Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Právní předpis byl sestaven k datu 20.04.2005.

Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 28.10.2004 do 20.04.2005.


Vyhláška, kterou se stanoví charakteristiky, parametry a ukazatele kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby držiteli telekomunikační licence

196/2000 Sb.

Ukazatele a charakteristiky kvality služeb §2
Stanovené parametry §3
Vyhodnocování ukazatelů §4
Účinnost §5
Příloha č. 1 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v pevné telekomunikační síti
Příloha č. 2 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v mobilní telekomunikační síti
196
XXXXXXXX
Xxxxxxxxxxxx dopravy a xxxxx
xx dne 30. xxxxxx 2000,
xxxxxx xx stanoví xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx a xxxxxxxxx kvality xxxxxx xxxxxxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx licence
Xxxxxxxxxxxx dopravy x spojů xxxxxxx xxxxx §109 xxxx. 2 xxxxxx x. 151/2000 Sb., x xxxxxxxxxxxxxxxx x o xxxxx xxxxxxx xxxxxx, (xxxx jen "xxxxx") x xxxxxxxxx §29 xxxx. 3 xxxxxx:
§1
Xxx xxxxx xxxx xxxxxxxx xx rozumí:
a) xxxxxxxxx stanicí - xxxxxx xxxxxxxxxxx, provozních x organizačních xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x návaznosti xx telekomunikační xxx xxxxxxxx telefonní službu,
x) xxxxxxxxxxx přípojkou - okruh, umožňující xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxx účastnické xxxxxxxx x přípojným xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx,
x) xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx - xxx, při xxxxxx během xxxxxxx xxxxx k xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx přenosu,
x) obdobím silného xxxxxxx - období, xx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx x hlavní xxxxxxxx hodině,
x) xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx - kartový xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxx 24 hodin denně,
x) xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx - xxxxxxxx, xxxxx je prostřednictvím xxxxxxxxxxxx stanic xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx schopné xxxxxxxxxx xx xxxxxx.
§2
Ukazatele x xxxxxxxxxxxxxxx kvality xxxxxx
Xxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx služeb xxxx:
x) xxxx xxxxxxxx xxx zřízení xxxxxxxxx služby prostřednictvím xxxxxxx pevné xxxxxxxxxxxxxxx xxxx je xxxx xx xxxxxxxxxxxxxx objednání xxxx služby xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx bodu xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx ověření xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxx x xxxx zprovoznění x xxxxxxx, xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx (xxxx doba xxxxx x xxx xxxx xxxxxx pro xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxx xx xx dnech),
x) četnost xxxxxx xx xxxxxxxxxxx přípojku xx xxxxx xxxxx xxxxxxxx poruchových xxxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx, x xxxxxxxxxx počtu xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxxxx období (xxxxxxxxx xx poruchy xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx bodu xxxxxxxxxxxxxxx xxxx x poruchy xxxxxxxxxx xx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě, xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx),
x) xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx je xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxxx, xxx xxxx xxxxxx byla xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx [xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx podle xxxxxxx b)],
d) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti xx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx o xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx v xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx pokus o xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx x volání xx xxxxxx telefonní xxxxx, správně volené, xx kterém xxxxxxxx xxxxxxxx xx 30 xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx vyzváněcí xxx, popř. xxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx doba xx xxxxxxxx volby xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx kontrolního xxxxxxxxxxx tónu, popř. xxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx právě xxxxxx, xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx úspěšné xxxxxxxxx xxxxxxx,
x) xxxxxxxxx xxxxxxxxxx vyúčtování xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxxxx obsluhy xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx nebo xx pracovišti podávajícím xxxxxxxxx o telefonních xxxxxxx xx doba xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx čísla xxxx služby xx xx xxxxxxxx, xxx xxxxxxx (xxxxxxx xxxxx) xx xxxxxxxx volajícímu xxxxxxxxx, aby xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxx pohotovosti veřejných xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xx xxxxx počtu xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx stavu x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx telefonních xxxxxxxx vyjádřený v xxxxxxxxxx,
x) doba xxxxxxxx xxx zřízení xxxxxxxxx služby xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx do xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx karty zákazníkovi,
x) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx telekomunikační xxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxx pokusů x xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx z mobilního xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx telekomunikační xxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx, kde xx telekomunikační služba xxxxx sítí xxxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx služby xx xxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx síti xx xxxxx počtu xxxxxxxxx xxxxxxxxxx spojení xxxx xxxxxxx s výskytem xxxxxxxxxxx zhoršení jakosti xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx spojení xxxxxxxxxx 5 minut x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxx.
§3
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx
Xxxxxxxxx kvality xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx stanoveny
a) x příloze č. 1 xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síť,
x) v příloze č. 2 xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxx.
§4
Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
(1) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx a jejich xxxxxxxxxxxxx1) xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx sledování x rámci
x) xxxxxxxxx územní xxxxxxxx XX-XXXX xx úrovni XXXX 32) xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě,
x) xxxxxx xxxxx, xx xxxxxx jsou xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě.
(2) Poskytovatel univerzální xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx §2 písm. x), x), x), f) x x) xxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx uskutečněných v xxxxxxxxxx xxxxxx.
(3) Xxxxxxxxxxxx univerzální služby xxxxxxxx xx vyhodnocení xxxxxxxxx podle §2 xxxx. x), x), x), h), x) x x) údaje xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxx. Počet xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxx dostatečnou xxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, odpovídá xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxx xxx "Úřad").
(4) X případě xxxxxxx xxxxxxx3) poskytovatel xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx ukazatelů xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx krizovou situací.
§5
Účinnost
Xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx dnem xxxxxxxxx.
Xxxxxxx:
Xxx. Xxxxxxx x. r.
Xxxxxxx č. 1 x xxxxxxxx x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx kvality xxxxxxxxxxx služby x xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

