Právní předpis byl sestaven k datu 20.04.2005.
Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 28.10.2004 do 20.04.2005.
Vyhláška, kterou se stanoví charakteristiky, parametry a ukazatele kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby držiteli telekomunikační licence
196/2000 Sb.
Ukazatele a charakteristiky kvality služeb §2
Stanovené parametry §3
Vyhodnocování ukazatelů §4
Účinnost §5
Příloha č. 1 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v pevné telekomunikační síti
Příloha č. 2 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v mobilní telekomunikační síti
196
XXXXXXXX
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx
ze xxx 30. června 2000,
xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx a xxxxxxxxx kvality xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx telekomunikační xxxxxxx
§1
Xxx xxxxx xxxx vyhlášky xx rozumí:
a) xxxxxxxxx xxxxxxx - xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx telekomunikační xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx - okruh, umožňující xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx ústředny,
c) xxxxxxx integrity xxxxxx - jev, při xxxxxx během xxxxxxx xxxxx k xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx,
x) xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx - xxxxxx, xx kterém je xxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx hodině,
e) xxxxxxxx xxxxxxxxxx automatem - xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx poskytovatelem služby, xxxxx je xxxxxxxxx 24 hodin denně,
x) xxxxxxxx účastnickým xxxxxxxxxx - zařízení, xxxxx xx prostřednictvím xxxxxxxxxxxx xxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx sítě schopné xxxxxxxxxx za xxxxxx.
§2
Ukazatele x charakteristiky kvality xxxxxx
Ukazatele a xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx:
a) xxxx xxxxxxxx xxx zřízení xxxxxxxxx služby prostřednictvím xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx doba xx prokazatelného objednání xxxx služby zákazníkem xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx koncovému xxxx xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx sítě x xxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx, že xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx x xxxxxxx poskytovatele (xxxx doba xxxxx x xxx dobu xxxxxx xxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x vykazuje xx xx xxxxx),
x) xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxx poruchových hlášení, xxxxxxxx xxxxxxxxx o xxxxxxxxx této xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx, x xxxxxxxxxx počtu účastnických xxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx (neuvažují xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx telekomunikační xxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxx xx x xxxxxxxxxxx telekomunikační sítě, xxxxx není xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx),
x) xxxx xxxxxxxxxx poruchového xxxxx xx xxxx xx okamžiku nahlášení xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxxx, kdy xxxx xxxxxx byla xxxxxxx do předepsaného xxxxxxxxxx xxxxx [uvažují xx pouze poruchové xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx x)],
d) xxxx neúspěšnosti sestavení xxxxxxx ve xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti xx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx o xxxxxxx v xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx x xxxxxx xx platné xxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxx volené, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx 30 xxxxxx od xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx poslední xxxxxxx kontrolní xxxxxxxxx xxx, xxxx. xxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx hovoří, xxxx xxxx signál xxxxxxxxxx xxxxxxx sestavení xxxxxxx,
x) doba xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx doba xx ukončení xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx volajícím xxxxxxxxxx xx příjmu xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx, xxxx. xxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx právě xxxxxx, nebo jiného xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx spojení,
x) xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx všech vystavených xxxxxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx,
g) xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx pracoviště xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx meziměstského a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xx pracovišti xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx o telefonních xxxxxxx xx xxxx xx xxxxxxxx vyslání xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxx služby xx xx xxxxxxxx, kdy xxxxxxx (xxxxxxx xxxxx) xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxx pohotovosti xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx kartových x xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx telefonních xxxxxxxx x provozuschopném stavu x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx veřejných xxxxxxxxxxx xxxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx služby prostřednictvím xxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xx prokazatelného xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx do xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxxx účastnické xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx,
x) míra neúspěšnosti xxxxxxxxx xxxxxxx ve xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx je podíl xxxxxxxxxxx pokusů o xxxxxxx k celkovému xxxxx xxxxxx x xxxxxxx z xxxxxxxxx xxxxxxxxx zařízení v xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx služba xxxxx xxxx poskytována,
x) xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx spojení xxxx xxxxxx xxxxxxxxx služby xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx je xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx x výskytem xxxxxxxxxxx xxxxxxxx jakosti xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx 5 xxxxx x xxxxxx silného xxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx území, xxx xx telekomunikační xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxx.
