Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů

1018/0

Vládní návrh

Důvodová zpráva

Obecná část

Zvláštní část

Závěrečná zpráva RIA

Vládní xxxxx

XXXXX

xx xxx … 2017,

xxxxxx xx xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x pojistném xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx znění xxxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxx xx xxxxxx xx xxxxx zákoně Xxxxx xxxxxxxxx:

Xx. X

Xxxxx zákona x pojistném xx xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění

Zákon č. 592/1992 Sb., x pojistném xx xxxxxxx zdravotní xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxx č. 10/1993 Xx., zákona x. 15/1993 Xx., xxxxxx x. 161/1993 Sb., xxxxxx č. 324/1993 Xx., xxxxxx x. 42/1994 Xx., xxxxxx x. 241/1994 Xx., xxxxxx x. 59/1995 Xx., xxxxxx x. 149/1996 Xx., zákona x. 48/1997 Sb., xxxxxx č. 127/1998 Xx., zákona č. 29/2000 Xx., zákona x. 118/2000 Sb., xxxxxx x. 258/2000 Xx., xxxxxx č. 492/2000 Xx., xxxxxx x. 138/2001 Xx., xxxxxx x. 49/2002 Xx., xxxxxx x. 176/2002 Sb., xxxxxx x. 424/2003 Xx., xxxxxx x. 437/2003 Xx., xxxxxx č. 455/2003 Sb., xxxxxx x. 53/2004 Sb., xxxxxx x. 438/2004 Xx., xxxxxx x. 123/2005 Sb., zákona x. 381/2005 Xx., xxxxxx x. 413/2005 Xx., xxxxxx x. 545/2005 Sb., xxxxxx x. 62/2006 Xx., xxxxxx č. 117/2006 Xx., xxxxxx x. 189/2006 Xx., zákona x. 214/2006 Xx., xxxxxx x. 264/2006 Xx., xxxxxx č. 261/2007 Xx., xxxxxx x. 296/2007 Sb., xxxxxx č. 306/2008 Xx., xxxxxx č. 227/2009 Sb., zákona x. 281/2009 Xx., xxxxxx x. 285/2009 Xx., xxxxxx č. 362/2009 Sb., xxxxxx x. 73/2011 Sb., xxxxxx x. 138/2011 Xx., xxxxxx č. 298/2011 Sb., zákona x. 329/2011 Xx., xxxxxx x. 369/2011 Xx., xxxxxx x. 458/2011 Xx., zákona x. 401/2012 Xx., xxxxxx č. 500/2012 Xx., xxxxxx x. 11/2013 Xx., zákonného xxxxxxxx Senátu č. 342/2013 Xx., zákonného xxxxxxxx Xxxxxx x. 344/2013 Sb., xxxxxx x. 109/2014 Sb., xxxxxx x. 250/2014 Xx., zákona x. 267/2014 Xx., xxxxxx x. 200/2015 Sb., xxxxxx x. …/2017 Xx. x xxxxxx x. …/2017 Xx., xx xxxx xxxxx:

1. V §3x xxxx. 1 se xxxxxx „6 259 Xx“ xxxxxxxxx částkou „7 540 Kč“.

2. X §3c xxxx. 1 xx xxxxxx „7 540 Xx“ xxxxxxxxx xxxxxxx „7 903 Xx“.

Čl. XX

Xxxxxxxx

Xxxxx zákon xxxxxx xxxxxxxxx dnem 1. xxxxx 2019, x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx. X xxxx 2, xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx 1. xxxxx 2020.

XXXXXXXX XXXXXX

Obecná xxxx

X. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxxxxxxxxx hlavních xxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx stavu

Podle stávající xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx vyměřovacího xxxxxxx za xxxxx, xx xxx je xxxxxxx xxxxxxxxxx prostřednictvím xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx1, (xxxx xxx „xxxxxx xxxxxxxxxx“), stanovena xx 6 259 Kč. Xxxxxxx xx ovšem xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx vlády xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxx změnit, x to xx 30. xxxxxx roku xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx základ xxxxx xxxxxxx. Xxx rok 2017 xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., o xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx, xx xxxxxx je xxxxxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx stát, x xx na 6 814 Xx. Xxxxxx xx osobu x xxxxxxxxxx xxxxx xxx v letošním xxxx xxxx 920 Xx.

Xxx xxxxxxx ze xxxxxxxxxx z posledních xxx, je xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx, neboť xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx předvídatelnost xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Nelze rovněž xxxxxxxx skutečnost, xx xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx rozhoduje x xxxxxxx ve xxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx uvolnit xxxxxxxxxx xx xxxxxxx zdravotnictví. Xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx by xxxxxx xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx jiné xxxxx ze závazků xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx XX), xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxx, který x xxxxxxxxx xxxxxxxx léčby x xxxxxx postupy xxxxxxx zvyšující xx xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx. Negativní dopad xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xx xxxxxx pojištěnce xx x xxxxx xxxxx xxxxxxxx x xxxxxx 2010 - 2013, xxx nedošlo k xxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx vyčerpán xxxxxxxxx z xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx byly x předchozím xxxxxx xxxxxxxxx.

Xx xxxxxxx vypořádání xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx ministrů xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx původního materiálu xxxxxx xxxx x xxxx 2018 problematika xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx prostřednictvím xxxxxxxx vlády, x xx tak, aby xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx pojištěnců xxxxx 3,5 xxx. Kč. X letech 2019 x 2020 xxxx xxxx předkládaným xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx základ xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xxx, xxx opět meziroční xxxxxxxx činilo x xxxxxx xxxx 3,5 xxx. Kč.

B. Xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x ústavním xxxxxxxx, s mezinárodními xxxxxxxxx a x xxxxxx Xxxxxxxx xxxx

1. Xxxxxx s ústavním xxxxxxxx Xxxxx republiky

Při xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx x ústavním xxxxxxxx xxxx přihlíženo xxxxxxxxx k ústavnímu xxxxxx č. 1/1993 Sb., Xxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxx „Xxxxxx“), x dále xxx x usnesení č. 2/1993 Sb., x xxxxxxxxx Listiny xxxxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxx součásti xxxxxxxxx xxxxxxx České xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx předpisů (dále xxx „Xxxxxxx“). X xxxxx xxxxxx nebyl xxxxxxx žádný xxxxxx.

2. Xxxxxx x xxxxxx XX x mezinárodními xxxxxxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx práva XX a není x ním xxxx x xxxxxxx.

Xxxxxxxx právní xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xx Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx.

X. Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x finanční xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx úpravy

Navržená xxxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xxxx zatížen xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxx se, xx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x letech 2019 x 2020 xxxx nezbytné xxxxxx xxxxxxxxx navyšování platby xx státní xxxxxxxxxx x průměru x xxx 3,5 xxx. Xx. Vzhledem x xxxx, xx x xxxxxxxxxxx je předpokládán xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx, xxxx možné xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx výběru xxxx, x xxxxx přispějí x předpokládané reformní xxxxxx v xxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxx xx xxxxxx xxx xx xxxxxxxxxx x xxxx 2015, xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx (xx. pojistného xx sociální zabezpečení x xxxxxxxxxx na xxxxxxx zdravotní pojištění) xxxxxxx za xxxx xxx xxxxxxxxxxx růstu x 72,2 xxx. Xx. X xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx kapitolu Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx.

X. Xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx České xxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx slabé, xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x národnostní xxxxxxx, x xx xxxxxx xxxxxx k xxxxxx xxxxxxxxxxxx x xx vztahu x xxxxxxxx xxxx x xxx, a dopadů xx životní xxxxxxxxx

Xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx xx poskytovatele zdravotních xxxxxx, neboť xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služeb xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xx xx xxxx sociálních xxxxxx, xxxxxxxxx mechanismem dojde x xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění, což xxxxxx x xxxxxxxx xx zkvalitnění x xxxxxxx xxxxxxxxxxx zdravotní xxxx v Xxxxx xxxxxxxxx. Předpokládá xx xxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx přednostně na xxxxxxxxx platů xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xx xxxxxxxx x xxxxxx srovnatelnými státy xx nízké xxxxxx. Xxxxx nemá xxxxxx xx xxxxxxx prostředí. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx v xxxxxxx xx vztahu x xxxxxx xxxxxxxxxxxx. Rovněž xxxx v xxxxxxx xx xxxxxxx č. 198/2009 Sb., x xxxxxx zacházení x o xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx ochrany xxxx xxxxxxxxxxxx x x xxxxx některých xxxxxx (xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx). Neobsahuje xxxx xxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx by narušovala xxxxx xx rovné xxxxxxxxx x vedla x xxxxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxx nedotýká xxxxxxxx xxx x xxxx.

X. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx ve xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxx úprava se xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx x osobních xxxxx fyzických xxxx.

X. Xxxxxxxxxx korupčních xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx (XXX)

Xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx žádná xxxxxxxx xxxxxx. Popisuje xxxxx xxxxxxxxxxx výpočtu xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxx dán xxxxx xxxxxxx a nebude xxxxx jej ovlivnit xxxxxxxxxx rozhodováním xxxxxx xxxxxxx správy. Z xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxx profitovat pouze xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx, x nikoliv konkrétní xxxxx.

X. Xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx státu

Navrhovaná xxxxxx xxxxxx xxx za xxxxxxxx xxxxx dopady xx bezpečnost x xxxxxx xxxxx.

1 Konkrétní xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx obsaženo x&xxxx;xxxxxxxxxx §7 xxxx. 1 xxxxxx x. 48/1997 Xx., o veřejném xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x x xxxxx a xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxxxxx část

K čl. I

K bodu 1

Navrženým xxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxx 2019 tak, xx činí 7 540 Xx. X xxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xx xxxxxxxx určuje xxxx platby xx xxxxxxx státního xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxx 13,5 % xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxx 1 018 Xx.

K bodu 2

Xxxxxxxxx ustanovením xx xxxxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx od roku 2020 xxx, xx xxxx 7 903 Xx. X tohoto xxxxxxxxxxxx základu xx xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnce xx xxxxxxxxxx měsíc, která xxxx 13,5 % xxxxxxxxxxxx základu, xxxx 1 067 Kč.

K čl. II

K xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx 1. xxxxx 2019 x od 1. xxxxx 2020.

X Praze xxx 30. xxxxx 2017

Xxxxxxxx xxxxx:

Xxx. Bohuslav Sobotka x. x.

Xxxxxxx zdravotnictví:

JUDr. Xxx. Xxxxxxxx Ludvík, XXX, x. r.

Xxxxxxxxx xxxxxx z xxxxxxxxx dopadů xxxxxxxx (XXX)

XXXXXXX XXXXXXXXX ZPRÁVY XXX

1. Xxxxxxxx identifikační xxxxx

Xxxxx xxxxxx: Návrh xxxxxx, kterým xx xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxxxx / xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx:

XXX

Xxxxxxxxxxxxx termín xxxxxx xxxxxxxxx, v případě dělené xxxxxxxxx xxxxxxxx 1.2019

Implementace xxxxx XX: Xx

2. Xxx návrhu xxxxxx

Xxxxxx xxxxxx xx mělo xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx vývoj xxxx xxxxxxxxxx hrazeného státem xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (v xxxxxxxx xxxx xxx 5,95 xxx. xxxx), zejména xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx.

3. Agregované dopady xxxxxx zákona

3.1 Xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx veřejné xxxxxxxx: Ano

Očekává xx, xx ve xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x letech 2019 x 2020 xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce x průměru x xxx 3,5 mld. Xx. Xxxxxxxx x xxxx, xx x xxxxxxxxxxx je xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxxxx tyto xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx výběru daní, x xxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx reformní xxxxxx x xxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxx xx patrný již xx xxxxxxxxxx x xxxx 2015, xxx xxxxxx xxxxxx veřejných xxxxxxxx (xx. pojistného xx sociální zabezpečení x pojistného xx xxxxxxx zdravotní xxxxxxxxx) xxxxxxx xx celý xxx xxxxxxxxxxx xxxxx x 72,2 xxx. Xx.

3.2 Xxxxxx na xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx XX: Xx

3.3 Xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx: Xxx

Xxxxxxxxxx xxxx posílen příjem xxxxxxxxxxxxx zdravotních služeb xx poskytování xxxxxx xxxxxxxxx ze xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

3.4 Dopady na xxxxxx samosprávné celky (xxxx, xxxxx): Xx

3.5 Xxxxxxxx dopady: Xxx

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxx příjmové xxxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxxx x xxxxxxxx ke xxxxxxxxxxx x zvýšení xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx x České xxxxxxxxx.

Xxxxxxxxxxx xx xxxxxxx, že xxxxx xxxxxxx prostředky xxxxx určeny xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx platů xxxxxxxxxxxxxx personálu, které xxxx xx xxxxxxxx x jinými srovnatelnými xxxxx na nízké xxxxxx.

3.6 Xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx: Xx

3.7 Dopady xx životní xxxxxxxxx: Xx

3.8 Xxxxxx xx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxx x ve xxxxxx k xxxxxxxx xxx a xxxx: Xx

3.9 Xxxxxx xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx: Ne

3.10 Korupční xxxxxx: Ne

3.11 Dopady xx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx: Ne

1. Xxxxx xxxxxxxxxx x xxxx

1.1 Název

Návrh xxxxxx, xxxxxx xx xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx pozdějších xxxxxxxx

1.2 Xxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx úpravy xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx, xx něž je xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx rozpočtu xxxx1, (xxxx xxx „xxxxxx xxxxxxxxxx“), xxxxxxxxx xx 6 259 Xx. Xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx každý xxxxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxx, x to xx 30. xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx kalendářnímu xxxx, xxx xxxx se xxxxxxxxxx základ xxxxx xxxxxxx. Xxx rok 2017 je vyměřovací xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx x xxxxx, za xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx na veřejné xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx, x to xx 6 814 Xx. Xxxxxx xx osobu x xxxxxxxxxx xxxxx xxxx v příštím xxxx xxxxx 920 Xx.

X xxxxxxxxx xxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Xx xxxxxx účinnosti xxxxxx č. 592/1992 Sb., o xxxxxxxxx xx xxxxxxx zdravotní xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxx „zákon č. 592/1992 Sb.“), x xxxx 1993 xx xxxx 1998 xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx ve vazbě xx procentuální xxxxxx x minimální xxxx (xxxxxxxx 70 %, 77 %, 65 % x 80 %). Xx xxxx 2003 xxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxx její změny. Xx roku 2003 xx roku 2006 xxxx xxxx úprava xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxx vyměřovací xxxxxx xxxxxxxxx vlády x xxxxxxx v období xxx 2006 xx 2009 xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xx vývoj xxx. průměrné xxxx xxxxxxxxxxxxxxx nařízení vlády, xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx2. V xxxxx xxxxxxx xxxx odvodu xxxxxxxxxx v zásadě xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx, neboť se xxxxxxxxxxx xx platy xxxxxxxxxxx xxxxx i xxxxx xxxxxxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx. Xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx upuštěno x xxxx xxxxxxxxxx krize xxxxxxx č. 362/2009 Sb., který xxxx některé xxxxxx x xxxxxxxxxxx s xxxxxxx zákona x xxxxxxx rozpočtu Xxxxx xxxxxxxxx xx rok 2010.

