Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů
1018/0
Vládní xxxxx
XXXXX
xx xxx … 2017,
xxxxxx se xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx
Xxxxxxxxx xx usnesl xx tomto zákoně Xxxxx xxxxxxxxx:
Čl. X
Xxxxx xxxxxx x pojistném xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx
Xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxx x. 10/1993 Xx., zákona x. 15/1993 Sb., xxxxxx x. 161/1993 Sb., xxxxxx č. 324/1993 Xx., zákona č. 42/1994 Xx., zákona x. 241/1994 Xx., xxxxxx č. 59/1995 Xx., zákona x. 149/1996 Xx., zákona x. 48/1997 Sb., xxxxxx x. 127/1998 Xx., zákona x. 29/2000 Xx., zákona x. 118/2000 Sb., xxxxxx x. 258/2000 Xx., zákona x. 492/2000 Sb., zákona x. 138/2001 Sb., xxxxxx x. 49/2002 Xx., zákona x. 176/2002 Xx., zákona x. 424/2003 Sb., xxxxxx č. 437/2003 Xx., xxxxxx x. 455/2003 Sb., xxxxxx x. 53/2004 Xx., xxxxxx x. 438/2004 Xx., xxxxxx x. 123/2005 Xx., xxxxxx x. 381/2005 Sb., xxxxxx č. 413/2005 Xx., zákona x. 545/2005 Xx., xxxxxx x. 62/2006 Sb., xxxxxx č. 117/2006 Xx., zákona x. 189/2006 Xx., xxxxxx x. 214/2006 Xx., xxxxxx č. 264/2006 Xx., xxxxxx x. 261/2007 Sb., xxxxxx x. 296/2007 Sb., xxxxxx č. 306/2008 Xx., xxxxxx č. 227/2009 Sb., zákona x. 281/2009 Xx., xxxxxx č. 285/2009 Xx., xxxxxx x. 362/2009 Xx., xxxxxx x. 73/2011 Xx., xxxxxx x. 138/2011 Xx., xxxxxx č. 298/2011 Xx., zákona x. 329/2011 Sb., xxxxxx č. 369/2011 Xx., xxxxxx č. 458/2011 Sb., zákona x. 401/2012 Sb., xxxxxx č. 500/2012 Xx., xxxxxx x. 11/2013 Sb., xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx x. 342/2013 Xx., xxxxxxxxx xxxxxxxx Senátu x. 344/2013 Xx., zákona x. 109/2014 Xx., xxxxxx x. 250/2014 Xx., xxxxxx č. 267/2014 Xx., xxxxxx x. 200/2015 Sb., xxxxxx č. …/2017 Xx. x xxxxxx x. …/2017 Xx., xx xxxx xxxxx:
1. V §3c xxxx. 1 se xxxxxx „6 259 Xx“ xxxxxxxxx xxxxxxx „7 540 Xx“.
2. X §3x xxxx. 1 se xxxxxx „7 540 Xx“ xxxxxxxxx částkou „7 903 Xx“.
Čl. XX
Xxxxxxxx
Xxxxx xxxxx xxxxxx účinnosti dnem 1. xxxxx 2019, x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx. X xxxx 2, xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx 1. xxxxx 2020.
DŮVODOVÁ XXXXXX
Xxxxxx xxxx
X. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, zhodnocení xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx
Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx, xx něž xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx rozpočtu xxxx1, (xxxx jen „státní xxxxxxxxxx“), xxxxxxxxx na 6 259 Kč. Xxxxxxx xx ovšem xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxx, x xx xx 30. xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx základ xxxxx xxxxxxx. Xxx xxx 2017 je xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x osoby, za xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx stát, x xx na 6 814 Xx. Xxxxxx za osobu x xxxxxxxxxx xxxxx xxx x letošním xxxx xxxx 920 Xx.
Xxx xxxxxxx ze xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxx, xx současná xxxxxx úprava xxxxxx xxxxxxxxxxx, neboť xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx ve xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxx než objektivní xxxxxxxx rozhoduje x xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx. Xxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (mimo jiné xxxxx ze xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x programového xxxxxxxxxx xxxxx XX), xxxxxxx xxxx zohledňovat xxxxxxxx xxxxx ve xxxxxxxxxxxxx, xxxxx s xxxxxxxxx xxxxxxxx léčby x novými xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx. Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx způsobu xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx za xxxxxx pojištěnce se x tomto xxxxx xxxxxxxx x letech 2010 - 2013, xxx xxxxxxx x xxxx xxxxxxx a xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxx x xxxxxxxxxx období xxxxxxxxx.
Xx xxxxxxx vypořádání xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx úrovni xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx v xxxx 2018 xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx vlády, x xx xxx, xxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx 3,5 xxx. Kč. X xxxxxx 2019 x 2020 poté xxxx xxxxxxxxxxxx návrhem xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxx platbu za xxxxxx xxxxxxxxxx xxx, xxx opět xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx v xxxxxx xxxx 3,5 xxx. Xx.
X. Xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx právní xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx, x mezinárodními xxxxxxxxx a s xxxxxx Evropské xxxx
1. Xxxxxx x ústavním xxxxxxxx České xxxxxxxxx
Xxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx bylo xxxxxxxxxx xxxxxxxxx k ústavnímu xxxxxx č. 1/1993 Sb., Xxxxxx Xxxxx republiky, ve xxxxx pozdějších xxxxxxxx (xxxx xxx „Xxxxxx“), x xxxx xxx x usnesení č. 2/1993 Sb., x vyhlášení Xxxxxxx xxxxxxxxxx práv a xxxxxx jako součásti xxxxxxxxx xxxxxxx České xxxxxxxxx, xx znění xxxxxxxxxx xxxxxxxx (dále xxx „Listina“). X xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx rozpor.
2. Xxxxxx s xxxxxx XX a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx XX a xxxx x xxx xxxx x xxxxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx smluv, xxxxx xx Česká republika xxxxxx.
X. Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx
Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx bude xxx dopad výlučně xx xxxxxx rozpočet, xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx navýšenou xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx pojištěnců.
Očekává xx, xx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx 2019 x 2020 xxxx xxxxxxxx pokrýt xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx x průměru o xxx 3,5 xxx. Xx. Vzhledem x xxxx, že x xxxxxxxxxxx xx předpokládán xxxxxxxxx vývoj xxxxxxxxx, xxxx možné využít xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx daní, x xxxxx přispějí x předpokládané xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxx xx patrný již xx xxxxxxxxxx x xxxx 2015, xxx xxxxxx xxxxxx veřejných xxxxxxxx (vč. pojistného xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxx zdravotní xxxxxxxxx) xxxxxxx xx xxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxx x 72,2 mld. Xx. X xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxxxxx správa.
D. Xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx slabé, xxxxx se xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxx, a xx xxxxxx xxxxxx k xxxxxx diskriminace x xx xxxxxx x xxxxxxxx mužů x xxx, x dopadů xx xxxxxxx prostředí
Předpokládá xx xxxxxxxxx xxxx xx poskytovatele xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx xxxx posílen xxxxxx xxxxxxxxxxxxx zdravotních xxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxxx mechanismem dojde x posílení xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxxx x xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx dostupnosti xxxxxxxxx xxxx x Xxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxx xx xxxxxxx, xx takto xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx zdravotnického xxxxxxxxx, xxxxx jsou xx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx státy xx xxxxx xxxxxx. Xxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx v xxxxxxx xx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxx v rozporu xx xxxxxxx č. 198/2009 Sb., x xxxxxx xxxxxxxxx x x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx před xxxxxxxxxxxx x o xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx). Neobsahuje xxxx xxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx narušovala xxxxx na xxxxx xxxxxxxxx x vedla x xxxxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxx úprava xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx x xxxx.
X. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx
Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx osob.
F. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx rizik xxxxxxxxxxxx xxxxxx (XXX)
Xxxxxxxxxx xxxxx neobsahuje žádná xxxxxxxx rizika. Popisuje xxxxx xxxxxxxxxxx výpočtu xxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxx xxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx rozhodováním orgánů xxxxxxx xxxxxx. X xxxxxxxxx opatření xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx jako xxxxx, x nikoliv xxxxxxxxx xxxxx.
X. Zhodnocení xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx státu
Navrhovaná xxxxxx xxxxxx xxx xx xxxxxxxx xxxxx dopady xx xxxxxxxxxx x xxxxxx státu.
1 Xxxxxxxxx xxxxxxxx státních xxxxxxxxxx xx obsaženo x&xxxx;xxxxxxxxxx §7 xxxx. 1 xxxxxx č. 48/1997 Xx., o xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x x xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx souvisejících xxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx předpisů.
Xxxxxxxx část
Navrženým xxxxxxxxxxx xx xxxxxx výše xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxx 2019 xxx, xx xxxx 7 540 Xx. X xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx následně xxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxx státního xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx činí 13,5 % vyměřovacího xxxxxxx, xxxx 1 018 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx roku 2020 xxx, že xxxx 7 903 Xx. X xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx určuje xxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxx 13,5 % xxxxxxxxxxxx základu, xxxx 1 067 Kč.
K xxxxxxxxx postupné valorizace xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx se xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx 1. ledna 2019 x xx 1. xxxxx 2020.
X Praze xxx 30. xxxxx 2017
Xxxxxxxx xxxxx:
Xxx. Xxxxxxxx Sobotka x. x.
Xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx:
XXXx. Xxx. Xxxxxxxx Xxxxxx, XXX, v. x.
Xxxxxxxxx xxxxxx z xxxxxxxxx xxxxxx regulace (XXX)
XXXXXXX XXXXXXXXX ZPRÁVY XXX
1. Základní xxxxxxxxxxxxx xxxxx |
|
Xxxxx xxxxxx: Xxxxx xxxxxx, xxxxxx xx xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x pojistném xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx |
|
Xxxxxxxxxxx / xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx: XXX |
Xxxxxxxxxxxxx termín xxxxxx xxxxxxxxx, v případě dělené xxxxxxxxx xxxxxxxx 1.2019 |
Xxxxxxxxxxxx xxxxx XX: Ne |
|
2. Xxx xxxxxx xxxxxx |
|
Xxxxxx xxxxxx by xxxx xxxxxxx transparentní x xxxxxxxxxxxxx vývoj xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx xxxxxxxxxx (v xxxxxxxx xxxx xxx 5,95 xxx. osob), xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
|
3. Xxxxxxxxxx dopady xxxxxx xxxxxx |
|
3.1 Dopady xx státní xxxxxxxx x xxxxxxx veřejné xxxxxxxx: Xxx |
|
Xxxxxxx se, xx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x letech 2019 x 2020 xxxx xxxxxxxx pokrýt xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx x xxxxxxx o xxx 3,5 mld. Xx. Vzhledem x xxxx, že x xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx vývoj xxxxxxxxx, xxxx xxxxx tyto xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx, x xxxxx přispějí x předpokládané xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxx. Tento xxxxx xx patrný již xx xxxxxxxxxx x xxxx 2015, kdy xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx (xx. xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx zabezpečení x xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění) xxxxxxx za celý xxx xxxxxxxxxxx růstu x 72,2 xxx. Xx. |
|
3.2 Xxxxxx na xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx XX: Xx |
|
3.3 Xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx prostředí: Xxx |
|
Xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx ze xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
|
3.4 Xxxxxx na xxxxxx samosprávné celky (xxxx, xxxxx): Xx |
|
3.5 Xxxxxxxx xxxxxx: Xxx |
|
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx k xxxxxxxx xxxxxxxx stránky xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxx povede x důsledku ke xxxxxxxxxxx x zvýšení xxxxxxxxxxx zdravotní xxxx x Xxxxx republice. |
|
Předpokládá xx zároveň, xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx určeny přednostně xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xx xxxxxxxx x jinými xxxxxxxxxxxxx xxxxx na nízké xxxxxx. |
|
3.6 Xxxxxx na xxxxxxxxxxxx: Xx |
|
3.7 Dopady xx xxxxxxx xxxxxxxxx: Xx |
|
3.8 Dopady xx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxx x ve xxxxxx x xxxxxxxx xxx x xxxx: Xx |
|
3.9 Dopady xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx: Ne |
|
3.10 Xxxxxxxx xxxxxx: Xx |
|
3.11 Xxxxxx xx xxxxxxxxxx nebo xxxxxx xxxxx: Xx |
1. Xxxxx xxxxxxxxxx x xxxx
1.1 Xxxxx
Xxxxx xxxxxx, xxxxxx xx xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx předpisů
1.2 Xxxxxxxx xxxxxxxx
Xxxxx stávající xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx za osoby, xx něž xx xxxxxxx pojistného xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx1, (xxxx jen „státní xxxxxxxxxx“), xxxxxxxxx na 6 259 Xx. Xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx vlády xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx kalendářní xxx možné změnit, x xx do 30. xxxxxx roku xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx roku, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx takto xxxxxxx. Xxx xxx 2017 xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx x xxxxx, xx xxxxxx je xxxxxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx stát, x to xx 6 814 Xx. Xxxxxx za xxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxx x příštím xxxx xxxxx 920 Xx.
X xxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx způsoby. Xx xxxxxx účinnosti xxxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx xxxxxxx zdravotní xxxxxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (dále xxx „xxxxx č. 592/1992 Sb.“), x roce 1993 xx xxxx 1998 xxxx xxxxxxxx přímo xxxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxx x minimální mzdy (xxxxxxxx 70 %, 77 %, 65 % x 80 %). Xx xxxx 2003 xxxx byla xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx přímo xxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxx její xxxxx. Xx roku 2003 xx xxxx 2006 xxxx xxxx úprava xxxxxxxx x možnost xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx x období xxx 2006 až 2009 bylo xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu automaticky xxxxxx na vývoj xxx. xxxxxxxx mzdy xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxxx xx stanovil xxxxxxxxx vyměřovací xxxxxx xxx xxxxx důchodového xxxxxxxxx2. X xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxx rostl x xxxxx pojistného xx xxxxxx pojištěnce. Xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx upuštěno v xxxx ekonomické xxxxx xxxxxxx č. 362/2009 Sb., xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx xx rok 2010.
Xxxxxxxx zpráva přitom x zavedení současného xxxxxx xxxx xxxx xxxxx, xx: „xxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxx rozpočtu na xxx 2010 ke xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx zvýšení xxxxxx xxxxxx státu x situaci, kdy xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx je x xxxxx xxxxxxxxx rozpočtů xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx automatické xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx, xx xxxxxxxx x xxxxxxx xx takový xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, zatímco systém xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx segment xxxxxxxxx rozpočtů hospodaří x tomto období x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.“ Xx tedy xxxxxx, xx xxxxxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx především x xxxxxxxx krize x xxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxx jiné x nuceným snížením (xxxxxxxxxx xxxxxxxxx) platby xx xxxxxx xxxxxxxxxx.
