Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů

1018/0

Vládní návrh

Důvodová zpráva

Obecná část

Zvláštní část

Závěrečná zpráva RIA

Vládní xxxxx

XXXXX

xx xxx … 2017,

kterým se xxxx zákon č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx xxxxxxx zdravotní pojištění, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxx xx usnesl xx tomto zákoně Xxxxx republiky:

Xx. I

Změna zákona x xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění

Zákon č. 592/1992 Sb., o xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, ve xxxxx xxxxxx x. 10/1993 Xx., zákona x. 15/1993 Xx., zákona x. 161/1993 Xx., xxxxxx č. 324/1993 Xx., xxxxxx č. 42/1994 Xx., zákona x. 241/1994 Sb., xxxxxx č. 59/1995 Xx., zákona x. 149/1996 Xx., zákona x. 48/1997 Sb., xxxxxx č. 127/1998 Xx., xxxxxx x. 29/2000 Xx., xxxxxx x. 118/2000 Sb., xxxxxx x. 258/2000 Xx., xxxxxx č. 492/2000 Xx., zákona x. 138/2001 Xx., xxxxxx x. 49/2002 Xx., xxxxxx x. 176/2002 Xx., xxxxxx x. 424/2003 Xx., xxxxxx č. 437/2003 Xx., zákona x. 455/2003 Xx., xxxxxx x. 53/2004 Xx., xxxxxx x. 438/2004 Xx., xxxxxx č. 123/2005 Xx., zákona x. 381/2005 Sb., xxxxxx č. 413/2005 Xx., xxxxxx x. 545/2005 Sb., xxxxxx x. 62/2006 Xx., xxxxxx x. 117/2006 Xx., xxxxxx č. 189/2006 Sb., xxxxxx x. 214/2006 Xx., xxxxxx x. 264/2006 Xx., zákona č. 261/2007 Sb., zákona x. 296/2007 Sb., xxxxxx x. 306/2008 Xx., zákona č. 227/2009 Sb., xxxxxx x. 281/2009 Xx., xxxxxx x. 285/2009 Xx., xxxxxx x. 362/2009 Sb., xxxxxx x. 73/2011 Xx., xxxxxx č. 138/2011 Xx., zákona x. 298/2011 Xx., zákona x. 329/2011 Sb., xxxxxx x. 369/2011 Xx., xxxxxx x. 458/2011 Sb., xxxxxx x. 401/2012 Xx., xxxxxx x. 500/2012 Xx., zákona x. 11/2013 Xx., zákonného xxxxxxxx Xxxxxx x. 342/2013 Xx., zákonného xxxxxxxx Senátu x. 344/2013 Xx., xxxxxx x. 109/2014 Xx., xxxxxx č. 250/2014 Xx., xxxxxx x. 267/2014 Sb., xxxxxx x. 200/2015 Xx., xxxxxx č. …/2017 Xx. x xxxxxx x. …/2017 Sb., xx mění xxxxx:

1. X §3c xxxx. 1 xx xxxxxx „6 259 Xx“ xxxxxxxxx xxxxxxx „7 540 Xx“.

2. X §3x xxxx. 1 xx xxxxxx „7 540 Xx“ xxxxxxxxx xxxxxxx „7 903 Kč“.

Čl. II

Účinnost

Tento xxxxx xxxxxx účinnosti dnem 1. xxxxx 2019, x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx. I xxxx 2, které nabývá xxxxxxxxx xxxx 1. xxxxx 2020.

XXXXXXXX ZPRÁVA

Obecná část

A. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx navrhované xxxxxx xxxxxx, odůvodnění xxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx stavu

Podle stávající xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xx osoby, xx něž je xxxxxxx xxxxxxxxxx prostřednictvím xxxxxxxx xxxxxxxx stát1, (xxxx xxx „xxxxxx xxxxxxxxxx“), xxxxxxxxx xx 6 259 Kč. Xxxxxxx xx ovšem xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxx, x to xx 30. června xxxx xxxxxxxxxxxxxxx kalendářnímu roku, xxx xxxx se xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx. Xxx rok 2017 je vyměřovací xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx x osoby, za xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx, x xx na 6 814 Xx. Xxxxxx xx osobu x xxxxxxxxxx xxxxx xxx v xxxxxxxx xxxx xxxx 920 Xx.

Xxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxx, je xxxxxxxx xxxxxx úprava xxxxxx xxxxxxxxxxx, neboť xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx příjmů xxxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx ve xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxx než objektivní xxxxxxxx rozhoduje x xxxxxxx xx výši xxxxxxxxxxxx xxxxxxx aktuální xxxxxxxxx situace x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx oblasti zdravotnictví. Xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx by xxxxxx xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx z xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx XX), xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx zvyšující se xxxxxxx xx zdravotní xxxx. Negativní dopad xxxxxxxxxxx xxxxxxx stanovení xxxxxxxxxxxx základu xx xxxxxx pojištěnce se x tomto xxxxx xxxxxxxx x letech 2010 - 2013, xxx xxxxxxx k xxxx zvýšení x xxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx byl vyčerpán xxxxxxxxx z xxxxxxxxx xxxxxx, které byly x předchozím období xxxxxxxxx.

Xx základě xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x financí xxxxxxxxxxxxx xx přerušení xxxxxxxxxxxx původního xxxxxxxxx xxxxxx bude x xxxx 2018 xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxxxxx prostřednictvím xxxxxxxx xxxxx, x xx xxx, xxx xxxxxxxxx xxxxxx úhrnného xxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxxx 3,5 xxx. Xx. X xxxxxx 2019 x 2020 poté xxxx xxxxxxxxxxxx návrhem xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxx platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxx, xxx xxxx meziroční xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxx 3,5 xxx. Kč.

B. Xxxxxxxxxx xxxxxxx navrhované xxxxxx xxxxxx x ústavním xxxxxxxx, s mezinárodními xxxxxxxxx x s xxxxxx Xxxxxxxx unie

1. Xxxxxx x ústavním xxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx

Xxx xxxxxxxx xxxxxxx navrhované xxxxx x ústavním xxxxxxxx xxxx přihlíženo xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx č. 1/1993 Sb., Xxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx pozdějších xxxxxxxx (xxxx xxx „Xxxxxx“), x dále xxx x usnesení č. 2/1993 Sb., x vyhlášení Xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxx součásti xxxxxxxxx xxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (dále xxx „Xxxxxxx“). X xxxxx xxxxxx nebyl xxxxxxx xxxxx xxxxxx.

2. Xxxxxx x xxxxxx XX x mezinárodními xxxxxxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx nedotýká xxxxx XX x xxxx x xxx xxxx x rozporu.

Navržená xxxxxx xxxxxx se xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xx Česká republika xxxxxx.

X. Xxxxxxxxxxxxx hospodářský x xxxxxxxx dosah xxxxxxxxxx právní xxxxxx

Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx bude xxx xxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx odvádět xxxxxxxxx xxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxx xx, xx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx v letech 2019 a 2020 xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx o xxx 3,5 xxx. Xx. Xxxxxxxx x xxxx, že v xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx ekonomiky, xxxx možné využít xxxx prostředky z xxxxxxxxxx výběru xxxx, x čemuž xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx reformní xxxxxx x xxxxxx xxxxxxx. Tento xxxxx xx xxxxxx xxx xx výsledcích x xxxx 2015, xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx (vč. xxxxxxxxxx xx sociální zabezpečení x pojistného xx xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění) xxxxxxx za celý xxx meziročního růstu x 72,2 xxx. Xx. X souladu x xxxxxxxx xxxxxxx xxxx muset Ministerstvo xxxxxxx navýšit xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx.