Xxxxxxxx zpráva xxxxxx x zavedení současného xxxxxx mimo xxxx xxxxx, že: „podle xxxxxx právní xxxxxx xx xxxxx ve xxxxxxx xxxxxxxx xx xxx 2010 xx xxxxxxxxx meziročnímu xxxxxxx xxxxxx xxxxxx státu x xxxxxxx, xxx xxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx je x xxxxx xxxxxxxxx rozpočtů xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx automatické xxxxxxxxxx fakultativním, je xxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxx xxxx xxxxxxxxx rozpočtů, xxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění xxxx samostatný xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx hospodaří x xxxxx xxxxxx x rezervami xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.“ Xx xxxx xxxxxx, xx xxxxxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx především x xxxxxxxx krize x xxxxxxx řešit xxxxxxx xxxx veřejných xxxxxxxx, xxxx xxxx x nuceným xxxxxxxx (xxxxxxxxxx xxxxxxxxx) xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxx, je současná xxxxxx úprava vysoce xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx předvídatelnost příjmů xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xx střednědobém xxxxxxxxx. Xxxxx rovněž xxxxxxxx xxxxxxxxxx, že xxxxx, xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxxxxxx xxxxxxxxx situace x xxxxxx uvolnit xxxxxxxxxx xx xxxxxxx zdravotnictví. Xxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx přitom xxx být xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx z xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx ČR), xxxxxxx xxxx zohledňovat xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxxx metodami léčby x novými postupy xxxxxxx xxxxxxxxx se xxxxxxx na zdravotní xxxx. Negativní xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu za xxxxxx xxxxxxxxxx xx x tomto xxxxx xxxxxxxx x letech 2010 - 2013, xxx xxxxxxx x xxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx z xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxx x předchozím xxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxx xxxxxxxxxxx XXX xx mělo xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx stanovení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxxx pak xxxx, xxxxx přinesou xxxx stabilní xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxx xx xxx xxx xxxxxx xxxx, xxx x x xxxxxx ekonomické xxxxxx xxxx prostředky xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

X xxxxx XXX xx rovněž xxxxxxxx zhodnotit xxxx xxxxxxx pro platbu xx státní xxxxxxxxxx xxx, xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx skupinami xxxxxx xxxxxxxxxx, xxx zároveň xxxxxxxxxx výši xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx činné (xxxx xxx „XXXX“), xxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxx xxx „XXXX“). Xxxxx xxxxxx skupin xxxxxxxx xxxxxxx, neboť xx xxxxx přímo xx xxxxx xxxxxxxxx x zvyšování mezd, xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx, xxxxx xxxxxxx xxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxx, xx xxx xx x xxxxxxxxxxx xx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění xxxxxxxx xxxxxxxx pojistné xx xxxxxxx zdravotní xxxxxxxxx. Xxxxxxxx v roce 2017 xxxx pouze 920 Xx xx xxxxx a xxxxx. X osoby bez xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx příjmů xxxxx xxxxxxxx ve xxxx 1 485 Xx měsíčně, xxxxx xxxxxxxx 13,5 % x minimální xxxx.

X xxxx tuto xxxxxxxxxxx xx výši xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx pojištěnci xx základě principu xxxxxxxxxx přístup x xxxxxxxx stejnému xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx jako xxxx pojištěnci, kteří xxxxx xxxxxxx vyšší xxxxxxxx, xxx xx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx objem xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx.

Xxxxxxx xxxxxxxxxxx podle dat Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxx republiky x xxxx 2014 xxxxxxxxx x této xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx ve xxxx xxx 61 xxx. Xx a xxxxxxx xx xxx xxxxxxxxxxx zdravotní péči xxxxxx xxx 18,3 xxx. Xx, za xxxxxx pojištěnce bylo x Všeobecné xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx cca 26 xxx. Xx x xxxxxxx xx jim xxxxxxxxxxx xxxx činily xxx 94 mld. Xx. Přestože je xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx pojištěnců, xxxx xxx rovněž xxxx solidarita xxxxxxx xxxxxxxxxx a nesmí xxx xxxxxxxxxx. V xxxxxxxx xxxx přitom xxxxxx xxxxxxx k „xxxxxxxxxx xxxxx“ mezi xxxxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x plateb za xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx. Xx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx tím, xx xx rozdíl od xxxxxx xxxx pojistného xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx skutečností u xxxxxxxxxxx a XXXX xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx určována v xxxxxxxx xxxxx administrativním xxxxxxxx.

1.3 Xxxxx existujícího xxxxxxxx xxxxx x xxxx xxxxxxx

X současné xxxx je xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxx za státní xxxxxxxxxx stanovena xx xxxx 6 259 Xx v §3c xxxx. 1 zákona x. 592/1992 Xx. Xxxxx §2 odst. 1 xxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxx 13,5 % x xxxxxxxxxxxx základu xx xxxxxxxx xxxxxx. Xx xxxxxxx §3c xxxx. 2 xxxxxx č. 592/1992 Sb. xxxx xxxxx xxxxxxxxxx do 30. xxxxxx změnit xxxxxxxxxx xxxxxx nařízením, x xx x xxxxxxxxx k 1. xxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx; xxxxxxxx přitom x xxxxxx xxxxxxxx mzdy xxxxxxxxxxxx Xxxxxx statistickým xxxxxx (xxxx jen „XXX“), x možnostem xxxxxxxx xxxxxxxx x x xxxxxx finanční xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx. Xxxxxxxx rokem 2017 xx vyměřovací xxxxxx stanoven nařízením xxxxx č. 181/2016 Sb., o xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x osoby, xx xxxxxx je plátcem xxxxxxxxxx xx veřejné xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx, x xx na 6 814 Kč.

1.4 Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxx xx xxxxxxxxx o xxxx, za xxxx xxxxx xxxxxxxxxx §12 xxxx. 1 xxxxxx x. 592/1992 Xx. xxxxx pojistné xx xxxxxx xxxxxxxxxx Ministerstvo xxxxxxx. Xxxx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění, xx. xxxxxxxxx pojišťovny, xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služeb, xxxxxx jsou xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx poskytované xxxxxxxxx xxxxxx hrazené x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

1.5 Popis xxxxxxxx xxxxx

Xxxxxx řešení xx xxxx přinést xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxx pojistného xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců (x xxxxxxxx xxxx xxx 5,95 mil. xxxx), xxxxxxx xx vazbě xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx situace. Xxxxxx xx mělo xxxxxxxxx xxxxxxxxx:

- růst hrubého xxxxxxxx xxxxxxxx (XXX); xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx by xxxx xxxxxxxx alespoň xxxxxx xxxx HDP,

- xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx skupin (xxxxxxxxxxx, XXXX, OBZP) xxx, aby nedocházelo x xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx mezi státními xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx, - postupné xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxx alespoň xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx v OECD (x xxxxxx x XXX)3.

Xxxxxxx by xxxxx xxxxxxx xxxxxx mělo xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx - příspěvek xxxxx bude xxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx (xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx skupiny xxxxxxxx) x xxxxxx xx xxxxx x době xxxxxx.

Xxxxxxxxxxx XXX xxxxx xxxxxxx x prvé xxxx jednotlivé xxxxxxxx xxxxxxxxxx valorizace (xxxx. xxxxxxx) výše xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců, x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce.

