Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů

1018/0

Vládní návrh

Důvodová zpráva

Obecná část

Zvláštní část

Závěrečná zpráva RIA

Xxxxxx návrh

ZÁKON

ze dne … 2017,

xxxxxx xx xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx znění xxxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxx se usnesl xx xxxxx xxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx:

Xx. X

Xxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx

Xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx veřejné xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxx x. 10/1993 Xx., xxxxxx x. 15/1993 Xx., xxxxxx x. 161/1993 Sb., xxxxxx x. 324/1993 Xx., xxxxxx x. 42/1994 Xx., xxxxxx x. 241/1994 Sb., xxxxxx x. 59/1995 Xx., xxxxxx č. 149/1996 Xx., zákona x. 48/1997 Xx., xxxxxx x. 127/1998 Xx., zákona č. 29/2000 Xx., xxxxxx x. 118/2000 Xx., xxxxxx x. 258/2000 Xx., xxxxxx č. 492/2000 Xx., xxxxxx x. 138/2001 Xx., xxxxxx x. 49/2002 Xx., xxxxxx x. 176/2002 Sb., xxxxxx x. 424/2003 Xx., xxxxxx č. 437/2003 Xx., zákona x. 455/2003 Sb., xxxxxx x. 53/2004 Xx., xxxxxx č. 438/2004 Xx., xxxxxx č. 123/2005 Sb., xxxxxx x. 381/2005 Xx., xxxxxx č. 413/2005 Xx., xxxxxx x. 545/2005 Xx., xxxxxx x. 62/2006 Sb., xxxxxx č. 117/2006 Xx., xxxxxx x. 189/2006 Xx., zákona x. 214/2006 Xx., xxxxxx x. 264/2006 Xx., xxxxxx x. 261/2007 Sb., zákona x. 296/2007 Xx., xxxxxx č. 306/2008 Xx., xxxxxx č. 227/2009 Xx., zákona x. 281/2009 Sb., xxxxxx x. 285/2009 Xx., xxxxxx x. 362/2009 Sb., xxxxxx x. 73/2011 Sb., xxxxxx č. 138/2011 Xx., xxxxxx x. 298/2011 Sb., xxxxxx x. 329/2011 Xx., xxxxxx x. 369/2011 Xx., xxxxxx x. 458/2011 Sb., xxxxxx x. 401/2012 Xx., xxxxxx x. 500/2012 Xx., zákona x. 11/2013 Xx., zákonného xxxxxxxx Xxxxxx x. 342/2013 Xx., xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx č. 344/2013 Sb., xxxxxx x. 109/2014 Sb., xxxxxx x. 250/2014 Xx., xxxxxx x. 267/2014 Xx., zákona x. 200/2015 Xx., xxxxxx x. …/2017 Xx. x xxxxxx x. …/2017 Xx., xx mění xxxxx:

1. X §3x xxxx. 1 xx xxxxxx „6 259 Xx“ xxxxxxxxx xxxxxxx „7 540 Kč“.

2. X §3x xxxx. 1 xx xxxxxx „7 540 Xx“ xxxxxxxxx xxxxxxx „7 903 Xx“.

Xx. XX

Xxxxxxxx

Xxxxx xxxxx xxxxxx účinnosti xxxx 1. xxxxx 2019, x xxxxxxxx ustanovení xx. X xxxx 2, které xxxxxx xxxxxxxxx xxxx 1. xxxxx 2020.

XXXXXXXX ZPRÁVA

Obecná xxxx

X. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx právní xxxxxx, odůvodnění xxxxxxxx xxxxxxxx, zhodnocení xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx

Xxxxx stávající xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx za xxxxx, xx něž xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx1, (xxxx xxx „státní xxxxxxxxxx“), stanovena xx 6 259 Xx. Xxxxxxx je xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxx xxx možné xxxxxx, x xx xx 30. xxxxxx roku xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx roku, xxx xxxx se xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx. Pro xxx 2017 xx xxxxxxxxxx xxxxxx stanoven xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x osoby, za xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx veřejné xxxxxxxxx xxxxxxxxx stát, x xx xx 6 814 Xx. Xxxxxx za osobu x xxxxxxxxxx měsíc xxx v xxxxxxxx xxxx činí 920 Xx.

Xxx vyplývá xx xxxxxxxxxx z posledních xxx, xx xxxxxxxx xxxxxx úprava xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx předvídatelnost příjmů xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx uvolnit prostředky xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx by přitom xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx jiné xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x programového xxxxxxxxxx xxxxx XX), xxxxxxx poté zohledňovat xxxxxxxx xxxxx ve xxxxxxxxxxxxx, který s xxxxxxxxx metodami léčby x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx zvyšující se xxxxxxx xx zdravotní xxxx. Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx stanovení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx se x xxxxx xxxxx xxxxxxxx x xxxxxx 2010 - 2013, xxx xxxxxxx x xxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxx vyčerpán xxxxxxxxx x veškerých xxxxxx, xxxxx xxxx x předchozím xxxxxx xxxxxxxxx.

Xx xxxxxxx vypořádání xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx ministrů xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx po xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx původního xxxxxxxxx xxxxxx xxxx x xxxx 2018 problematika xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx řešena prostřednictvím xxxxxxxx vlády, x xx xxx, xxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců činil 3,5 xxx. Kč. X xxxxxx 2019 x 2020 xxxx xxxx předkládaným návrhem xxxxx vyměřovací základ xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx tak, xxx opět meziroční xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxx 3,5 xxx. Kč.

B. Xxxxxxxxxx xxxxxxx navrhované xxxxxx xxxxxx s xxxxxxxx xxxxxxxx, x mezinárodními xxxxxxxxx a s xxxxxx Xxxxxxxx xxxx

1. Xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx

Xxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx s ústavním xxxxxxxx xxxx přihlíženo xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx č. 1/1993 Sb., Xxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxx „Xxxxxx“), x dále xxx x xxxxxxxx č. 2/1993 Sb., x xxxxxxxxx Xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x xxxxxx jako součásti xxxxxxxxx xxxxxxx České xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxx „Xxxxxxx“). V xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx rozpor.

2. Xxxxxx x právem XX x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

Xxxxxxxxxx právní xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx XX a není x ním xxxx x rozporu.

Navržená xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xx Xxxxx republika xxxxxx.

X. Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx

Xxxxxxxx xxxxxx úprava xxxx xxx dopad xxxxxxx xx státní xxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx navýšenou xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxx se, xx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx 2019 a 2020 xxxx nezbytné xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx x xxxxxxx o xxx 3,5 mld. Xx. Vzhledem x xxxx, že x xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx vývoj xxxxxxxxx, xxxx možné využít xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx výběru daní, x čemuž přispějí x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx x daňové xxxxxxx. Tento trend xx xxxxxx xxx xx xxxxxxxxxx z xxxx 2015, kdy xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx (vč. xxxxxxxxxx xx sociální xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění) xxxxxxx za celý xxx xxxxxxxxxxx xxxxx x 72,2 xxx. Xx. X xxxxxxx x xxxxxxxx návrhem xxxx muset Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx navýšit xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx Všeobecná xxxxxxxx správa.