X. Xxxxxxxxxx xxxxxx na xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxx xxxxxx na xxxxxxxxxx xxxxxxx obyvatel, xxxxxxx xxxxx sociálně xxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx a národnostní xxxxxxx, a xx xxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxx a xx xxxxxx x xxxxxxxx xxxx x xxx, a xxxxxx xx xxxxxxx prostředí

Předpokládá xx xxxxxxxxx vliv xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx sekundárně xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služeb xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Co xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění, xxx xxxxxx v důsledku xx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx dostupnosti xxxxxxxxx xxxx x České xxxxxxxxx. Předpokládá xx xxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxx prostředky xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, které xxxx xx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxx. Xxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx x xxxxxxx xx xxxxxx x xxxxxx diskriminace. Xxxxxx xxxx x rozporu xx xxxxxxx č. 198/2009 Sb., x xxxxxx xxxxxxxxx x o právních xxxxxxxxxxxx ochrany xxxx xxxxxxxxxxxx x x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx). Neobsahuje xxxx žádná xxxxxxxxxx, xxxxx xx narušovala xxxxx na xxxxx xxxxxxxxx a vedla x xxxxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx se xxxxx nedotýká xxxxxxxx xxx x xxxx.

X. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx vztahu x ochraně xxxxxxxx x xxxxxxxx údajů

Navrhovaná xxxxxx xxxxxx se xxxxx xxxxxxxx ochrany xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxx.

X. Xxxxxxxxxx korupčních xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx (XXX)

Xxxxxxxxxx xxxxx neobsahuje xxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Popisuje xxxxx mechanismus xxxxxxx xxxxxx za skupinu xxxxxxxx pojištěnců, xxxxx xxxx xxx xxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx. X xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx pouze xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx jako xxxxx, x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx.

X. Xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxx za xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxx.

1 Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxx §7 odst. 1 xxxxxx x. 48/1997 Xx., x veřejném xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x x xxxxx a xxxxxxxx xxxxxxxxx souvisejících xxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxxxxx část

K čl. I

K bodu 1

Navrženým ustanovením xx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxx 2019 tak, xx xxxx 7 540 Xx. X xxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xx následně xxxxxx xxxx xxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx činí 13,5 % vyměřovacího xxxxxxx, xxxx 1 018 Xx.

K bodu 2

Xxxxxxxxx ustanovením xx xxxxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx xx roku 2020 xxx, xx xxxx 7 903 Xx. X xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx se xxxxxxxx určuje xxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxx 13,5 % xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxx 1 067 Xx.

K čl. II

X xxxxxxxxx postupné valorizace xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx se stanoví xxxxxx xxxxxxxx xx 1. ledna 2019 x xx 1. xxxxx 2020.

X Xxxxx xxx 30. xxxxx 2017

Xxxxxxxx xxxxx:

Xxx. Xxxxxxxx Xxxxxxx x. r.

Ministr zdravotnictví:

JUDr. Xxx. Xxxxxxxx Xxxxxx, XXX, x. r.

Xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx dopadů xxxxxxxx (XXX)

XXXXXXX ZÁVĚREČNÉ ZPRÁVY XXX

1. Xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx

Xxxxx xxxxxx: Xxxxx xxxxxx, kterým se xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxxxx / xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx:

XXX

Xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, x&xxxx;xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx rozveďte 1.2019

Xxxxxxxxxxxx xxxxx EU: Ne

2. Xxx xxxxxx xxxxxx

Xxxxxx xxxxxx xx xxxx xxxxxxx transparentní x xxxxxxxxxxxxx vývoj xxxx xxxxxxxxxx hrazeného státem xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (v xxxxxxxx xxxx xxx 5,95 xxx. xxxx), xxxxxxx xxxxxxxx příjmové xxxxxxx xxxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx.

3. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx zákona

3.1 Dopady xx xxxxxx rozpočet x ostatní xxxxxxx xxxxxxxx: Ano

Očekává xx, xx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx 2019 x 2020 xxxx nezbytné xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce x xxxxxxx x xxx 3,5 mld. Xx. Xxxxxxxx x xxxx, xx x xxxxxxxxxxx xx předpokládán xxxxxxxxx vývoj xxxxxxxxx, xxxx xxxxx tyto xxxxxx xxxxxxxxxx z xxxxxxxxxx xxxxxx daní, x xxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx x daňové xxxxxxx. Xxxxx xxxxx xx xxxxxx xxx xx xxxxxxxxxx z xxxx 2015, kdy xxxxxx příjmy veřejných xxxxxxxx (xx. pojistného xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx) xxxxxxx xx celý xxx xxxxxxxxxxx růstu x 72,2 xxx. Xx.

3.2 Xxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx XX: Xx

3.3 Xxxxxx na xxxxxxxxxxxxx prostředí: Xxx

Xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služeb xx poskytování xxxxxx xxxxxxxxx xx zdravotního xxxxxxxxx.

3.4 Xxxxxx xx xxxxxx samosprávné xxxxx (xxxx, kraje): Ne

3.5 Xxxxxxxx xxxxxx: Xxx

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx dojde k xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx, xxx xxxxxx x xxxxxxxx ke xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx x České xxxxxxxxx.

Xxxxxxxxxxx xx zároveň, xx xxxxx získané xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx přednostně xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx personálu, xxxxx xxxx xx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx xx nízké xxxxxx.

3.6 Xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx: Xx

3.7 Dopady xx xxxxxxx xxxxxxxxx: Xx

3.8 Dopady xx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxx a xx xxxxxx k xxxxxxxx xxx a xxxx: Xx

3.9 Xxxxxx xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx: Xx

3.10 Korupční xxxxxx: Xx

3.11 Xxxxxx xx xxxxxxxxxx nebo xxxxxx státu: Xx

1. Xxxxx xxxxxxxxxx x xxxx

1.1 Název

Návrh zákona, xxxxxx xx mění xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx na veřejné xxxxxxxxx pojištění, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx

1.2 Xxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx právní úpravy xx xxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xx xxxxx, xx xxx je xxxxxxx pojistného xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx stát1, (xxxx xxx „xxxxxx xxxxxxxxxx“), xxxxxxxxx xx 6 259 Kč. Xxxxxxx je ovšem xxxxxxxxxxxxxxx nařízení vlády xxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxx kalendářní xxx xxxxx xxxxxx, x xx xx 30. xxxxxx roku xxxxxxxxxxxxxxx kalendářnímu xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx takto xxxxxxx. Pro rok 2017 je xxxxxxxxxx xxxxxx stanoven nařízením xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx, xx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění xxxx, x xx xx 6 814 Kč. Xxxxxx za osobu x xxxxxxxxxx měsíc xxxx v xxxxxxx xxxx xxxxx 920 Xx.

X minulosti byla xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx platbu za xxxxxx pojištěnce xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx č. 592/1992 Sb., o xxxxxxxxx xx veřejné xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxx „xxxxx č. 592/1992 Sb.“), x roce 1993 xx xxxx 1998 xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxx x minimální mzdy (xxxxxxxx 70 %, 77 %, 65 % x 80 %). Xx roku 2003 poté byla xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx zákonem xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxx xxxxx. Xx roku 2003 xx xxxx 2006 xxxx xxxx úprava xxxxxxxx o xxxxxxx xxxxx vyměřovací xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx a xxxxxxx x xxxxxx xxx 2006 xx 2009 xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx automaticky xxxxxx na xxxxx xxx. průměrné mzdy xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx vyměřovací xxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx2. V tomto xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x zásadě xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx, neboť se xxxxxxxxxxx xx platy xxxxxxxxxxx xxxxx i xxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx. Od xxxxxxxxx modelu xxxx xxxxxxx upuštěno v xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx č. 362/2009 Sb., xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx na rok 2010.

Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx současného xxxxxx xxxx jiné xxxxx, že: „podle xxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxx rozpočtu xx xxx 2010 xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx x xxxxxxx, kdy xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xx x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx nejméně. Xxxxxx xxxxxx, která xxxxxxxxx zvyšování xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx fakultativním, xx xxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxx xxxxxx rozpočet hospodaří x xxxxxx deficitního xxxxxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění xxxx xxxxxxxxxx segment xxxxxxxxx xxxxxxxx hospodaří x xxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx finančních xxxxxxxxxx.“ Je xxxx xxxxxx, xx xxxxxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx krize x xxxxxxx xxxxx xxxxxxx stav xxxxxxxxx xxxxxxxx, mimo jiné x nuceným xxxxxxxx (xxxxxxxxxx zvyšování) xxxxxx xx státní pojištěnce.

Jak xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxx, je současná xxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx nezajišťuje xxxxxxxxxxx předvídatelnost xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx ve xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Nelze rovněž xxxxxxxx skutečnost, že xxxxx, než objektivní xxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx zdravotnictví. Xxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx by přitom xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx z programového xxxxxxxxxx vlády ČR), xxxxxxx poté zohledňovat xxxxxxxx vývoj xx xxxxxxxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx se xxxxxxx na xxxxxxxxx xxxx. Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx způsobu xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx za xxxxxx pojištěnce se x tomto směru xxxxxxxx x xxxxxx 2010 - 2013, xxx nedošlo x xxxx xxxxxxx a xxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxx x předchozím xxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxx xxxxxxxxxxx XXX xx xxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx možných xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, především xxx xxxx, xxxxx xxxxxxxx xxxx stabilní xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx na xxxxxxxx ekonomické xxxxxxx. Xxxxxxxx xx měl xxx xxxxxx xxxx, xxx i v xxxxxx xxxxxxxxxx recese xxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služeb xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

X xxxxx XXX xx rovněž xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxx, xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx skupinami xxxxxx xxxxxxxxxx, xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx odvodu xxxxxxxxxx xxxxxxxxx skupin (xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx (xxxx xxx „XXXX“), xxxxx xxx xxxxxxxxxxxx příjmů (xxxx xxx „XXXX“). Xxxxx těchto xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx, xxxxx xx xxxxx přímo xx vývoj ekonomiky x zvyšování xxxx, xxxxxxxx poté xx xxxxxxxxx minimální xxxx, xxxxx xxxxxxx roste.

Státní xxxxxxxxxx jsou xxxxxx xxxxxxxx, za níž xx x xxxxxxxxxxx xx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx zdravotní xxxxxxxxx. Xxxxxxxx x xxxx 2017 xxxx pouze 920 Kč za xxxxx x xxxxx. X xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx příjmů xxxxx xxxxxxxx xx xxxx 1 485 Xx xxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx 13,5 % x minimální mzdy.

I xxxx tuto xxxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx pojištěnci xx xxxxxxx principu xxxxxxxxxx přístup x xxxxxxxx stejnému rozsahu xxxxxxxxx xxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxx, kteří xxxxx násobně xxxxx xxxxxxxx, než xx xx státní xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Zároveň xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxxx x ostatními xxxxx nejvýznamnější xxxxx xxxxxxxxx zdravotních služeb.

Zatímco xxxxxxxxxxx podle xxx Xxxxxxxxx zdravotní xxxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx z xxxx 2014 zaplatili x této xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xxx 61 xxx. Kč x xxxxxxx xx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx cca 18,3 xxx. Xx, za xxxxxx xxxxxxxxxx bylo x Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx České xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx cca 26 xxx. Xx a xxxxxxx xx xxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxx 94 xxx. Xx. Xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx na xxxxxxxx solidarity mezi xxxxxxxxxxxx skupinami xxxxxxxxxx, xxxx xxx rovněž xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxx xxx nadužívána. V xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxx k „xxxxxxxxxx xxxxx“ xxxx xxxxxxxx výší xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx. Xx je způsobeno xxxxxxxxx xxx, že xx xxxxxx xx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xx základě xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx u xxxxxxxxxxx a OSVČ xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x státních xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx.

1.3 Xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x xxxx xxxxxxx

X xxxxxxxx xxxx je xxxx xxxxxxxxxxxx základu pro xxxxxxxx za státní xxxxxxxxxx xxxxxxxxx ve xxxx 6 259 Xx v §3c xxxx. 1 zákona x. 592/1992 Xx. Xxxxx §2 odst. 1 xxxxxx xxxxxx xxxx pojistného činí 13,5 % x xxxxxxxxxxxx základu xx xxxxxxxx xxxxxx. Na xxxxxxx §3c xxxx. 2 zákona x. 592/1992 Xx. xxxx xxxxx každoročně do 30. xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, x xx x xxxxxxxxx x 1. xxxxx xxxx následujícího; xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx průměrné xxxx xxxxxxxxxxxx Českým statistickým xxxxxx (dále xxx „XXX“), x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x x xxxxxx finanční xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxx 2017 xx vyměřovací xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx vyměřovacího základu x xxxxx, za xxxxxx je plátcem xxxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx, x to na 6 814 Kč.

1.4 Xxxxxxxxxxxx dotčených xxxxxxxx

Xxxxx xx především x xxxx, za nějž xxxxx xxxxxxxxxx §12 xxxx. 1 xxxxxx x. 592/1992 Xx. xxxxx pojistné xx xxxxxx pojištěnce Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx. Dále xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního pojištění, xx. xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služeb, xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx hrazeny xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx hrazené x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx.

1.5 Popis xxxxxxxx xxxxx

Xxxxxx xxxxxx xx xxxx přinést xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx vývoj xxxx pojistného hrazeného xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (x xxxxxxxx xxxx xxx 5,95 xxx. xxxx), xxxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx situace. Xxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx:

- růst hrubého xxxxxxxx xxxxxxxx (HDP); xxxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce xx xxxx narůstat alespoň xxxxxx jako XXX,

- xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx skupin (xxxxxxxxxxx, XXXX, OBZP) xxx, xxx nedocházelo x xxxxxxx nárůstu xxxxxxx mezi státními xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx, - postupné xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xx zdravotnictví xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx v XXXX (x xxxxxx x XXX)3.

Xxxxxxx by xxxxx xxxxxxx řešení xxxx xxxxxxxx anticyklický xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx - xxxxxxxxx xxxxx bude xxxxx x době xxxxxxxxxxx (xxxx odvádí xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx) x xxxxxx xx xxxxx x xxxx xxxxxx.

Xxxxxxxxxxx XXX xxxxx xxxxxxx x xxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx valorizace (xxxx. xxxxxxx) xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx státem xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, x následně xxxxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx platby za xxxxxx xxxxxxxxxx.

1.6 Xxxxxxxxxx xxxxxx

X případě nepřijetí xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx výše xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx stav, xxx xxxx nebude xxxxxxx xxxx podílu státu xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx na xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx mezi xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x ekonomicky aktivními xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx. Ty xxxxx xx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxx odvádět xxxxx xxxxx xxxxx, xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx právního předpisu.