§3
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx
Xxxxxxxxx kvality xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxx
x) x příloze č. 1 pro xxxxxx telekomunikační xxx,
x) x příloze č. 2 xxx xxxxxxx telekomunikační xxx.
§4
Vyhodnocování xxxxxxxxx
(1) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx a jejich xxxxxxxxxxxxx1) xx podkladě xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx sledování x rámci
a) xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx XX-XXXX na xxxxxx XXXX 32) pro xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx,
x) celého xxxxx, xx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx telekomunikační xxxx.
(2) Poskytovatel xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx do xxxxxxxxxxx ukazatelů xxxxx §2 xxxx. a), x), x), x) x x) xxxxx x všech xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx v xxxxxxxxxx období.
(3) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx vyhodnocení xxxxxxxxx xxxxx §2 xxxx. x), x), x), h), x) x x) údaje xxxxxxx statisticky xxxxxxxxx xxxxxxx dat. Xxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxx požadavku xxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxx xxx "Úřad").
(4) X xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx3) poskytovatel univerzální xxxxxx předkládá Xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx situací.
§5
Xxxxxxxx
Xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx vyhlášení.
Ministr:
Ing. Xxxxxxx x. r.
Příloha x. 1 k vyhlášce x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx kvality xxxxxxxxxxx služby v xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti
Xxxxxxxx xxxxx | Xxxx x její xxxxxxxx | Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx x. 2001-2 | Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx r. 2003-5 |
§3 xxxx. x) | Xxxx potřebná xxx xxxxxxx telefonní xxxxxx | ||
- v 95 % případů | ≤ 40 xxx xxx xxx 2001 | ≤ 10 xxx | |
≤ 20 xxx xxx xxx 2002 | |||
- x 99 % xxxxxxx | ≤ 55 xxx xxx xxx 2001 | ≤ 15 xxx | |
≤ 35 xxx xxx rok 2002 | |||
Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx v xxxx xxxxxxxxx xx zákazníkem4) | 100 % | 100 % | |
§3 písm. x) | Četnost poruch xx 100 xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (XX) za xxx | ≤ 20 xxxxxx na 100 XX/xxx | ≤ 20 xxxxxx na 100 XX/xxx |
§3 xxxx. x) | x) Xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx | ≤ 24 xxxxx | ≤ 16 xxxxx |
b) Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x | |||
- x 80 % xxxxxxx | ≤ 36 xxxxx | ≤ 24 hodin | |
- x 95 % xxxxxxx | ≤ 48 hodin | ≤ 36 xxxxx | |
§3 xxxx. d) | Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x spojení x xxxxxx xxxxxxx provozu5) xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx | ||
x) xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx reálného xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx | ≤ 4 % | ≤ 3 % | |
x) xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx telefonním styku6) | ≤ 8 % | ≤ 6 % | |
§3 xxxx. x) | Xxxxxxxx doba potřebná xxx xxxxxxxxx xxxxxxx | ||
- x xxxxxxxx styku | ≤ 15 s | ≤ 10 x | |
- x xxxxxxxxxxxx xxxxx6) | ≤ 15 x | ≤ 10 x | |
Xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx 95 % xxxxxxx | |||
- x národním xxxxx | ≤ 23 x | ≤ 18 x | |
- x mezinárodním styku6) | ≤ 23 x | ≤ 18 s | |
§3 xxxx. x) | Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx | ≤ 0,5 % | ≤ 0,5 % |
§3 xxxx. x) | Xxxxx xxxxx přihlášení obsluhy xxxxxxxxxx xx 20 x x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx | ||
a) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx provozu xxxxxxxxx x procentech | ≥ 99 % | ≥ 99 % | |
x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x procentech | ≥ 98 % | ≥ 98 % | |
xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx pracoviště | |||
x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx | ≤ 12 x | ≤ 12x | |
x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx informace | ≤ 15 x | ≤ 15 x | |
§3 xxxx. x) | Xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx automatů xxxxxxxxx x mincových | ≥ 98,5 % | ≥ 98,5 % |
Xxxxxxx x. 2 x xxxxxxxx x. 196/2000 Sb.
