, na vlastní odpovědnost a za účelem dosažení zisku.
V případě podpory začínajícím mladým zemědělcům může být v souladu s čl. 8 nařízení Rady (ES) č. 1257/1999 příjemcem:
a) fyzická osoba, která:
- nedosáhla ke dni podání žádosti věku 40 let,
- dosáhla minimální zemědělské kvalifikace,
- zahajuje činnost na zemědělském hospodářství poprvé,
- žádost může být podána do pěti let od zahájení činnosti v zemědělství.
b) právnická osoba, která má max. pět účastníků - fyzických osob, přičemž tito účastníci a členové statutárních orgánů musí splňovat následující podmínky:
- žádný z nich nedosáhl ke dni podání žádosti věku 40 let,
- každý z nich dosáhl minimální zemědělské kvalifikace,
- každý z nich zahajuje činnost na zemědělském hospodářství poprvé,
- žádost může být podána do pěti let od zahájení činnosti v zemědělství.
Druh a výše podporu:
Druh podpory: přímá nenávratná
Způsob financování: podílové financování
Výše podpory dle nařízení Rady (ES) č. 1257/1999 a nařízení Rady (ES) č. 1260/1999:
základní: do 50 % přijatelných výdajů
Příspěvek z EU činí maximálně 35 % přijatelných výdajů.
Příspěvek ze státního rozpočtu ČR činí maximálně 15 % přijatelných výdajů.
v méně příznivých oblastech (LFA): do 60 % přijatelných výdajů
Příspěvek z EU činí maximálně 35 % přijatelných výdajů.
Příspěvek ze státního rozpočtu ČR činí maximálně 25 % přijatelných výdajů.
v případě začínajících mladých zemědělců:
základní: do 55 % přijatelných výdajů;
v méně příznivých oblastech (LFA): do 65 % přijatelných výdajů
Příspěvek z EU činí maximálně 35% přijatelných výdajů.
Příspěvek ze státního rozpočtu ČR činí maximálně 20 %; v méně příznivých oblastech maximálně 30 % přijatelných výdajů.
Přijatelné výdaje, na které může být poskytnuta podpora, jsou od 318 tis. Kč do 31,8 mil. Kč na každý jednotlivý projekt.
Maximální výše pomoci na jednoho příjemce podpory/nositele projektu může být 95,4 mil. Kč v období 2004 - 2006.
Výdaje způsobilé ke spolufinancování (přijatelné výdaje)
1) Platby prováděné konečnými příjemci podpory
Položky přijatelných výdajů:
- tyto výdaje jsou přijatelné po zaregistrování úplné žádosti
Investiční záměr f) investice do rekonstrukce/ výstavby skladovacích kapacit pro obiloviny a olejniny; investice do technologií jejich posklizňové úpravy, hodnocení a skladování.
Sila - stavební a technologické části, včetně zařízení pro naskladnění a vyskladnění, zařízení pro posklizňovou úpravu a technologie pro zvýšení a udržení kvality,
Horizontální haly, včetně zařízení pro naskladnění a vyskladnění, zařízení pro posklizňovou úpravu a technologie pro zvýšení a udržení kvality,
Systémy a vybavení pro zjišťování a hodnocení kvalitativních parametrů obilovin a olejnin (laboratorní a měřící technika pro parametrické hodnocení) maximálně do výše 30 000 Kč přijatelných výdajů
2) Odpisy nemovitého majetku nebo zařízení
za podmínky, že:
tento majetek je používán pro účely realizace projektu,
k nákupu tohoto nemovitého majetku nebo zařízení nedošlo za přispění státní podpory nebo podpory Společenství. Žadatel doloží v projektu čestným prohlášením,
odpisy jsou stanoveny v souladu se zákonem č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů. Žadatel doloží plánem daňových odpisů,
náklad je přijatelný pouze za období realizace projektu, nejdříve však od podpisu Podmínek až po podání žádosti o proplacení,
v případě, že je uplatňován odpis za movitý nebo nemovitý majetek, který není celý nebo po celou dobu realizace projektu používaný pro účely projektu, musí žadatel stanovit poměrnou část odpisu. Stanovení poměrné části musí být věcně v souladu s projektem (např. doba používání stroje/doba realizace projektu, plocha nemovitosti využívaná k projektu/celá plocha nemovitosti atd.), v projektu je nutné toto odůvodnit a doložit.
3) Náklady na technický a finanční odborný posudek, náklady na účetnictví
Jedná se pouze o marketingovou studii, projekt, studii proveditelnosti, technickou část dokumentace, která se vztahuje ke stavebnímu povolení, dále se jedná o posudky a hodnocení týkající se životního prostředí a náklady účetnictví projektu za podmínky, že:
náklady přímo souvisí s projektem a jsou nezbytné k jeho přípravě či realizaci,
výdaj je přijatelný od 1.5.2004 do podání žádosti o proplacení, v případě účetnictví pouze za období realizace projektu, nejdříve však od podpisu Podmínek až po podání žádosti o proplacení,
maximální výše přijatelných výdajů je dána:
 