D. Xxxxxxxxxx xxxxxx na podnikatelské xxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx, zejména xxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxx se xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x národnostní xxxxxxx, x xx xxxxxx xxxxxx k xxxxxx diskriminace a xx vztahu x xxxxxxxx xxxx x xxx, a xxxxxx xx životní prostředí

Předpokládá xx pozitivní xxxx xx poskytovatele xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služeb xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxxx mechanismem xxxxx x posílení příjmové xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxxx x důsledku xx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx x České xxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxx se xxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx budou xxxxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxxxx platů xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xx xxxxxxxx s xxxxxx srovnatelnými státy xx xxxxx xxxxxx. Xxxxx xxxx dopady xx xxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx x xxxxxxx xx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxx x rozporu xx xxxxxxx č. 198/2009 Sb., x rovném zacházení x x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx x x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx). Xxxxxxxxxx xxxx žádná ustanovení, xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx x xxxxx x xxxxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx se xxxxx nedotýká xxxxxxxx xxx a xxxx.

X. Xxxxxxxxxx dopadů navrhovaného xxxxxx ve vztahu x xxxxxxx xxxxxxxx x osobních xxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxx úprava xx xxxxx xxxxxxxx ochrany xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx fyzických xxxx.

X. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx rizik xxxxxxxxxxxx xxxxxx (XXX)

Xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx výpočtu xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx pojištěnců, který xxxx xxx xxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxx xxx ovlivnit xxxxxxxxxx rozhodováním xxxxxx xxxxxxx xxxxxx. X xxxxxxxxx opatření přitom xxxx profitovat xxxxx xxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx, x xxxxxxx konkrétní xxxxx.

X. Xxxxxxxxxx dopadů xx bezpečnost xxxx xxxxxx xxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxx xx xxxxxxxx xxxxx dopady xx xxxxxxxxxx x xxxxxx státu.

1 Xxxxxxxxx xxxxxxxx státních xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx v ustanovení §7 xxxx. 1 xxxxxx x. 48/1997 Xx., o xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x x xxxxx a xxxxxxxx některých xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxxxxx xxxx

K čl. I

K bodu 1

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx určuje xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxx 2019 xxx, xx xxxx 7 540 Xx. X xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxxx platby za xxxxxxx státního pojištěnce xx kalendářní xxxxx, xxxxx činí 13,5 % xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxx 1 018 Xx.

K bodu 2

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx se xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx roku 2020 tak, že xxxx 7 903 Xx. X tohoto xxxxxxxxxxxx základu xx xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xx jednoho xxxxxxxx pojištěnce za xxxxxxxxxx měsíc, která xxxx 13,5 % xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxx 1 067 Xx.

K čl. II

X xxxxxxxxx postupné xxxxxxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx se stanoví xxxxxx xxxxxxxx od 1. ledna 2019 x xx 1. xxxxx 2020.

X Xxxxx xxx 30. ledna 2017

Xxxxxxxx xxxxx:

Xxx. Bohuslav Xxxxxxx x. r.

Ministr xxxxxxxxxxxxx:

XXXx. Xxx. Xxxxxxxx Ludvík, XXX, x. x.

Xxxxxxxxx zpráva x xxxxxxxxx dopadů xxxxxxxx (XXX)

XXXXXXX XXXXXXXXX ZPRÁVY XXX

1. Xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx

Xxxxx návrhu: Xxxxx xxxxxx, xxxxxx se xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x pojistném na xxxxxxx zdravotní xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxxxx / xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx:

XXX

Xxxxxxxxxxxxx termín xxxxxx xxxxxxxxx, v případě xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx 1.2019

Xxxxxxxxxxxx xxxxx XX: Xx

2. Xxx návrhu xxxxxx

Xxxxxx xxxxxx xx mělo xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx vývoj výše xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (v xxxxxxxx xxxx xxx 5,95 xxx. xxxx), xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx stránky xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

3. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx

3.1 Xxxxxx xx státní xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx: Ano

Očekává xx, xx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x letech 2019 x 2020 xxxx nezbytné pokrýt xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx státní pojištěnce x xxxxxxx x xxx 3,5 mld. Xx. Vzhledem x xxxx, že x xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxxxx tyto xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx, x čemuž xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxx. Tento trend xx xxxxxx již xx xxxxxxxxxx z xxxx 2015, xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx (vč. pojistného xx sociální zabezpečení x pojistného xx xxxxxxx zdravotní xxxxxxxxx) xxxxxxx za celý xxx xxxxxxxxxxx xxxxx x 72,2 mld. Xx.

3.2 Dopady xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx ČR: Xx

3.3 Dopady na xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx: Ano

Sekundárně xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx ze xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

3.4 Xxxxxx xx xxxxxx samosprávné celky (xxxx, kraje): Ne

3.5 Xxxxxxxx dopady: Ano

Navrženým xxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx stránky xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxxx x xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx x České xxxxxxxxx.

Xxxxxxxxxxx xx zároveň, xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx zvyšování xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx ve xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxx.

3.6 Xxxxxx na xxxxxxxxxxxx: Ne

3.7 Xxxxxx xx životní xxxxxxxxx: Xx

3.8 Dopady ve xxxxxx x zákazu xxxxxxxxxxxx a ve xxxxxx k xxxxxxxx xxx x xxxx: Xx

3.9 Dopady na xxxxx státní xxxxxxxxxxx xxxxxx: Xx

3.10 Korupční xxxxxx: Xx

3.11 Dopady xx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx: Xx

1. Xxxxx xxxxxxxxxx x xxxx

1.1 Xxxxx

Xxxxx zákona, xxxxxx xx xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění, xx xxxxx pozdějších xxxxxxxx

1.2 Xxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx úpravy xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx osoby, xx xxx je xxxxxxx pojistného xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx stát1, (xxxx xxx „xxxxxx xxxxxxxxxx“), xxxxxxxxx na 6 259 Xx. Xxxxxxx xx ovšem xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxx kalendářní xxx xxxxx xxxxxx, x xx xx 30. června roku xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx takto xxxxxxx. Xxx xxx 2017 xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx nařízením xxxxx č. 181/2016 Sb., o xxxxxxxxx vyměřovacího základu x xxxxx, xx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx veřejné xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx, x xx xx 6 814 Xx. Xxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxxx měsíc xxxx v xxxxxxx xxxx xxxxx 920 Xx.

X minulosti xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce určována xxxxxxx xxxxxxx. Xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx veřejné zdravotní xxxxxxxxx, xx znění xxxxxxxxxx xxxxxxxx (dále xxx „xxxxx č. 592/1992 Sb.“), x xxxx 1993 xx xxxx 1998 xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xx xxxxx xx procentuální xxxxxx x minimální xxxx (xxxxxxxx 70 %, 77 %, 65 % x 80 %). Xx xxxx 2003 poté xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx zákonem přímo xxxxxxxxxx xxxxxxx bez xxxxxxxx xxxx změny. Xx xxxx 2003 xx xxxx 2006 xxxx xxxx úprava xxxxxxxx o xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx základ xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx x období xxx 2006 xx 2009 bylo xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx automaticky xxxxxx na xxxxx xxx. průměrné mzdy xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx vlády, xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx základ xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx2. V xxxxx xxxxxxx výše xxxxxx xxxxxxxxxx v xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx ekonomiky xxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxxx se xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx i xxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx. Od xxxxxxxxx modelu xxxx xxxxxxx xxxxxxxx x xxxx ekonomické krize xxxxxxx č. 362/2009 Sb., který xxxx xxxxxxx xxxxxx x souvislosti x xxxxxxx zákona x xxxxxxx rozpočtu Xxxxx xxxxxxxxx xx rok 2010.

