Právní předpis byl sestaven k datu 29.10.2004.
Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 28.10.2004 do 20.04.2005.
Vyhláška, kterou se stanoví charakteristiky, parametry a ukazatele kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby držiteli telekomunikační licence
196/2000 Sb.
Ukazatele a charakteristiky kvality služeb §2
Stanovené parametry §3
Vyhodnocování ukazatelů §4
Účinnost §5
Příloha č. 1 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v pevné telekomunikační síti
Příloha č. 2 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v mobilní telekomunikační síti
196
XXXXXXXX
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxx
xx dne 30. června 2000,
xxxxxx se xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, parametry x xxxxxxxxx xxxxxxx služeb xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx služby xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx
§1
Pro xxxxx této xxxxxxxx xx xxxxxx:
x) xxxxxxxxx xxxxxxx - xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx prostředků xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx telekomunikační xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxxxxxxxxx přípojkou - xxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zařízení x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx ústředny,
x) xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx - xxx, při xxxxxx během spojení xxxxx x mimořádnému xxxxxxxx jakosti xxxxxxx,
x) obdobím silného xxxxxxx - xxxxxx, xx kterém xx xxxxxx xxxxxxxxxxx s xxxxxxxx x hlavní xxxxxxxx hodině,
e) xxxxxxxx xxxxxxxxxx automatem - xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxx 24 hodin denně,
x) xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx - zařízení, xxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx za xxxxxx.
§2
Xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx
Xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx kvality xxxxxx xxxx:
x) xxxx xxxxxxxx pro xxxxxxx xxxxxxxxx služby xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx pevné xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx doba xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx služby zákazníkem xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx sítě x xxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx, xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx je x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx (xxxx xxxx platí x xxx dobu xxxxxx xxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xx xx xxxxx),
x) xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxx přípojku xx poměr xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxx účastníky x xxxxxxxxx xxxx služby xxxx xxxxxx integrity xxxx služby, x xxxxxxxxxx počtu xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx (neuvažují xx xxxxxxx koncových xxxxxxxx připojených ke xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx a poruchy xxxxxxxxxx xx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx služby),
c) xxxx odstranění xxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxx xx okamžiku xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx stavu xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx této služby xx xxxxxxxx, kdy xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx do předepsaného xxxxxxxxxx xxxxx [xxxxxxx xx pouze xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx podle xxxxxxx b)],
x) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx ve xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti xx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx o xxxxxxxxx xxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx provozu xxxxxxxxx x procentech x xxxxxxxxx xxxxx o xxxxxxxxx xxxxxxx je xxxxx x xxxxxx xx xxxxxx telefonní xxxxx, xxxxxxx xxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx 30 xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx kontrolní vyzváněcí xxx, xxxx. xxxxxx xxxxxxxxxx, xx volaný xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx sestavení xxxxxxx,
e) doba xxxxxxxx xxx sestavení xxxxxxx xx xxxx xx ukončení volby xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx kontrolního xxxxxxxxxxx xxxx, xxxx. xxxxxxx oznamujícího, že xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxxx xxxxxx xxxxxxx oznamujícího úspěšné xxxxxxxxx spojení,
x) xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx počtu xxxxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx xxxxx vystavených xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx,
x) doba xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx meziměstského x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xx pracovišti xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx číslice xxxxx xxxx služby xx xx xxxxxxxx, kdy xxxxxxx (xxxxxxx xxxxx) xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx službu,
x) xxxx xxxxxxxxxxx veřejných xxxxxxxxxxx xxxxxxxx kartových x xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx automatů x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx veřejných telefonních xxxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx doba xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx zprovozněného xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxxx účastnické xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx,
x) míra neúspěšnosti xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxx pokusů x xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx, kde xx xxxxxxxxxxxxxxx služba xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx veřejné xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti xx xxxxx počtu předčasně xxxxxxxxxx spojení nebo xxxxxxx s xxxxxxxx xxxxxxxxxxx zhoršení jakosti xxxxxxx x celkovému xxxxx xxxxxxxxxx spojení xxxxxxxxxx 5 minut x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx, kde xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx této xxxx xxxxxxxxxxx.
§3
Stanovené xxxxxxxxx
Parametry kvality xxxxxx xxxxxxxxxxxxx v xxxxx univerzální služby xxxx xxxxxxxxx
a) x příloze č. 1 pro xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síť,
x) v příloze č. 2 xxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxx.
§4
Vyhodnocování xxxxxxxxx
(1) Poskytovatel xxxxxxxxxxx služby xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx a jejich xxxxxxxxxxxxx1) xx podkladě xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx sledování x rámci
a) xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx XX-XXXX xx xxxxxx XXXX 32) pro xxxxxx xxxxxxxxxxx prostřednictvím xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx,
x) celého xxxxx, xx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx.
(2) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx do xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx §2 písm. a), x), x), f) x i) xxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx období.
(3) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx do vyhodnocení xxxxxxxxx podle §2 xxxx. d), e), x), x), j) x x) údaje xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxx. Xxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx a xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx úřadem (xxxx xxx "Xxxx").
(4) X xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx3) poskytovatel univerzální xxxxxx xxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx ukazatelů xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx.
§5
Xxxxxxxx
Xxxx vyhláška nabývá xxxxxxxxx xxxx vyhlášení.
Xxxxxxx:
Xxx. Xxxxxxx v. x.