Xxx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx z posledních xxx, xx současná xxxxxx úprava xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx předvídatelnost xxxxxx xxxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx ve střednědobém xxxxxxxxx. Nelze rovněž xxxxxxxx skutečnost, že xxxxx, než xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xx přitom xxx xxx ekonomicky xxxxxxxx (xxxx jiné xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx z programového xxxxxxxxxx xxxxx XX), xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx ve xxxxxxxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x xxxxxx postupy xxxxxxx zvyšující xx xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx. Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx xx x xxxxx směru xxxxxxxx v xxxxxx 2010 - 2013, xxx xxxxxxx k xxxx xxxxxxx a xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx, které byly x xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxx xxxxxxxxxxx XXX xx xxxx xxx xxxxxxxxx zhodnocení xxxxxxx xxxxxxx stanovení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxxx pak xxxx, xxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx ekonomické situaci. Xxxxxxxx by xxx xxx takový stav, xxx i x xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
X rámci XXX je xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxx, xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx, ale xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx odvodu xxxxxxxxxx ostatních xxxxxx (xxxxxxxxxxx, xxxxx samostatně xxxxxxxxx xxxxx (xxxx xxx „XXXX“), xxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxx xxx „OBZP“). Xxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx, xxxxx xx xxxxx přímo xx vývoj xxxxxxxxx x zvyšování xxxx, xxxxxxxx poté xx xxxxxxxxx minimální xxxx, xxxxx xxxxxxx xxxxx.
Xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxx, xx xxx xx v xxxxxxxxxxx xx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx pojistné xx xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění. Xxxxxxxx x xxxx 2017 xxxx xxxxx 920 Kč za xxxxx x xxxxx. X xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx příjmů xxxxx xxxxxxxx ve xxxx 1 485 Xx xxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx 13,5 % x xxxxxxxxx xxxx.
X xxxx tuto xxxxxxxxxxx xx výši xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx principu xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx péče jako xxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx, xxx je xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxx xxxx státní pojištěnci xxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxx Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx z xxxx 2014 xxxxxxxxx x této zdravotní xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx cca 61 xxx. Xx a xxxxxxx xx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxx 18,3 xxx. Xx, xx xxxxxx xxxxxxxxxx bylo x Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xxx 26 xxx. Xx x xxxxxxx xx jim xxxxxxxxxxx xxxx činily xxx 94 mld. Xx. Přestože xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx na xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx skupinami xxxxxxxxxx, xxxx xxx rovněž xxxx solidarita xxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxx xxx xxxxxxxxxx. V xxxxxxxx době xxxxxx xxxxxx xxxxxxx k „xxxxxxxxxx nůžek“ xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce x xxxxxx za xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx. Xx je xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx, xx xx xxxxxx xx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx x XXXX xx xxxx platby xxxxxxxxxx u xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx.
1.3 Popis existujícího xxxxxxxx stavu x xxxx xxxxxxx
X současné xxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxx 6 259 Xx v §3c xxxx. 1 zákona x. 592/1992 Xx. Xxxxx §2 xxxx. 1 tohoto xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx činí 13,5 % x xxxxxxxxxxxx základu xx xxxxxxxx xxxxxx. Xx xxxxxxx §3c odst. 2 xxxxxx č. 592/1992 Xx. xxxx xxxxx každoročně do 30. června xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, x to x xxxxxxxxx x 1. xxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx; xxxxxxxx xxxxxx k xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxx xxx „XXX“), x xxxxxxxxx xxxxxxxx rozpočtu x x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Počínaje rokem 2017 xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx vyměřovacího základu x osoby, za xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění stát, x xx xx 6 814 Kč.
1.4 Xxxxxxxxxxxx dotčených xxxxxxxx
Xxxxx xx xxxxxxxxx x xxxx, xx xxxx xxxxx xxxxxxxxxx §12 xxxx. 1 zákona x. 592/1992 Xx. xxxxx pojistné xx xxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxx xxxx xx účastníci xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx, xx. xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx x zprostředkovaně xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxx jsou zdravotními xxxxxxxxxxxx hrazeny náklady xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx hrazené z xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
1.5 Xxxxx xxxxxxxx xxxxx
Xxxxxx xxxxxx xx xxxx přinést xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx vývoj xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (v xxxxxxxx době cca 5,95 xxx. osob), xxxxxxx xx xxxxx xx aktuální vývoj xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxx xx mělo zohlednit xxxxxxxxx:
- xxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx (HDP); xxxx platby xx xxxxxx xxxxxxxxxx by xxxx narůstat alespoň xxxxxx xxxx XXX,
- xxxxx xxxxxx pojistného x ostatních xxxxxx (xxxxxxxxxxx, XXXX, XXXX) xxx, aby nedocházelo x xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx mezi xxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxx xxxxxxxxx, - xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx státu xx zdravotnictví xxxxxxx xx xxxxxx evropských xxxx x XXXX (x xxxxxx k XXX)3.
Xxxxxxx xx ovšem xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx - xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx (xxxx xxxxxx ekonomicky xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx) x xxxxxx se xxxxx v xxxx xxxxxx.
Xxxxxxxxxxx XXX xxxxx xxxxxxx x xxxx xxxx jednotlivé varianty xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (resp. xxxxxxx) xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců, x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce.
1.6 Zhodnocení xxxxxx
X xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx zavádějící xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx, při xxxx nebude xxxxxxx xxxx xxxxxx státu xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx vývoji xxxxxxxxxx xxxxxxx. Vyšší xxxxx státních xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x ekonomicky aktivními xxxxxxxxx obyvatelstva. Xx xxxxx do xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxx, xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.
Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x předvídatelné navyšování xxxxxx xx nejpočetnější xxxxxxx xxxxxxxxxx, která xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx spoluúčastí xxxxx v poměru x XXX České xxxxxxxxx. Přitom je xxxxx xxxxxxxxxxx neustále xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx.
2. Xxxxx xxxxxxx xxxxxx
x) Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx
Xxxxxx xxxxxxxx
Xxxx xxxxxxxx představuje xxxxxxxxx současného xxxxx, xxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx č. 592/1992 Sb., xxxxxxx xxxxx může xxxxxxxxxx xx 30. xxxxxx změnit xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, a xx x účinností x 1. xxxxx xxxx následujícího; xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx mzdy zveřejňované XXX, k xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x x vývoji xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxxx 1 - Xxxxx na všeobecný xxxxxxxxxx xxxxxx upravený xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx
Xxxx varianta xxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxx xx xxxx 2006 xx xxxx 2009 (xx xxxxxx účinnosti zákona č. 362/2009 Sb.), xxx xxx xxxxxxxxxx základ xxxxxxxx xxxx 25 % xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxxxxxxxxx nařízením vlády (xxx xxxxxxxx xxx xxxxx x. 2) xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx kalendářní xxx, xxxxx x 2 xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx roku, pro xxxxx se xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. Xx xxxxxx xxxxxxxxx vazby xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx situace xxxxxxx xx xxxxxx od xxxxxxxxxx xxxxxx4 xxxxxx xxxxxxx jako x xxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx. xxxxxxxxxxx koeficient. Xxx xx xxxxxxxx xxxx podíl průměrné xxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxx x xxxxx xxx xxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx, x xxxxxxxx měsíční xxxx zjištěné ČSÚ xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxx x xxx xxxx xxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx stanoví. Xxxxx xxxxxxxxxx by nesměl xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx 1.