Xxxxxxxx zpráva xxxxxx x zavedení xxxxxxxxxx xxxxxx mimo xxxx xxxxx, xx: „xxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxx 2010 xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx zvýšení xxxxxx platbu xxxxx x situaci, xxx xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xx v xxxxx veřejných rozpočtů xxxxxxx důsledky xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx automatické xxxxxxxxxx fakultativním, je xxxxxxxx s xxxxxxx xx takový xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x režimu xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx samostatný segment xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx období x xxxxxxxxx finančních xxxxxxxxxx.“ Xx xxxx xxxxxx, xx xxxxxxxxxxx xxx xxxxxxx současného xxxxxx xxxxxxxx především x aktuální xxxxx x xxxxxxx řešit xxxxxxx xxxx veřejných xxxxxxxx, xxxx xxxx x xxxxxxx xxxxxxxx (xxxxxxxxxx xxxxxxxxx) platby xx xxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxx xxxxxx vyplývá xx xxxxxxxxxx z xxxxxxxxxx xxx, je současná xxxxxx xxxxxx vysoce xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx předvídatelnost xxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx ve střednědobém xxxxxxxxx. Nelze xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxx, xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx situace x xxxxxx uvolnit xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxx xxx ekonomicky xxxxxxxx (xxxx xxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx XX), xxxxxxx xxxx zohledňovat xxxxxxxx vývoj xx xxxxxxxxxxxxx, xxxxx s xxxxxxxxx metodami xxxxx x xxxxxx postupy xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx. Xxxxxxxxx dopad xxxxxxxxxxx způsobu xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx se x xxxxx xxxxx xxxxxxxx x letech 2010 - 2013, xxx nedošlo x xxxx zvýšení a xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx z xxxxxxxxx xxxxxx, které xxxx x předchozím období xxxxxxxxx.

Xxxxx xxxxxxxxxxx XXX xx mělo xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx stanovení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxxx xxx xxxx, xxxxx přinesou xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x závislosti na xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxx by xxx xxx takový stav, xxx x v xxxxxx xxxxxxxxxx recese xxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služeb xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

X xxxxx XXX xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxx, xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx solidarity mezi xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx plátců xxxxxxxxxx, ale zároveň xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxxxx, osoby xxxxxxxxxx xxxxxxxxx činné (xxxx xxx „XXXX“), xxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxx jen „OBZP“). Xxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx, neboť xx xxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx, xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx minimální xxxx, xxxxx výrazně xxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxx, xx xxx xx x xxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx na xxxxxxx zdravotní xxxxxxxxx. Xxxxxxxx v xxxx 2017 činí xxxxx 920 Kč xx xxxxx x xxxxx. X osoby xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx pojistné ve xxxx 1 485 Xx měsíčně, xxxxx xxxxxxxx 13,5 % x minimální mzdy.

I xxxx xxxx xxxxxxxxxxx xx výši xxxxxxxxxx xxxx státní xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx přístup k xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxx xxxxxxx vyšší xxxxxxxx, než xx xx státní pojištěnce xxxxxxxx xxxxxx. Zároveň xxxx státní pojištěnci xxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx nejvýznamnější objem xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služeb.

Zatímco xxxxxxxxxxx xxxxx xxx Xxxxxxxxx xxxxxxxxx pojišťovny Xxxxx xxxxxxxxx z xxxx 2014 xxxxxxxxx x xxxx zdravotní xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xxx 61 xxx. Xx x xxxxxxx xx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx cca 18,3 xxx. Xx, za xxxxxx pojištěnce bylo x Všeobecné zdravotní xxxxxxxxxx České republiky xxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xxx 26 xxx. Kč x xxxxxxx xx xxx xxxxxxxxxxx xxxx činily xxx 94 mld. Xx. Přestože xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx založen na xxxxxxxx solidarity xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx být xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxx xxx nadužívána. X xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxx x „xxxxxxxxxx xxxxx“ xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx x xxxxxx za xxxxxxx skupiny xxxxxxxxxx. Xx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx, xx xx xxxxxx xx xxxxxx výše pojistného xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx u xxxxxxxxxxx a XXXX xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx pouze xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx.

1.3 Xxxxx existujícího xxxxxxxx xxxxx x xxxx oblasti

V xxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxx 6 259 Xx x §3c xxxx. 1 xxxxxx x. 592/1992 Xx. Xxxxx §2 xxxx. 1 xxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxx 13,5 % x xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx období. Xx xxxxxxx §3c xxxx. 2 xxxxxx x. 592/1992 Sb. xxxx xxxxx xxxxxxxxxx do 30. xxxxxx změnit xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, x xx x xxxxxxxxx k 1. xxxxx roku xxxxxxxxxxxxx; xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx Českým xxxxxxxxxxxx xxxxxx (dále xxx „XXX“), x xxxxxxxxx xxxxxxxx rozpočtu x x vývoji finanční xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxx 2017 xx vyměřovací xxxxxx stanoven xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx vyměřovacího základu x xxxxx, xx xxxxxx xx plátcem xxxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění xxxx, x xx xx 6 814 Xx.

1.4 Xxxxxxxxxxxx dotčených xxxxxxxx

Xxxxx xx především x xxxx, xx xxxx xxxxx xxxxxxxxxx §12 xxxx. 1 zákona x. 592/1992 Xx. xxxxx xxxxxxxx za xxxxxx pojištěnce Ministerstvo xxxxxxx. Xxxx xxxx xx účastníci xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění, xx. xxxxxxxxx pojišťovny, xxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxx xxxx zdravotními xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

1.5 Xxxxx cílového xxxxx

Xxxxxx xxxxxx xx xxxx xxxxxxx transparentní x xxxxxxxxxxxxx vývoj xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (v xxxxxxxx xxxx cca 5,95 xxx. xxxx), xxxxxxx ve xxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx:

- růst hrubého xxxxxxxx xxxxxxxx (XXX); xxxx platby xx xxxxxx xxxxxxxxxx by xxxx narůstat xxxxxxx xxxxxx jako XXX,

- xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxxxx, XXXX, OBZP) xxx, xxx nedocházelo x xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx mezi xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx, - xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxx alespoň xx průměr xxxxxxxxxx xxxx v OECD (x xxxxxx k XXX)3.

Xxxxxxx by xxxxx xxxxxxx řešení xxxx xxxxxxxx anticyklický xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx - xxxxxxxxx xxxxx xxxx nižší x xxxx xxxxxxxxxxx (xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx skupiny xxxxxxxx) x naopak xx xxxxx v době xxxxxx.

Xxxxxxxxxxx RIA proto xxxxxxx x prvé xxxx jednotlivé varianty xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (xxxx. xxxxxxx) xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x dopady anticyklického xxxxxxxxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx.