 
Maximální výše přijatelných
výdajů za tuto položku
 
Pro marketingovou studii, projekt a studii proveditelnosti
 
40 000 Kč
 
Pro technickou část dokumentace, která se vztahuje ke stavebnímu povolení
 
60 000 Kč
 
Pro posudky a hodnocení týkající se životního prostředí
 
0,5 % celkových přijatelných nákladů projektu
 
Náklady na účetnictví
 
0,2 % celkových přijatelných výdajů projektu
 
 
náklady účetnictví projektu se z celkových nákladů na účetnictví určí poměrem počtu zpracovávaných účetních položek.
4) Nákup pozemků
za podmínky, že:
jedná se o nezastavěný pozemek,
existuje přímá vazba mezi nákupem pozemku a předmětem projektu,
hodnota činí maximálně 10 % celkové výše přijatelných výdajů na daný projekt,
žadatel prokáže povinnou přílohou, tj. znaleckým posudkem, že sjednaná cena pozemku není vyšší než cena zjištěná znaleckým posudkem,
ke dni podání žádosti o platbu musí být pozemek vyjmut ze zemědělského půdního fondu.
5) Nákup nemovitosti
za podmínky, že:
se jedná o nákup již postavené budovy a pozemku, na němž budova stojí,
existuje přímá vazba mezi nákupem nemovitosti a předmětem projektu, hodnota činí maximálně 10 % celkové výše přijatelných výdajů na daný projekt,
žadatel prokáže povinnou přílohou, tj. znaleckým posudkem, že sjednaná cena nemovitosti není vyšší než cena zjištěná znaleckým posudkem,
budova nebyla v posledních deseti letech předmětem státní podpory nebo podpory Společenství - žadatel doloží čestným prohlášením jako povinnou přílohou,
nemovitost je používána k účelu projektu po dobu 12 let.
6) Daň z přidané hodnoty
za podmínky, že:
jde o neplátce DPH (dle platné právní úpravy).
7) Leasing
za podmínky, že:
leasingová smlouva je uzavřena s dodatkem o odkupu předmětu leasingu při ukončení leasingové smlouvy,
nájemce je konečným příjemcem podpory,
jedná se o skutečně uhrazené splátky, resp.část splátky týkající se předmětu leasingu. Přijatelným výdajem nejsou náklady související s leasingovou smlouvou, daně, marže pronajímatele, režijní náklady, pojištění,
výdaj je přijatelný pouze za období realizace projektu, nejdříve však od podpisu Podmínek až po podání žádosti o proplacení,
částka přijatelných výdajů nesmí překročit tržní hodnotu pronajaté investice.
Výdaje. které nejsou způsobilé ke spolufinancování:
projekční a průzkumné práce,
odvoz zeminy a sutě a uskladnění na skládce,
násypy,
veškeré stavební a technologické náklady na výstavbu sociálního zázemí,
komunikace,
mobilní technika (např. traktory a přípojná vozidla) s výjimkou mobilních sušáren,
platby do rizikových kapitálových fondů, úvěrových a záručních fondů,
režijní náklady,
náklady na právní poradenství, notářské služby,
náklady na bankovní záruku,
nákup použitého zařízení,
DPH pro plátce,
daně a poplatky,
leasing v případě podpory pronajímateli,
prodej a zpětný leasing.
Specifické podmínky:
žadatel je povinen naplánovat realizaci projektu tak, aby Žádost o proplacení byla předložena nejpozději do 18-ti měsíců ode dne podpisu Podmínek,
o situování v LFA rozhoduje místo realizace projektu. Posuzuje se stav k 30.4.2006. Oblasti LFA jsou vymezeny z titulu zvláštního právního předpisu,
příjemce pomoci je povinen předložit spolu se žádostí o proplacení:
potvrzení příslušné krajské veterinární správy (KVS) vydané nejdříve ke dni ukončení projektu, že příjemce pomoci splňuje minimální standardy uvedené v Programovém dodatku - běžná kopie,
potvrzení Státní rostlinolékařské správy (SRS) vydané nejdříve ke dni ukončení projektu, že příjemce pomoci splňuje minimální standardy uvedené v Programovém dodatku - běžná kopie,
potvrzení Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského (ÚKZUZ) vydané nejdříve ke dni ukončení projektu, že příjemce pomoci splňuje minimální standardy uvedené v Programovém dodatku běžná kopie,
v případě nákupu pozemku či nemovitosti doklad o vlastnictví pozemků či nemovitostí (tj. výpis z katastru nemovitostí),
žadatel je povinen dodržet lhůtu vázanosti projektu (tzn. neměnný účel používání objektů nebo zařízení), která činí v případě výstavby nebo nákupu budov 12 let, u ostatních investic 5 let.
Povinné přílohy:
1) jeden výtisk projektu (povinná osnova projektu je uvedena v příloze k těmto Pravidlům),
2) výpis z obchodního rejstříku nebo jiné osvědčení právního statutu ne starší 3 měsíců od data podání žádosti, které je v souladu s definicí příjemce podpory,
3) základní ekonomické informace požadované pro posouzení finančního zdraví žadatele:
účetnictví (podvojné účetnictví):
rozvaha a výkaz zisků a ztrát za poslední tři účetně uzavřené roky k 31.12. (v případě, že žadatel účtuje v jiném účetním období než je kalendářní rok, upraví údaje od 1.1. do 31.12. podle svého účetního období),
příloha k účetní závěrce za předchozí tři uzavřené účetní období, včetně zprávy auditora, pokud byly účetní závěrky ověřeny auditorem,
daňová přiznání (potvrzená finančním úřadem) za období posledních tří let existence podniku včetně všech dodatků předložených finančnímu úřadu,
vyplněný formulář podvojného účetnictví (dle závazného vzoru) za poslední tři účetně uzavřené roky k 31.12.,
daňová evidence (jednoduché účetnictví):