Xxxxxxxx xxxxx

Míra x xxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxx parametr xxx x. 2001-2

Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx r. 2003-5

§3 písm. x)

Xxxx xxxxxxxx xxx zřízení xxxxxxxxx xxxxxx



- x 95 % xxxxxxx

≤ 40 dnů pro xxx 2001

≤ 10 xxx



≤ 20 xxx xxx
xxx 2002



- x 99 % xxxxxxx

≤ 55 xxx pro
xxx 2001

≤ 15 dnů



≤ 35 xxx pro
rok 2002



Xxxxxxxx xxxxxxx telefonní xxxxxx x xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx4)

100 %

100 %

§3 písm. x)

Xxxxxxx xxxxxx xx 100 účastnických xxxxxxxx (XX) xx xxx

≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx

≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx

§3 xxxx. x)

x) Průměrná xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx

≤ 24 xxxxx

≤ 16 xxxxx


b) Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x



- x 80 % případů

≤ 36 xxxxx

≤ 24 xxxxx


- x 95 % případů

≤ 48 xxxxx

≤ 36 xxxxx

§3 písm. x)

Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x spojení k xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxx silného xxxxxxx5) xxxxxxxxx v procentech




x) při průběžném xxxxxxxxx reálného xxxxxxx x národním telefonním xxxxx

≤ 4 %

≤ 3 %


b) xxx průběžném hodnocení xxxxxxxx provozu v xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx6)

≤ 8 %

≤ 6 %

§3 písm. e)

Xxxxxxxx xxxx potřebná xxx xxxxxxxxx spojení



- x národním xxxxx

≤ 15 x

≤ 10 x


- x xxxxxxxxxxxx xxxxx6)

≤ 15 s

≤ 10 x


Xxxx xxxxxxxx pro xxxxxxxxx 95 % xxxxxxx



- v xxxxxxxx xxxxx

≤ 23 x

≤ 18 x


- x xxxxxxxxxxxx xxxxx6)

≤ 23 x

≤ 18 x

§3 xxxx. x)

Xxxxxxxxx správnosti xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx poplatků

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 xxxx. g)

Xxxxx xxxxx přihlášení obsluhy xxxxxxxxxx xx 20 x x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx



x) xxxxxxxxxxx meziměstského x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x procentech

≥ 99 %

≥ 99 %


x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 98 %

≥ 98 %


xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx



x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12s


b) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

≤ 15 x

≤ 15 x

§3 písm. x)

Xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx

≥ 98,5 %

≥ 98,5 %
Xxxxxxx x. 2 x vyhlášce x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx služby v xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

Xxxxxxxx xxxxx

Míra x xxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxx parametr xxx x. 2001-2

Stanovený xxxxxxxx xxx x. 2003-5

§3 xxxx. x)

Reklamace xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 písm. g)

Xxxxx xxxxx přihlášení xxxxxxx xxxxxxxxxx xx 20 x x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx



x) xxxxxxxxxxx meziměstského x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx v procentech

≥ 99 %

≥ 99 %


x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 98 %

≥ 98 %


xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx obsluhy xxxxxxxxxx



x) xxxxxxxxxxx meziměstského x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12 s


x) na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

≤ 15 s

≤ 15 x

§3 xxxx. i)

Doba xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx služby



xxxxxxxxxxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx



- v 95 % xxxxxxx

≤ 3 dny

≤ 3 xxx


- x 99 % xxxxxxx

≤ 5 dnů

≤ 5 xxx


Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxx dohodnuté xx xxxxxxxxxx

100 %

100 %

§3 xxxx. x)

Xxxxx xxxxxxxxxxx pokusů x xxxxxxx x celkovému xxxxx xxxxxx o xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx5) xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

< 3 %

< 3 %

§3 xxxx. x)

Míra xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx ztráta integrity xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

&xx; 3 %

&xx; 3 %

Xxxxxxxxx
Xxxxxx xxxxxxx č. 196/2000 Sb. xxxxx xxxxxxxxx dnem 19.7.2000.
Ve xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx podchyceny xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x:
550/2004 Xx., xxxxxx xx mění xxxxxxxx x. 196/2000 Xx., kterou xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxxxx kvality xxxxxx poskytovaných v xxxxx univerzální služby xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx licence
x xxxxxxxxx xx 29.10.2004 a xxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx)
Xxxxxx xxxxxxx x. 196/2000 Xx. byl xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx č. 127/2005 Sb. x účinností od 1.5.2005.
Xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx norem xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx, pokud xx xxxx netýká xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.
1) §34 xxxx. 2 písm. x) zákona č. 151/2000 Sb., o xxxxxxxxxxxxxxxx a o xxxxx xxxxxxx xxxxxx.
2) Xxxxxxxx Xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx úřadu x. 13/1999 Xx., x xxxxxxxx klasifikace xxxxxxxx statistických jednotek.
3) §87 xxxx. 1 xxxxxx x. 151/2000 Sb.
4) Xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx stanovené xxx xxxx potřebnou xxx xxxxxxx telefonní xxxxxx.
5) Vykazuje xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx.
6) Xxxxxxx xxxxxxx pro mezinárodní xxxx xxxx doporučené.