1.6 Xxxxxxxxxx xxxxxx

X xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx výše xxxxxxxxxxxx xxxxxxx za xxxxxx pojištěnce bude xxxxxxxx stav, xxx xxxx xxxxxx navázán xxxx xxxxxx státu xx financování xxxxxxxxx xxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx. Vyšší xxxxx státních pojištěnců xxxxxxxx rozdíly xxxx xxxxx skupinou xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx obyvatelstva. Xx xxxxx xx xxxxxxx x růstem xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxx, xxxxxxx xxxxxxxx platby za xxxxxx pojištěnce xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx transparentní x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx nejpočetnější xxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxx nejvyšší objem xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx spoluúčastí xxxxx x xxxxxx x HDP České xxxxxxxxx. Xxxxxx xx xxxxx zohledňovat neustále xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxx x xxxxxx rozvoj xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxxxxx xxxxxx do xxxxxxxxxxxxx.

2. Xxxxx xxxxxxx xxxxxx

x) Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xxxxxx xxxxxxxx

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx, xxx xx výše xxxxxxxxxxxx základu xxxxxx xxxxx xxxxxxx č. 592/1992 Sb., xxxxxxx xxxxx může xxxxxxxxxx xx 30. xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, a xx x účinností x 1. xxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx; přihlíží xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx XXX, x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx a x vývoji finanční xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 1 - Xxxxx xx všeobecný xxxxxxxxxx xxxxxx upravený xxxxxxxxxxxx koeficientem

Tato xxxxxxxx xxxxxxxx řešení, xxxxx xxxx účinné od xxxx 2006 xx xxxx 2009 (do xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx č. 362/2009 Sb.), xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx 25 % xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx (xxx poznámka xxx xxxxx x. 2) xxx xxxxx důchodového xxxxxxxxx za xxxxxxxxxx xxx, který x 2 xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx roku, xxx xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. Xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xx aktuální xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx rozdíl xx xxxxxxxxxx řešení4 xxxxxx xxxxxxx xxxx x xxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx důchodového xxxxxxxxx xxx. přepočítací koeficient. Xxx xx xxxxxxxx xxxx xxxxx průměrné xxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX xx první xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx roku, xxxxx o xxxxx xxx předchází roku, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx, x xxxxxxxx xxxxxxx xxxx zjištěné XXX xx první xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx roku, který x xxx xxxx xxxxxxxxx roku, xxx xxxx xx vyměřovací xxxxxx xxxxxxx. Tento xxxxxxxxxx by xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx 1.

Např. xxx xxx 2016 xx xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx činila 25 % xxxxxxxx xxxxxxx xxxx v xxxx 2014 (xxxxxxxxx xxxxxxxxx XXXX), xxxxxxx xxxx xxxxxxx by xxxx upravena xxxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx 1. xxxxxxxx 2015 x 1. pololetí 2014 (xxxxxxxx ČSÚ).

Výše všeobecného xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx XXXX xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX a xxxxxxx xxx x xxxxxxxx xxxx hodnotou xxxxxxxxxx xxxxxxxxx XXXX x xxxxxxxx zjištěnou XXX5. Výše xxxxxx xx státního xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx x xxxx 2016 xxxxxx 912 Xx. Xxxxx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxxx údaj u xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx řady xxxxx xxxxxxxxxxxx o xxxx xxxxxxxx xxxx od xxxx 19476. Xxxxxxxxx xxxxx xxxx všeobecného xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx roky přibližně xxxxxxxx xxxxxx skutečné xxxxxxxx xxxx.

Xxxxxxxx 2 - Vazba xx xxxxxxxxx xxxx xxxxx XXX

Xxxxxxxx předpokládá xxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx x xxxxxxx xxxxxxxx 1. Xxxxxx xx xxx xxxxxxxxxxx, že x rámci této xxxxxxxx xx bude xxxxxxxx výhradně z xxxxxxxx xxxx zjištěné XXX. Xxxx xxxxxxxxxx xx xxxx zvolit xxxxxxxxx mzdu za 1. pololetí xxxxxxxxxxxx xxxx bezprostředně xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx vyměřovací xxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce stanoví (xxx xxx 2017 xx se xxxxxxx x 1. xxxxxxxx xxxx 2016).

Průměrná xxxx xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx roku je Xxxxxx statistickým xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx měsíce xxxx7. Xxxxx průměrné xxxx xxxxxxxxxxxx Xxxxxx statistickým xxxxxx je zároveň xxx x xxxxxxxxxxx xxxxxx z xxxxxxxxxx xxx určení změny xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx, jak vyplývá x xxxxxxxxxx §3c xxxx. 2 xxxxxx x. 592/1992 Xx. Xx třeba xxxxx, xx průměrná xxxx xxxxxxxx xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx výši xxxxxxxx xxxx x kalendářním xxxx. Výše xxxxxxxx xxxx v prvním xxxxxxxx xx x xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx každoročně xxxxxxxx xxxxx (xxxx. rok 2014: 25 083 Xx x 1. xxx. vs. 26 117 Kč ve 2. xxx.). Xxxx xx 4. xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx převyšují xxxxxx xxxx (2014: 1. - 3. xxxxxxxxx 25 099 Xx; 4. čtvrtletí 27 107 Xx). Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxx metodiky XXX xxx určování výše xxxxxxxx xxxx - xxxxxx xxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xx vývoji xxxxxxxxx, xxx právě xx xxxxx této xxxxxxxx. XXX v xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx x rozmezí xxxxxxxx xxxx let.

Výše xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx a kalendářní xxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxx této xxxxxxxx xx x xxxx 2016 xxxxxx 872 Xx.

Xxxxxxxx 3 - Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx

Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx v xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx (xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx). Xxxxxx xxxxxxx přímo jakkoliv x xxxxx vývoj xxxxxxxxxx xxxxxxx, xxx xxxxxxx z průměrného xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x ostatních xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx 15 xxxxxx. Xxx naplňuje xxx, xxx xxxx odvodu xxxxxxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxx. 1 - Xxxxxxxx růst xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, XXXX x XXXX

Xxx

Xxxxx xx xxxxxxxxxxx, XXXX a XXXX x&xxxx;Xx

Xxxx xxxxxx

2000

87 728 699

2001

99 189&xxxx;586

1,1306

2002

104 217 481

1,0506

2003

111 248 817

1,0674

2004

121 483&xxxx;791

1,0920

2005

129 830 199

1,0687

2006

137 341&xxxx;112

1,0578

2007

151 720&xxxx;255

1,1046

2008

161 643&xxxx;907

1,0654

2009

160 112&xxxx;905

0,9905

2010

160 011&xxxx;121

0,9993

2011

162 854&xxxx;667

1,0177

2012

167 010&xxxx;746

1,0255

2013

172 061&xxxx;955

1,0302

2014

177969 205

1,0343

Průměr:

1,0518

Z xxxx xxxxxxxxx vyplývá, xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx, XXXX x XXXX xxxx xxxx 5 %. X xxxx xxxxxx xx x xxxxx této xxxxxxxx navrhuje stanovit xxxxxxxxxx meziroční nárůst xx výši 5 %.

Xxxx varianta xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx počáteční xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxx xx xxxx xxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx x xxxxxxxx xxxxxxx měl xxx xxxxxxxx xx xxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx odvodu xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x zároveň xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx státního xxxxxxxx. Xxxx nejsnazší xx však xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx dle stávající xxxxxx úpravy.

V xxxx 2016 hradil xxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx pojistné ve xxxx 870 Kč xx xxxxx a xxxxx.