vyplněný formulář daňové evidence / jednoduchého účetnictví (dle závazného vzoru) za poslední tři účetně uzavřené roky k 31.12.,
daňová přiznání (potvrzená finančním úřadem) za období posledních tří let existence podniku včetně všech dodatků předložených finančnímu úřadu,
4) základní ekonomické informace požadované pro posouzení ekonomické životaschopnosti projektu:
rozvaha s plánem jednotlivých položek na pět let do budoucna,
výkaz zisků a ztrát s plánem jednotlivých položek na pět let do budoucna,
plánovaný cash flow podniku s výhledem na pět let do budoucna,
plánovaný cash flow investice s výhledem na pět/deset let do budoucna,
Pokyny pro vyplnění formulářů a výpočet ukazatelů jsou k dispozici na jednotlivých RO SZIF.
5) čestné prohlášení dle závazného vzoru,
6) čestné prohlášení, že žadatel poprvé zahájil činnost na zemědělském hospodářství nejpozději pět let před datem podání žádosti (pouze v případě, že žadatel žádá zvýšení podílu podpory z důvodu začínajícího mladého zemědělce),
7) potvrzení příslušné krajské veterinární správy (KVS) ne starší 3 měsíců od data podání žádosti, že žadatel splňuje minimální standardy uvedené v Programovém dodatku - běžná kopie,
8) potvrzení Státní rostlinolékařské správy (SRS) ne starší 3 měsíců od data podání žádosti, že žadatel splňuje minimální standardy uvedené v Programovém dodatku - běžná kopie,
9) potvrzení Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského (ÚKZUZ) ne starší 3 měsíců od data podání žádosti, že žadatel splňuje minimální standardy uvedené v Programovém dodatku - běžná kopie,
10) doklady prokazující splnění odpovídající pracovní kvalifikace a schopností, tj. osvědčení o zápisu do evidence zemědělského podnikatele, případně doklady dle Metodického pokynu MZe č.j. 9059/04-1000 - běžná kopie,
11) doklad o vedení (popř. zřízení) běžného účtu ve vlastnictví žadatele, na který bude žadateli poskytnuta finanční pomoc z Operačního programu Zemědělství - běžná kopie; originál nebo úředně ověřená kopie tohoto dokladu bude předkládána při podpisu Podmínek,
12) doklad o vlastnictví pozemků či nemovitostí (tj. výpis z katastru nemovitostí), kterých se projekt týká podle katastrálního úřadu ne starší 3 měsíců od data podání žádosti; v případě realizace projektu v pronajatém objektu/pozemku ještě nájemní smlouvu na dobu nejméně pět let od ukončení realizace projektu (smlouva na dobu neurčitou není akceptována),
13) kopie katastrální mapy s vyznačením realizace projektu; katastrální mapa musí být v souladu s výpisem z katastru nemovitostí a potvrzená příslušným katastrálním úřadem,
14) písemný souhlas spoluvlastníků nemovitostí či pozemků vztahujících se k projektu s realizací projektu ne starší 3 měsíců od data podání žádosti (nevyžaduje se v případě realizace projektu v pronajatém objektu/pozemku, tj. byla předložena nájemní smlouva),
15) pravomocné a platné stavební povolení nebo ohlášení stavby nebo čestné prohlášení žadatele, že na daný projekt není dle zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů, třeba stavební povolení ani ohlášení stavby,
16) doklady o vlivu realizace projektu na životní prostředí podle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů, a podle zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, (podrobnosti jsou stanoveny v Metodickém postupu k hodnocení vlivu projektu na životní prostředí) - běžná kopie,
17) čestné prohlášení, že projektem nejsou porušována omezení a restrikce dané opatřeními společných tržních organizací EU pro zemědělské výrobky,
18) v případě nákupu pozemku znalecký posudek, kterým je pozemek oceněn, ne starší 6-ti měsíců,
19) v případě nákupu nemovitosti znalecký posudek, kterým je nemovitost oceněna, ne starší 6-ti měsíců, a čestné prohlášení, že nemovitost nebyla v posledních 10 letech předmětem státní podpory nebo podpory Společenství,
20) vyplněný a žadatelem potvrzený formulář prokázání příjmů ze zemědělské prvovýroby dle závazného vzoru,
21) seznam příloh s uvedením počtu stran jednotlivých příloh.
Nepovinné přílohy (jejich předložení má vliv na bodování projektu
1) čestné prohlášení, že žadatel poprvé zahájil činnost na zemědělském hospodářství nejpozději pět let před datem podání žádosti (v případě, že žadatel nepředložil tuto přílohu jako povinnou),
2) vyplněný a žadatelem potvrzený formulář podílu zaměstnanců do 40 let, dle závazného vzoru,
3) potvrzení skupiny výrobců pro obiloviny nebo olejniny, zařazené do programu dle nařízení vlády č. 655/2004 Sb., že žadatel byl ke dni 1.1.2006 jejím členem - běžná kopie,
4) potvrzení profesní organizace (Agrární komora, Asociace soukromých zemědělců, Společnost mladých agrárníků, Zemědělský svaz, Českomoravský svaz zemědělských podnikatelů), že žadatel je členem minimálně 2 roky - běžná kopie.
Monitorovací indikátoru:
Monitorovací indikátory jsou uvedeny v příloze k těmto Pravidlům.
Bodovací kritéria:
Bodovací kritéria jsou uvedena v příloze k těmto Pravidlům.
Příloha 3
Bodovací kritéria
Opatření:
1.1. Investice do zemědělského majetku/zemědělských podniků
Investiční záměr:
f) investice do rekonstrukce/ výstavby skladovacích kapacit pro obiloviny a olejniny; investice do technologií jejich posklizňové úpravy, hodnocení a skladování
 