Xxxx. xxx xxx 2016 xx xxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx 25 % xxxxxxxx xxxxxxx xxxx v xxxx 2014 (xxxxxxxxx xxxxxxxxx MPSV), xxxxxxx xxxx xxxxxxx xx xxxx upravena xxxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx 1. xxxxxxxx 2015 a 1. pololetí 2014 (xxxxxxxx XXX).
Xxxx všeobecného xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx XXXX xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx ČSÚ x xxxxxxx xxx x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx vyhláškou XXXX x xxxxxxxx zjištěnou XXX5. Xxxx xxxxxx xx xxxxxxxx pojištěnce x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx x roce 2016 xxxxxx 912 Xx. Xxxxx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxx vyměřovacího základu xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxx xxxx od xxxx 19476. Xxxxxxxxx xxxxx výše všeobecného xxxxxxxxxxxx xxxxxxx mezi xxxxxxxxxxxx roky xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx skutečné xxxxxxxx xxxx.
Xxxxxxxx 2 - Vazba xx xxxxxxxxx xxxx xxxxx XXX
Xxxxxxxx předpokládá výpočet xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxx za státní xxxxxxxxxx obdobně jako x xxxxxxx varianty 1. Xxxxxx je xxx xxxxxxxxxxx, že x xxxxx této xxxxxxxx xx bude xxxxxxxx výhradně z xxxxxxxx mzdy zjištěné XXX. Jako xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx za 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx předcházejícího xxxx, xxx nějž xx vyměřovací xxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce stanoví (xxx xxx 2017 xx xx jednalo x 1. xxxxxxxx xxxx 2016).
Průměrná mzda xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xx Xxxxxx xxxxxxxxxxxx úřadem xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxx měsíce xxxx7. Xxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx je xxxxxxx xxx v současnosti xxxxxx z východisek xxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, jak xxxxxxx x ustanovení §3c xxxx. 2 xxxxxx x. 592/1992 Sb. Xx xxxxx xxxxx, xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx v kalendářním xxxx. Xxxx xxxxxxxx xxxx x prvním xxxxxxxx xx v xxxxxxxxx s xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx (xxxx. xxx 2014: 25 083 Xx x 1. xxx. vs. 26 117 Xx xx 2. xxx.). Xxxx xx 4. xxxxxxxxx xxxxx výrazně xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (2014: 1. - 3. xxxxxxxxx 25 099 Xx; 4. čtvrtletí 27 107 Xx). Xxxxxxxx xxxxxxx možnost xxxxx xxxxxxxx XXX xxx určování xxxx xxxxxxxx mzdy - xxxxxx státu by xxxx nereagovala xx xxxxx ve xxxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxx xx xxxxx xxxx xxxxxxxx. XXX x xxxxxxxx xxxxxxx signifikantní xxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx xxxx let.
Výše xxxxxx xx státního xxxxxxxxxx a xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx této xxxxxxxx xx x roce 2016 xxxxxx 872 Xx.
Xxxxxxxx 3 - Xxxxxxxxxx administrativně stanovený xxxx
Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx míře (meziroční xxxxxxxxxxxx nárůst). Xxxxxx xxxxxxx xxxxx jakkoliv x potaz vývoj xxxxxxxxxx xxxxxxx, ale xxxxxxx x průměrného xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx u xxxxxxxxx xxxxxx pojištěnců x xxxxxxxxxx 15 xxxxxx. Xxx xxxxxxxx xxx, xxx růst xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx růstu xxxxxx x ostatních xxxxxx xxxxxxxxxx.
Xxx. 1 - Xxxxxxxx růst xxxxxx pojistného za xxxxxxxxxxx, OSVČ x XXXX
Xxx |
Xxxxx xx xxxxxxxxxxx, XXXX x XXXX x&xxxx;Xx |
Xxxx xxxxxx |
2000 |
87 728 699 |
|
2001 |
99 189&xxxx;586 |
1,1306 |
2002 |
104 217&xxxx;481 |
1,0506 |
2003 |
111 248&xxxx;817 |
1,0674 |
2004 |
121 483&xxxx;791 |
1,0920 |
2005 |
129 830 199 |
1,0687 |
2006 |
137 341&xxxx;112 |
1,0578 |
2007 |
151 720&xxxx;255 |
1,1046 |
2008 |
161 643&xxxx;907 |
1,0654 |
2009 |
160 112&xxxx;905 |
0,9905 |
2010 |
160 011&xxxx;121 |
0,9993 |
2011 |
162 854&xxxx;667 |
1,0177 |
2012 |
167 010&xxxx;746 |
1,0255 |
2013 |
172 061&xxxx;955 |
1,0302 |
2014 |
177969 205 |
1,0343 |
Xxxxxx: |
1,0518 |
X xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx, že xxxxxxxx xxxxxxxxx nárůst xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx, OSVČ x XXXX činí xxxx 5 %. X xxxx důvodu xx x xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx stanovit xxxxxxxxxx meziroční xxxxxx xx xxxx 5 %.
Xxxx xxxxxxxx předpokládá xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx vyměřovacího základu xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce, na xxxxxx xx xxxx xxxx xxxxxxxxx. Vyměřovací xxxxxx xxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xx x xxxxxxxx xxxxxxx xxx xxx xxxxxxxx xx xxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx skupin pojištěnců x xxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx státního xxxxxxxx. Xxxx xxxxxxxxx xx xxxx xxxx xxxxxxxx navázání xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx.
X xxxx 2016 xxxxxx xxxx xx xxxxxxx státního xxxxxxxxxx xxxxxxxx ve xxxx 870 Xx xx xxxxx x xxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxxxxx mzdy xx 11 000 Xx xxxx v xxxx 2017 xxxx xxxxxx XXXX 1 485 Kč za xxxxx a xxxxx. Xxxx xxx xxxx x xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx odvádět 62 % xxxx, kolik xxxxx xxxxxxx XXXX x xxxxx xxxx xxxxx minimální xxxxx xx zdravotní xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx.
Xxxxxxxx 4 - Xxxxxxxxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx s XXXX
Xx xxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxx Xxxx xxxxxxxxxxx x sociální xxxxxx xxx xxxxxxxxxxxxx xx x rámci XXX xxxxxxxxxx rovněž xxxxxxxx, xxxxx xxx xx xxxx být xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za státní xxxxxxxxxx sjednocena xx xxxxxxxx XXXX.
X současné xxxx xx xxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx vlády č. 567/2006 Sb., v platném xxxxx, xx 11 000 Xx a xxxxxx xx XXXX xxx činí 1 485 Xx xx xxxxx x xxxxx. Xx xxxxx uvést, xx xxxxx XXXX xx ze xxxxx xxxxxx pojištěnců xxxxxxx xxxxxxxx (xxxxxxxxx 150 xxx.) x xxxxx xxxxxxxxx xxxx, xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, je xxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx není xxxxx vázána xx xxxxx ekonomické xxxxxxx.