Xxxxxxxx minimální mzdy xx 11 000 Xx xxxx x xxxx 2017 xxxx xxxxxx XXXX 1 485 Kč za xxxxx a xxxxx. Xxxx xxx xxxx x xxxxxxxx roce xx jednoho xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx 62 % toho, xxxxx xxxxx xxxxxxx XXXX x xxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xx zdravotní xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 4 - Xxxxxxxxxx výše xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x OBZP

Na xxxxxxx požadavku Pracovního xxxx Xxxx hospodářské x sociální xxxxxx xxx zdravotnictví je x xxxxx XXX xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx, xxxxx níž by xxxx xxx xxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxxx za státní xxxxxxxxxx sjednocena xx xxxxxxxx XXXX.

X xxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxxxxx mzdy xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx vlády č. 567/2006 Sb., x xxxxxxx xxxxx, xx 11 000 Kč x xxxxxx xx XXXX xxx xxxx 1 485 Xx xx xxxxx a měsíc. Xx xxxxx xxxxx, xx xxxxx XXXX xx xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx zdaleka xxxxxxxx (xxxxxxxxx 150 xxx.) a xxxxx xxxxxxxxx xxxx, která xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xx xxxxxxx xxxxxxxxxx, neboť xxxx xxxxx vázána xx xxxxx xxxxxxxxxx situace.

Varianta 5 - Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxx 2019 x 2020 xxxxx zákonem

Na xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx x meziresortního xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx je x XXX xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx „politická“ x xxxxxxx x xxxxx X.4 Xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx úpravy (XXX). Xxxx varianta xxxxxxxxxxx, xx x xxxx 2018 xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx vlády, a xx tak, xxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx za skupinu xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx 3,5 xxx. Xx. X letech 2019 x 2020 bude xxxxxxxxxxxx návrhem zákona xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxx platbu za xxxxxx pojištěnce tak, xxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx činilo v xxxxxx roce 3,5 xxx. Xx.

Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxx určení vyměřovacího xxxxxxx pro xxxx 2019 x 2020 xxxxxxx z xxxxxxxxxx xxxxxx částky xx xxxxxx pojištěnce, xxxxx xxxx odvedena x xxxx 20188, xxxx xxx 69,3 xxx. Xx. Xxxxxxx xxxxxxxxx x průměrného xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 (xxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xx základě xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx), xxxxx xxx 5 962 981 xxxx.

Xxxxxxxx částka odvedená x úhrnu xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2019 xx tedy xxxx xxxxx cca 72,8 xxx. Kč. Xxx xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx by xxxxx odvedená xxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxx činit cca 12 208 Xx x xxxxxxx výše xxxxxx xxxx 1018 Xx.9 Výše xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxx 7540 Xx. X xxxx 2020 by xx xxxxxxx stejného xxxxxxx výpočtu xxxx xxxxxxx částka xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx činit cca 76,3 xxx. Xx, xxxx xxxxxxxxx xxxxxx 1067 Xx x xxxxxxxxxx základ 7 903 Xx.

3. Xxxxxxxxxxx xxxxxxx x přínosů

Identifikace xxxxxxx x přínosů x jejich xxxxxxxxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxxxx je xxxxx xxxxxxxxx zejména xxx xxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xx xxxx být xxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxx z xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx:

- xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx xxxxxxxxxx,

- xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx výši xxxxxx (xxx capita x x xxxxx) xxxx xxxxxxxx státních xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx skupinami xxxxxxxxxx (xxxxxxxxxxx, XXXX, XXXX) ve xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx,

- zohlednit xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx x XX,

- xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx zdravotnictví (x xxxxxx x HDP) x xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x XXXX (xxxxxxxx příjmové xxxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx) x ohledem xx xxxxxxxx státního xxxxxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxx) reagovat xx xxxxxxx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxx stav xxxx xxx xxxxxxx pouze x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x neočekávatelným xxxxxxx do xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (xxxxxxx xxxxxxxxxx, epidemie xxxx.). Xxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění, xxxxx xxxx xxxxxx, xxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxx výši xxxxxx xxxxxxx. Zároveň xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (vývoj xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx XXX, xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx), xx xxxxxxx xxxxxxx xx mělo xxx rozhodnuto x xxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx (xxxx. xxxx platby xx státního pojištěnce x měsíc).

Z hlediska xxxx nastíněných cílů xxxx xxxxxx úpravy xxx xxxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx potřebu xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx (x xxx xx jedná x reakci xxxxxxxx xxxxxxxx, neboť xx xxxxxxxx xx na xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx, xxx zpravidla xxxxxxx x údajů x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx). Xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxx xxxxxxx zcela xxxxx, xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx ze zcela xxxxxx xxxxxx (v xxxxxxxxx xx např. xxxxxxxxxx základ xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx)10. Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx rozdílu xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx pouze xx xxxxxxxxxx, zda xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx přijata xxxxxx. Xxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxxx x xxxx přibližování výše xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx k průměru xxxxxxxxxx zemí x XXXX.

Xxxxxxxx 1

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxx váže se x všeobecnému xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx stanovuje vyhláška Xxxxxxxxxxxx xxxxx a xxxxxxxxxx věcí xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx zákonem č. 155/1995 Sb., o důchodovém xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx vývoje xxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxx x roku o xxx roky předcházejícímu xxxx, xxx nějž xx xxxxxxxxxx základ xxxxxxxxx, x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx koeficientu. Xxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx x 1. xxxxxxxxxx roků xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx nějž se xxxxxxxxxx základ stanoví. Xxxxxxxxxxx koeficient xxxx xxxx xxxxxxxxx roven 1, xxxxx nebude xxxxx, xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx snižování xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx (při xxxxxxx počtu státních xxxxxxxxxx)11.

Xxxxxxx řešení xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxxx a xxxxxxx xxxxxxxxx, že nebude xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx k xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxx, xxxxx platba xx xxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxx x průměrné xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxx xxxx12.

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx, xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx může xxx již xxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx vyšší xxxxxxx nebo xxxxxx x xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx.

Xxx. 2: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxx XXX x xxxxxx 2018-2020

m. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx pojištěnce

1 002

1 048

1 095

Celkem xx státní pojištěnce xx rok

mld. Xx

72,3

75,6

79,0

Xxxxxxxxx xxxxxx celkových xxxxxxx

xxx. Xx

5,9

3,3

3,4

Xxxx.: Meziroční xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx k xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx vychází x xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxx xxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx v xxxx 2016 bude xxxxx cca 66,3 xxx. Xx

X xxxxxxx xxxxxxx, že x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx státní pojištěnce xx došlo pouze x 1. roce xx nabytí xxxxxxxxx. Xx je způsobeno xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx x xxxxxxxxxxx x poměru x xxxxxx xx XXXX xx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx z historického xxxxxxxx.

Xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx xxxxxx xxxxxxxx (xxx xx xxxxx) xxxxxxxx požadavek na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx k xxxxxxx x XXXX, xxxxx xxxxxxxxxx dochází x xxxxxxxxxx přibližně 2% xxxxxxxx x xxxxxx k celkovým xxxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxx xx xxxx pravidelné xxxxxxxxxx i x xxxxxxx xxxxxx, xxxxxxx xxxxxx na xxxxxx xxxxxxxx lze xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx, realizovatelné x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 2

Xxxx varianta váže xxxxxx výše xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxx xx státního xxxxxxxxxx xxxxx xx průměrnou xxxx xxxxxxxxx XXX xx 1. pololetí xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx pro xxxx xxxxxx xxxxxxx. Xx xxxxxx xx xxxxxxxx 1 xxxx xxxxxx xxxxxx patrně xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxx není xxxx xxxxxxxx mzdy určená xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxx xxxxxx celého kalendářního xxxx, xxx x xxxxxxxx xxxxxx dochází xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Tato skutečnost xxxxxx xxxxxxx schopnost xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx makroekonomického xxxxxx. Zajištěna xxxx xxxxxx kontinuita určování xxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xx tomu x xxxxxxxx 1 - xxxx dojít ke xxxxx metodiky XXX xxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx x xxx x výraznému xxxxxxxxxxx xxxxxx.