Č.
 
Kritérium
 
Možný bodový zisk
 
1.1.
 
Finanční zdraví podniku - výsledek 30,01 - 31,00
 
25
 
1.2.
 
Finanční zdraví podniku - výsledek 28,68 - 30,00
 
24
 
1.3.
 
Finanční zdraví podniku - výsledek 27,34 - 28,67
 
23
 
1.4.
 
Finanční zdraví podniku - výsledek 26,01 - 27,33
 
22
 
1.5.
 
Finanční zdraví podniku - výsledek 24,68 - 26,00
 
21
 
1.6
 
Finanční zdraví podniku - výsledek 23,34 - 24,67
 
20
 
1.7.
 
Finanční zdraví podniku - výsledek 22,01 - 23,33
 
19
 
1.8.
 
Finanční zdraví podniku - výsledek 20,68 - 22,00
 
18
 
1.9.
 
Finanční zdraví podniku - výsledek 19,34 - 20,67
 
17
 
1.10.
 
Finanční zdraví podniku - výsledek 18,01 - 19,33
 
16
 
1.11.
 
Finanční zdraví podniku - výsledek 17,01 - 18,00
 
15
 
Požadovaná míra podpory (%)
 
 
Žadatel
 
Žadatel - Mladý začínající zemědělec
 
 
2.1.
 
35
 
40
 
15
 
2.2.
 
36
 
41
 
14
 
2.3.
 
37
 
42
 
13
 
2.4.
 
38
 
43
 
12
 
2.5.
 
39
 
44
 
11
 
2.6.
 
40
 
45
 
10
 
2.7.
 
41
 
46
 
9
 
2.8.
 
42
 
47
 
8
 
2.9.
 
43
 
48
 
7
 
2.1.
 
44
 
49
 
6
 
2.11.
 
45
 
50
 
5
 
2.12.
 
46
 
51
 
4
 
2.13.
 
47
 
52
 
3
 
2.14.
 
48
 
53
 
2
 
2.15.
 
49
 
54
 
1
 
3.1.
 
Žadatel je mladý začínající zemědělec (kriteria v OP)
(v případě, že je žadatelem právnická osoba, platí kriteria pro všechny její účastníky)
 
10
 
3.2
 
Žadatel je mladý zemědělec do 40 let věku (kriteria v OP)
(v případě, že je žadatelem právnická osoba, platí kriteria pro všechny její účastníky)
 
5
 
4.
 
Podniká žadatel alespoň 3 roky v oblasti, která je předmětem projektu?
 
7
 
5
 
Žadatel byl k 1.1.2006 členem skupiny výrobců pro obiloviny nebo olejniny zařazené do programu dle nařízení vlády č. 655/2004 Sb.
 
3
 
6.
 
Žadatel je min. 2 roky členem alespoň jedné z následujících profesních organizací: Agrární komora, Asociace soukromých zemědělců, Společnost mladých agrárníků nebo Zemědělský svaz, Českomoravský svaz zemědělských podnikatelů
 
3
 
7.
 
Celková výše přijatelných výdajů projektu činí maximálně 15 mil. Kč (bez DPH)
Žadatel zaměstnává mladé zaměstnance do 40 let. Počet bodů je dán podílem mladých zaměstnanců do 40 let na celkovém počtu zaměstnanců.(vychází se z přepočteného počtu zaměstnanců za poslední uzavřený účetní rok, přičemž žadatel zaměstnával alespoň jednoho zaměstnance na plný pracovní úvazek po celý poslední uzavřený účetní rok)
 
5
 
8.1
 
podíl je 15 - 20 %
 
1
 
8.2
 
podíl je 21- 25 %
 
2
 
8.3
 
podíl je 26 - 30 %
 
3
 
8.4
 
podíl je 31- 35 %
 
4
 
8.5
 
podíl je 36 % a více
 
5
 
9
 
Žadatel obhospodařuje z 50 a více % zemědělskou půdu, která se nachází v oblastech mimo LFA.
(posuzuje se stav v LPIS k 30.4.2006)
 
5
 
 
 
 
Pozn. Pokud je u bodovacího kritéria uvedena i druhá úroveň číslování, lze zvolit pouze jednu možnost výběru (tj. např. pouze 6.2.)
V případě shodného počtu bodů více projektů rozhoduje:
1. počet bodů dosažený při vyhodnocení finančního zdraví,
2. datum a čas registrace žádosti
Příloha 4
Monitorovací indikátory
V této příloze jsou uvedeny monitorovací indikátory, které žadatel vyplňuje v obecné části žádosti o finanční pomoc v části A3 - Hodnocené indikátory.
Žadatel vybere a uvede pouze indikátory tykající se jeho projektu a žádosti (tzn. daného opatření, podopatření a investičního záměru). U každého indikátoru žadatel uvede výchozí stav před realizací projektu a plánovaný stav po ukončení realizace projektu.
Stejné indikátory, které žadatel použije v žádosti o finanční pomoc, budou vyplněny i v Závěrečné zprávě, která se předkládá s žádostí o proplacení. V tomto případě se však uvádí skutečný stav po ukončení realizace projektu.
Vysvětlivky (1):
 
 
Podvojné účetnictví
 
Jednoduché účetnictví
 
R
 
Rozvaha v plném rozsahu dle metodiky roku 2002
 
Výkaz majetku a závazků
 
R001
 
Aktiva celkem
 
Majetek celkem
 
V
 
Výkaz zisků a ztrát v plném rozsahu dle metodiky roku 2002
 
Výkaz příjmů a výdajů
 
V01
 
Tržby za prodej zboží
 
Příjmy celkem (uvést část příjmů z prodeje zboží)
 
V02
 
Náklady vynaložené za prodané zboží
 
Výdaje celkem (uvést část výdajů na prodej zboží)
 
V04
 
Výkony
 
Příjmy celkem (uvést část příjmů za vlastní výrobky a služby)
 
V05
 
Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb
 
Příjmy celkem (uvést část příjmů za vlastní výrobky a služby)
 
V08
 
Výkonová spotřeba
 
Výdaje celkem (uvést část výdajů za vlastní výrobky a služby)
 
V11
 
Přidaná hodnota
 
Příjmy celkem - Výdaje celkem - Příjmy celkem (uvést ostatní příjmy) + Výdaje celkem (uvést ostatní výdaje)
 
