XXXXXXXXX ROZHODNUTÍ KOMISE (XX) 2021/488
ze dne 22.&xxxx;xxxxxx 2021,
xxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx rozhodnutí (XX) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167, xxxxx jde x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx užitkových xxxxxxxxx schopných provozu xx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx (XXX), xxxxxxxx xxxxx xxxx (XXX) x&xxxx;xxxxxxx (E85)
(Text x&xxxx;xxxxxxxx xxx XXX)
XXXXXXXX XXXXXX,
x&xxxx;xxxxxxx xx Xxxxxxx o fungování Xxxxxxxx unie,
s ohledem xx xxxxxxxx Evropského xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (EU) 2019/631 xx xxx 17. dubna 2019, xxxxxx se stanoví xxxxxxxxxxx normy pro xxxxx XX2 xxx xxxx xxxxxx automobily x&xxxx;xxx nová xxxxx xxxxxxxx vozidla a kterým xx xxxxxxx xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;443/2009 x&xxxx;(XX) x.&xxxx;510/2011&xxxx;(1), x&xxxx;xxxxxxx xx xx.&xxxx;11 xxxx.&xxxx;4 xxxxxxxxx xxxxxxxx,
xxxxxxxx x&xxxx;xxxxx xxxxxxx:
(1) |
Xxxxxxx Xxxxx Xxxx x.x, Xxxx-Xxxxx XxxX, Xxxxxx Xxxxxxx, XXX Xxxxx X.x.X, XXXX X.X., Xxxxxxxxxx XX, Xxxxxxxxxxx Xxxxxxx, Xxxxxxxxxxx Peugeot, XXX Automobiles XX x&xxxx;XXXX Xxxxxxxxxx XxxX xxx 9.&xxxx;xxxxxxxx&xxxx;2020 xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx podle xxxxxx&xxxx;12x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx (XX) x.&xxxx;725/2011&xxxx;(2) x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxx Komise (XX) x.&xxxx;427/2014&xxxx;(3) x&xxxx;xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxx (XX) 2020/174 (4), xx xxxxxx základě xx xx umožnilo, xxx 12xxxxxxx účinné xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx uvedeného xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxxx x&xxxx;x&xxxx;xxxxxxxx automobilech x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx zkapalněný ropný xxxx (LPG), xxxxxxxx xxxxx xxxx (XXX) x&xxxx;xxxxxxx (X85). |
(2) |
Xxxxxxx Ford-Werke XxxX, Xxxxx Motor Xxxxxx Xxx a Renault XX xxx 11.&xxxx;xxxxxxxx&xxxx;2020 xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx&xxxx;12x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;725/2011 x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;427/2014 xxxxxx o změnu prováděcího xxxxxxxxxx Komise (XX) 2020/1167&xxxx;(5) xxx, xxx xxxxxx 48xxxxxxx motorgenerátory xx xxxxxxx s 48 V/12 V DC/DC xxxxxx, xxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx inovativní xxxxxxxxxxx, xxxxx xxx xxxxxxxxx x&xxxx;x&xxxx;xxxxxxxx s vnitřním xxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx hybridních xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx užitkových xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx ropný xxxx (XXX), stlačený zemní xxxx (XXX) x&xxxx;xxxxxxx (X85). |
(3) |
Xxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx s článkem 11 xxxxxxxx (XX) 2019/631, xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (XX) x.&xxxx;725/2011, xxxxxxxxxx nařízením (XX) x.&xxxx;427/2014 x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;443/2009 x&xxxx;xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;510/2011 (xx xxxxx z července 2018) (6). |
(4) |
Jelikož xx xxx xxxxxxx xxxxxx objasnění xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx technologií ve xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx ropný xxxx (LPG), xxxxxxxx xxxxx plyn (CNG) x&xxxx;xxxxxxx (X85), xx xxxxxx se těmito xxxxxxxx zabývat x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. |
(5) |
Xxxxx jde x&xxxx;xxx xxxxxxx, xx xxxxxx vyjasnit, xx xxxxxxx xxxxx CO2 xxxxxxxx pomocí xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx lze xxxxx x&xxxx;xxxxx, xxxx-xx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xx XXX, XXX x&xxxx;X85. X&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx faktorů xxxxxxxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx XX2 xxxxxxx v prováděcích xxxxxxxxxxxx (XX) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167 xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxx xxxxx XX2 spojeného x&xxxx;xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx inovativních xxxxxxxxxxx u vozidel xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx. |
(6) |
Xxxxx xxx x&xxxx;X85, xxxx vzhledem x&xxxx;xxxx xxxxxxx dostupnosti xx trhu Xxxx xxxx celku xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxx snížení xxxxx XX2 xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxx. |