Xxxxxxxxx parametry kvality xxxxxxxxxxx služby x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx
Xxxxxxxx xxxxx | Xxxx x její jednotka | Xxxxxxxxx xxxxxxxx pro x. 2001-2 | Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx x. 2003-5 |
§3 písm. x) | Reklamace správnosti xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx | ≤ 0,5 % | ≤ 0,5 % |
§3 xxxx. g) | Xxxxx xxxxx přihlášení xxxxxxx pracoviště do 20 s x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx | ||
x) xxxxxxxxxxx meziměstského x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x procentech | ≥ 99 % | ≥ 99 % | |
x) na xxxxxxxxxxxx podávajících xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx | ≥ 98 % | ≥ 98 % | |
průměrná xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx | |||
x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx provozu | ≤ 12 x | ≤ 12 x | |
x) na pracovištích xxxxxxxxxxxx informace | ≤ 15 s | ≤ 15 s | |
§3 xxxx. x) | Doba xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx | ||
prostřednictvím xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx | |||
- v 95 % případů | ≤ 3 dny | ≤ 3 xxx | |
- x 99 % případů | ≤ 5 xxx | ≤ 5 xxx | |
Procento zřízení xxxxxxxxx xxxxxx x xxxx dohodnuté xx xxxxxxxxxx | 100 % | 100 % | |
§3 xxxx. j) | Xxxxx xxxxxxxxxxx pokusů x xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx5) vyjádřený x xxxxxxxxxx | &xx; 3 % | < 3 % |
§3 xxxx. x) | Míra xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx ztráta xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx | < 3 % | < 3 % |
Xxxxxxxxx
Xxxxxx xxxxxxx x. 196/2000 Xx. xxxxx xxxxxxxxx xxxx 19.7.2000.
Xx xxxxx xxxxxx právního xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx x doplnění uskutečněné xxxxxxx xxxxxxxxx x:
550/2004 Xx., xxxxxx xx mění xxxxxxxx č. 196/2000 Xx., xxxxxx se xxxxxxx charakteristiky, xxxxxxxxx x xxxxxxxxx kvality xxxxxx poskytovaných v xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx licence
x účinností xx 29.10.2004 x xxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxxx o xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx)
Xxxxxx xxxxxxx x. 196/2000 Xx. xxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx č. 127/2005 Sb. x xxxxxxxxx od 1.5.2005.
Znění xxxxxxxxxxxx právních xxxxx xxxxxx xxxxxxxx předpisů x xxxxxxxx není xxxxxxxxxxxxx, pokud se xxxx xxxxxx derogační xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.
1) §34 xxxx. 2 xxxx. x) xxxxxx x. 151/2000 Sb., o xxxxxxxxxxxxxxxx a o xxxxx dalších xxxxxx.
2) Xxxxxxxx Xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx x. 13/1999 Xx., x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx jednotek.
3) §87 xxxx. 1 xxxxxx x. 151/2000 Xx.
4) Doba xxxxxxxxx nepřekračující xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx pro xxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxx telefonní xxxxxx.
5) Vykazuje xx průběžné xxxxxxxxx xxxxxxxx provozu x xxxxxxxxx xxxx.
6) Xxxxxxx xxxxxxx pro mezinárodní xxxx xxxx xxxxxxxxxx.