V12
 
Osobní náklady
 
Mzdy a výdaje na sociální zabezpečení (z účetní evidence)
 
V17
 
Daně a poplatky
 
Uvést daně z daňového přiznání
 
V18
 
Odpisy dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku
 
Uvést z účetní evidence
 
V19
 
Tržby z prodeje dlouhodobého majetku a materiálu
 
-
 
V22
 
Tvorba rezerv a časového rozlišení provozních nákladů
 
-
 
V24
 
Zúčtování opravných položek do provozních nákladů
 
-
 
V26
 
Ostatní provozní náklady
 
-
 
V30
 
Tržby z prodeje cenných papírů a vkladů
 
-
 
V31
 
Prodané cenné papíry a vklady
 
-
 
V60
 
Hospodářský výsledek za účetní období
 
Příjmy celkem - Výdaje celkem
 
VDJ
 
Velká dobytčí jednotka
 
 
Zpracovatelská jednotka u opatření 2.3.
 
Zpracovna ryb
 
 
Jednotka akvakultury u opatření 2.3.
 
Např. rybník, líheň, bazén
 
 
 
 
1. podopatření 1.1.1. Investice do zemědělského majetku a podpora začínajícím mladým zemědělcům
1.1. Indikátory výstupu
f) Investice do rekonstrukce/výstavby skladovacích kapacit pro obiloviny a olejniny; investice do technologií posklizňových úprav, hodnocení a skladování obilovin a olejnin
 
Kód
 
Sledovaný indikátor
 
Jednotka
 
Poznámka
 
Výchozí stav
 
Plánovaný stav
 
0112
 
Počet vystavěných sil
 
počet
 
0
 
Plánovaný počet nových sil po ukončení realizace projektu
 
0113
 
Kapacita vystavěných sil
 
t
 
0
 
Plánovaná kapacita nových sil po ukončení realizace projektu
 
0114
 
Počet rekonstruovaných sil
 
počet
 
0
 
Plánovaný počet rekonstruovaných sil po ukončení realizace projektu
 
0115
 
Kapacita rekonstruovaných sil
 
t
 
0
 
Plánovaná kapacita rekonstruovaných sil po ukončení realizace projektu
 
0116
 
Počet vystavěných horizontálních hal
 
počet
 
0
 
Plánovaný počet nových horizontálních hal po ukončení realizace projektu
 
0117
 
Kapacita vystavěných horizontálních hal
 
t
 
0
 
Plánovaná kapacita nových horizontálních hal po ukončení realizace projektu
 
0118
 
Počet rekonstruovaných horizontálních hal
 
počet
 
0
 
Plánovaný počet rekonstruovaných horizontálních hal po ukončení realizace projektu
 
0119
 
Kapacita rekonstruovaných horizontálních hal
 
t
 
0
 
Plánovaná kapacita rekonstruovaných horizontálních hal po ukončení realizace projektu
 
 
 
 
 
1.2. Indikátory výsledku
Společné pro všechny investiční záměry
 
Kód
 
Sledovaný indikátor
 
Jednotka
 
Poznámka
 
Výchozí stav
 
Plánovaný stav
 
0093
 
Počet pracovníků
 
počet
 
Přepočtený evidenční počet pracovníků za poslední uzavřený kalendářní rok před realizací projektu
 
Plánovaný počet pracovníků po ukončení realizace projektu
 
0094
 
Produkce na pracovníka v podpořených podnicích
 
tis. Kč/pracovník
 
V04/ přepočtený evidenční počet pracovníků za poslední uzavřený kalendářní rok před realizací projektu
 
Plánovaná produkce na pracovníka po ukončení realizace projektu
 
0095
 
Celkové výrobní náklady
 
tis. Kč/rok(1)
 
V02+V08+V12+V17+V18+V22+ V24+V26+V31 - za poslední uzavřený kalendářní rok před realizací projektu
 
Plánované celkové výrobní náklady po ukončení realizace projektu
 
0096
 
Osobní náklady (mzdy)
 
tis. Kč/rok(1)
 
V 12 - za poslední uzavřený kalendářní rok před realizací projektu
 
Plánované osobní náklady (mzdy) po ukončení realizace projektu
 
0097
 
Velikost skladovací kapacity jímek za podnik
 
m3
 
Celková skladovací kapacita jímek za celý podnik před realizací projektu
 
Celková plánovaná skladovací kapacita jímek za celý podnik po ukončení realizace projektu
 
0098
 
Velikost skladovací kapacity hnojišť celkem za podnik
 
m3
 
Celková skladovací kapacita hnojišť za celý podnik před realizací projektu
 
Celková plánovaná skladovací kapacita hnojišť za celý podnik po ukončení realizace projektu
 
0099
 
Skladovací kapacita skladů na ovoce a zeleninu celkem za podnik
 
tuny
 
Celková skladovací kapacita skladů za celý podnik před realizací projektu
 
Celková plánovaná skladovací kapacita skladů za celý podnik po ukončení realizace projektu
 
0100
 
Výkon traktorů celkem za podnik
 
kW
 
Součet výkonu všech traktorů za celý podnik před realizací projektu
 
Plánovaný celkový výkon všech traktorů za celý podnik po ukončení realizace projektu
 
0101
 
Počet pracovních míst vytvořených projektem
 
počet
 
0
 
Plánovaný počet vytvořených míst v rámci realizace projektu
 
0102
 
Počet pracovních míst pro ženy vytvořených projektem
 
počet
 
0
 
Plánovaný počet vytvořených míst pro ženy v rámci realizace projektu
 
0104
 
Velikost skladovacích kapacit pro obiloviny a olejniny za podnik
 
t
 
Celková skladovací kapacita pro obiloviny a olejniny za celý podnik před realizací projektu
 
