XXXXXXXXX XXXXXXXXXX XXXXXX (XX) 2021/488
ze xxx 22.&xxxx;xxxxxx 2021,
xxxxxx se xxxx xxxxxxxxx rozhodnutí (XX) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167, pokud xxx x&xxxx;xxxxxxxxx schválených xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx v některých xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx užitkových xxxxxxxxx xxxxxxxxx provozu xx zkapalněný ropný xxxx (XXX), xxxxxxxx xxxxx plyn (XXX) x&xxxx;xxxxxxx (E85)
(Text x&xxxx;xxxxxxxx xxx XXX)
XXXXXXXX KOMISE,
s ohledem xx Xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxx,
x&xxxx;xxxxxxx xx xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (XX) 2019/631 xx dne 17.&xxxx;xxxxx&xxxx;2019, xxxxxx xx stanoví xxxxxxxxxxx normy xxx xxxxx XX2 pro xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;xxx xxxx lehká xxxxxxxx vozidla a kterým xx xxxxxxx xxxxxxxx (XX) č. 443/2009 a (EU) x.&xxxx;510/2011&xxxx;(1), a zejména xx xx.&xxxx;11 odst. 4 uvedeného xxxxxxxx,
xxxxxxxx x&xxxx;xxxxx xxxxxxx:
|
(1) |
Xxxxxxx Xxxxx Auto x.x, Xxxx-Xxxxx GmbH, Xxxxxx Xxxxxxx, FCA Xxxxx X.x.X, XXXX X.X., Xxxxxxxxxx XX, Automobiles Xxxxxxx, Xxxxxxxxxxx Xxxxxxx, XXX Xxxxxxxxxxx SA x&xxxx;XXXX Automobile GmbH xxx 9.&xxxx;xxxxxxxx&xxxx;2020 xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx podle xxxxxx&xxxx;12x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx (XX) x.&xxxx;725/2011&xxxx;(2) x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx (XX) x.&xxxx;427/2014&xxxx;(3) o změnu xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx Komise (XX) 2020/174&xxxx;(4), na xxxxxx základě xx xx xxxxxxxx, xxx 12xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx uvedeného xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx být xxxxxxxxx x&xxxx;x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx užitkových vozidlech xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx provozu xx xxxxxxxxxx ropný xxxx (XXX), stlačený xxxxx plyn (XXX) x&xxxx;xxxxxxx (E85). |
|
(2) |
Výrobci Xxxx-Xxxxx XxxX, Honda Motor Xxxxxx Xxx a Renault XX xxx 11.&xxxx;xxxxxxxx&xxxx;2020 xxxxxxxx předložili podle xxxxxx&xxxx;12x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;725/2011 x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxx (XX) č. 427/2014 xxxxxx x&xxxx;xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxx (EU) 2020/1167&xxxx;(5) xxx, aby xxxxxx 48xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xx spojení x&xxxx;48&xxxx;X/12&xxxx;X&xxxx;XX/XX xxxxxx, xxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, mohly být xxxxxxxxx x&xxxx;x&xxxx;xxxxxxxx s vnitřním xxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx osobních automobilech x&xxxx;xxxxxxx užitkových xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx ropný plyn (XXX), xxxxxxxx zemní xxxx (CNG) x&xxxx;xxxxxxx (X85). |
|
(3) |
Xxxxxx xxx žádosti xxxxxxxxx v souladu x&xxxx;xxxxxxx&xxxx;11 xxxxxxxx (XX) 2019/631, xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (XX) x.&xxxx;725/2011, xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (XX) x.&xxxx;427/2014 a technickými xxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx nařízení (XX) x.&xxxx;443/2009 x&xxxx;xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;510/2011 (xx xxxxx x&xxxx;xxxxxxxx 2018)&xxxx;(6). |
|
(4) |
Xxxxxxx xx obě žádosti xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx ve xxxxxxxxx schopných xxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx (XXX), stlačený xxxxx plyn (XXX) x&xxxx;xxxxxxx (X85), xx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx v jediném xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. |
|
(5) |
Xxxxx xxx x&xxxx;xxx xxxxxxx, xx xxxxxx vyjasnit, xx xxxxxxx xxxxx XX2 xxxxxxxx pomocí xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxx xxxxx x&xxxx;xxxxx, jsou-li xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx na LPG, XXX x&xxxx;X85. X&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx pro paliva xx metodiky xxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx XX2 xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx (EU) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167 proto xxxxxxxx za vhodné xxx xxxxxx snížení xxxxx CO2 xxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx inovativních xxxxxxxxxxx u vozidel xxxxxxxxxx xxxxxx palivy. |
|
(6) |
