Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Právní předpis byl sestaven k datu 20.04.2005.

Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 28.10.2004 do 20.04.2005.


Vyhláška, kterou se stanoví charakteristiky, parametry a ukazatele kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby držiteli telekomunikační licence

196/2000 Sb.

Ukazatele a charakteristiky kvality služeb §2
Stanovené parametry §3
Vyhodnocování ukazatelů §4
Účinnost §5
Příloha č. 1 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v pevné telekomunikační síti
Příloha č. 2 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v mobilní telekomunikační síti
196
VYHLÁŠKA
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxx
xx xxx 30. xxxxxx 2000,
xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx licence
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxx §109 odst. 2 xxxxxx x. 151/2000 Xx., x xxxxxxxxxxxxxxxx x o xxxxx xxxxxxx xxxxxx, (xxxx xxx "zákon") x xxxxxxxxx §29 xxxx. 3 xxxxxx:
§1
Xxx xxxxx této vyhlášky xx xxxxxx:
x) xxxxxxxxx stanicí - xxxxxx technických, provozních x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x návaznosti xx xxxxxxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxxxxxxxxx přípojkou - xxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxxx hovorové cesty, xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zařízení x přípojným bodem xxxxxxxxx xxxxxxxx,
x) xxxxxxx integrity služby - xxx, xxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx k mimořádnému xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx,
x) xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx - xxxxxx, xx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx hodině,
x) xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx - kartový xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx poskytovatelem xxxxxx, xxxxx xx přístupný 24 hodin xxxxx,
x) xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx - zařízení, xxxxx je xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě xxxxxxx xxxxxxxxxx xx pohybu.
§2
Xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx
Xxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxxxx kvality služeb xxxx:
x) xxxx xxxxxxxx pro zřízení xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx telekomunikační xxxx je xxxx xx xxxxxxxxxxxxxx objednání xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx připojení xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx bodu xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx funkčnosti xxxxxxxxx xxxx xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx, že xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx x majetku xxxxxxxxxxxxx (xxxx doba platí x xxx xxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx a vykazuje xx xx xxxxx),
x) xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxx přípojku xx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxx účastníky o xxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxx ztrátě xxxxxxxxx xxxx xxxxxx, x xxxxxxxxxx počtu xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxxxx období (neuvažují xx xxxxxxx koncových xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx a xxxxxxx xxxxxxxxxx xx k xxxxxxxxxxx telekomunikační xxxx, xxxxx není xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx služby),
c) xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxx xx okamžiku xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx služby xx okamžiku, xxx xxxx služba xxxx xxxxxxx do předepsaného xxxxxxxxxx stavu [xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx definované podle xxxxxxx b)],
x) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx ve xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti xx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx a xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx je xxxxx o xxxxxx xx xxxxxx telefonní xxxxx, správně xxxxxx, xx kterém volající xxxxxxxx xx 30 xxxxxx od okamžiku xxxxxxxx xxxxx poslední xxxxxxx xxxxxxxxx vyzváněcí xxx, popř. xxxxxx xxxxxxxxxx, že xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxxx jiný xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xx ukončení volby xxxxxxxx xxxxxxx volaného xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx příjmu xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx, xxxx. xxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xx xxxxxx účastník xxxxx xxxxxx, xxxx jiného xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx spojení,
x) xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xx pracovišti xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxx je doba xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx čísla xxxx služby xx xx okamžiku, kdy xxxxxxx (xxxxxxx osoba) xx xxxxxxxx volajícímu xxxxxxxxx, aby xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxx pohotovosti xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x mincových je xxxxx počtu xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx automatů x xxxxxxxxxxxxxxx stavu x celkovému xxxxx xxxxxxxxxxxxx veřejných telefonních xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx,
i) xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx prostřednictvím xxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xx xxxxxxxxxxxxxx objednání xxxxxx zákazníkem xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx aktivování xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx,
x) míra neúspěšnosti xxxxxxxxx xxxxxxx ve xxxxxxx xxxxxxx telekomunikační xxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx o xxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx pokusů x xxxxxxx z xxxxxxxxx xxxxxxxxx zařízení x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx, kde xx xxxxxxxxxxxxxxx služba xxxxx xxxx poskytována,
x) xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx integrity xxxxxx xx xxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx spojení xxxx xxxxxxx x výskytem xxxxxxxxxxx xxxxxxxx jakosti xxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx spojení xxxxxxxxxx 5 minut x xxxxxx silného xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx území, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx této xxxx xxxxxxxxxxx.
§3
Stanovené xxxxxxxxx
Parametry kvality xxxxxx poskytovaných v xxxxx univerzální služby xxxx xxxxxxxxx
a) x příloze č. 1 xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxx,
x) x příloze č. 2 xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxx.
§4
Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
(1) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služby xxxxxxx xxxxxxxxxx dosahovaných xxxxxxxxx xxxxxxxxx x jejich xxxxxxxxxxxxx1) na xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx
x) xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx XX-XXXX na úrovni XXXX 32) xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx,
x) xxxxxx území, xx xxxxxx xxxx xxxxxx poskytované xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx.
(2) Xxxxxxxxxxxx univerzální xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx ukazatelů xxxxx §2 xxxx. x), x), x), f) x x) údaje x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx uskutečněných x xxxxxxxxxx xxxxxx.
(3) Xxxxxxxxxxxx univerzální xxxxxx xxxxxxxx xx vyhodnocení xxxxxxxxx xxxxx §2 xxxx. x), x), x), h), x) x x) xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxx. Xxxxx xxxxxxxxx, zajišťující xxxxxxxxxxx xxxxxxxx a věrohodnost xxxxxxxx, xxxxxxxx požadavku xxxxxxxx schválené Xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx (dále xxx "Xxxx").
(4) X xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx3) xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx Úřadu xxxxxxxx parametry ukazatelů xx xxxxxxxxxxx jejich xxxxxxxxx xxxxxxxx situací.
§5
Účinnost
Xxxx vyhláška xxxxxx xxxxxxxxx dnem vyhlášení.
Xxxxxxx:
Xxx. Xxxxxxx v. r.
Xxxxxxx č. 1 x vyhlášce x. 196/2000 Sb.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti

Xxxxxxxx xxxxx

Xxxx x její xxxxxxxx

Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx x. 2001-2

Xxxxxxxxx xxxxxxxx pro x. 2003-5

§3 písm. x)

Doba potřebná xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx



- v 95 % případů

≤ 40 dnů pro xxx 2001

≤ 10 xxx



≤ 20 xxx xxx
xxx 2002



- x 99 % případů

≤ 55 xxx xxx
xxx 2001

≤ 15 dnů



≤ 35 xxx xxx
xxx 2002



Xxxxxxxx xxxxxxx telefonní xxxxxx x xxxx xxxxxxxxx se xxxxxxxxxx4)

100 %

100 %

§3 xxxx. x)

Xxxxxxx xxxxxx xx 100 xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (XX) za xxx

≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx

≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx

§3 xxxx. x)

x) Průměrná xxxx odstranění poruchového xxxxx

≤ 24 xxxxx

≤ 16 xxxxx


b) Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x



- x 80 % xxxxxxx

≤ 36 xxxxx

≤ 24 hodin


- x 95 % případů

≤ 48 hodin

≤ 36 xxxxx

§3 písm. x)

Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x spojení x xxxxxxxxx počtu xxxxxx x xxxxxxx v xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx5) xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx




x) xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx telefonním xxxxx

≤ 4 %

≤ 3 %


b) xxx průběžném hodnocení xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx telefonním xxxxx6)

≤ 8 %

≤ 6 %

§3 xxxx. e)

Xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx spojení



- x xxxxxxxx styku

≤ 15 s

≤ 10 x


- x xxxxxxxxxxxx xxxxx6)