Celková plánovaná skladovací kapacita pro obiloviny a olejniny za celý podnik po ukončení realizace projektu
 
0105
 
Velikost využitých skladovacích kapacit pro obiloviny a olejniny za podnik
 
t
 
Celková využitá skladovací kapacita pro obiloviny a olejniny za celý podnik před realizací projektu
 
Celková plánovaná využitá skladovací kapacita pro obiloviny a olejniny za celý podnik po ukončení realizace projektu
 
 
 
 
 
1.3. Indikátory dopadu
 
Kód
 
Sledovaný indikátor
 
Jednotka
 
Poznámka
 
Stav před realizací projektu
 
0103
 
Výše exportu
 
tis.Kč/rok(1)
 
Objem exportu za celý podnik za poslední ukončený kalendářní rok
 
 
 
 
Příloha 5
Přijatelné výdaje
 
PODOPATŘENÍ 1.1.1.
 
Investiční záměr f) Investice do rekonstrukce/ výstavby skladovacích kapacit pro obiloviny a olejniny; investice do technologií jejich posklizňové úpravy, hodnocení a skladování
 
0001
 
sila - stavební a technologické části, včetně zařízení pro naskladnění a vyskladnění, zařízení pro posklizňovou úpravu a technologie pro zvýšení a udržení kvality*
 
0004
 
horizontální haly, včetně zařízení pro naskladnění a vyskladnění, zařízení pro posklizňovou úpravu a technologie pro zvýšení a udržení kvality*
 
0007
 
systémy a vybavení pro zjišťování a hodnocení kvalitativních parametrů obilovin a olejnin
 
0008
 
odpisy nemovitého majetku nebo zařízení
 
0009
 
posudky a hodnocení tykající se životního prostředí
 
0010
 
projekt
 
0011
 
studie proveditelnosti
 
0012
 
marketingová studie
 
0013
 
náklady účetnictví projektu
 
0014
 
nákup pozemku
 
0015
 
nákup nemovitosti
 
0016
 
technická dokumentace
 
 
* nejedná se o mobilní techniku (např. traktory a přípojná vozidla), s výjimkou mobilních sušáren
Příloha 7
Osnova projektu pro podopatření 1.1.1., f)
1. Název projektu
1.1. Stručný a výstižný název projektu
- uveďte, stručný a výstižný název projektu, návaznost projektu k prioritě, opatření, podopatření a investičnímu záměru;
1.2. Cle projektu
1.2.1. Specifické cíle (cíle, které bude projekt naplňovat ve vztahu k zaměření podopatření)
1.2.2. Cíle žadatele
1.3. Zpracovatel projektu
- uveďte, zda zpracovatelem projektu je žadatel nebo zda byla využita poradenská firma, případně jiná firma (včetně názvu firmy);
2. Žadatel
2.1. Identifikace žadatele
Jméno (přesný obchodní název)
Adresa (bydliště, sídlo společnosti)
Právní statut, statutární zástupci, způsob zastupování společnosti apod.
OKEČ (max. 6 znaků) - čísebaý kód oborové klasifikace ekonomických činností
Hlavní podnikatelské aktivity
2.2. popis podniku
2.2.1. Obor podnikání 2.2.2. Historie podniku
2.2.3. Majetkoprávní vztahy v rámci podniku
2.2.4. Organizace podniku
2.2.4.1. Vedení podniku
- vyjmenujte vlastníky společnosti, členy představenstva, hlavní řídící personál, spolu s jejich vzděláním a praxí;
2.2.4.2. Zaměstnanci
- vypište počty, věkovou strukturu, počet žen a mužů, počet zaměstnanců na plný a zkrácený pracovní úvazek, osoby se změněnou pracovní schopností apod. včetně jejich pracovního zařazení, vzdělání apod.;
2.2.5. Výrobky a služby
- popište produkci, výrobky a služby podniku, včetně objemů, popište strukturu živočišné a rostlinné výroby v podniku;
Živočišná výroba:
 
název kategorie
 
ks
 
 
 
 
 
 
Rostlinná výroba:
 
plodina
 
výměra (ha)
 
výnos (t/ha)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Využití strojů formou služeb:
 