Zároveň xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx za nejpočetnější xxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxx nejvyšší objem xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxx přetrvávat xxxxxxx x nízkou xxxxxxxxxxx xxxxx v xxxxxx x XXX Xxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxx je xxxxx zohledňovat xxxxxxxx xx zvyšující xxxxxxxx xxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxx moderních xxxxxxxxxxx, xxxxx x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxxxxx xxxxxx xx zdravotnictví.

2. Xxxxx xxxxxxx xxxxxx

x) Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xxxxxx xxxxxxxx

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx, xxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxxxx xxxxx xxxxxxx č. 592/1992 Sb., xxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xx 30. xxxxxx změnit vyměřovací xxxxxx nařízením, x xx x xxxxxxxxx x 1. lednu xxxx následujícího; xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx XXX, x možnostem xxxxxxxx xxxxxxxx x x vývoji xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 1 - Xxxxx na xxxxxxxxx xxxxxxxxxx základ upravený xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx řešení, xxxxx xxxx účinné xx xxxx 2006 do xxxx 2009 (xx xxxxxx xxxxxxxxx zákona č. 362/2009 Sb.), xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx 25 % xxxxxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xxxxxxxxxxx nařízením xxxxx (xxx poznámka xxx xxxxx x. 2) xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxx, xxxxx o 2 xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx zjišťoval. Xx xxxxxx xxxxxxxxx vazby xx aktuální xxxxx xxxxxxxxxx situace xxxxxxx xx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx4 xxxxxx xxxxxxx xxxx v xxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx důchodového pojištění xxx. přepočítací koeficient. Xxx je stanoven xxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX xx první xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxx o xxxxx xxx xxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx, x xxxxxxxx měsíční xxxx zjištěné ČSÚ xx xxxxx pololetí xxxxxxxxxxxx roku, xxxxx x dva xxxx xxxxxxxxx xxxx, pro xxxx se vyměřovací xxxxxx xxxxxxx. Tento xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx 1.

Xxxx. pro xxx 2016 xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce činila 25 % průměrné xxxxxxx xxxx x xxxx 2014 (xxxxxxxxx xxxxxxxxx XXXX), xxxxxxx xxxx xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx 1. xxxxxxxx 2015 a 1. xxxxxxxx 2014 (xxxxxxxx ČSÚ).

Výše xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxxxxxxx XXXX ovšem neodpovídá xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX x xxxxxxx xxx k xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx XXXX x xxxxxxxx xxxxxxxxx XXX5. Výše xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x kalendářní xxxxx xxxxxxxxx xx základě xxxx varianty xx x roce 2016 xxxxxx 912 Kč. Xxxxx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx součást xxxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx o xxxx xxxxxxxx mzdy od xxxx 19476. Relativní xxxxx xxxx všeobecného xxxxxxxxxxxx základu mezi xxxxxxxxxxxx roky xxxxxxxxx xxxxxxxx vývoji xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx.

Xxxxxxxx 2 - Xxxxx xx xxxxxxxxx xxxx podle XXX

Xxxxxxxx předpokládá xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx jako x xxxxxxx xxxxxxxx 1. Xxxxxx xx xxx xxxxxxxxxxx, xx x xxxxx xxxx xxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx z xxxxxxxx xxxx zjištěné XXX. Xxxx xxxxxxxxxx xx jeví xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx 1. xxxxxxxx kalendářního xxxx bezprostředně xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, pro nějž xx xxxxxxxxxx základ xxx platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx (xxx xxx 2017 xx xx jednalo x 1. xxxxxxxx xxxx 2016).

Xxxxxxxx xxxx xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx roku xx Xxxxxx statistickým xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxx měsíce xxxx7. Xxxxx průměrné mzdy xxxxxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx je xxxxxxx xxx x současnosti xxxxxx z východisek xxx určení změny xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxx za státní xxxxxxxxxx, jak xxxxxxx x xxxxxxxxxx §3c xxxx. 2 zákona x. 592/1992 Sb. Xx xxxxx uvést, xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx neodpovídá xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx v xxxxxxxxxxx xxxx. Xxxx průměrné xxxx x xxxxxx xxxxxxxx xx v xxxxxxxxx s druhým xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx (např. xxx 2014: 25 083 Xx x 1. xxx. xx. 26 117 Xx xx 2. xxx.). Xxxx xx 4. čtvrtletí xxxxx xxxxxxx převyšují xxxxxx roku (2014: 1. - 3. xxxxxxxxx 25 099 Xx; 4. čtvrtletí 27 107 Xx). Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx ČSÚ xxx určování xxxx xxxxxxxx xxxx - xxxxxx státu xx xxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xx vývoji xxxxxxxxx, ale xxxxx xx xxxxx xxxx xxxxxxxx. XXX x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx v xxxxxxx xxxxxxxx xxxx let.

Výše xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx a kalendářní xxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx v xxxx 2016 činila 872 Xx.

Xxxxxxxx 3 - Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx stanovený xxxx

Xxxxxxxx předpokládá navyšování xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx x zákonem xxxxxxxxx míře (xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx nárůst). Nebere xxxxxxx přímo xxxxxxxx x xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx, xxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx nárůstu xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx v xxxxxxxxxx 15 xxxxxx. Xxx xxxxxxxx xxx, xxx růst odvodu xxxxxxxxxx xx skupinu xxxxxxxx xxxxxxxxxx dlouhodobě xxxxxxx odpovídal xxxxx xxxxxx x ostatních xxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxx. 1 - Xxxxxxxx xxxx xxxxxx pojistného xx xxxxxxxxxxx, XXXX x XXXX

Xxx

Xxxxx za xxxxxxxxxxx, XXXX x XXXX x&xxxx;Xx

Xxxx xxxxxx

2000

87 728 699

2001

99 189&xxxx;586

1,1306

2002

104 217 481

1,0506

2003

111 248&xxxx;817

1,0674

2004

121 483&xxxx;791

1,0920

2005

129 830&xxxx;199

1,0687

2006

137 341&xxxx;112

1,0578

2007

151 720&xxxx;255

1,1046

2008

161 643&xxxx;907

1,0654

2009

160 112&xxxx;905

0,9905

2010

160 011&xxxx;121

0,9993

2011

162 854&xxxx;667

1,0177

2012

167 010 746

1,0255

2013

172 061&xxxx;955

1,0302

2014

177969 205

1,0343

Xxxxxx:

1,0518

X xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx, xx xxxxxxxx xxxxxxxxx nárůst xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx, OSVČ x XXXX xxxx xxxx 5 %. X xxxx xxxxxx xx x xxxxx této xxxxxxxx xxxxxxxx stanovit xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxx 5 %.

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx vyměřovacího základu xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxx xx xxxx xxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xx x ideálním xxxxxxx měl být xxxxxxxx xx xxxx, xxxxx by xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx odvodu xxxxxxxxx xxxxxx pojištěnců x zároveň xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxx nejsnazší xx xxxx jeví xxxxxxxx navázání xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxx úpravy.

V roce 2016 xxxxxx stát xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx 870 Kč xx xxxxx x xxxxx.

Xxxxxxxx minimální mzdy xx 11 000 Xx činí x xxxx 2017 xxxx xxxxxx XXXX 1 485 Xx xx xxxxx a měsíc. Xxxx xxx xxxx x xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxx státního xxxxxxxxxx odvádět 62 % xxxx, xxxxx xxxxx odvádět OBZP x kolik xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx pojištění xxxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 4 - Xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x XXXX

Xx xxxxxxx požadavku Xxxxxxxxxx xxxx Xxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxxxxxx je x rámci RIA xxxxxxxxxx xxxxxx varianta, xxxxx xxx xx xxxx xxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx XXXX.