(7) |
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167 xx xxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxxxx způsobem xxxxxxx, |
XXXXXXX XXXX ROZHODNUTÍ:
Xxxxxx&xxxx;1
Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174
Prováděcí rozhodnutí (XX) 2020/174 xx xxxx takto:
1) |
Článek 1 xx xxxx xxxxx:
|
2) |
v článku 3 se xxxxxx xxxx xxxxxxxx 3x, xxxxx zní: „3a. Je-li xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx instalována x&xxxx;xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx nebo xx vozidle xxxx-xxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx snížení xxxxx XX2 xxxxx:
|
3) |
xxxxxxx xx xxxx x&xxxx;xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxx X&xxxx;xxxxxx xxxxxxxxxx. |
Xxxxxx&xxxx;2
Xxxxx prováděcího xxxxxxxxxx (XX) 2020/1167
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/1167 xx xxxx xxxxx:
1) |
Xxxxxx&xxxx;1 xx xxxx xxxxx:
|
2) |
x&xxxx;xxxxxx&xxxx;3 xx vkládá xxxx xxxxxxxx 3a, xxxxx zní: „3a. Je-li xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx instalována x&xxxx;xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx nebo ve xxxxxxx xxxx-xxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx orgán xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx CO2 xxxxx:
|
3) |
Xxxxxxx se xxxx x&xxxx;xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxx XX xxxxxx xxxxxxxxxx. |
Xxxxxx&xxxx;3
Xxxxx v platnost
Toto rozhodnutí xxxxxxxx v platnost dvacátým xxxx xx vyhlášení x&xxxx;Xxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxx xxxx.
V Bruselu xxx 22.&xxxx;xxxxxx 2021.
Xx Xxxxxx
xxxxxxxxxxx
Xxxxxx XXX XXX XXXXX
(1)&xxxx;&xxxx;Xx. xxxx. X&xxxx;111, 25.4.2019, x.&xxxx;13.
(2)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx (XX) x.&xxxx;725/2011 xx dne 25.&xxxx;xxxxxxxx&xxxx;2011, xxxxxx se xxxxxxx xxxxxx schvalování x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx technologií xx xxxxxxxxx emisí XX2 z osobních xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx Evropského xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (XX) x.&xxxx;443/2009 (Xx. xxxx. X&xxxx;194, 26.7.2011, x.&xxxx;19).
(3)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx (EU) x.&xxxx;427/2014 xx xxx 25.&xxxx;xxxxx&xxxx;2014, kterým xx xxxxxxx postup schvalování x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx emisí XX2 x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx nařízení Xxxxxxxxxx parlamentu a Rady (XX) č. 510/2011 (Úř. xxxx. X&xxxx;125, 26.4.2014, x.&xxxx;57).
(4)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxx (XX) 2020/174 xx xxx 6. února 2020 x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx použité ve 12xxxxxxxxx účinných xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx v některých xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx a lehkých xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (XX) 2019/631 (Xx. xxxx. X&xxxx;35, 7.2.2020, x.&xxxx;13).
(5)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx rozhodnutí Xxxxxx (XX) 2020/1167 ze xxx 6.&xxxx;xxxxx&xxxx;2020 x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx použité x&xxxx;xxxxxxx 48xxxxxxxx motorgenerátoru xx xxxxxxx x&xxxx;48&xxxx;X/12&xxxx;X&xxxx;XX/XX xxxxxxx xxx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx motorech a některých xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx podle xxxxxxxx Xxxxxxxxxx parlamentu x&xxxx;Xxxx (XX) 2019/631 (Xx. xxxx. X&xxxx;258, 7.8.2020, x.&xxxx;15).
(6)&xxxx;&xxxx;xxxxx://xxxxxxx.xxxxxx.xx/xx/x/x19x42x8-8x87-4x24-x78x-9x70760x82x9/Xxxx%202018%20Xxxxxxxxx%20Xxxxxxxxxx.xxx
PŘÍLOHA X
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174 xx xxxx takto:
1) |
bod 6 se mění xxxxx:
|
2) |
xxx 8 se xxxx xxxxx: xxxxxxx 4 xx xxxxxxxxx xxxxx: „Xxxxxxx 4 Xxxxxxxx xxxxxxxxxx CO2 x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx
|
PŘÍLOHA II
Příloha xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/1167 xx xxxx xxxxx:
1) |
x&xxxx;xxxx 3.2 xx xxxxxxx 2 x&xxxx;3 xxxxxxxxx xxxxx: „Xxxxxxx 2 Xxxxxxxx na xxxxxx výkon
Xxxxxxx 3 Xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx (XX)
|
2) |
x&xxxx;xxxx 3.5 xx tabulka 4 xxxxxxxxx xxxxx: „Xxxxxxx 4 Xxxxxxxx xxxxxxxxxx XX2 x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx
|