název stroje
 
operace
 
využití stroje (h/rok)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2.2.6. Analýza trhu
2.2.6.1. Zákazníci
- charakterizujte Vaše zákazníky, geografická a oborová specifika, popište odběratelské zajištění produkce;
2.2.6.2. Konkurence a její omezení
- popište Vaše největší konkurenty, množství, velikost, kvalitu jejich produkce apod.;
2.2.6.3. Dodavatelé
- charakterizujte Vaše dodavatele, uveďte základní provozní vstupy a jejich dodavatelské zajištění, charakterizujte situaci na trhu dodavatelů;
3. Popis realizace projektu
3.1. Lokalizace projektu (uveďte, kde se přesně projekt bude realizovat - místo, kraj, případně více krajů)
Lokalita
Infrastruktura
Doprava
Komunikace
Energie
Lidské zdroje
Stavební, montážní kapacity
Ukládání odpadů
Klimatické podmínky
3.2. Popis hlavního záměru projektu
3.2.1. Výchozí situace a zdůvodnění projektu
- uveďte podstatu problému, který projekt řeší, včetně přesného popisu výchozího stavu (provozních prostor strojního a přístrojového vybavení, výrobní kapacita apod.), tj. např. jakým způsobem je zajištěno skladování obilovin a olejnin (typ skladu, kapacita, apod.)
3.2.2. Tržní potřeba realizace projektu
- logicky odůvodněte Váš projekt a otázky, které má projekt řešit. Pokud Váš projekt zvýší produkci je nutné prokázat zajištění běžného odbytu této produkce, tj. v tomto případě je nutné posoudit existenci běžných odbytišť z hlediska:
a) dotyčných produktů,
b) druhů investic,
c) stávajících a plánovaných kapacit
V úvahu je třeba vzít veškeré překážky produkce nebo omezování podpory v rámci společných organizací trhů stanovených Evropským Společenstvím.
3.2.3. Jednotlivé aktivity projektu - popište činnosti, z nichž se projekt skládá;
3.2.4. Výsledky projektu
- plánované změny u provozních prostor, strojního a přístrojového vybavení, změny v provozním cyklu. Jaký bude výsledek dosažený na základě realizace aktivit projektu, jak se realizace projektu projeví např. o kolik se zvýší počet sil (popř. horizontálních hal), o kolik se zvýší skladovací kapacita,jakým způsobem bude zajištěna kvalita skladování, apod.
3.2.5. Ekonomický přínos projektu
- zaměřte se především na úsporu nákladů a na vliv realizace projektu na produktivitu práce;
3.3. Dopady projektu
3.3.1. Dopad realizace projektu na životní prostředí
- uveďte stav před realizací a předpokládaný stav po realizaci projektu. Popište předpokládané dopady Vašeho projektu na životní prostředí, zda má projekt za hlavní cíl zlepšení životního prostředí, zda je projekt šetrný k životnímu prostředí či zda je ekologicky neutrální a nepředpokládáte jeho vliv na životní prostředí. Popište zda Váš projekt znamená ztrátu přirozených nebo polopřirozených prvků, jako jsou stromy, rozptýlená zeleň, mokřady, vřesoviště, rašeliniště, extenzivně obhospodařované louky, tradiční kosené louky nebo jednotlivé druhy, nebo zda má na tyto prvky nějaký vliv. Musíte rovněž brát v úvahu dopad projektu na tradiční a člověkem vytvořené prvky krajiny, zemědělské a ostatní stavby a archeologická naleziště. Pokud jste přesvědčeni, že negativnímu vlivu nebo ztrátě nelze zabránit, pak je třeba, abyste popsali rozsah takového negativního působení nebo ztráty a vysvětlili, proč se nepočítá s žádnou alternativou. Uveďte, zda Váš projekt vyžaduje posouzení z hlediska vlivů na životní prostředí, zda je realizován např. v národním parku, chráněné oblasti, v oblasti zranitelné nitráty, v ochranném pásmu vod, na území vymezeném NA TURA 2000 apod.
3.3.2. Sociální dopad realizace projektu
3.3.2.1. Pracovní místa
- uveďte kolik pracovních míst a jaká předpokládáte, že projekt vytvoří nebo udrží, zda projekt do budoucna zvýší ekonomickou sítu zaměstnanců. Zodpovězte otázku, zda realizace projektu přispívá ke zlepšení pracovních podmínek?
3.3.2.2. Rovné příležitosti
- uveďte prohlášení „Projekt nemá vliv na rovné příležitosti.“ a zdůvodněte proč.
3.3.3. Informační společnost
- vysvětlete, zda projekt nějakým způsobem podpoří rozšiřování a uplatňování informačních a komunikačních technologií. Uveďte, zda je Váš projekt hlavně zaměřen na rozvoj informační společnosti nebo má pozitivní dopad na rozvoj informační společnosti nebo zda je z hlediska vlivu na informační společnost neutrální
3.4. Strategie po ukončení projektu
- důsledně vysvětlete, jak bude Vaše iniciativa pokračovat po uplynutí doby trvání podporovaného projektu, jak bude poté financována a jaké jsou její další cíle;
3.5. propagace a publicita projektu
- publicita a propagace Vašeho projektu je naprosto nezbytná. Popište, jakých postupů budete používat a jaký bude cílový segment. Je třeba mít na paměti také to, že se od Vás bude žádat, abyste publikovali skutečnost, že projekt obdržel prostředky od EU. To by se mělo týkat veškerého publikování v tisku a v případě některých projektů je třeba umístit na projektu příslušné informativní tabule. Opatření na propagaci a publicitu, která jsou nutná pro jednotlivé druhy investic, jsou uvedena v Pravidlech pro žadatele.
3.6. Časový harmonogram investice
3.6.1. Časový plán uskutečňování projektu
- uveďte celkový časový plán, počínaje dokončením projektové dokumentace po ukončení projektu, včetně uvedení jednotlivých fází realizace projektu a rozčlenění na aktivity, které plánujete provádět;
3.6.2. Fáze projektu
- uveďte přehledné grafické znázornění fází projektu;
4. Technické řešení projektu
popište technické řešení projektu:
u stavebních investic popište v souladu s technickou dokumentací technické parametry stavby (např. stručný popis objektu, technické parametry objektu, kapacita, stručný popis a technické parametry používaných technologických systémů, atd.)
5. Ekonomické informace
5.1. Rozpočet projektu
5.1.1. Tabulka rozpočet projektu
- podejte přehled o celkovém rozpočtu projektu, včetně jeho dílčích částí a jednotlivých zdrojích financování;
5.1.2. Finanční krytí projektu
- uveďte přehled o jednotlivých zdrojích finančního krytí projektu (resp. předfinancování projektu), tj. vlastní zdroje, bankovní úvěry, soukromé půjčky apod.);
5.1.3. Náklady na přípravné studie a průzkumy
- uveďte přehled předinvestičních studií průzkumů a expertních posudků - s uvedením nákladů, zpracovatele a doby zpracování;
5.2. Odhad celkových investičních nákladů
- kalkulujte projektové náklady výstavby a rekonstrukcí a provádějte srovnání včetně nákladových ohodnocení vlastnických vztahů a problémů, kdykoliv to bude zapotřebí. Snažte se přiřadit náklady pro všechny možné alternativ a seřaďte je podle odhadovaných nákladů a nákladových složek nebo jiných příhodných ukazatelů.
5.2.1. Odhad nákladů na nákup technologie
- uveďte náklady na know-how, licenční a jiné poplatky apod.;
5.2.2. Odhad investičních nákladů na stroje, zařízení a technologie
- uveďte souhrnný přehled nákladů na stroje, zařízení a technologie;
5.2.3. Odhad investičních nákladů na stavební a montážní práce
- uveďte souhrnný přehled nákladů na stavební a montážní práce;
5.2.4. Odhad režijních nákladů
- uveďte souhrnný přehled režijních nákladů týkajících se projektu. V oblastech: výrobní režie, správní režie, odbytová režie.
5.3. přijatelné a nepřijatelné výdaje
5.3.1. Přijatelné výdaje pro Operační program Zemědělství
- vytvořte souhrnný přehled přijatelných výdajů pro OP Zemědělství Vašeho projektu podle seznamu uvedeného v Pravidlech;
- pokud jsou pro určitý typ výdaje ve specifické části těchto Pravidel stanoveny podmínky, za kterých lze tento výdaj uplatnit jako přijatelný, uveďte požadované údaje (např. zvláštní způsob financování investice, stanovení odpisu, harmonogram a rozsah práce v případech neplacené dobrovolné činnosti atd.).
5.3.2. Nepřijatelné výdaje pro Operační program Zemědělství
- vytvořte souhrnný přehled nepřijatelných výdajů pro OP Zemědělství ve Vašem projektu;
5.3.3. Tabulka výpočtů
- rozepište přijatelné výdaje dle přílohy k Pravidlům v členění na jednotlivé kategorie (pouze pro podopatření 1.1.1., investiční záměr f));
 