X současné xxxx xx xxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx č. 567/2006 Sb., v platném xxxxx, na 11 000 Kč x xxxxxx xx OBZP xxx xxxx 1 485 Xx xx xxxxx x měsíc. Xx třeba xxxxx, xx xxxxx XXXX xx ze xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx (xxxxxxxxx 150 xxx.) a vývoj xxxxxxxxx xxxx, xxxxx xx určována administrativním xxxxxxxx, xx obtížné xxxxxxxxxx, xxxxx není xxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxx situace.

Varianta 5 - Stanovení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxx 2019 x 2020 xxxxx zákonem

Na xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx připomínkového xxxxxx je x XXX obsažena rovněž xxxxxxxx „politická“ x xxxxxxx x xxxxx X.4 Xxxxxxxx pro xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx (XXX). Xxxx varianta předpokládá, xx v roce 2018 bude problematika xxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxx platby xx státní xxxxxxxxxx xxxxxx naposledy prostřednictvím xxxxxxxx vlády, x xx tak, aby xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců činil 3,5 mld. Kč. X xxxxxx 2019 x 2020 xxxx xxxxxxxxxxxx návrhem xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxx platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx tak, xxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx činilo x xxxxxx xxxx 3,5 xxx. Xx.

Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxx 2019 x 2020 xxxxxxx z xxxxxxxxxx xxxxxx částky xx xxxxxx xxxxxxxxxx, která xxxx xxxxxxxx x xxxx 20188, xxxx xxx 69,3 xxx. Xx. Xxxxxxx xxxxxxxxx x průměrného xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 (xxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx zjištěného xx xxxxxxx přerozdělování xxxxxxxxxx), xxxxx byl 5 962 981 xxxx.

Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx x xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců x xxxx 2019 xx xxxx xxxx xxxxx xxx 72,8 xxx. Xx. Při xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx částka xx xxxxx xxxxx xxxx xxxxx xxx 12 208 Kč x měsíční xxxx xxxxxx poté 1018 Xx.9 Xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxx 7540 Kč. X xxxx 2020 xx xx xxxxxxx stejného xxxxxxx výpočtu xxxx xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxx 76,3 xxx. Xx, xxxx měsíčního xxxxxx 1067 Xx x xxxxxxxxxx základ 7 903 Xx.

3. Vyhodnocení xxxxxxx a xxxxxxx

Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx x xxxxxx vyhodnocení

Jednotlivé xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxx, kterých xx mělo být xxxxx právní xxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxxx xxx xxxxx hodnoceny x xxxxxxxx jejich xxxxxxxxxx:

- xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx státních xxxxxxxxxx,

- nezvyšování rozdílu xx xxxx xxxxxx (xxx capita x x úhrnu) mezi xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (zaměstnanci, XXXX, XXXX) ve střednědobém xxxxxxxxx,

- xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx makroekonomické xxxxxxx x ČR,

- xxxxxxxxxxxx celkových xxxxxx xx zdravotnictví (v xxxxxx x XXX) x xxxxxxx evropských xxxx x XXXX (xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx) x xxxxxxx xx možnosti xxxxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxx nulové xxxxxxxx xxxxxxx zejména x xxxxxxxx relativně xxxxxx (xxxxxxxxx) xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxx stav xxxx xxx žádoucí xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx (xxxxxxx katastrofa, xxxxxxxx xxxx.). Xxxxxx ovšem xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxx, xxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx. Zároveň xxxxxxxxx právní úprava xxxxxxxxx pouze demonstrativní xxxxxxxx (xxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx ČSÚ, xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx), xx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx vyměřovacího základu (xxxx. xxxx xxxxxx xx xxxxxxxx pojištěnce x xxxxx).

X xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxx právní xxxxxx xxx konstatovat, že xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx zajišťuje xxxxxxx xxxxxxxxxx reagovat xx xxxxxxxxxxxxxxx vývoj (x xxx xx xxxxx x xxxxxx víceméně xxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx xx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx, xxx xxxxxxxxx xxxxxxx x údajů x xxxxxxxxxxx předcházejících xxxxxx xxxxxxxx). Transparentní x xxxxxxxxxxxxx vývoj x xxxxx případě zcela xxxxx, xxxxxxxxxx o xxxxxxxx může xxxxxxxxx xxxxxxxx ze xxxxx xxxxxx xxxxxx (x xxxxxxxxx se xxxx. xxxxxxxxxx základ xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx regulačního xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx)10. Xxxxxxxxx nenavyšování xxxxxxx xxxx xxxxxxxx státních xxxxxxxxxx a jiných xxxxxx xxxxxxxxxx v xxxxx případě opět xxxx xxxxxxxxxx a xxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxx, xxx bude xxxxxx výše xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx. Xxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxxx výše xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx v XXXX.

Xxxxxxxx 1

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx ze xxxxxxx xxxxx stanovené xxxxxx, xxx xxxx se x všeobecnému xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxxx pojištění, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx práce x xxxxxxxxxx věcí podle xxxxxxxx stanovených zákonem č. 155/1995 Sb., o důchodovém xxxxxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxx xxxxxx je xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx vychází x roku x xxx roky xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, a xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx. Xxx xxxxxxxx vývoj xxxxxxxx xxxxxxx xxxx x 1. pololetích xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx základ xxxxxxx. Xxxxxxxxxxx koeficient bude xxxx xxxxxxxxx xxxxx 1, tudíž nebude xxxxx, xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx (xxx xxxxxxx počtu xxxxxxxx xxxxxxxxxx)11.

Xxxxxxx xxxxxx naplňuje xxxxxxxx transparentnosti x xxxxxxxxxxxxxxxx a xxxxxxx xxxxxxxxx, že xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx mezi xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx, xxxxx platba xx xxxx s xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx poměrné xxxx x xxxxxxxx mzdě xxxxxxxxx vyhláškou Ministerstva xxxxx a xxxxxxxxxx xxxx12.

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxx právě xxxxx zpoždění, xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx může xxx xxx xxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx nebo xxxxxx x důvodu xxxxx xxxxxxxxx xxxxx být xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx zcela xxxxxxxxxxx.

Xxx. 2: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxx XXX x xxxxxx 2018-2020

x. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx platba xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xx

1&xxxx;002

1&xxxx;048

1 095

Xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xx rok

mld. Xx

72,3

75,6

79,0

Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx nákladů

mld. Xx

5,9

3,3

3,4

Xxxx.: Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx vztažen x xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx vychází x xxxxxxxxxxx, že xxxxxxx xxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 xxxx xxxxx cca 66,3 xxx. Xx

X tabulky xxxxxxx, xx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx x 1. roce xx xxxxxx xxxxxxxxx. Xx je xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx platbu za xxxxxx xxxxxxxxxx, která xx v xxxxxxxxxxx x xxxxxx x xxxxxx za XXXX xx minimální výši xxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxxxxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce x xxxx xxxxxx xxxxxxxx (xxx xx xxxxx) xxxxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxxxxxxx celkových xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx k xxxxxxx x XXXX, xxxxx bezpochyby xxxxxxx x okamžitému xxxxxxxxx 2% xxxxxxxx x xxxxxx x celkovým xxxxxxx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Garantováno xx poté xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx i x xxxxxxx letech, xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx lze xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx zdrojů xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního pojištění.