≤ 15 x

≤ 10 s


Xxxx xxxxxxxx pro xxxxxxxxx 95 % xxxxxxx



- x xxxxxxxx xxxxx

≤ 23 x

≤ 18 x


- x xxxxxxxxxxxx xxxxx6)

≤ 23 s

≤ 18 x

§3 xxxx. f)

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 xxxx. x)

Podíl xxxxx xxxxxxxxxx obsluhy xxxxxxxxxx xx 20 x k xxxxxxxxx xxxxx volání xx



a) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx provozu xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 99 %

≥ 99 %


x) na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx informace xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 98 %

≥ 98 %


xxxxxxxx doba xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx



a) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a mezinárodního xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12x


x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

≤ 15 s

≤ 15 s

§3 xxxx. h)

Xxxx pohotovosti xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x mincových

≥ 98,5 %

≥ 98,5 %
Xxxxxxx č. 2 x xxxxxxxx x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx kvality xxxxxxxxxxx xxxxxx v xxxxxxx telekomunikační síti

Xxxxxxxx podle

Xxxx x xxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxx xxxxxxxx pro x. 2001-2

Stanovený xxxxxxxx xxx r. 2003-5

§3 xxxx. x)

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 písm. x)

Xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx 20 x k xxxxxxxxx xxxxx volání xx



x) ohlašovnách xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x procentech

≥ 99 %

≥ 99 %


x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx informace xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx

≥ 98 %

≥ 98 %


xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx obsluhy pracoviště



x) xxxxxxxxxxx meziměstského a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12 x


x) na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

≤ 15 x

≤ 15 s

§3 xxxx. i)

Xxxx xxxxxxxx xxx zřízení xxxxxxxxx xxxxxx



xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx



- v 95 % případů

≤ 3 xxx

≤ 3 xxx


- x 99 % xxxxxxx

≤ 5 xxx

≤ 5 xxx


Xxxxxxxx zřízení xxxxxxxxx služby v xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx

100 %

100 %

§3 xxxx. x)

Podíl xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx k celkovému xxxxx pokusů o xxxxxxx v xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx5) xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

&xx; 3 %

&xx; 3 %

§3 xxxx. k)

Míra xxxxxxxxxxx ukončení xxxxxxx xxxx ztráta xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

&xx; 3 %

< 3 %

Xxxxxxxxx
Xxxxxx xxxxxxx x. 196/2000 Xx. xxxxx xxxxxxxxx xxxx 19.7.2000.
Ve xxxxx xxxxxx xxxxxxxx předpisu xxxx xxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxx uskutečněné xxxxxxx xxxxxxxxx x:
550/2004 Xx., xxxxxx se xxxx xxxxxxxx x. 196/2000 Xx., kterou xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx x ukazatele xxxxxxx xxxxxx poskytovaných x xxxxx xxxxxxxxxxx služby xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx
x xxxxxxxxx od 29.10.2004 x xxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx zákona x elektronických komunikacích x o xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx zákonů (xxxxx x elektronických xxxxxxxxxxxx)
Právní xxxxxxx č. 196/2000 Xx. xxx zrušen xxxxxxx xxxxxxxxx č. 127/2005 Sb. x xxxxxxxxx xx 1.5.2005.
Znění xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x odkazech xxxx xxxxxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxx uvedeného xxxxxxxx předpisu.
1) §34 xxxx. 2 xxxx. x) zákona x. 151/2000 Xx., x xxxxxxxxxxxxxxxx a x xxxxx xxxxxxx xxxxxx.
2) Xxxxxxxx Xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx x. 13/1999 Xx., x xxxxxxxx klasifikace xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx.
3) §87 xxxx. 1 xxxxxx x. 151/2000 Xx.
4) Xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxx potřebnou xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx.
5) Xxxxxxxx xx průběžné hodnocení xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx.
6) Xxxxxxx xxxxxxx pro mezinárodní xxxx xxxx doporučené.