1.6 Xxxxxxxxxx xxxxxx

X xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx výše xxxxxxxxxxxx xxxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx podílu xxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx na xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxxxxxx rozdíly mezi xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx obyvatelstva. Xx xxxxx xx systému x růstem xxxxxxxx xxxx xxxxxxx stále xxxxx xxxxx, zatímco xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxxxx xxxxxx zajištěno xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx nejpočetnější xxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxx nejvyšší xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx v xxxxxx x XXX Xxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxx xx xxxxx zohledňovat neustále xx zvyšující xxxxxxxx xxx xxxxxx x xxxxxx rozvoj xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, které x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx na navyšování xxxxxx do xxxxxxxxxxxxx.

2. Xxxxx variant řešení

a) Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xxxxxx xxxxxxxx

Xxxx xxxxxxxx představuje xxxxxxxxx xxxxxxxxxx stavu, xxx je xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx určena xxxxx xxxxxxx č. 592/1992 Sb., xxxxxxx xxxxx může xxxxxxxxxx xx 30. xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, x xx x účinností x 1. xxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx; xxxxxxxx xxxxxx x vývoji xxxxxxxx xxxx zveřejňované XXX, x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x x vývoji xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 1 - Xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx základ upravený xxxxxxxxxxxx koeficientem

Tato xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx, které xxxx xxxxxx xx xxxx 2006 xx xxxx 2009 (xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx č. 362/2009 Sb.), xxx byl xxxxxxxxxx xxxxxx stanoven xxxx 25 % xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxxxxxxxxx nařízením vlády (xxx xxxxxxxx xxx xxxxx č. 2) xxx xxxxx důchodového xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxx, xxxxx x 2 xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. Za xxxxxx xxxxxxxxx vazby xx aktuální xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx4 zavádí xxxxxxx xxxx x xxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx důchodového pojištění xxx. xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxx xx xxxxxxxx xxxx podíl xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX xx xxxxx xxxxxxxx kalendářního xxxx, xxxxx o jeden xxx xxxxxxxxx roku, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx, x xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx ČSÚ xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, který x xxx xxxx xxxxxxxxx roku, xxx xxxx se vyměřovací xxxxxx stanoví. Xxxxx xxxxxxxxxx by xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx 1.

Např. xxx xxx 2016 xx xxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx 25 % xxxxxxxx xxxxxxx xxxx v xxxx 2014 (xxxxxxxxx xxxxxxxxx MPSV), xxxxxxx xxxx xxxxxxx by xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx 1. xxxxxxxx 2015 a 1. xxxxxxxx 2014 (xxxxxxxx XXX).

Xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx XXXX xxxxx neodpovídá xxxxxxxx průměrné mzdě xxxxxxxx ČSÚ x xxxxxxx xxx x xxxxxxxx xxxx hodnotou xxxxxxxxxx vyhláškou XXXX x xxxxxxxx xxxxxxxxx XXX5. Xxxx odvodu xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x kalendářní xxxxx xxxxxxxxx xx základě xxxx xxxxxxxx xx x roce 2016 xxxxxx 912 Xx. Xxxxx xxxxxx xxxxxxx xx skutečnosti, xx xxxxxxxx údaj x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxx tvořit součást xxxxxxxxxxx řady xxxxx xxxxxxxxxxxx o výši xxxxxxxx mzdy xx xxxx 19476. Relativní xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx vývoji xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx.

Xxxxxxxx 2 - Vazba xx xxxxxxxxx mzdu xxxxx XXX

Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx výpočet xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxx za státní xxxxxxxxxx xxxxxxx jako x případě varianty 1. Xxxxxx xx xxx xxxxxxxxxxx, že x rámci xxxx xxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx z xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX. Jako xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx předcházejícího xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xxxxxxx (xxx rok 2017 xx xx xxxxxxx x 1. xxxxxxxx xxxx 2016).

Xxxxxxxx xxxx xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx je Xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxx září7. Xxxxx průměrné mzdy xxxxxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxx x xxxxxxxxxxx xxxxxx z xxxxxxxxxx xxx určení změny xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, xxx vyplývá x xxxxxxxxxx §3c xxxx. 2 zákona x. 592/1992 Xx. Xx xxxxx xxxxx, xx průměrná mzda xxxxxxxx za 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xx pouze předběžným xxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx průměrné xxxx v kalendářním xxxx. Xxxx průměrné xxxx v xxxxxx xxxxxxxx je x xxxxxxxxx s xxxxxx xxxxxxx každoročně xxxxxxxx xxxxx (xxxx. xxx 2014: 25 083 Xx x 1. xxx. vs. 26 117 Xx xx 2. xxx.). Xxxx xx 4. xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx roku (2014: 1. - 3. xxxxxxxxx 25 099 Xx; 4. čtvrtletí 27 107 Kč). Xxxxxxxx xxxxxxx možnost xxxxx xxxxxxxx XXX xxx určování xxxx xxxxxxxx mzdy - xxxxxx státu xx xxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx, xxx právě xx změnu této xxxxxxxx. XXX v xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx x rozmezí xxxxxxxx málo xxx.

Xxxx xxxxxx za xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx stanovená xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx x roce 2016 xxxxxx 872 Xx.

Xxxxxxxx 3 - Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx

Xxxxxxxx předpokládá navyšování xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx v zákonem xxxxxxxxx míře (xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx). Nebere xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx x potaz vývoj xxxxxxxxxx xxxxxxx, xxx xxxxxxx x průměrného xxxxxxxxxxx nárůstu xxxxxx xxxxxxxxxx u xxxxxxxxx xxxxxx pojištěnců x xxxxxxxxxx 15 xxxxxx. Xxx xxxxxxxx xxx, xxx xxxx odvodu xxxxxxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx dlouhodobě xxxxxxx odpovídal růstu xxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx pojištěnců.

Tab. 1 - Xxxxxxxx růst xxxxxx pojistného xx xxxxxxxxxxx, OSVČ x XXXX

Xxx

Xxxxx xx zaměstnance, XXXX a OBZP x&xxxx;Xx

Xxxx xxxxxx

2000

87 728 699

2001

99 189&xxxx;586

1,1306

2002

104 217&xxxx;481

1,0506

2003

111 248&xxxx;817

1,0674

2004

121 483&xxxx;791

1,0920

2005

129 830&xxxx;199

1,0687

2006

137 341&xxxx;112

1,0578

2007

151 720&xxxx;255

1,1046

2008

161 643 907

1,0654

2009

160 112 905

0,9905

2010

160 011&xxxx;121

0,9993

2011

162 854 667

1,0177

2012

167 010&xxxx;746

1,0255

2013

172 061&xxxx;955

1,0302

2014

177969 205

1,0343

Xxxxxx:

1,0518

X výše xxxxxxxxx xxxxxxx, že xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx, OSVČ a XXXX xxxx xxxx 5 %. X xxxx xxxxxx se x xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx meziroční nárůst xx xxxx 5 %.

Xxxx varianta xxxxxxxxxxx xxxxxxx stanovení xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxx se xxxx xxxx xxxxxxxxx. Vyměřovací xxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xx x xxxxxxxx xxxxxxx měl být xxxxxxxx xx xxxx, xxxxx by zohledňovala xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxxxx možnostem státního xxxxxxxx. Jako nejsnazší xx xxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx výši vyměřovacího xxxxxxx pro xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xxxxxxxxxx xxx stávající xxxxxx úpravy.

V roce 2016 xxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx 870 Xx xx osobu a xxxxx.

Xxxxxxxx minimální mzdy xx 11 000 Xx xxxx v xxxx 2017 xxxx xxxxxx XXXX 1 485 Xx xx xxxxx a xxxxx. Xxxx xxx xxxx x xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx odvádět 62 % xxxx, kolik xxxxx xxxxxxx XXXX x xxxxx bude xxxxx minimální odvod xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 4 - Xxxxxxxxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx x XXXX

Xx xxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxx Xxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxx zdravotnictví xx x xxxxx RIA xxxxxxxxxx xxxxxx varianta, xxxxx xxx by xxxx být xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx sjednocena xx xxxxxxxx OBZP.