Pokud xxx x&xxxx;X85, není xxxxxxxx x&xxxx;xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx trhu Xxxx xxxx xxxxx xxxxxxx xxx účely xxxxxxx xxx stanovení snížení xxxxx CO2 xxxxxx xxxxxxxxxx tento druh xxxxxx xx xxxxxxx. |
|
(7) |
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (EU) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167 xx xxxxx měla být xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx změněna, |
PŘIJALA XXXX XXXXXXXXXX:
Článek 1
Změny prováděcího xxxxxxxxxx (XX) 2020/174
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174 xx xxxx xxxxx:
|
1) |
Xxxxxx&xxxx;1 xx xxxx xxxxx:
|
|
2) |
x&xxxx;xxxxxx&xxxx;3 xx xxxxxx xxxx xxxxxxxx 3x, xxxxx xxx: „3x.&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xx-xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxx-xxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx orgán xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx XX2 xxxxx:
|
|
3) |
xxxxxxx se xxxx x&xxxx;xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxx X&xxxx;xxxxxx rozhodnutí. |
Xxxxxx&xxxx;2
Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/1167
Xxxxxxxxx rozhodnutí (XX) 2020/1167 xx xxxx xxxxx:
|
1) |
Xxxxxx&xxxx;1 xx xxxx xxxxx:
|
|
2) |
x&xxxx;xxxxxx&xxxx;3 xx vkládá xxxx xxxxxxxx 3a, xxxxx xxx: „3x.&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xx-xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx v dvoupalivovém xxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxx-xxxx, zaznamená xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx XX2 xxxxx:
|
|
3) |
Xxxxxxx se mění x&xxxx;xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxx XX xxxxxx xxxxxxxxxx. |
Xxxxxx&xxxx;3
Xxxxx x&xxxx;xxxxxxxx
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xx vyhlášení x&xxxx;Xxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxx xxxx.
V Bruselu xxx 22.&xxxx;xxxxxx 2021.
Xx Xxxxxx
xxxxxxxxxxx
Xxxxxx XXX XXX XXXXX
(1)&xxxx;&xxxx;Xx. xxxx. X&xxxx;111, 25.4.2019, x.&xxxx;13.
(2)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx (XX) x.&xxxx;725/2011 xx xxx 25.&xxxx;xxxxxxxx&xxxx;2011, xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxx schvalování x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx technologií xx snižování xxxxx XX2 x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx a Rady (XX) x.&xxxx;443/2009 (Xx. xxxx. X&xxxx;194, 26.7.2011, s. 19).
(3) Prováděcí xxxxxxxx Komise (XX) x.&xxxx;427/2014 ze dne 25.&xxxx;xxxxx&xxxx;2014, xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx snižování emisí XX2 x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx a Rady (XX) x.&xxxx;510/2011 (Úř. xxxx. L 125, 26.4.2014, x.&xxxx;57).
(4)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx rozhodnutí Xxxxxx (XX) 2020/174 xx xxx 6. února 2020 x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx 12xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx osobních xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx užitkových xxxxxxxxx xxxx inovativní xxxxxxxxxxx podle xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx a Rady (XX) 2019/631 (Úř. xxxx. X&xxxx;35, 7.2.2020, x.&xxxx;13).
(5)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Komise (XX) 2020/1167 ze xxx 6. srpna 2020 x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx 48xxxxxxxx motorgenerátoru ve xxxxxxx x&xxxx;48&xxxx;X/12&xxxx;X&xxxx;XX/XX měničem xxx xxxxxxx v konvenčních xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxx elektrických osobních xxxxxxxxxxxx a lehkých xxxxxxxxxx xxxxxxxxx jako inovativní xxxxxxxxxxx xxxxx nařízení Xxxxxxxxxx parlamentu x&xxxx;Xxxx (XX) 2019/631 (Xx. xxxx. L 258, 7.8.2020, x.&xxxx;15).
(6)&xxxx;&xxxx;xxxxx://xxxxxxx.xxxxxx.xx/xx/x/x19x42x8-8x87-4x24-x78x-9x70760x82x9/Xxxx%202018%20Xxxxxxxxx%20Xxxxxxxxxx.xxx
XXXXXXX X
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (EU) 2020/174 xx xxxx xxxxx:
|
1) |
xxx 6 se xxxx xxxxx:
|
|
2) |
xxx 8 xx xxxx xxxxx: xxxxxxx 4 xx xxxxxxxxx xxxxx: „Xxxxxxx 4 Xxxxxxxx xxxxxxxxxx CO2 x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx
|
PŘÍLOHA XX
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (EU) 2020/1167 xx xxxx xxxxx:
|
1) |
x&xxxx;xxxx 3.2 xx xxxxxxx 2 x&xxxx;3 xxxxxxxxx xxxxx: „Xxxxxxx 2 Xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxx
Xxxxxxx 3 Xxxxxxxxxxx koeficient xxxxx xxxxxx (CF)
|
|
2) |
v bodě 3.5 xx xxxxxxx 4 xxxxxxxxx xxxxx: „Xxxxxxx 4 Xxxxxxxx xxxxxxxxxx XX2 x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxx hmotnosti
|