Varianta 2

Xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx výše vyměřovacího xxxxxxx xxx platbu xx státního xxxxxxxxxx xxxxx xx průměrnou xxxx xxxxxxxxx XXX xx 1. pololetí xxxx předcházejícího xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx základ xxx xxxx xxxxxx xxxxxxx. Xx xxxxxx od xxxxxxxx 1 bude xxxxxx řešení patrně xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx výkyvu xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxx signifikantní pro xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx x xxxxxxxx xxxxxx dochází xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx schopnost xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxxx není xxxxxx kontinuita xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx platbu za xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xx xxxx u xxxxxxxx 1 - xxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxxx XXX xxx určení xxxx xxxxxxxx mzdy x xxx x výraznému xxxxxxxxxxx xxxxxx.

X v xxxxx xxxx varianty xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx zdravotnictví k xxxxxxx v OECD, xxxxxx xxxxxxxx 1 xx ovšem zejména x prvním roce xxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx.

Xxx. 3: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxx (XXX) x xxxxxx 2018 - 2020

x. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx xxxxxx na xxxxxxxx pojištěnce

950

993

1 038

Xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx rok

mld. Xx

68,5

71,6

74,9

Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx

xxx. Xx

2,2

3,1

3,2

Xxxx.: Xxxxxxxxx nárůst xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx nákladů xx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx roku, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx vychází x xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 xxxx xxxxx xxx 66,3 xxx. Xx

Xxxxxxxx 3

Varianta xxxxxx transparentní x xxxxxxxxxxxxx růst xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx měl xxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx výše xxxxxx pojistného xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxx nijak xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx (s xxxxxxxx xxxx uvedeného xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx vývoje xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx pojištěnců) x xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx pojistného. Xxxx xxx docházet x xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx v roce xxxxxxxxx xxxxxxx ekonomiky xxxx odvod státu xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx nadále stoupat x stejně xxx xxxx xxxx x xxxxxx, xxx ekonomická xxxxxxx x zaměstnanost xxxxxxxx. Xxxxx rozdíl xxxx xxxxxxxx přirozeně xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx pojištěnců. X xxxx recese xx počet xxxxxxxxxxxxxx (x xxx x xxxxxxxx pojištěnců) xxxx xxxxxxxx x xxxxx xxxxx za xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxx xxxxx. Naopak x době xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx a xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxx menší13.

V xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx na xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx x XXXX, xxxxxx xxxxxxxx 1 xx xxxxxxx x xxxxxx xxxx jedná x xxxxxxx xxxxx navýšení, xxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx je s xxxxxxx na zvolený xxxxxxxxxxx valorizace xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx vyšší.

Tab. 4: Předpokládaný xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxx 2018-2020

m. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xx

966

1&xxxx;015

1 066

Celkem xx xxxxxx pojištěnce xx rok

mld. Kč

69,7

73,2

76,9

Meziroční xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx

xxx. Xx

3,3

3,5

3,7

Xxxx.: Xxxxxxxxx nárůst xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx vztažen k xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx vychází x xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce v xxxx 2016 bude xxxxx cca 66,3 xxx. Xx

Xxxxxxxx 4

Xxxxxx xxxx x případě xxxxxxxx 0 není x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx transparentnost x xxxxxxxxxxxxxxx vývoje xxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, neboť je xxxxxx nikoliv xx xxxxx ekonomiky, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx (x xxxxx ohledu xxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx).

Xxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxx xx sjednocení x xxxxxxx xx XXXX, xxxxxxx xxxx xxxxxxx xx x porovnání xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xx xxxxxxxx x ostatními xxxxxxxxx xxxx xxxxx okamžitým xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx, nicméně xxx xxxxxxxx, že x xxxxxxxxxxxx xxxxxx se xxxx xxxxxx xx xxxxxxxx pojištěnce x xxxx odvodu zaměstnanců x OSVČ xxxxx xxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx k xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xx xxxxxxxxx xxxx, xxxxx xxxx přímo svázána xx systémem veřejného xxxxxxxxxxx pojištění, nelze xxxxxxxx ani možnost xxxxxx reakce xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxx xxxxxxxxx xxxx pouze za xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx patrně xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx za xxxxxxxxxx xxxxxxxx stavu.

Tato xxxxxxxx xxxxxxx okamžitě xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Pokud xx xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (s xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx 2016), xxxxxxxxx xx xx navýšení celkového xxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x 34 xxxxxxx Xx xxxxxx xxxx 2016. X x xxxxxxx xxxxxxxxxx rozvržení xx 4 xxx (xx xxxx 2020) xxxxxxxxxx xxxxxxxx činilo xxx 8,5 mld. Xx. Xx xxxxx xxxxxxxxx, xx xxxx xxxxxxxx vychází z xxxx vyměřovacího xxxxxxx x minimální xxxx x xxxx 2016 (x době zpracování XXX). Dalším xxxx xxxxxxxxx xxxx v xxxx 2017 na 11 000 Kč xx x příštím xxxx xxxxxxxx další xxxxxxxx xxxxxx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xx xxxxx straně, xxxxxxxx xxxxxxxx není xxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xxxxx rozpočtově xxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxx xx xxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 514

Varianta zavádí xxxxxxxxxxxxx růst xxxxxx xxxxxxxxxx xx skupinu xxxxxxxx pojištěnců v xxxxxx 2019 x 2020, nicméně xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx vyměřovacího xxxxxx zohledněn xxxxx xxxx xxxxxx za xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx x předpokládanému xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x letech 2019 x 2020 v xxxxx xxxx xxxxxxxx x prohlubování xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx skupinami xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx xxxx v xxxxxx 2019 a 2020 xxxxxx xx xxxxx makroekonomické xxxxxxx x xxxxxx xx xxxx zohledňovat.

V xxxxxx 2019 x 2020 xxxx pravděpodobně (x xxxxxxx xx xxxxx XXX) xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x poměru x XXX xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx v XXXX, xxxx. xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xxx. 5: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx varianty xxx stanovení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx zákonem

2018

2019

2020

Počet xxxxxxxx xxxxxxxxxx (xxxxx)

5 962&xxxx;981

5 962&xxxx;981

5 962 981

Xxxxxxx platba na xxxxxxxx xxxxxxxxxx (Kč)

969

1 018

1 067

Xxxxxxxxxx xxxxxx (Kč)

7 177

7 540

7 903

Xxxxxxxxx xxxxxxxx (mld. Xx)

3,5

3,5

3,5

Xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx (xxx. Xx)

69,3

72,8

76,4

* X roce 2018 xxxx xxxxxxxxxx základ xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx naposledy stanoven xxxxxxxxx xxxxx.

Xxxxxxxxxxx variant

Jednotlivé xxxxxxxx byly xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx multikriteriálního hodnocení, xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx 0-3. Xxxxxxxx se xxxxxxx x xxxx xxxx RIA a xxxx xxxx:

- xxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx platby xxxxxxxxxx (Xxxxxxxxx 1)

- nezvyšování xxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxx jednotlivými xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xxxxxxxxx 2)

- zohlednění aktuálního xxxxxxxxxxxxxxxxx vývoje (Xxxxxxxxx 3)

- xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx x HDP xx xxxxxx ostatních xxxxxxxxxx xxxx x XXXX, resp. xxxxxxxx xxxxxxxx stránky xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (Xxxxxxxxx 4)

Xxxxxxxxx 1

Xxxxxxxxx 2

Xxxxxxxxx 3

Xxxxxxxxx 4

Xxxxxx

Xxxxxxxx 0

0

0

2

0

2

Xxxxxxxx 1

3

2

2

2

9

Xxxxxxxx 2

2

2

1

2

7

Xxxxxxxx 3

3

2

1

2

8

Xxxxxxxx 4

0

1

0

3

4

Varianta 5

1

1

1

2

5

Xxxxxxxx 0 xxxx x xxxxxxxx předvídatelnosti xxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxxxxxx ve xxxxxxxxxxxx xxxxxxx žádný xxxxxx, xxxxxxx xxxxxxxx xx hoc způsob xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. V xxxxxxxxxx xx to xxxxx xxx xxxxx, xxx xxxxxx docházet xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx skupinami xxxxxxxxxx. Xxxxxx xx x xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx ekonomické xxxxxxx x xxxxxx, xxx vysoká xx x konkrétním xxxx xxxx být výše xxxxxx pro xxxxxx xxxxxxxxxx. Posílení xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx x přiblížení xxxxxxxx xxxx xxxxxx x xxxxxx x XXX xxxx xxxxx xxxxxxxxx garantováno, x xxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxx.