Xxxxxxxx 5 - Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxx 2019 x 2020 xxxxx xxxxxxx
Xx xxxxxxx rozporu xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx v XXX obsažena xxxxxx xxxxxxxx „xxxxxxxxx“ v xxxxxxx x xxxxx X.4 Obecných xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx regulace xxxxxx úpravy (XXX). Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xx v xxxx 2018 xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx vyměřovacího základu xxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx naposledy xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, x xx xxx, xxx xxxxxxxxx nárůst xxxxxxxx xxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx 3,5 xxx. Kč. X xxxxxx 2019 x 2020 bude xxxxxxxxxxxx návrhem xxxxxx xxxxx vyměřovací základ xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx tak, xxx xxxx meziroční xxxxxxxx xxxxxx v xxxxxx xxxx 3,5 xxx. Xx.
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxx určení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxx 2019 a 2020 xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx částky za xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxx odvedena v xxxx 20188, xxxx xxx 69,3 xxx. Xx. Xxxxxxx vycházíme x xxxxxxxxxx počtu xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 (xxxx xxxxxxxxxxxxxxxx údaje xxxxxxxxxx xx xxxxxxx přerozdělování xxxxxxxxxx), který xxx 5 962 981 xxxx.
Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx x xxxxx xx xxxxxxx státních xxxxxxxxxx x xxxx 2019 xx xxxx xxxx xxxxx cca 72,8 xxx. Kč. Při xxxx uvedeném xxxxx xxxxxxxx pojištěnců xx xxxxx xxxxxxxx částka xx xxxxx xxxxx xxxx činit cca 12 208 Xx x xxxxxxx výše xxxxxx poté 1018 Xx.9 Xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx činí 7540 Xx. V xxxx 2020 xx xx xxxxxxx stejného xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxx cca 76,3 xxx. Xx, xxxx měsíčního xxxxxx 1067 Xx a xxxxxxxxxx xxxxxx 7 903 Xx.
3. Xxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxx
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx x jejich xxxxxxxxxxx
Xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx třeba xxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxx, kterých xx mělo xxx xxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxxx tak xxxxx xxxxxxxxx z xxxxxxxx xxxxxx schopnosti:
- xxxxxxxx transparentního x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx státem xx skupinu státních xxxxxxxxxx,
- nezvyšování rozdílu xx xxxx platby (xxx xxxxxx x x xxxxx) xxxx xxxxxxxx státních pojištěnců x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (xxxxxxxxxxx, XXXX, XXXX) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx,
- xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx makroekonomické xxxxxxx v ČR,
- xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx zdravotnictví (v xxxxxx k HDP) x xxxxxxx evropských xxxx v OECD (xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx) s xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.
Xxxxxx varianta
Přínos xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx x možnosti xxxxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxx) xxxxxxxx xx xxxxxxx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění. Xxxxxx xxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxxx x případech xxxxxxxxxxx xxxxxxxx s neočekávatelným xxxxxxx xx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění (xxxxxxx xxxxxxxxxx, epidemie xxxx.). Xxxxxx ovšem xxxxxxxx předvídatelnost xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění, xxxxx xxxx xxxxxx, xxx se xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxxx xxxxxxxx xxxx zveřejňované XXX, xxxxxxxx xxxxxxxx rozpočtu x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx), na základě xxxxxxx xx mělo xxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx vyměřovacího základu (xxxx. xxxx platby xx státního xxxxxxxxxx x xxxxx).
X xxxxxxxx xxxx nastíněných xxxx xxxx xxxxxx xxxxxx xxx konstatovat, xx xxxxxx xxxxxxxx pouze xxxxxxxx zajišťuje potřebu xxxxxxxxxx reagovat xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx (x xxx se xxxxx x reakci xxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx xx xx xxxxxxxxxxx kalendářní rok, xxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx a xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx vydání xxxxxxxx). Xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxx, xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx meziročně xxxxxxxx ze xxxxx xxxxxx xxxxxx (x xxxxxxxxx se xxxx. xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx za účelem xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx)10. Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx skupinou xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx pouze xx xxxxxxxxxx, zda xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx. Xxxxxx xxxxxxx xxx identifikovat x xxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx výdajů xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x XXXX.
Xxxxxxxx 1
Tato xxxxxxxx xxxxxxxxx ze xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxx váže se x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxx věcí podle xxxxxxxx stanovených zákonem č. 155/1995 Sb., x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx znění xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Výhodou xxxxxx xxxxxx je xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxx x roku x xxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, pro xxxx xx vyměřovací xxxxxx xxxxxxxxx, x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx koeficientu. Xxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx mzdy v 1. xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx roku, xxx xxxx se xxxxxxxxxx základ stanoví. Xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx 1, xxxxx xxxxxx xxxxx, xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx (xxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx)11.
Xxxxxxx xxxxxx naplňuje xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxxx a xxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxxx xx střednědobém xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx mezi skupinou xxxxxxxx pojištěnců x xxxxxxxxxxx, neboť xxxxxx xx xxxx x xxxxxx xxxxxxxxx srovnávat xx xxxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxx xxxx12.
Xxxxxxxxx navrženého xxxxxx xx xxxxx právě xxxxx xxxxxxxx, kdy xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxx zcela xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního pojištění xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx nebo xxxxxx x důvodu růstu xxxxxxxxx mohou být xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx zcela dostačující.
Tab. 2: Xxxxxxxxxxxxx dopad xxxxxxxx xxx XXX x letech 2018-2020
m. x. |
2018 |
2019 |
2020 |
|
Xxxxxxx xxxxxx na xxxxxxxx pojištěnce |
Kč |
1 002 |
1 048 |
1 095 |
Celkem xx xxxxxx pojištěnce xx xxx |
xxx. Xx |
72,3 |
75,6 |
79,0 |
Xxxxxxxxx xxxxxx celkových xxxxxxx |
xxx. Xx |
5,9 |
3,3 |
3,4 |
Xxxx.: Meziroční xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx celkových xxxxxxx xx xxxxxxx k xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, přičemž xxxxxxxxxxxx xxxxxxx z xxxxxxxxxxx, že xxxxxxx xxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 xxxx xxxxx xxx 66,3 xxx. Kč
Z xxxxxxx xxxxxxx, xx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xx xxxxx xxxxx x 1. roce xx xxxxxx xxxxxxxxx. Xx xx způsobeno xxxxxxx xxxxxxxxxxx stagnací xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx x xxxxxxxxxxx x poměru x xxxxxx xx XXXX xx minimální xxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx v xxxx úrovni částečně (xxx xx zcela) xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx k xxxxxxx v XXXX, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx 2% xxxxxxxx v xxxxxx x celkovým xxxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxx xx poté xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x v xxxxxxx xxxxxx, přičemž xxxxxx na xxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxxxxx x odpovídající xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního pojištění.
Varianta 2
Xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx státního pojištěnce xxxxx xx průměrnou xxxx zjištěnou XXX xx 1. xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx se xxxxxxxxxx xxxxxx pro xxxx xxxxxx xxxxxxx. Xx rozdíl xx xxxxxxxx 1 xxxx xxxxxx xxxxxx patrně xxxx eliminovat xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xx druhou xxxxxx není výše xxxxxxxx xxxx xxxxxx xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx pro xxxxxx celého kalendářního xxxx, xxx x xxxxxxxx xxxxxx dochází xx xxxxxxx posledního xxxxxxxx. Xxxx skutečnost xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx aktuálního makroekonomického xxxxxx. Xxxxxxxxx není xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xx xxxx u xxxxxxxx 1 - xxxx dojít xx xxxxx metodiky ČSÚ xxx xxxxxx výše xxxxxxxx xxxx x xxx k xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx výkyvu.
I x xxxxx xxxx varianty xxxxxxx k xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx x OECD, xxxxxx variantě 1 xx xxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx.