X x xxxxx této xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx celkových xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx k xxxxxxx x XXXX, xxxxxx variantě 1 xx xxxxx xxxxxxx x prvním xxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx.

Xxx. 3: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxx (XXX) v xxxxxx 2018 - 2020

x. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx platba na xxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xx

950

993

1 038

Celkem xx xxxxxx pojištěnce xx xxx

xxx. Kč

68,5

71,6

74,9

Meziroční xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx

xxx. Xx

2,2

3,1

3,2

Xxxx.: Xxxxxxxxx nárůst xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx k xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx vychází x xxxxxxxxxxx, že celková xxxx platby za xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 bude xxxxx xxx 66,3 xxx. Kč

Varianta 3

Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx růst xxxxxx xxxxxxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců, xxxxx xx xxx xxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxx pojistného xx xxxxxxx skupiny xxxxxxxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxx xxxxx nezohledňuje xxxxx ekonomiky (x xxxxxxxx dále uvedeného xxxxxxxxxx prostřednictvím xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx) a xxxxxxx z historických xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxx tak xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx mezi xxxxxxxxxxxx kalendářními xxxx, xxx x xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx státu xx xxxxxxx státního xxxxxxxxxx a xxxxxxxxxx xxxxx nadále xxxxxxx x stejně xxx xxxx xxxx x xxxxxx, xxx ekonomická xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx. Tento rozdíl xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxx recese xx xxxxx nezaměstnaných (x xxx x xxxxxxxx pojištěnců) xxxx xxxxxxxx x odvod xxxxx za celou xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxx xxxxx. Xxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxx menší13.

V xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx výdajů xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx x OECD, oproti xxxxxxxx 1 xx xxxxxxx x xxxxxx xxxx xxxxx o xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx x dalších xxxxxx je s xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx valorizace celkový xxxxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx vyšší.

Tab. 4: Předpokládaný dopad xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxx 2018-2020

m. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xx

966

1&xxxx;015

1 066

Xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xx rok

mld. Xx

69,7

73,2

76,9

Xxxxxxxxx xxxxxx celkových xxxxxxx

xxx. Xx

3,3

3,5

3,7

Xxxx.: Xxxxxxxxx nárůst xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx nákladů xx xxxxxxx k xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx vychází x xxxxxxxxxxx, xx celková xxxx platby xx xxxxxx pojištěnce x xxxx 2016 xxxx xxxxx xxx 66,3 xxx. Xx

Xxxxxxxx 4

Xxxxxx xxxx v xxxxxxx xxxxxxxx 0 není x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx výše xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx (x xxxxx ohledu xxx x xxxxxx současné xxxxxxx).

Xxx využití této xxxxxxxx xxxx xxxxx xx xxxxxxxxxx s xxxxxxx xx XXXX, xxxxxxx tato xxxxxxx xx x xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xx srovnání x xxxxxxxxx skupinami xxxx dojde okamžitým xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx, nicméně xxx xxxxxxxx, xx x xxxxxxxxxxxx xxxxxx se xxxx xxxxxx za xxxxxxxx pojištěnce a xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx x XXXX budou xxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx k xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx platbu za xxxxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxxxx xxxx, xxxxx xxxx přímo svázána xx systémem xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění, nelze xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxx na xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxx xxxxxxxxx xxxx pouze xx xxxxxx posílení systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx patrně mnohem xxxx prosaditelná, nežli xx tomu xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx.

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Pokud xx xxxxx ke xxxxxxxxxx xxxxxxxx (x xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx roku 2016), znamenalo by xx xxxxxxxx celkového xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x 34 xxxxxxx Xx xxxxxx xxxx 2016. I v xxxxxxx průběžného xxxxxxxxx xx 4 xxx (xx xxxx 2020) xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxx 8,5 mld. Xx. Xx xxxxx xxxxxxxxx, xx xxxx xxxxxxxx vychází x xxxx vyměřovacího xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx x xxxx 2016 (x době xxxxxxxxxx XXX). Xxxxxx xxxx xxxxxxxxx mzdy v xxxx 2017 na 11 000 Xx xx v xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xx xxxxx straně, xxxxxxxx navýšení xxxx xxxxx v takovém xxxxxxx nijak xxxxxxxxxx xxxxxx x realizovatelné xx patrně bylo xx xxx dlouhodobějším xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 514

Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx 2019 x 2020, xxxxxxx zakotvením xxxxx částky xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxx za xxxxxxx skupiny xxxxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx ekonomiky xxxxxxx x letech 2019 x 2020 v xxxxx xxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx jednotlivými xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx xxxx x xxxxxx 2019 x 2020 xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xx xxxx zohledňovat.

V letech 2019 a 2020 xxxx pravděpodobně (x xxxxxxx xx xxxxx XXX) xxxxxxxx k xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx x XXX xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx v XXXX, xxxx. xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xxx. 5: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx varianty xxx xxxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx přímo xxxxxxx

2018

2019

2020

Xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (osoby)

5 962&xxxx;981

5 962&xxxx;981

5 962 981

Xxxxxxx xxxxxx na xxxxxxxx pojištěnce (Xx)

969

1&xxxx;018

1 067

Xxxxxxxxxx xxxxxx (Xx)

7&xxxx;177

7&xxxx;540

7 903

Xxxxxxxxx navýšení (xxx. Xx)

3,5

3,5

3,5

Xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx (xxx. Kč)

69,3

72,8

76,4

* X xxxx 2018 xxxx vyměřovací základ xx xxxxxxx politické xxxxxx xxxxxxxxx stanoven xxxxxxxxx xxxxx.

Xxxxxxxxxxx xxxxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxxxx byly porovnány xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx kritériu se xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx 0-3. Xxxxxxxx xx xxxxxxx x cíli xxxx RIA x xxxx xxxx:

- xxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx (Xxxxxxxxx 1)

- nezvyšování xxxxxxx xx výši xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx pojištěnců (Xxxxxxxxx 2)

- xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx (Xxxxxxxxx 3)

- přibližování xxxxxx xxxxxxxxxxx zdravotnictví x xxxxxx x XXX xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x XXXX, xxxx. xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx (Xxxxxxxxx 4)

Kritérium 1

Xxxxxxxxx 2

Xxxxxxxxx 3

Xxxxxxxxx 4

Xxxxxx

Xxxxxxxx 0

0

0

2

0

2

Xxxxxxxx 1

3

2

2

2

9

Varianta 2

2

2

1

2

7

Varianta 3

3

2

1

2

8

Xxxxxxxx 4

0

1

0

3

4

Xxxxxxxx 5

1

1

1

2

5

Varianta 0 xxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx vývoje xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx alespoň ve xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxxxxxx xxxxxxxx xx xxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. X xxxxxxxxxx xx to xxxxx xxx určit, xxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx státními xxxxxxxxxx x ostatními xxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxx je x xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx na xxxxxxxx vývoj ekonomické xxxxxxx x xxxxxx, xxx xxxxxx by x xxxxxxxxxx xxxx xxxx xxx xxxx xxxxxx xxx státní xxxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx x xxxxxx k XXX xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, x xxxxxxxx xxx nelze xxxxxxxx xxxxx xxx.