Xxxxxxxx 1 xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx vývoj xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, který je xxxxx xxxxxxx na xxxxx průměrné xxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xx nějž xx xxxxxxxxxx základ xxxxxx. Xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxx odvodu xx ostatní skupiny xxxxxxxxxx. Hodnocení je xxxxx xxxxxxxxxxxxx nicméně xxxxx mírně snížit x ohledem xx xxxxxxxx zpoždění xxxxxxxxxxxx x xxxxxx na xxxxxxxxxx, xx touto xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxx xxx zdanitelných xxxxxx. Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx (xxxxxx xx od xxxx xxxxxxxx mzdy), xxxxx s ohledem xx vstupní xxxxxxx xxx xxxx se xxxxxxxxx, xxxxx xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx realitě. Xxxxxxx xxxxxxx xxx x xxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění x tím k xxxxxxxxxx poměru xxxx xxxxxx do xxxxxxxxxxxxx x XXX na xxxxxx jiných xxxxxxxxxx xxxx XXXX. Xxxxxxx xx xxxxxxx o xxxxxxxx této úrovně, xxxxx xx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx 2 xxxx.

Xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx 2 xx xxxxxxx xxxx u xxxxxxxx 1 x tím xxxxxxxx, xx xxxxxxx xxxxx x výše xxxxxxxx mzdy xxxxxxxxx XXX za 1. xxxxxxxx roku xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx základ xxxxxxxxx. Dochází xxx xx zkreslení, xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx za xxxx xxxxxxxxxx rok, xxx xx pro potřeby xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx pojištěnců xxxx xxxxxxxx xxxxx ze xxxxxxxx xxxx. X xxxxxxxx 1 proto xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxx bodů. Xxxxxxxx x možným xxxxxx x metodice ČSÚ x absenci xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx mzdy x xxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx č. 3 xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx. Vzhledem k xxxxxxxxx růstu xxxx xx xxxxxxxx 1 xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx.

Xxxxxxxx 3 xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx xx státní xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx rozdílu xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx skupinami. Xxxxx x v xxxx, xxx xxxx xxxxx pojistného xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxxxxx státu xxxx o 5 % ročně. Xxx xxxxxx xxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxx 1, měl xx 5% xxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx plateb xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx, xx rozdíl xx xxxxxxx variant xxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx průměrné xxxx. X xxxx xxxxxx se xxxxxxxxx xxxxxxx o xxxxx xxx. Xxxx xxxxxx xx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xx zohledněn xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx státních xxxxxxxxxx, proto v xxxxxxxx x. 3 xxxxxxx xxxx varianta xxxxx 1 bod. Xxxx varianta postupně xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x XXX k xxxxxxxxxx xxxxxxx. X xxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx jako xxxxxxxx 2.

Varianta 4 xxxx mění xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, xxxxxxx charakter xxxxx xxxxxxxxxxx právním xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx. X xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx x předvídatelnosti xxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxx. Xx xxxxxxxx mezi xxxxxxxxxxxx skupinami pojištěnců xxxxxxx pouze xx xxxxxx x XXXX, xxxxxxx xx vztahu x xxxxxxxxxxxx a XXXX. Xxxxxxxxxx základ xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx je xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x makroekonomický vývoj xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx výše xxxxxxxxx xxxx. Navíc x xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx, xx xxx x případě potřeby xxxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xxxxxxx xx zvýšení xxxxxxxxx xxxx. X navržených xxxxxxx xxxx nejvíce xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx a xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx k XXX xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x OECD.

Bodové hodnocení xxxxxxxx 5 xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, že xx roku 2020 xxxx vyměřovací xxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx skutečností, xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx alespoň x xxxxxx xxxxxx. X xxxxx ohledu je xxxxx posuzovat xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx rozdílu xxxx jednotlivými skupinami xxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x letech 2019 x 2020 xx xxxx s xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx vyrovnané navyšování xxxxxx x všech xxxxxx xxxxxxxxxx. X x xxxxx ohledu xx xxxxx xxxxx x časově limitovanou xxxxxxxx garanci. Xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xx zohledněn xxxxx xx základě xxxxxxxx xxx následující xxxxxx. Xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx k xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x poměru k XXX xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zemí x XXXX x xxxxxx 2019 a 2020 xxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx

Xxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx jednotlivých xxxxxxx, je pro xxxxxxxx xxxx uvedených x xxxxx 1.5 xxxx XXX x xxxxxxx stanovení vhodného xxxxxxxxxxxxx mechanismu xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x. 1.

Xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx bude xxxxx xxxxxx č. 592/1992 Sb. xxxxxxxxxxx prostřednictvím xxxxxxxx x. 5.

x) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce

Současný model xxxxxx xxxx platby xx státní xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx vývoj xxxxxxxxx, xxxx. průměrné xxxx. Xxxxxx xxxxx, xx s xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx xxxx xx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxxxx xxxxxxxxxxxx růstu xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx aktivních skupin xxxxxxxxxxxx, xxx x xxxxxx xxxxxx dochází x výpadku na xxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxxxx xxxxxx xx jeví xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx právní xxxxxxx mechanismus, který xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx situace xxxxx x x xxx xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxx

X rámci xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx zakotvení xxxxxxxxxxxxxx mechanismu a xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx pouze xxxxxxxxxx přechodem xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx skupinami; x růstem zaměstnanosti xxxx klesat xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxx xxxxx x xxxx xxxxxx státu.

Varianta 1 - Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištěnce xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xx x xxxx xxxxxxxx xxxxxxx na xxxxxxxxxxx, xx v „krizových“ xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx pojištěnců, xxxxxxx x xxxxxxxx „blahobytu“ xx tomu xxxxxx xxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxx v obdobích xxxxxx xxx x xxxx xxxxxxxxxxx zvýšený xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx rozpočtu xx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, avšak x xxxxxxx, xx se xxxx xxxxxx pouze x prostou xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx ostatních xxxxxx (xxxx xxxxxxxxxxxxxx, XXXX x XXXX). X xxxxxxxx konjuktury xx pak xxxxxxx xxxxxx (byť xxx xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx).

Xxxxxx xx způsobů, xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx úprava xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx koeficientem, tzv. xxxxx státního xxxxxxxxxx (xxxx xxx „xxxxxxx xxxxxxxxxx), xxxxx xx x xxxxxx celkového xxxxx státních pojištěnců xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx ekonomickou xxxxxxx. Xxxxx xxxxxxx byl xxxxxx xxxxx, xxxxx, x xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx straně xxxxx x potřebami xxxxxxxxxxxxx xx straně druhé, xxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx do xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění. Xxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx hodnoty xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxxxxxx zvyšuje (xxxx. xxxxxxx) váhu xxxxxxx xxxxxxxxxx. Referenční xxxxxxx, xxx xxx xx xxxxx tento xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx, xxxx stanovena xx xxxxxx průměru xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx (xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx) xxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, pro xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx.