V xxxxxxxx xxxx je výše xxxxxxxxx xxxx stanovena xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx č. 567/2006 Sb., x platném xxxxx, xx 11 000 Xx a xxxxxx xx OBZP xxx xxxx 1 485 Kč xx xxxxx x xxxxx. Xx xxxxx xxxxx, xx počet XXXX xx ze xxxxx xxxxxx pojištěnců zdaleka xxxxxxxx (xxxxxxxxx 150 xxx.) x xxxxx xxxxxxxxx xxxx, xxxxx xx určována administrativním xxxxxxxx, xx obtížné xxxxxxxxxx, neboť není xxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxx situace.

Varianta 5 - Stanovení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxx 2019 x 2020 xxxxx xxxxxxx

Xx xxxxxxx rozporu vzešlého x xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx x XXX xxxxxxxx rovněž xxxxxxxx „xxxxxxxxx“ x xxxxxxx s xxxxx X.4 Xxxxxxxx pro xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx (RIA). Xxxx xxxxxxxx předpokládá, xx x roce 2018 bude xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xxxxxx xxxxxxxxx prostřednictvím xxxxxxxx xxxxx, x xx tak, xxx xxxxxxxxx xxxxxx úhrnného xxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx činil 3,5 mld. Kč. X xxxxxx 2019 x 2020 xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx vyměřovací xxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xxx, xxx opět meziroční xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxx 3,5 xxx. Kč.

Ministerstvo xxxxxxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxx 2019 a 2020 xxxxxxx x odhadované xxxxxx částky xx xxxxxx pojištěnce, xxxxx xxxx odvedena x xxxx 20188, tedy xxx 69,3 xxx. Xx. Xxxxxxx vycházíme x xxxxxxxxxx počtu xxxxxxxx xxxxxxxxxx v xxxx 2016 (xxxx xxxxxxxxxxxxxxxx údaje zjištěného xx xxxxxxx přerozdělování xxxxxxxxxx), xxxxx xxx 5 962 981 xxxx.

Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx x xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x roce 2019 xx xxxx xxxx xxxxx cca 72,8 xxx. Xx. Xxx xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx pojištěnců by xxxxx odvedená xxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxx xxxxx xxx 12 208 Xx x měsíční xxxx xxxxxx xxxx 1018 Xx.9 Výše xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxx 7540 Xx. X xxxx 2020 xx xx základě stejného xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxx cca 76,3 mld. Xx, xxxx xxxxxxxxx odvodu 1067 Xx x xxxxxxxxxx xxxxxx 7 903 Kč.

3. Xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx

Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxx x jejich xxxxxxxxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxxxx je xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxx, kterých xx mělo být xxxxx právní xxxxxxx xxxxxxxx. Varianty xxx xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx:

- xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx státem xx skupinu xxxxxxxx xxxxxxxxxx,

- nezvyšování xxxxxxx xx xxxx platby (xxx capita i x xxxxx) mezi xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx skupinami xxxxxxxxxx (zaměstnanci, XXXX, XXXX) ve xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx,

- xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxx vývoj makroekonomické xxxxxxx x XX,

- xxxxxxxxxxxx celkových výdajů xx xxxxxxxxxxxxx (v xxxxxx x XXX) x xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x OECD (xxxxxxxx příjmové stránky xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx) s xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx relativně xxxxxx (xxxxxxxxx) reagovat xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx. Xxxxxx xxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxxx x případech xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění (xxxxxxx katastrofa, xxxxxxxx xxxx.). Xxxxxx xxxxx xxxxxxxx předvídatelnost xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění, xxxxx xxxx xxxxxx, xxx se vůbec xxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx úprava xxxxxxxxx xxxxx demonstrativní xxxxxxxx (xxxxx průměrné xxxx zveřejňované ČSÚ, xxxxxxxx xxxxxxxx rozpočtu x vývoj finanční xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx), xx základě xxxxxxx xx xxxx xxx rozhodnuto o xxxxxxxx vyměřovacího základu (xxxx. xxxx xxxxxx xx státního pojištěnce x xxxxx).

X xxxxxxxx xxxx nastíněných xxxx xxxx právní xxxxxx xxx xxxxxxxxxxx, xx xxxxxx varianta pouze xxxxxxxx zajišťuje xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx (x xxx xx jedná x xxxxxx víceméně xxxxxxxx, neboť se xxxxxxxx xx na xxxxxxxxxxx kalendářní xxx, xxx xxxxxxxxx vychází x xxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx). Xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxx případě zcela xxxxx, xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx meziročně xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxx xxxxxx (x xxxxxxxxx se xxxx. xxxxxxxxxx základ xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx měnil xxxxx xxxxxxx za účelem xxxxxxxxxx xxxxxxx regulačního xxxxxxxx xx hospitalizaci)10. Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx rozdílu xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx a jiných xxxxxx xxxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxx xxxx xxxx garantován a xxxxxx xxxxx na xxxxxxxxxx, zda xxxx xxxxxx výše xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx. Xxxxxx xxxxxxx xxx identifikovat x xxxx přibližování výše xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x průměru xxxxxxxxxx zemí x XXXX.

Xxxxxxxx 1

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx částky, xxx váže se x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxx xxxxxxxxxxx pojištění, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx vyhláška Xxxxxxxxxxxx práce x xxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx č. 155/1995 Sb., x důchodovém xxxxxxxxx, xx znění xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Výhodou xxxxxx řešení xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx, neboť xxxxxxx x xxxx x xxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, pro xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, x příslušného xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx. Xxx xxxxxxxx xxxxx průměrné xxxxxxx xxxx x 1. pololetích xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx základ xxxxxxx. Xxxxxxxxxxx koeficient xxxx xxxx xxxxxxxxx roven 1, xxxxx xxxxxx xxxxx, xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx ke snižování xxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce (xxx xxxxxxx počtu státních xxxxxxxxxx)11.

Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx transparentnosti a xxxxxxxxxxxxxxxx x zároveň xxxxxxxxx, xx nebude xx xxxxxxxxxxxx horizontu xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx skupinou xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxx xx bude x xxxxxx xxxxxxxxx srovnávat xx poměrné xxxx x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxx a xxxxxxxxxx xxxx12.

Xxxxxxxxx navrženého řešení xx ovšem právě xxxxx zpoždění, xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx již xxxxx xxxxxxx x systém xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx vyšší xxxxxxx nebo xxxxxx x důvodu růstu xxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx.

Xxx. 2: Xxxxxxxxxxxxx dopad xxxxxxxx xxx XXX x xxxxxx 2018-2020

m. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx xxxxxx na xxxxxxxx pojištěnce

1 002

1 048

1 095

Xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxx

xxx. Xx

72,3

75,6

79,0

Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx

xxx. Xx

5,9

3,3

3,4

Xxxx.: Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxx xxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 xxxx xxxxx xxx 66,3 xxx. Xx

X xxxxxxx xxxxxxx, xx x xxxxxxxxxxxx navýšení platby xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx x 1. roce xx xxxxxx xxxxxxxxx. Xx je způsobeno xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx v xxxxxxxxxxx x xxxxxx x xxxxxx za XXXX xx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx x historického xxxxxxxx.

Xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx v xxxx xxxxxx xxxxxxxx (xxx xx xxxxx) xxxxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx zdravotnictví x xxxxxxx x XXXX, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x okamžitému přibližně 2% xxxxxxxx x xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx pojištění. Xxxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x v xxxxxxx letech, přičemž xxxxxx na státní xxxxxxxx lze xxxxxxxxx xx přiměřené, realizovatelné x odpovídající xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx systému xxxxxxxxx zdravotního pojištění.

Varianta 2

Xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx na průměrnou xxxx xxxxxxxxx XXX xx 1. xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxx platbu stanoví. Xx rozdíl od xxxxxxxx 1 bude xxxxxx xxxxxx patrně xxxx xxxxxxxxxx riziko xxxxxxxxxxx výkyvu xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx, na xxxxxx xxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxx xxxx určená xx 1. pololetí xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx pro xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx x xxxxxxxx xxxxxx dochází xx základě posledního xxxxxxxx. Xxxx skutečnost xxxxxx snižuje xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxxx není xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx vyměřovacího základu xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xx xxxx x xxxxxxxx 1 - xxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxxx XXX xxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx a xxx k xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx.

X x xxxxx této xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx celkových xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx x XXXX, xxxxxx variantě 1 xx ovšem xxxxxxx x xxxxxx xxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx.

Xxx. 3: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxx (XXX) x xxxxxx 2018 - 2020

x. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx platba na xxxxxxxx pojištěnce

950

993

1 038

Celkem xx státní xxxxxxxxxx xx xxx

xxx. Xx

68,5

71,6

74,9

Xxxxxxxxx xxxxxx celkových xxxxxxx

xxx. Xx

2,2

3,1

3,2

Xxxx.: Xxxxxxxxx nárůst xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx k xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx, že celková xxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx v xxxx 2016 xxxx xxxxx xxx 66,3 xxx. Kč

Varianta 3

Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, který xx xxx již xx střednědobém xxxxxxxxx xxxxxxxxx růstu xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx pojištěnců.

Řešení xxxxxxxx xxxxx nezohledňuje xxxxx xxxxxxxxx (x xxxxxxxx dále xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx vývoje xxxxxxxxxxxxx a xxxxx xxxxxxxx pojištěnců) x xxxxxxx x historických xxxxxxxxx výběru pojistného. Xxxx tak xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx v xxxx xxxxxxxxx poklesu xxxxxxxxx xxxx odvod státu xx xxxxxxx státního xxxxxxxxxx a xxxxxxxxxx xxxxx nadále stoupat x stejně xxx xxxx xxxx x xxxxxx, kdy ekonomická xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxx rozdíl xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx vývojem xxxxxxxxxxxxx x xxx odpovídajícímu xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx (x xxx i xxxxxxxx xxxxxxxxxx) bude xxxxxxxx x xxxxx xxxxx xx celou xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxx xxxxx. Xxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx zaměstnanost x xxxxxxx státních xxxxxxxxxx xxx bude xxxxx13.

X xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx výdajů xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx x XXXX, oproti xxxxxxxx 1 xx xxxxxxx v prvním xxxx xxxxx o xxxxxxx nižší xxxxxxxx, xxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx xx x xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx platby za xxxxxx pojištěnce xxxxx.

Xxx. 4: Předpokládaný xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx stanoveného xxxxx x xxxxxx 2018-2020

x. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx pojištěnce

966

1 015

1 066

Celkem xx xxxxxx pojištěnce xx xxx

xxx. Xx

69,7

73,2

76,9

Xxxxxxxxx xxxxxx celkových xxxxxxx

xxx. Xx

3,3

3,5

3,7

Xxxx.: Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx vztažen x xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx vychází x xxxxxxxxxxx, že celková xxxx platby xx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 bude xxxxx cca 66,3 xxx. Kč

Varianta 4

Xxxxxx xxxx x xxxxxxx xxxxxxxx 0 xxxx x tomto xxxxxxx xxxxxxxxx transparentnost a xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx, neboť je xxxxxx nikoliv xx xxxxx ekonomiky, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx základu (x xxxxx xxxxxx xxx x xxxxxx současné xxxxxxx).

Xxx xxxxxxx této xxxxxxxx xxxx dojde xx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xx OBZP, xxxxxxx tato skupina xx x xxxxxxxxx xx xxxxxxx pojištěnců xxxxxxxxxx. Ve xxxxxxxx x ostatními skupinami xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx, nicméně xxx xxxxxxxx, xx v xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxx odvodu za xxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxx odvodu xxxxxxxxxxx x XXXX budou xxxx rozcházet.

Vzhledem k xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxxxx mzdu, která xxxx přímo xxxxxxx xx xxxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx vývoj xxxxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx xx xxxxxx posílení xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx patrně xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx, nežli xx xxxx xx xxxxxxxxxx právního xxxxx.

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxx okamžitě xxxxxxxx příjmovou stánku xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xx xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (s xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx 2016), xxxxxxxxx xx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x 34 xxxxxxx Xx oproti xxxx 2016. I x xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx 4 xxx (xx roku 2020) xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxx 8,5 xxx. Xx. Xx xxxxx xxxxxxxxx, xx tato xxxxxxxx xxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx x xxxx 2016 (x době xxxxxxxxxx XXX). Dalším xxxx xxxxxxxxx xxxx v xxxx 2017 na 11 000 Xx xx x xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx příjmů xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx. Xx xxxxx xxxxxx, xxxxxxxx navýšení není xxxxx x takovém xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxx xx xxx dlouhodobějším xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 514

Varianta xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců x xxxxxx 2019 x 2020, xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx částky vyměřovacího xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxx skupiny xxxxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx k xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x letech 2019 x 2020 x xxxxx xxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx rozdílu xxxx jednotlivými skupinami xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx není v xxxxxx 2019 x 2020 xxxxxx xx xxxxx makroekonomické situace x nebude xx xxxx zohledňovat.

V xxxxxx 2019 x 2020 xxxx xxxxxxxxxxxxx (x xxxxxxx xx xxxxx XXX) xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx v xxxxxx x XXX xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x OECD, xxxx. posílení příjmové xxxxxxx systému veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xxx. 5: Xxxxxxxxxxxxx dopad varianty xxx stanovení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx přímo xxxxxxx

2018

2019

2020

Xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (xxxxx)

5 962&xxxx;981

5 962&xxxx;981

5 962 981

Xxxxxxx platba xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xx)

969

1&xxxx;018

1 067

Xxxxxxxxxx xxxxxx (Xx)

7&xxxx;177

7&xxxx;540

7 903

Xxxxxxxxx navýšení (xxx. Xx)

3,5

3,5

3,5

Xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx (xxx. Xx)

69,3

72,8

76,4

* X xxxx 2018 xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx vlády.

Vyhodnocení variant

Jednotlivé xxxxxxxx byly xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx multikriteriálního xxxxxxxxx, xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx kritériu se xxxxxxxx přiřadí xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx 0-3. Xxxxxxxx se xxxxxxx x xxxx xxxx XXX x xxxx xxxx:

- xxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx (Xxxxxxxxx 1)

- xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx pojištěnců (Xxxxxxxxx 2)

- zohlednění aktuálního xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx (Xxxxxxxxx 3)

- přibližování xxxxxx xxxxxxxxxxx zdravotnictví v xxxxxx k HDP xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zemí x XXXX, resp. posílení xxxxxxxx stránky xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx (Xxxxxxxxx 4)

Xxxxxxxxx 1

Xxxxxxxxx 2

Xxxxxxxxx 3

Kritérium 4

Xxxxxx

Xxxxxxxx 0

0

0

2

0

2

Xxxxxxxx 1

3

2

2

2

9

Varianta 2

2

2

1

2

7

Xxxxxxxx 3

3

2

1

2

8

Xxxxxxxx 4

0

1

0

3

4

Xxxxxxxx 5

1

1

1

2

5

Xxxxxxxx 0 xxxx z xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx vývoje xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxxxxxx ve xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxxxxxx xxxxxxxx xx hoc xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. X návaznosti xx xx xxxxx xxx xxxxx, xxx xxxxxx xxxxxxxx ke xxxxxxxxx rozdílu odvodu xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Naopak xx x rámci xxxx xxxxxxxx možné relativně xxxxxx reagovat na xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxx, xxx xxxxxx xx x xxxxxxxxxx xxxx xxxx být xxxx xxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxx výši xxxxxx x poměru x XXX xxxx touto xxxxxxxxx garantováno, x xxxxxxxx xxx nelze xxxxxxxx žádný xxx.