Xxxxxxxx 1 přináší xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx vývoj xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxx xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxx xxxx xxxxx sledovanými xxxxxxxxxx xxxx předcházejících xxxx, xx nějž xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx. Xxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxx odvodu xx ostatní xxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxxxx je xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx mírně xxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x rovněž xx xxxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxx není garantováno xxxxxxxxxxx xxxxxxx mezi xxxxxxxx pojištěnci x xxxxxxx bez zdanitelných xxxxxx. Xxxx varianta xxxxxxxxxxxxxxx vývoj zohledňuje (xxxxxx se xx xxxx xxxxxxxx xxxx), xxxxx x xxxxxxx xx vstupní xxxxxxx xxx činí xx xxxxxxxxx, xxxxx často xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx realitě. Xxxxxxx xxxxxxx xxx x xxxxxx xxxx k xxxxxxxx xxxxxx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění x xxx x xxxxxxxxxx poměru xxxx xxxxxx do xxxxxxxxxxxxx x XXX xx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx XXXX. Xxxxxxx xx nicméně o xxxxxxxx xxxx úrovně, xxxxx je xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx 2 xxxx.

Xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx 2 xx xxxxxxx xxxx u xxxxxxxx 1 s xxx xxxxxxxx, xx vychází xxxxx x xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx XXX xx 1. xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxx nějž xx xxxxxxxxxx základ xxxxxxxxx. Xxxxxxx xxx xx zkreslení, vyměřovací xxxxxx xx měl xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxx, xxx xx xxx potřeby xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx, neboť xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx právě xx xxxxxxxx xxxx. X xxxxxxxx 1 proto xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxx bodů. Xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx XXX x xxxxxxx legální xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx x xxxx zjištěních xx xxxx kritérium č. 3 xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx. Xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx jako xx variantě 1 xx bodové hodnocení xxxxxx.

Xxxxxxxx 3 rovněž xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxx platby xxxxx za státní xxxxxxxxxx a xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců x ostatními skupinami. Xxxxx x v xxxx, kdy xxxx xxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxxxxx státu xxxx x 5 % xxxxx. Xxx xxxxxx plyne z xxxxxx uvedeného x xxxxxxx 1, xxx xx 5% xxxx xxxxxxxxx x dlouhodobém xxxxxxxxx růstu xxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx, xx rozdíl xx xxxxxxx variant xxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxx vývoj průměrné xxxx. X xxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxx. Xxxx platby xx v xxxxx xxxxxxx konstantní a xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xx zohledněn xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxx č. 3 xxxxxxx tato varianta xxxxx 1 xxx. Xxxx xxxxxxxx postupně xxxxxxxx přibližování xxxxxx xxxxxx na xxxxxxxxxxxxx x XXX x xxxxxxxxxx průměru. X xxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx 2.

Varianta 4 xxxx mění xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx. X xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxx. Xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx skupinami xxxxxxxxxx xxxxxxx pouze xx xxxxxx x XXXX, xxxxxxx xx xxxxxx x xxxxxxxxxxxx a XXXX. Xxxxxxxxxx základ xxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce xx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x makroekonomický xxxxx xx zohledněn xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx možné xxxxx xxxx minimální xxxx. Navíc x xxxxxxx xx zvolený xxxxxxxx xxxxx významné xxxxxx, xx xxx x xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx nedojde xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx. X navržených xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx stránku xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx a xxxxxxxxxx xxxxxx xx zdravotnictví x xxxxxx x XXX na xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zemí x OECD.

Bodové xxxxxxxxx xxxxxxxx 5 vychází xx skutečnosti, xx xx xxxx 2020 xxxx vyměřovací základ xxxxx přímo právním xxxxxxxxx xxx zvláštního xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx alespoň v xxxxxx xxxxxx. V xxxxx xxxxxx xx xxxxx posuzovat xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx rozdílu xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Předpokládané xxxxxxxx x letech 2019 x 2020 by xxxx s ohledem xx xxxxxxxx predikci xxxxxxxx xxxxxxxxx navyšování xxxxxx x všech xxxxxx xxxxxxxxxx. X x xxxxx xxxxxx xx ovšem jedná x xxxxxx limitovanou xxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xx zohledněn xxxxx na základě xxxxxxxx pro xxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx k XXX xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zemí x XXXX x xxxxxx 2019 x 2020 xxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxxx pořadí xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx řešení

Jak vyplývá x vyhodnocení jednotlivých xxxxxxx, je xxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx x xxxxx 1.5 xxxx XXX v xxxxxxx stanovení xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx nejvhodnější xxxxxxxxx prostřednictvím xxxxxxxx x. 1.

Xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxx č. 592/1992 Sb. xxxxxxxxxxx prostřednictvím varianty x. 5.

x) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx

Xxxxxxxx model xxxxxx xxxx platby xx státní xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx, xxxx. xxxxxxxx xxxx. Obecně xxxxx, xx x růstem xxxxxxxx mzdy xxxxxx x xxxxxx systému xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx xxxx xx odvozen x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxxxx ekonomického růstu xx xxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx prostřednictvím plateb xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx, ale x xxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx, který xxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxxxx xxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx, který xxxx meziročně zohledňovat xxxxx xxxxxxxxxx situace xxxxx x x xxx xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx stránku xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxx

X xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx zakotvení xxxxxxxxxxxxxx mechanismu x xxxx xxxxxxxxxx situace xxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx; x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx počet xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxx xxxxx x xxxx xxxxxx xxxxx.

Xxxxxxxx 1 - Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx stanovené xxxxxxxx

Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xx x xxxx variantě xxxxxxx na předpokladu, xx v „xxxxxxxxx“ xxxxxxxx xxxxxxx počet xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxx x xxxxxxxx „xxxxxxxxx“ xx xxxx xxxxxx xxxxxx. Tento mechanismus xxxx x obdobích xxxxxx sám o xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, avšak v xxxxxxx, že xx xxxx xxxxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx straně xxxxxxxxx xxxxxx (xxxx xxxxxxxxxxxxxx, XXXX x OBZP). X xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx pak xxxxxxx xxxxxx (xxx xxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx negativní).

Jedním xx způsobů, xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx úprava xxxxxxxxx počtu xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, tzv. xxxxx xxxxxxxx pojištěnce (xxxx jen „xxxxxxx xxxxxxxxxx), který by x tohoto xxxxxxxxx xxxxx státních pojištěnců xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx ekonomickou xxxxxxx. Xxxxx výpočtů byl xxxxxx xxxxx, xxxxx, x ohledem xx xxxxxxxx státního xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxx x potřebami xxxxxxxxxxxxx xx straně xxxxx, xxxxxxx xxxxxxxx tok xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx do systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění. Xxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxxxxxx xxxxxxx (xxxx. xxxxxxx) xxxx jednoho xxxxxxxxxx. Referenční xxxxxxx, xxx xxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx, xxxx stanovena na xxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx sedmi letech (xxxxxxxxx xxxxxxxx délce xxxxxxxxxxxx cyklu) xxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx státních xxxxxxxxxx xxxxxxx.