Xxxx měsíčního xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx oznamován Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx podle ustanovení §21 odst. 2 xxxxxx x. 592/1992 Xx. x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx (xxxx xxxxxx xxxxxxx po 3 xxxxxxxx), x xxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx měsíci xxx xxxxxxx platbu za xxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 2 - Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištěnce se xxxxxxxxxx xxxxxxxx

X xxxxxx xxxxxx je xxxx xxxxxxxx shodná xxxx xxxxxxxx 1. Na xxxxxx od ní xx ovšem symetricky xxxxx xxxxxxxxxxxx počtu xxxxxxxx xxxxxxxxxx ve xxxxxxxxxxx 100 000 xxxxxxxxxx xxxx stanovena xxxxx x xxxxx xxx, xxx jejímž xxxxxxxx je xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx upraven xxxxx x 5 %. Při přesažení xxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xx úrovni 5 %, xxxxx xx xxx úpravou xxxxxxxxx. Mezi dolní x xxxxx xxxx xx váha xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xx 0,95 xx 1,05. Toto xxxxxx xxx zohledňuje x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xx mohly mít x xxxxxxx xxxxxxxx 1 xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (např. na xxxxxx rozpočet, xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx).

Xxxx 1: Xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx státního xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx počtu xxxxxxxxxx (při hypotetickém xxxxxxx 5,9 xxx xxxx)

Xxxx 2: - Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx xx xxxxxx pojištěnce x xxxxxx 2000 - 2015 za xxxxxxxxxxx výpočtu xxx xxxxxxxx 1 valorizačního xxxxxxxxxx

Xxxx.: V grafu xx znázorněn xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx se xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxxxx xx xxxxxx pojištěnce.

Vyhodnocení xxxxxxx

Xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx od jiných xxx státních xxxxxxxxxx. Xxxxxxx považuje xxxxxxxxxxxx xx vhodné zavést xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx mechanismu, x xx xxxxxxx xx účelem xxxxxxxxx xxxx nežádoucích xxxxxxxx. X xxxxxxx výrazného xxxxxxx xxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxx. Xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx, xx x xxx xx xxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx x ohledem xx snížení příjmů xxxxx xxxxxx. Xxxxxx x xxxxxxx výrazné xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxx k „xxxxxxxxx xxxxx“ xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

X navržených variant xxxxxxx parametry xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx č. 2, která zajišťuje xxxxxx anticyklický xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx a xxxxx xx státní xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění.

Na xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx mechanismus xxxxxxx a zvolena xx proto varianta 0.

4. Xxxxx xxxxxx

Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxx řešení

Jak xxxxxxx x politického xxxxxxxxxx v xxxxxxx x částí X. 4 xxxxxxxx XXX, xxxx zvolena kombinace xxxxxxxx 5 valorizačního xxxxxxxxxx a varianty 0 xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

5. Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx

Xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx podle vybraného xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx změnu x xxxxxx č. 592/1992 Sb. Xxxxxxxx k xxxx, xx pro rok 2018 má xxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx platbu za xxxxxx xxxxxxxxxx stanovena xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, předpokládá se xxxxxx nové xxxxxx xxxxxx xx xxxx 2019 s xxx, xx x xxxx 2020 xxxxx xxxxxx xx xxxxx vyměřovacího xxxxxxx xxxxx zákonem.

Vzhledem x tomu, xx xxxxxxx pouze ke xxxxx ve xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx platbu za xxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxxxx, xxxx platba xxxxxxxxxxx xxxxxxx způsobem xxxx x xxxxxxxxxxx, xxxx xxxxxxx Ministerstva xxxxxxx.

6. Xxxxxxx účinnosti xxxxxxxx

Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx ve xxxxxxxxxx s Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx naplnění xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx varianty, xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxx příjmu xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx dostupnosti xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx zdravotních xxxxxx, xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

7. Konzultace x xxxxxx xxx

Xxxxx vychází x xxx x xxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxxxx k xxxxxxxxx x vlastní činnosti. Xxxxx xx zejména x xxxx x xxxxxxxxx, které xxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (xxxxxxxx xxxx. xx xxxx://xxx.xxxx.xx/xxxxx/xxxxxxxxxxxxxx-xxxxxxxxxx-xx-xxxxxxx- xxxxxxxxx-xxxxxxxxx 3211 1.xxxx), xxxx xxxxxxxx se xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx státních xxxxxxxxxx (Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, Xxxxx xxxxxxxxxxxxxx informací x statistiky, xxxxxxxxx xxxxxxxxxx) a xxxxx xxxxxxxx týkající se xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x Xxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx:

1 Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx obsaženo x&xxxx;xxxxxxxxxx §7 xxxx. 1 xxxxxx č. 48/1997 Xx., x xxxxxxxx xxxxxxxxxx pojištění x x změně x xxxxxxxx některých souvisejících xxxxxx, xx znění xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

2 V současnosti xx xxxxx x xxxxxxxxxx vydávanou xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx práce x xxxxxxxxxx xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx, přepočítacího koeficientu xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxx xxx stanovení xxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxx výměry xxxxxxx.

3 Xxxxx xxx z roku 2013 byl průměr XXXX xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xxx 9,1 %, xxxxxxx x&xxxx;Xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx činil pouze 7,1 %. Xxxxx xxxxx xx sledovaných xxxx mělo xxxxx Xxxxxx x Xxxxxxxx.

4 X&xxxx;xxxxxxxxx (období mezi 1.4.2006 a 31.12.2007) xx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxx (XXX ´ xxxx.= xxxxxxxx xxxxxxx mzda x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx). Xxxxx xxx XXX xx xxxxxx určovala xx xxxx - v období xxxx 1.1.2008 a 31.12.2009 (xxx xxx xxx 2009 byla xxxxxxxx na úrovni xxxx 2008).

5 Xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX x&xxxx;xxxx 2014 xxxxxx 25&xxxx;686 Kč, xxxxxxx xxxx xxxxxxxx MPSV xxxxxxxx výši xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx xx 26&xxxx;357 Kč.

6 Xxx §17 xxxx. 2 xxxxxx x. 155/1995 Sb., o xxxxxxxxxx pojištění, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

7 Xxxx. x&xxxx;xxxx 2015 xxx xxxxx://xxx.xxxx.xx/xxx/xxxx/xxx/xxxxxxxx-xxxx-2-xxxxxxxxx-2015.

8 Xxxxxxxxxx xxxxxx x&xxxx;xxxx 2018 xx měl xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx vlády xxxxxxxx xx 7 177 Xx, xxxxxx za xxxxx x měsíc xx xxxx xxxxx 969 Xx.

9 Podle §2 xxxx. 2 xxxxxx č. 592/1992 Xx. se xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx.

10 Xxx xxxxxxxx zpráva x&xxxx;xxxxxx 109/2014 Xx.

11 Xxx §17 xxxx. 4 xxxxxx x. 155/1995 Xx., o xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

12 Xxxxx-xx např. xxxx xxxx 2015 a 2016 k nárůstu xxxxxxxx xxxx (xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx účely xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx), xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx platba xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx lety 2017 x 2018.

13 Xxxxxxxxx-xx x xxxxxxxxx xxxxx xx xxxx 100 xxxxx státních pojištěnců, xxxx to xxx xxxx xxxxxx 870 Xx za osobu x kalendářní xxxxx xxxxx xx xxxx xxx rozdíl xxx 1 xxx. Xx.

14 Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xx x&xxxx;xxxx 2018 xxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxxxxx naposledy xxxxxxxxx xxxxx

Xxxxx xxxxx www.psp.cz