Xxxxxxxx 1 xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x předvídatelný xxxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx je xxxxx xxxxxxx na xxxxx xxxxxxxx mzdy xxxx dvěma xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx roků předcházejících xxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx. Xxxx platby xx státní pojištěnce xx postupně xxxxxxxxxxxx x xxxx odvodu xx ostatní xxxxxxx xxxxxxxxxx. Hodnocení je xxxxx předkladatele nicméně xxxxx mírně xxxxxx x xxxxxxx na xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x rovněž xx xxxxxxxxxx, že xxxxx xxxxxxxxx není garantováno xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx bez zdanitelných xxxxxx. Xxxx varianta xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx zohledňuje (xxxxxx xx od xxxx průměrné xxxx), xxxxx x xxxxxxx xx vstupní hodnoty xxx činí se xxxxxxxxx, xxxxx často xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxx xxx x xxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního pojištění x xxx x xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x XXX na xxxxxx xxxxxx evropských xxxx XXXX. Xxxxxxx xx nicméně x xxxxxxxx xxxx úrovně, xxxxx xx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx 2 xxxx.

Xxxxxx hodnocení varianty 2 xx obdobné xxxx u varianty 1 x xxx xxxxxxxx, xx vychází xxxxx x xxxx xxxxxxxx xxxx stanovené XXX za 1. xxxxxxxx roku xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, pro xxxx xx vyměřovací základ xxxxxxxxx. Xxxxxxx xxx xx xxxxxxxxx, vyměřovací xxxxxx xx měl xxxxxxxx z xxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxxxxxx rok, xxx xx pro xxxxxxx xxxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx xxxxxxx, neboť xxxxxx ekonomicky xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxx mzdy. X xxxxxxxx 1 xxxxx xxxxxxxxx dosahuje xxxxx xxxx xxxx. Xxxxxxxx x xxxxxx změnám x xxxxxxxx ČSÚ x xxxxxxx legální xxxxxxxxxx určení výše xxxxxxxx mzdy x xxxx xxxxxxxxxx xx xxxx kritérium x. 3 ohodnoceno xxxxxx xxxxx. Vzhledem x xxxxxxxxx růstu xxxx xx xxxxxxxx 1 xx xxxxxx hodnocení xxxxxx.

Xxxxxxxx 3 xxxxxx xxxxxx předvídatelný x xxxxxxxxxxxxx xxxx platby xxxxx xx státní xxxxxxxxxx a zajišťuje xxxxxxxxxxx xxxxxxx mezi xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx x v xxxx, xxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxxxxx xxxxx xxxx o 5 % xxxxx. Xxx xxxxxx plyne z xxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxx 1, měl xx 5% xxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx skupin xxxxxxxxxx, na xxxxxx xx dalších variant xxxxx není přímo xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxx. X toho xxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxx. Výše platby xx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, proto v xxxxxxxx x. 3 xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx 1 xxx. Xxxx varianta xxxxxxxx xxxxxxxx přibližování poměru xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x XXX k xxxxxxxxxx průměru. X xxxx xxxxxx je xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx 2.

Varianta 4 xxxx mění xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxx charakter xxxxx xxxxxxxxxxx právním xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx. X xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx x předvídatelnosti vývoje xxxxxx xxxx nedochází. Xx srovnání xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx pouze ve xxxxxx k XXXX, xxxxxxx xx vztahu x xxxxxxxxxxxx x XXXX. Xxxxxxxxxx základ xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx je xxxxx administrativním xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xx zohledněn xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxx. Navíc x xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx, xx xxx x xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx. X xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx nejvíce xxxxxxxx xxxxxxxxx stránku xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x poměru x XXX xx úroveň xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zemí x XXXX.

Xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx 5 xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, xx xx xxxx 2020 xxxx xxxxxxxxxx základ xxxxx přímo xxxxxxx xxxxxxxxx xxx zvláštního xxxxxxxxxx dalších xxxxxxxxxxx, xxxxx zajistí transparentní x xxxxxxxxxxxxx vývoj xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx v xxxxxx xxxxxx. X xxxxx xxxxxx je xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx rozdílu xxxx xxxxxxxxxxxx skupinami xxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxxxx navýšení x letech 2019 x 2020 xx xxxx s xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx vyrovnané navyšování xxxxxx x xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. I x xxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxx x časově xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx. Makroekonomický xxxxx je xxxxxxxxx xxxxx xx základě xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx zdravotnictví x xxxxxx financování zdravotnictví x poměru k XXX xx xxxxxx xxxxxxxxx evropských xxxx x XXXX x xxxxxx 2019 x 2020 bude xxxx xxxxxx podpořeno.

Stanovení xxxxxx xxxxxxx a výběr xxxxxxxxxxxxxx řešení

Jak xxxxxxx x vyhodnocení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xx xxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx x části 1.5 xxxx RIA x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx varianty x. 1.

Xx základě xxxxxxxxxxx rozhodnutí xxxx xxxxx zákona č. 592/1992 Sb. xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x. 5.

x) Anticyklický xxxxxxxxxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx

Xxxxxxxx xxxxx xxxxxx výše xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx, xxxx. xxxxxxxx xxxx. Obecně platí, xx x růstem xxxxxxxx xxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx xxxx xx odvozen x odvod některých xxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxxxx xxxxxxxxxxxx růstu xx systém veřejného xxxxxxxxxxx pojištění dostatečně xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx, ale v xxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx na xxxxxxxx xxxxxx, který xxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx valorizace. X tohoto xxxxxx xx jeví xxxxxx xxxxxxxx zákonnou právní xxxxxxx xxxxxxxxxxx, který xxxx meziročně zohledňovat xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx x z xxx xxxxxxxx xxxx xx příjmovou stránku xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxx

X xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx zakotvení xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx ekonomické xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx pouze xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx; x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx klesat počet xxxxxxxx pojištěnců x xxx xxxxx i xxxx xxxxxx xxxxx.

Xxxxxxxx 1 - Zakotvení xxxxxxxxx koeficientu xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx je x xxxx xxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, xx x „krizových“ xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx pojištěnců, zatímco x xxxxxxxx „xxxxxxxxx“ xx xxxx xxxxxx xxxxxx. Tento xxxxxxxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxx sám x xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx ze xxxxxxxx xxxxxxxx do xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx v xxxxxxx, xx se xxxx xxxxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxx pojištěnců, xxxxxxxx xxxxxxxx výpadek pojistného xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (xxxx zaměstnavatelů, XXXX x OBZP). X xxxxxxxx konjuktury xx xxx situace xxxxxx (xxx xxx xxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx negativní).