Xxxx xxxxxxxxx koeficientu xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx z xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx správcem xxxxxxxxxxxxxx xxxxx ustanovení §21 odst. 2 xxxxxx č. 592/1992 Xx. x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx (tedy včetně xxxxxxx xx 3 xxxxxxxx), x bude xxxxxxxxxxxx v xxxxxx xxxxxxxxxxx měsíci xxx xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 2 - Xxxxxxxxx měsíčního xxxxxxxxxxx pojištěnce xx xxxxxxxxxx limitace

V obecné xxxxxx xx xxxx xxxxxxxx shodná jako xxxxxxxx 1. Xx xxxxxx xx ní xx ovšem symetricky xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx 100 000 xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx x xxxxx xxx, xxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx pojištěnců upraven xxxxx o 5 %. Při xxxxxxxxx xxxx meze xxxxxxx xxxxxx xx úrovni 5 %, xxxxx xx xxx úpravou xxxxxxxxx. Xxxx dolní x xxxxx xxxx xx xxxx státního xxxxxxxxxx xxxxxxxx zvyšuje xx 0,95 xx 1,05. Toto xxxxxx xxx xxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xx mohly xxx x xxxxxxx varianty 1 xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (xxxx. na xxxxxx xxxxxxxx, viz xxxxxxxxxxx xxxxxxx).

Xxxx 1: Xxxxxxxxxx závislost váhy xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnce xx xxxxxxxx počtu xxxxxxxxxx (xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx 5,9 xxx xxxx)

Xxxx 2: - Xxxxxxxxxx vývoje xxxxxxx xxxx xxxxxx státu xx xxxxxx xxxxxxxxxx x letech 2000 - 2015 xx xxxxxxxxxxx výpočtu dle xxxxxxxx 1 xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xxxx.: X xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx navrhovaného xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx stanovením xxxxxxxx na xxxxxxxx xxxxxx státu za xxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxxxxx xxxxxxx

Xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx z xxxxxx schopnosti přiměřeně xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx vhodné xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, x xx xxxxxxx xx účelem xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx. X xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx by xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx, xx i xxx by byl xxxxx xx výdajové xxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxx příjmů xxxxx šetřit. Naopak x případě xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx došlo xxxx x „xxxxxxxxx xxxxx“ xxxxxxxxxx mezi xxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxxxxx aktivními skupinami xxxxxxxxxx.

X navržených xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx varianta x. 2, která xxxxxxxxx xxxxxx anticyklický xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx před xxxxxxxxxx xxxxxx ekonomiky x xxxxx na xxxxxx xxxxxxxx a xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xx xxxxxxx politického rozhodnutí xxxxxx anticyklický xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx 0.

4. Návrh xxxxxx

Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx

Xxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x souladu x částí X. 4 xxxxxxxx XXX, xxxx zvolena xxxxxxxxx xxxxxxxx 5 valorizačního xxxxxxxxxx x varianty 0 xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

5. Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx varianty x xxxxxxxxxx

Xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx podle xxxxxxxxx xxxxxx je nezbytné xxxxxxx legislativní xxxxx x xxxxxx č. 592/1992 Sb. Xxxxxxxx x xxxx, xx pro rok 2018 xx být xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce stanovena xx xxxxxxx nařízení xxxxx, předpokládá se xxxxxx nové xxxxxx xxxxxx od roku 2019 x xxx, xx x xxxx 2020 xxxxx rovněž xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx zákonem.

Vzhledem x xxxx, xx xxxxxxx xxxxx ke xxxxx xx způsobu xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx, xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxx v současnosti, xxxx xxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx.

6. Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx ve xxxxxxxxxx x Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxx cílů xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx varianty, xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx dostupnosti xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, nenavyšování rozdílů xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

7. Xxxxxxxxxx x xxxxxx dat

Návrh xxxxxxx x xxx x xxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxxxx x dispozici x xxxxxxx činnosti. Xxxxx xx zejména x data x xxxxxxxxx, xxxxx jsou xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx pojistného (xxxxxxxx xxxx. xx xxxx://xxx.xxxx.xx/xxxxx/xxxxxxxxxxxxxx-xxxxxxxxxx-xx-xxxxxxx- xxxxxxxxx-xxxxxxxxx 3211 1.xxxx), xxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xxxxx xxxxxxxxxxx ústav, Xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx, zdravotní xxxxxxxxxx) a xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x Xxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx:

1 Konkrétní xxxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců xx xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxx §7 xxxx. 1 xxxxxx x. 48/1997 Xx., x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x x xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx souvisejících xxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx předpisů.

2 X&xxxx;xxxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx vyhlášku Xxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxx xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxx pro xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx základu x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx.

3 Xxxxx xxx x&xxxx;xxxx 2013 xxx xxxxxx XXXX xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx xxxxx xx zdravotnictví xxx 9,1 %, zatímco x&xxxx;Xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxx 7,1 %. Nižší xxxxx xx sledovaných xxxx xxxx xxxxx Xxxxxx x Estonsko.

4 X&xxxx;xxxxxxxxx (období xxxx 1.4.2006 a 31.12.2007) xx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx používal (XXX ´ koef.= xxxxxxxx xxxxxxx xxxx x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx). Xxxxx xxx XXX xx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxx - x&xxxx;xxxxxx xxxx 1.1.2008 x 31.12.2009 (xxx pro xxx 2009 xxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxx 2008).

5 Průměrná xxxx zjištěná ČSÚ x&xxxx;xxxx 2014 xxxxxx 25&xxxx;686 Xx, xxxxxxx xxxx xxxxxxxx MPSV xxxxxxxx výši vyměřovacího xxxxxxx jej xxxxxxx xx 26 357 Xx.

6 Xxx §17 xxxx. 2 xxxxxx č. 155/1995 Xx., x xxxxxxxxxx pojištění, ve xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

7 Xxxx. x&xxxx;xxxx 2015 xxx xxxxx://xxx.xxxx.xx/xxx/xxxx/xxx/xxxxxxxx-xxxx-2-xxxxxxxxx-2015.

8 Vyměřovací xxxxxx x&xxxx;xxxx 2018 xx xxx být xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xx 7&xxxx;177 Xx, částka xx xxxxx x xxxxx xx měla xxxxx 969 Kč.

9 Podle §2 xxxx. 2 xxxxxx č. 592/1992 Xx. xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx nahoru.

10 Xxx důvodová xxxxxx x&xxxx;xxxxxx 109/2014 Sb.

11 Xxx §17 odst. 4 xxxxxx x. 155/1995 Sb., x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, ve xxxxx pozdějších xxxxxxxx.

12 Xxxxx-xx např. mezi xxxx 2015 x 2016 k nárůstu xxxxxxxx xxxx (xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx), zvýší se xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx státní pojištěnce xxxx xxxx 2017 x 2018.

13 Xxxxxxxxx-xx x meziroční xxxxx xx výši 100 xxxxx státních pojištěnců, xxxx xx xxx xxxx platby 870 Xx za xxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xx xxxx xxx rozdíl xxx 1 mld. Xx.

14 Xxxx varianta xxxxxxxxxxx, xx v roce 2018 xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx naposledy xxxxxxxxx vlády

Xxxxx textu xxx.xxx.xx