Xxx. 3: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx varianty xxx xxxxxxxx mzdy (XXX) x letech 2018 - 2020
x. x. |
2018 |
2019 |
2020 |
|
Xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx pojištěnce |
Kč |
950 |
993 |
1 038 |
Xxxxxx xx státní pojištěnce xx rok |
mld. Xx |
68,5 |
71,6 |
74,9 |
Xxxxxxxxx xxxxxx celkových xxxxxxx |
xxx. Xx |
2,2 |
3,1 |
3,2 |
Xxxx.: Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx celkových nákladů xx vztažen k xxxxxxxxxxxxxxx roku, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx, že xxxxxxx xxxx platby xx xxxxxx pojištěnce x xxxx 2016 bude xxxxx xxx 66,3 xxx. Xx
Xxxxxxxx 3
Varianta xxxxxx transparentní a xxxxxxxxxxxxx xxxx odvodu xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců, který xx xxx xxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx skupiny pojištěnců.
Řešení xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx ekonomiky (x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx prostřednictvím xxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxx xxxxxxxx pojištěnců) x xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx výběru pojistného. Xxxx xxx docházet x xxxxxxxxxxxx mezi xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx roky, xxx x roce xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx odvod xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x kalendářní xxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxx xxxx bude x xxxxxx, kdy xxxxxxxxxx xxxxxxx i xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxx xxxxxx xxxx částečně přirozeně xxxxxxxxxxx xxxxxxx zaměstnanosti x xxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxx xxxxxx xx xxxxx nezaměstnaných (x xxx x xxxxxxxx pojištěnců) xxxx xxxxxxxx a xxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxx státních xxxxxxxxxx xxxx xxxxx. Xxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx a xxxxxxx státních xxxxxxxxxx xxx bude xxxxx13.
X xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxx k xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx výdajů xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx x OECD, xxxxxx xxxxxxxx 1 xx xxxxxxx x xxxxxx xxxx jedná x xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx v xxxxxxx xxxxxx je x xxxxxxx xx zvolený xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx celkový xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx.
Xxx. 4: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx růstu x xxxxxx 2018-2020
x. x. |
2018 |
2019 |
2020 |
|
Xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xx |
966 |
1&xxxx;015 |
1 066 |
Xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxx |
xxx. Xx |
69,7 |
73,2 |
76,9 |
Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx nákladů |
mld. Xx |
3,3 |
3,5 |
3,7 |
Xxxx.: Meziroční xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx z xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce v xxxx 2016 xxxx xxxxx xxx 66,3 xxx. Xx
Xxxxxxxx 4
Xxxxxx xxxx x případě xxxxxxxx 0 xxxx x xxxxx případě xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxx ekonomiky, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx určení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx (v xxxxx xxxxxx jde x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx).
Xxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx sice xxxxx xx sjednocení x xxxxxxx xx XXXX, xxxxxxx xxxx xxxxxxx xx v xxxxxxxxx xx xxxxxxx pojištěnců xxxxxxxxxx. Xx srovnání x ostatními xxxxxxxxx xxxx xxxxx okamžitým xxxxxxxxx xx snížení xxxxxxx, xxxxxxx xxx xxxxxxxx, xx x xxxxxxxxxxxx xxxxxx se xxxx xxxxxx xx xxxxxxxx pojištěnce x xxxx odvodu xxxxxxxxxxx x OSVČ xxxxx xxxx rozcházet.
Vzhledem x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce xx xxxxxxxxx xxxx, xxxxx xxxx xxxxx svázána xx systémem xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx ani xxxxxxx xxxxxx reakce xx xxxxxxxx vývoj ekonomického xxxxx. Xxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxxx patrně mnohem xxxx xxxxxxxxxxxx, nežli xx tomu xx xxxxxxxxxx právního xxxxx.
Xxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx by xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (s xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx roku 2016), xxxxxxxxx xx xx navýšení xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x 34 xxxxxxx Xx xxxxxx roku 2016. X x xxxxxxx průběžného xxxxxxxxx xx 4 xxx (xx xxxx 2020) xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxx 8,5 xxx. Xx. Xx xxxxx xxxxxxxxx, xx tato xxxxxxxx xxxxxxx z xxxx vyměřovacího xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx x xxxx 2016 (x xxxx xxxxxxxxxx XXX). Xxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxx x xxxx 2017 na 11 000 Xx xx x příštím xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xx druhé straně, xxxxxxxx xxxxxxxx není xxxxx x xxxxxxx xxxxxxx nijak xxxxxxxxxx xxxxxx a xxxxxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxx xx xxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxxx 514
Varianta xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců x xxxxxx 2019 a 2020, nicméně zakotvením xxxxx xxxxxx vyměřovacího xxxxxx zohledněn vývoj xxxx výběru za xxxxxxx xxxxxxx státních xxxxxxxxxx.
Xxxxxxxx x předpokládanému xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x letech 2019 x 2020 x xxxxx této xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx jednotlivými xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
Xxxxxxxx není v xxxxxx 2019 a 2020 xxxxxx na xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxx.
X xxxxxx 2019 x 2020 xxxx xxxxxxxxxxxxx (s xxxxxxx na vývoj XXX) xxxxxxxx k xxxxxxxxxxxx xxxxxx financování xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx x XXX xx xxxxxx ostatních xxxxxxxxxx xxxx x XXXX, xxxx. posílení xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxx. 5: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxx
2018 |
2019 |
2020 |
|
Xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (xxxxx) |
5 962&xxxx;981 |
5 962&xxxx;981 |
5 962 981 |
Xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx pojištěnce (Xx) |
969 |
1&xxxx;018 |
1 067 |
Xxxxxxxxxx základ (Xx) |
7&xxxx;177 |
7&xxxx;540 |
7 903 |
Xxxxxxxxx navýšení (xxx. Xx) |
3,5 |
3,5 |
3,5 |
Xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx (mld. Xx) |
69,3 |
72,8 |
76,4 |
* X roce 2018 xxxx xxxxxxxxxx základ xx xxxxxxx politické xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx.
Xxxxxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxxxxxx xxxxxxxx byly porovnány xxxxxxxxxxxxxxx multikriteriálního hodnocení, xxxxxxx v každém xxxxxxxxxxx xxxxxxxx se xxxxxxxx xxxxxxx bodové xxxxxxxxx xx xxxxx 0-3. Kritéria se xxxxxxx x xxxx xxxx XXX x xxxx xxxx:
- transparentnost x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx (Xxxxxxxxx 1)
- xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx výši xxxxxx mezi xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx pojištěnců (Xxxxxxxxx 2)
- xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx (Kritérium 3)
- xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx x XXX xx úroveň xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zemí x XXXX, resp. xxxxxxxx xxxxxxxx stránky xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (Xxxxxxxxx 4)
Kritérium 1 |
Xxxxxxxxx 2 |
Xxxxxxxxx 3 |
Xxxxxxxxx 4 |
Xxxxxx |
|
Xxxxxxxx 0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
2 |
Xxxxxxxx 1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
9 |
Xxxxxxxx 2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
7 |
Varianta 3 |
3 |
2 |
1 |
2 |
8 |
Xxxxxxxx 4 |
0 |
1 |
0 |
3 |
4 |
Xxxxxxxx 5 |
1 |
1 |
1 |
2 |
5 |
Xxxxxxxx 0 xxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx výhledu žádný xxxxxx, zůstává zachován xx xxx způsob xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. X xxxxxxxxxx xx to xxxxx xxx xxxxx, xxx xxxxxx docházet ke xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx státními xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxx xx x xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx vývoj xxxxxxxxxx xxxxxxx x zvážit, xxx xxxxxx by x xxxxxxxxxx roce xxxx být výše xxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxx. Posílení xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx x přiblížení xxxxxxxx xxxx xxxxxx x poměru x XXX není xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, x xxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx žádný bod.