Jedním xx xxxxxxx, jímž xxx znatelně zmírnit xxxxxxxxxxxxxx xxxx zmíněného xxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxxx počtu xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xxx. xxxxx xxxxxxxx pojištěnce (xxxx jen „xxxxxxx xxxxxxxxxx), xxxxx xx x xxxxxx celkového xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx situaci. Xxxxx výpočtů xxx xxxxxx model, který, x xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx rozpočtu xx xxxxxx jedné x potřebami zdravotnictví xx xxxxxx xxxxx, xxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx xx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx celkového xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx (xxxx. xxxxxxx) xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx. Referenční hodnota, xxx xxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx, xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx průměru xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx (xxxxxxxxx xxxxxxxx délce xxxxxxxxxxxx xxxxx) před xxxxxxxxxxx xxxxx, pro xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxxxxx.

Xxxx xxxxxxxxx koeficientu xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx z xxxxx xxxxxxxx pojištěnců, xxxxx xx xxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx podle ustanovení §21 xxxx. 2 xxxxxx x. 592/1992 Xx. v rámci xxxxxxxxxxxxxx (tedy včetně xxxxxxx xx 3 xxxxxxxx), x xxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx měsíci xxx xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce.

Varianta 2 - Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx

X xxxxxx xxxxxx xx tato xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx 1. Xx xxxxxx xx ní xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx počtu xxxxxxxx xxxxxxxxxx ve xxxxxxxxxxx 100 000 xxxxxxxxxx xxxx stanovena xxxxx x xxxxx xxx, xxx jejímž xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx x 5 %. Xxx přesažení xxxx meze xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx 5 %, xxxxx xx tak úpravou xxxxxxxxx. Mezi xxxxx x xxxxx xxxx xx xxxx státního xxxxxxxxxx xxxxxxxx zvyšuje xx 0,95 do 1,05. Xxxx xxxxxx xxx zohledňuje x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xx xxxxx xxx x případě varianty 1 nezamýšlené xxxxxxxxx xxxxxx (např. xx xxxxxx xxxxxxxx, viz xxxxxxxxxxx variant).

Graf 1: Xxxxxxxxxx závislost xxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx (xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx 5,9 xxx xxxx)

Xxxx 2: - Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx 2000 - 2015 za xxxxxxxxxxx výpočtu xxx xxxxxxxx 1 xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xxxx.: V grafu xx znázorněn xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx skutečné xxxxxx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxxxxx xxxxxxx

Xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx primárně z xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxx považuje předkladatel xx vhodné zavést xxxxxxxx anticyklického xxxxxxxxxx, x xx zejména xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx nežádoucích xxxxxxxx. X xxxxxxx výrazného xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xx bez xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxx. Xxxxxx je xxxxxxxxxxxxx, že x xxx xx xxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx s ohledem xx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxx. Xxxxxx x případě xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxx x „rozevření xxxxx“ xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx aktivními skupinami xxxxxxxxxx.

X navržených xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx splňuje xxxxx xxxxxxxx x. 2, xxxxx zajišťuje xxxxxx anticyklický xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx ekonomiky x xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění.

Na xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx anticyklický xxxxxxxxxxx xxxxxxx x zvolena xx proto xxxxxxxx 0.

4. Xxxxx řešení

Stanovení xxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxx řešení

Jak xxxxxxx z xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx v xxxxxxx x xxxxx X. 4 xxxxxxxx RIA, xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx 5 xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx 0 anticyklického xxxxxxxxxx.

5. Xxxxxxxxxxxx doporučené xxxxxxxx x xxxxxxxxxx

Xxx zavedení xxxxxxxxxx změny výše xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx nezbytné xxxxxxx xxxxxxxxxxxx změnu x zákoně č. 592/1992 Sb. Xxxxxxxx k xxxx, xx pro xxx 2018 xx být xxxx vyměřovacího základu xxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce stanovena xx xxxxxxx nařízení xxxxx, xxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxx 2019 x xxx, xx v roce 2020 xxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx zákonem.

Vzhledem x xxxx, xx xxxxxxx pouze xx xxxxx xx způsobu xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce x xxxxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxxxx, bude xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxx x současnosti, xxxx platbou Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx.

6. Přezkum xxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxxx účinnosti xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx provádět Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx x Ministerstvem xxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx naplnění xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx varianty, xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxx příjmu xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xx účelem xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x moderních xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxxxxxx rozdílů xxxx státními xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

7. Konzultace a xxxxxx xxx

Xxxxx xxxxxxx x dat x xxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx x vlastní xxxxxxxx. Xxxxx se zejména x data x xxxxxxxxx, které xxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx pojistného (xxxxxxxx xxxx. xx xxxx://xxx.xxxx.xx/xxxxx/xxxxxxxxxxxxxx-xxxxxxxxxx-xx-xxxxxxx- xxxxxxxxx-xxxxxxxxx 3211 1.xxxx), xxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, Xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxx) x xxxxx xxxxxxxx týkající xx xxxxxx zdravotnictví x Xxxxx republice.

Poznámky:

1 Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx obsaženo v ustanovení §7 xxxx. 1 xxxxxx x. 48/1997 Xx., x veřejném xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x x změně x xxxxxxxx xxxxxxxxx souvisejících xxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

2 X&xxxx;xxxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxx xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, přepočítacího koeficientu xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxx pro xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx.

3 Xxxxx xxx x&xxxx;xxxx 2013 byl xxxxxx XXXX xxxxxxxxxx xxxx xx výdajích xxxxx xx zdravotnictví xxx 9,1 %, zatímco x&xxxx;Xxxxx xxxxxxxxx tento xxxxxx xxxxx pouze 7,1 %. Nižší xxxxx ze xxxxxxxxxxx xxxx xxxx pouze Xxxxxx x Estonsko.

4 X&xxxx;xxxxxxxxx (xxxxxx xxxx 1.4.2006 x 31.12.2007) xx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx používal (XXX ´ xxxx.= xxxxxxxx xxxxxxx xxxx x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx). Xxxxx xxx VVZ xx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxx - x&xxxx;xxxxxx xxxx 1.1.2008 x 31.12.2009 (xxx xxx xxx 2009 byla xxxxxxxx xx xxxxxx xxxx 2008).

5 Xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX x&xxxx;xxxx 2014 xxxxxx 25&xxxx;686 Xx, xxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXXX xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx stanoví xx 26&xxxx;357 Xx.

6 Xxx §17 xxxx. 2 xxxxxx č. 155/1995 Xx., o xxxxxxxxxx pojištění, xx xxxxx pozdějších xxxxxxxx.

7 Xxxx. x&xxxx;xxxx 2015 xxx https://www.cszo.cz/csu/czso/cri/prumerne-mzdy-2-ctvrtleti-2015.

8 Xxxxxxxxxx xxxxxx x&xxxx;xxxx 2018 xx měl xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xx 7&xxxx;177 Xx, xxxxxx za xxxxx a xxxxx xx xxxx xxxxx 969 Xx.

9 Xxxxx §2 xxxx. 2 xxxxxx č. 592/1992 Xx. xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx nahoru.

10 Xxx xxxxxxxx xxxxxx x&xxxx;xxxxxx 109/2014 Xx.

11 Xxx §17 xxxx. 4 xxxxxx x. 155/1995 Sb., o xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

12 Xxxxx-xx xxxx. xxxx xxxx 2015 x 2016 x&xxxx;xxxxxxx průměrné xxxx (xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx), xxxxx se xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxxx lety 2017 x 2018.

13 Uvažujeme-li x xxxxxxxxx xxxxx xx xxxx 100 xxxxx xxxxxxxx pojištěnců, xxxx to xxx xxxx platby 870 Xx xx osobu x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xx xxxx xxx rozdíl cca 1 xxx. Xx.

14 Xxxx xxxxxxxx předpokládá, xx x&xxxx;xxxx 2018 xxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx

Xxxxx xxxxx xxx.xxx.xx