Název
 
Počet jednotek (t)
 
Přijatelné výdaje celkem
 
Přijatelné výdaje na jednotku
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6. Ekonomické a finanční vyhodnocení investice
6.1. Finanční plán
- finanční plán se vyplňuje do zvláštních formulářů, které tvoří povinnost přílohu projektu;
- pokyny pro výpočet jednotlivých ukazatelů jsou k dispozici na RO SZIF;
6.1.1. Rozvaha s plánem jednotlivých položek na pět let do budoucna (v tis. Kč)
6.1.2. Výkaz zisků a ztrát s plánem jednotlivých položek na pět let do budoucna (v tis. Kč)
6.1.3. Plánovaný cash flow podniku s výhledem na pět let do budoucna (v tis. Kč)
6.1.4. plánovaný cash flow investice s výhledem na -pět/deset let do budoucna (v Kč)
- uveďte tabulky výpočtů DN, NPV, FRR a ERR dle pokynů (instruktážního listu)
7. SWOT analýza (silné a slabé stránku projektu. příležitosti a ohrožení
7.1. SWOT analýza podniku
 
Silné stránky
 
 
 
 
 
 
 
 
Slabé stránky
 
 
 
 
 
 
 
 
Příležitosti
 
 
 
 
 
 
 
 
Ohrožení
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7.2. SWOT analýza projektu
 
Silné stránky
 
 
 
 
 
 
 
 
Slabé stránky
 
 
 
 
 
 
 
 
Příležitosti
 
 
 
 
 
 
 
 
Ohrožení
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8. Další projekty
- podejte přehled o realizovaných projektech a dalších plánech do budoucnosti. Tato kapitola nemá vliv na výběr projektu.
8.1. Realizované projekty
- uveďte zda a jaké investiční projekty jste v minulosti realizovali (např. v posledních třech letech), jaké realizujete v současné době v jaké finanční výši, zda byly realizovány se spolufinancováním veřejných orgánů, V případě, že ano, jakých a v jaké výši apod. Doporučujeme zpracovat formou tabulky.
8.2. plánované projekty
- uveďte, jaké investiční projekty plánujete realizovat v následujících třech letech, zda budete požadovat spolufinancování, jaký je rozpočet těchto projektů, zda žádáte na další projekty v rámci Operačního programu Zemědělství apod. Doporučujeme zpracovat formou tabulky.
9. Přílohy
1. Tabulka logického souhrnu
2. Technická dokumentace k projektu
Logicky souhrn projektu
 
Opatření:
 
Podopatření:
 
Název projektu:
 
Nejdůležitější vstupy, které budou mít zásadní význam pro realizaci projektu
 
Chronologicky uvedené nejdůležitější aktivity související s realizací projektu
 
Specifické cíle podpory, do kterých projekt zasahuje
 
 
 
Účel projektu, pro který žadatel projekt realizuje
 
 
 
Výsledky projektu, které budou po jeho dokončení
 
 
 
PŘÍLOHA 11
Maximální přijatelné výdaje pro podopatření 1.1.1
Maximální přijatelné výdaje - f) Investice do rekonstrukce/ výstavbu skladovacích kapacit
pro obilovinu a olejniny: investice do technologií posklizňových úprav, hodnocení
a skladování obilovin a olejnin
 
Sila
stavební a technologické části, včetně zařízení pro naskladnění a vyskladnění, zařízení pro posklizňovou úpravu a technologie pro zvýšení a udržení kvality
 
přijatelné výdaje v Kč na tunu skladovací kapacity
 
2 500,- Kč/t
 
 
 
Horizontální haly
včetně zařízení pro naskladnění a vyskladnění, zařízení pro posklizňovou úpravu a technologie pro zvýšení a udržení kvality
 
přijatelné výdaje v Kč na tunu skladovací kapacity
 
2 500; Kč/t
 
 
 
Systémy a vybavení pro zjišťování a hodnocení kvalitativních parametrů obilovin a olejnin (laboratorní a měřící technika pro parametrické hodnocení)
 
přijatelné výdaje v Kč
 
maximálně do výše 30 000,- Kč