Varianta 1 přináší xxxxxxxxxxxxx x předvídatelný xxxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx je xxxxx xxxxxxx na xxxxx xxxxxxxx mzdy xxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx roků xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxxx základ xxxxxx. Xxxx platby xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx postupně xxxxxxxxxxxx x xxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxxxx je xxxxx xxxxxxxxxxxxx nicméně xxxxx xxxxx snížit x ohledem na xxxxxxxx zpoždění přizpůsobení x rovněž xx xxxxxxxxxx, že xxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx bez zdanitelných xxxxxx. Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx zohledňuje (xxxxxx xx xx xxxx xxxxxxxx xxxx), xxxxx x ohledem xx vstupní hodnoty xxx činí xx xxxxxxxxx, xxxxx často xxxxxx xxxxx odpovídat xxxxxxxxxx xxxxxxx. Zároveň xxxxxxx již v xxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního pojištění x tím x xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx do zdravotnictví x XXX na xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx OECD. Nejedná xx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxx úrovně, xxxxx je toto xxxxxxxxx xxxxxxxxx 2 xxxx.
Xxxxxx hodnocení xxxxxxxx 2 xx xxxxxxx xxxx u xxxxxxxx 1 x xxx xxxxxxxx, že vychází xxxxx x výše xxxxxxxx xxxx stanovené XXX xx 1. xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxx xxx xx xxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxx by xxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxxxxxx rok, xxx xx xxx potřeby xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx klíčové, xxxxx xxxxxx ekonomicky xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx právě xx xxxxxxxx mzdy. X xxxxxxxx 1 xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxx bodů. Xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxx x metodice XXX x xxxxxxx legální xxxxxxxxxx určení xxxx xxxxxxxx mzdy v xxxx xxxxxxxxxx je xxxx xxxxxxxxx x. 3 xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx. Xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxx xx xxxxxxxx 1 xx xxxxxx hodnocení xxxxxx.
Xxxxxxxx 3 xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx růst platby xxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx rozdílu mezi xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx x x xxxx, kdy xxxx xxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx skupin xxxxxxxxx, xxxx platba státu xxxx x 5 % ročně. Jak xxxxxx xxxxx z xxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxx 1, xxx xx 5% růst xxxxxxxxx x dlouhodobém xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx ostatních xxxxxx xxxxxxxxxx, xx rozdíl xx dalších xxxxxxx xxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxx vývoj xxxxxxxx xxxx. X toho xxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxx. Výše platby xx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx pouze xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx státních xxxxxxxxxx, xxxxx v xxxxxxxx č. 3 xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx 1 xxx. Xxxx xxxxxxxx postupně xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx na xxxxxxxxxxxxx x XXX k xxxxxxxxxx průměru. X xxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx jako xxxxxxxx 2.
Xxxxxxxx 4 xxxx mění určení xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx, nicméně charakter xxxxx xxxxxxxxxxx právním xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx. X xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx nedochází. Xx srovnání mezi xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xx xxxxxx x OBZP, xxxxxxx ve xxxxxx x zaměstnancům a XXXX. Xxxxxxxxxx základ xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx způsobem x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx pouze xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxx. Navíc x xxxxxxx xx zvolený xxxxxxxx xxxxx významné xxxxxx, že xxx x případě potřeby xxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx platbu xx xxxxxx pojištěnce nedojde xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx. Z xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxx příjmovou xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx k XXX xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x XXXX.
Xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx 5 vychází xx xxxxxxxxxxx, xx xx xxxx 2020 xxxx vyměřovací xxxxxx xxxxx xxxxx právním xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx skutečností, xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx letech. V xxxxx xxxxxx je xxxxx xxxxxxxxx rovněž xxxxxxxxx nenavyšování xxxxxxx xxxx jednotlivými skupinami xxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx 2019 x 2020 xx xxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxx predikci xxxxxxxx xxxxxxxxx navyšování xxxxxx u xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. X x xxxxx xxxxxx xx ovšem xxxxx x xxxxxx limitovanou xxxxxxxx garanci. Xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx je zohledněn xxxxx na xxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx financování xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx k XXX na xxxxxx xxxxxxxxx evropských xxxx x XXXX x xxxxxx 2019 a 2020 bude xxxx xxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxxxx pořadí xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx
Xxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xx xxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx x xxxxx 1.5 xxxx XXX v xxxxxxx stanovení xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x. 1.
Xx základě xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxx zákona č. 592/1992 Sb. xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx varianty x. 5.
x) Anticyklický xxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx
Xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx vývoj xxxxxxxxx, xxxx. xxxxxxxx xxxx. Xxxxxx platí, xx x růstem xxxxxxxx mzdy xxxxxx x příjmy systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx xxxx xx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xx systém xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx aktivních xxxxxx xxxxxxxxxxxx, ale x xxxxxx xxxxxx xxxxxxx x výpadku xx xxxxxxxx straně, xxxxx xxxxxx srovnán xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxxxx xxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx právní xxxxxxx mechanismus, který xxxx xxxxxxxxx zohledňovat xxxxx xxxxxxxxxx situace xxxxx x x xxx plynoucí xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx.
Xxxxxx varianta
V xxxxx xxxxxx xxxxxxxx nedojde x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx pojištěnců xxxx xxxxxxxxxxxx skupinami; x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx klesat počet xxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxx xxxxx i xxxx xxxxxx xxxxx.
Xxxxxxxx 1 - Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištěnce xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx
Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx je x této xxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, xx x „xxxxxxxxx“ xxxxxxxx narůstá počet xxxxxxxx xxxxxxxxxx, zatímco x xxxxxxxx „xxxxxxxxx“ xx tomu xxxxxx xxxxxx. Tento xxxxxxxxxxx xxxx v obdobích xxxxxx xxx x xxxx zabezpečuje xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx rozpočtu xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx v xxxxxxx, že se xxxx opírat pouze x xxxxxxx xxxxx xxxxx pojištěnců, xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (tedy xxxxxxxxxxxxxx, XXXX x XXXX). X obdobích konjuktury xx xxx xxxxxxx xxxxxx (xxx xxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx).
Xxxxxx xx xxxxxxx, xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx výše xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx koeficientem, xxx. xxxxx státního xxxxxxxxxx (xxxx xxx „měsíční xxxxxxxxxx), xxxxx xx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx výpočtů xxx xxxxxx model, který, x xxxxxxx na xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx straně jedné x xxxxxxxxx zdravotnictví xx xxxxxx xxxxx, xxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxx na xxxxxxx hodnoty celkového xxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxxxxxx zvyšuje (resp. xxxxxxx) xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx hodnota, xxx xxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxx rovnou xxxxx, xxxx xxxxxxxxx na xxxxxx průměru počtu xxxxxxxx pojištěnců v xxxxxxxxxx sedmi xxxxxx (xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx) xxxx xxxxxxxxxxx rokem, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx státních xxxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxx měsíčního xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx financí xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx §21 xxxx. 2 xxxxxx č. 592/1992 Xx. v xxxxx xxxxxxxxxxxxxx (tedy xxxxxx xxxxxxx xx 3 xxxxxxxx), x xxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx pro xxxxxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx.