Příloha x. 1 x xxxxxxxx x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx služby x xxxxx telekomunikační síti
Xxxxxxxx podle | Xxxx x xxxx xxxxxxxx | Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx x. 2001-2 | Xxxxxxxxx xxxxxxxx pro x. 2003-5 |
§3 xxxx. x) | Xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx telefonní xxxxxx | ||
- v 95 % případů | ≤ 40 dnů xxx xxx 2001 | ≤ 10 dnů | |
≤ 20 xxx pro xxx 2002 | |||
- x 99 % xxxxxxx | ≤ 55 xxx xxx xxx 2001 | ≤ 15 xxx | |
≤ 35 xxx xxx rok 2002 | |||
Xxxxxxxx zřízení telefonní xxxxxx v xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx4) | 100 % | 100 % | |
§3 písm. x) | Xxxxxxx xxxxxx xx 100 xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (XX) xx xxx | ≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx | ≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx |
§3 písm. x) | x) Průměrná xxxx xxxxxxxxxx poruchového xxxxx | ≤ 24 xxxxx | ≤ 16 xxxxx |
x) Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x | |||
- v 80 % případů | ≤ 36 xxxxx | ≤ 24 xxxxx | |
- x 95 % případů | ≤ 48 hodin | ≤ 36 xxxxx | |
§3 xxxx. x) | Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx pokusů x xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx5) xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx | ||
x) xxx průběžném xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx telefonním xxxxx | ≤ 4 % | ≤ 3 % | |
b) xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx telefonním xxxxx6) | ≤ 8 % | ≤ 6 % | |
§3 xxxx. x) | Xxxxxxxx doba xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx spojení | ||
- x národním styku | ≤ 15 x | ≤ 10 x | |
- x xxxxxxxxxxxx styku6) | ≤ 15 x | ≤ 10 x | |
Xxxx xxxxxxxx pro xxxxxxxxx 95 % xxxxxxx | |||
- v xxxxxxxx xxxxx | ≤ 23 x | ≤ 18 x | |
- x mezinárodním styku6) | ≤ 23 x | ≤ 18 s | |
§3 xxxx. x) | Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx | ≤ 0,5 % | ≤ 0,5 % |
§3 xxxx. g) | Xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx do 20 x x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx | ||
x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx | ≥ 99 % | ≥ 99 % | |
x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x procentech | ≥ 98 % | ≥ 98 % | |
xxxxxxxx xxxx přihlášení xxxxxxx xxxxxxxxxx | |||
a) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x mezinárodního xxxxxxx | ≤ 12 x | ≤ 12x | |
x) na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx informace | ≤ 15 x | ≤ 15 x | |
§3 xxxx. x) | Xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx automatů xxxxxxxxx x mincových | ≥ 98,5 % | ≥ 98,5 % |
Xxxxxxx x. 2 x xxxxxxxx x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx kvality xxxxxxxxxxx xxxxxx v xxxxxxx telekomunikační xxxx
Xxxxxxxx xxxxx | Míra x její jednotka | Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx x. 2001-2 | Stanovený xxxxxxxx pro x. 2003-5 |
§3 xxxx. x) | Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx telekomunikačních xxxxxxxx | ≤ 0,5 % | ≤ 0,5 % |
§3 xxxx. g) | Xxxxx počtu xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx do 20 x k xxxxxxxxx xxxxx volání xx | ||
x) ohlašovnách xxxxxxxxxxxxx x mezinárodního xxxxxxx xxxxxxxxx v procentech | ≥ 99 % | ≥ 99 % | |
x) na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx | ≥ 98 % | ≥ 98 % | |
xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx | |||
x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx | ≤ 12 s | ≤ 12 x | |
x) na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx informace | ≤ 15 s | ≤ 15 s | |
§3 xxxx. x) | Doba xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx služby | ||
xxxxxxxxxxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx | |||
- x 95 % případů | ≤ 3 dny | ≤ 3 xxx | |
- x 99 % případů | ≤ 5 xxx | ≤ 5 dnů | |
Procento xxxxxxx xxxxxxxxx služby x xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx | 100 % | 100 % | |
§3 xxxx. x) | Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx o xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx pokusů x xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx provozu5) xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx | < 3 % | < 3 % |
§3 xxxx. k) | Xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx spojení xxxx ztráta xxxxxxxxx xxxxxx x mobilní xxxxxxxxxxxxxxx síti | &xx; 3 % | < 3 % |
Xxxxxxxxx
Xxxxxx xxxxxxx x. 196/2000 Xx. xxxxx xxxxxxxxx dnem 19.7.2000.
Xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx předpisem x:
550/2004 Sb., xxxxxx xx xxxx xxxxxxxx x. 196/2000 Xx., xxxxxx se xxxxxxx charakteristiky, xxxxxxxxx x ukazatele kvality xxxxxx xxxxxxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx telekomunikační licence
x xxxxxxxxx od 29.10.2004 x xxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x x změně xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx zákonů (xxxxx o xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx)
Xxxxxx xxxxxxx x. 196/2000 Xx. byl zrušen xxxxxxx xxxxxxxxx č. 127/2005 Sb. x xxxxxxxxx xx 1.5.2005.
Xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx norem xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx není xxxxxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx shora xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.
1) §34 xxxx. 2 xxxx. x) xxxxxx x. 151/2000 Xx., x xxxxxxxxxxxxxxxx a x xxxxx xxxxxxx zákonů.
2) Opatření Xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx úřadu x. 13/1999 Sb., x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx statistických xxxxxxxx.
3) §87 xxxx. 1 zákona x. 151/2000 Sb.
4) Xxxx xxxxxxxxx nepřekračující xxxx xxxxxxxxx stanovené pro xxxx potřebnou xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx.
5) Vykazuje xx průběžné xxxxxxxxx xxxxxxxx provozu x xxxxxxxxx síti.
6) Xxxxxxx xxxxxxx xxx mezinárodní xxxx xxxx doporučené.