Xxxxxxxx 2 - Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištěnce se xxxxxxxxxx xxxxxxxx
X xxxxxx xxxxxx xx xxxx xxxxxxxx xxxxxx jako xxxxxxxx 1. Xx xxxxxx od ní xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx počtu xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx 100 000 xxxxxxxxxx dále xxxxxxxxx xxxxx x horní xxx, při jejímž xxxxxxxx je xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx x 5 %. Xxx xxxxxxxxx xxxx meze zůstává xxxxxx na xxxxxx 5 %, která xx tak xxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxx dolní x xxxxx mezí xx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xx 0,95 xx 1,05. Toto xxxxxx xxx xxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx vývoje, xxxxx xx xxxxx xxx x xxxxxxx xxxxxxxx 1 nezamýšlené negativní xxxxxx (xxxx. xx xxxxxx xxxxxxxx, viz xxxxxxxxxxx xxxxxxx).
Xxxx 1: Xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnce xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx (xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx 5,9 xxx xxxx)
Xxxx 2: - Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx xx státní pojištěnce x xxxxxx 2000 - 2015 xx xxxxxxxxxxx xxxxxxx dle xxxxxxxx 1 xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx
Xxxx.: V xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx anticyklického xxxxxxxxxx xx stanovením xxxxxxxx na xxxxxxxx xxxxxx státu za xxxxxx xxxxxxxxxx.
Xxxxxxxxxxx xxxxxxx
Xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxx státních xxxxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxx předkladatel xx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx anticyklického xxxxxxxxxx, x xx zejména xx účelem vyloučení xxxx nežádoucích xxxxxxxx. X případě xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx mohlo xxxxx x zásadnímu xxxxxx na xxxxxx xxxxxxxx. Přitom je xxxxxxxxxxxxx, xx x xxx by byl xxxxx na xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxx příjmů xxxxx xxxxxx. Naopak x případě xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxx k „rozevření xxxxx“ xxxxxxxxxx mezi xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx skupinami xxxxxxxxxx.
X navržených variant xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx č. 2, xxxxx zajišťuje xxxxxx xxxxxxxxxxxx mechanismus x xxxxxxx zajišťuje xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx ekonomiky x xxxxx na xxxxxx xxxxxxxx x systém xxxxxxxxx zdravotního pojištění.
Na xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxx xx proto xxxxxxxx 0.
4. Xxxxx xxxxxx
Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxx nevhodnějšího xxxxxx
Xxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx x xxxxx X. 4 xxxxxxxx XXX, xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx 5 xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxxx 0 xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
5. Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx varianty x xxxxxxxxxx
Xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx změny xxxx xxxxxxxxxx podle vybraného xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx x zákoně č. 592/1992 Sb. Xxxxxxxx x xxxx, xx xxx xxx 2018 xx xxx xxxx vyměřovacího základu xxx platbu za xxxxxx xxxxxxxxxx stanovena xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxxxx xx xxxxxx nové právní xxxxxx xx xxxx 2019 s xxx, xx x roce 2020 xxxxx rovněž xx xxxxx vyměřovacího xxxxxxx xxxxx xxxxxxx.
Xxxxxxxx x xxxx, xx xxxxxxx pouze xx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx, xxxx platba xxxxxxxxxxx shodným způsobem xxxx x xxxxxxxxxxx, xxxx xxxxxxx Ministerstva xxxxxxx.
6. Přezkum xxxxxxxxx xxxxxxxx
Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx průběžně provádět Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx s Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx. Sledováno bude xxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx varianty, xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxx příjmu xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx pojištěnci x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
7. Xxxxxxxxxx x xxxxxx dat
Návrh vychází x dat x xxxxxxxxx, které xx xxxxxxxxxxxx x dispozici x xxxxxxx činnosti. Xxxxx xx xxxxxxx x xxxx x xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxxx x rámci xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (dostupné xxxx. xx http://www.mzcr.cz/obsah/prerozdelovani-poiistneho-na-vereine- xxxxxxxxx-xxxxxxxxx 3211 1.html), xxxx xxxxxxxx xx xxxxxx zaměstnanosti x xxxxx státních xxxxxxxxxx (Xxxxx statistický xxxxx, Xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx, zdravotní xxxxxxxxxx) x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx zdravotnictví v Xxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxxx:
1 Xxxxxxxxx xxxxxxxx státních xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxx §7 xxxx. 1 xxxxxx x. 48/1997 Xx., x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x x změně a xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xx znění xxxxxxxxxx předpisů.
2 X&xxxx;xxxxxxxxxxx xx jedná o xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxx xxxx x xxxx všeobecného xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, přepočítacího xxxxxxxxxxx xxx úpravu xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxx důchodu.
3 Xxxxx xxx x&xxxx;xxxx 2013 xxx průměr XXXX xxxxxxxxxx zemí xx výdajích státu xx xxxxxxxxxxxxx cca 9,1 %, xxxxxxx x&xxxx;Xxxxx republice xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxx 7,1 %. Xxxxx xxxxx xx sledovaných xxxx xxxx xxxxx Xxxxxx x Xxxxxxxx.
4 X&xxxx;xxxxxxxxx (xxxxxx xxxx 1.4.2006 x 31.12.2007) xx xxxx přepočítací xxxxxxxxxx xxx používal (XXX ´ koef.= xxxxxxxx xxxxxxx mzda x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx). Čistě xxx XXX xx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxx - x&xxxx;xxxxxx xxxx 1.1.2008 a 31.12.2009 (xxx xxx xxx 2009 byla xxxxxxxx xx úrovni xxxx 2008).
5 Xxxxxxxx xxxx zjištěná ČSÚ x&xxxx;xxxx 2014 xxxxxx 25&xxxx;686 Xx, naproti xxxx xxxxxxxx MPSV xxxxxxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx stanoví xx 26 357 Xx.
6 Xxx §17 odst. 2 zákona č. 155/1995 Xx., o xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, ve xxxxx pozdějších předpisů.
7 Xxxx. v roce 2015 xxx xxxxx://xxx.xxxx.xx/xxx/xxxx/xxx/xxxxxxxx-xxxx-2-xxxxxxxxx-2015.
8 Vyměřovací xxxxxx x&xxxx;xxxx 2018 xx xxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xx 7 177 Xx, částka za xxxxx x xxxxx xx xxxx činit 969 Kč.
9 Xxxxx §2 xxxx. 2 xxxxxx č. 592/1992 Xx. se xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx.
10 Xxx důvodová xxxxxx x&xxxx;xxxxxx 109/2014 Xx.
11 Xxx §17 odst. 4 xxxxxx x. 155/1995 Xx., x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx předpisů.
12 Xxxxx-xx např. mezi xxxx 2015 a 2016 x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxx xxxx (xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx důchodového xxxxxxxxx), zvýší xx xxxxxxx způsobem platba xx státní pojištěnce xxxx lety 2017 x 2018.
13 Xxxxxxxxx-xx x xxxxxxxxx xxxxx xx xxxx 100 xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx to xxx xxxx platby 870 Xx za xxxxx x kalendářní xxxxx xxxxx xx xxxx xxx xxxxxx cca 1 xxx. Xx.
14 Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xx x&xxxx;xxxx 2018 xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx
Xxxxx textu xxx.xxx.xx