XXXXXXXXX ROZHODNUTÍ XXXXXX (XX) 2021/488
ze xxx 22.&xxxx;xxxxxx 2021,
kterým xx xxxx xxxxxxxxx rozhodnutí (XX) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167, xxxxx jde x&xxxx;xxxxxxxxx schválených xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx v některých xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx schopných xxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx (XXX), stlačený xxxxx plyn (CNG) x&xxxx;xxxxxxx (E85)
(Text x&xxxx;xxxxxxxx xxx XXX)
XXXXXXXX KOMISE,
s ohledem xx Xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxx,
x&xxxx;xxxxxxx na xxxxxxxx Xxxxxxxxxx parlamentu x&xxxx;Xxxx (XX) 2019/631 xx xxx 17. dubna 2019, xxxxxx se stanoví xxxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxx CO2 pro xxxx osobní automobily x&xxxx;xxx xxxx xxxxx xxxxxxxx vozidla x&xxxx;xxxxxx xx zrušují xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;443/2009 x&xxxx;(XX) x.&xxxx;510/2011&xxxx;(1), x&xxxx;xxxxxxx na xx.&xxxx;11 odst. 4 xxxxxxxxx xxxxxxxx,
xxxxxxxx x&xxxx;xxxxx xxxxxxx:
|
(1) |
Xxxxxxx Xxxxx Xxxx x.x, Xxxx-Xxxxx GmbH, Xxxxxx Xxxxxxx, XXX Italy X.x.X, XXXX X.X., Xxxxxxxxxx XX, Xxxxxxxxxxx Xxxxxxx, Xxxxxxxxxxx Peugeot, XXX Xxxxxxxxxxx XX x&xxxx;XXXX Automobile GmbH xxx 9. července 2020 společně xxxxxxxxxx žádost xxxxx xxxxxx&xxxx;12x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx (XX) x.&xxxx;725/2011&xxxx;(2) x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxx Komise (XX) x.&xxxx;427/2014&xxxx;(3) x&xxxx;xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxx (XX) 2020/174 (4), xx xxxxxx základě xx xx xxxxxxxx, xxx 12xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx inovativní xxxxxxxxxxx mohly xxx xxxxxxxxx x&xxxx;x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx konvenčními spalovacími xxxxxx xxxxxxxxx provozu xx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx (XXX), stlačený xxxxx xxxx (XXX) x&xxxx;xxxxxxx (E85). |
|
(2) |
Výrobci Ford-Werke XxxX, Xxxxx Xxxxx Xxxxxx Ltd x&xxxx;Xxxxxxx XX xxx 11.&xxxx;xxxxxxxx&xxxx;2020 xxxxxxxx předložili xxxxx xxxxxx&xxxx;12x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;725/2011 a prováděcího xxxxxxxx (EU) x.&xxxx;427/2014 xxxxxx o změnu xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxx (EU) 2020/1167&xxxx;(5) tak, xxx xxxxxx 48xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx s 48 V/12 V DC/DC xxxxxx, které xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx jako xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, mohly být xxxxxxxxx x&xxxx;x&xxxx;xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxxx a některých xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx vozidlech xxxxxxxxx provozu na xxxxxxxxxx xxxxx xxxx (XXX), xxxxxxxx zemní xxxx (CNG) x&xxxx;xxxxxxx (X85). |
|
(3) |
Xxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx v souladu x&xxxx;xxxxxxx&xxxx;11 xxxxxxxx (XX) 2019/631, xxxxxxxxxx nařízením (EU) x.&xxxx;725/2011, prováděcím xxxxxxxxx (XX) x.&xxxx;427/2014 x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx inovativních xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx (XX) č. 443/2009 x&xxxx;xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;510/2011 (xx xxxxx z července 2018) (6). |
|
(4) |
Jelikož xx obě xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx používání xxxxxxxxxxxx technologií ve xxxxxxxxx xxxxxxxxx provozu xx zkapalněný xxxxx xxxx (LPG), stlačený xxxxx xxxx (CNG) x&xxxx;xxxxxxx (X85), xx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. |
|
(5) |
Xxxxx xxx x&xxxx;xxx xxxxxxx, xx xxxxxx vyjasnit, xx xxxxxxx xxxxx CO2 xxxxxxxx pomocí xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx lze xxxxx x&xxxx;xxxxx, xxxx-xx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xx LPG, XXX a E85. X&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxx paliva xx metodiky pro xxxxxxxxx xxxxxxx emisí XX2 xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx (XX) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167 proto xxxxxxxx xx vhodné xxx určení xxxxxxx xxxxx XX2 xxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxx příslušných inovativních xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx. |
|
(6) |
Xxxxx jde x&xxxx;X85, není xxxxxxxx x&xxxx;xxxx omezené xxxxxxxxxxx xx trhu Unie xxxx celku xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxx xxx stanovení xxxxxxx xxxxx CO2 xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxx od xxxxxxx. |
|
(7) |
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167 xx xxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx, |
XXXXXXX XXXX ROZHODNUTÍ:
Článek 1
Změny xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174 xx xxxx xxxxx:
|
1) |
Xxxxxx&xxxx;1 se xxxx xxxxx:
|
|
2) |
x&xxxx;xxxxxx&xxxx;3 xx xxxxxx xxxx xxxxxxxx 3x, který xxx: „3x.&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xx-xx xxxxxxxxxx technologie xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxx-xxxx, xxxxxxxxx schvalovací xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx emisí XX2 takto:
|
|
3) |
xxxxxxx xx xxxx x&xxxx;xxxxxxx s přílohou X&xxxx;xxxxxx rozhodnutí. |
Xxxxxx&xxxx;2
Xxxxx xxxxxxxxxxx rozhodnutí (XX) 2020/1167
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/1167 se xxxx xxxxx:
|
1) |
Xxxxxx&xxxx;1 se xxxx takto:
|
|
2) |
x&xxxx;xxxxxx&xxxx;3 xx xxxxxx xxxx xxxxxxxx 3x, xxxxx xxx: „3x.&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xx-xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx v dvoupalivovém xxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxx-xxxx, zaznamená xxxxxxxxxxx orgán certifikované xxxxxxx xxxxx XX2 xxxxx:
|
|
3) |
Xxxxxxx xx xxxx x&xxxx;xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxx II xxxxxx xxxxxxxxxx. |
Xxxxxx&xxxx;3
Xxxxx x&xxxx;xxxxxxxx
Xxxx rozhodnutí xxxxxxxx v platnost xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx x&xxxx;Xxxxxxx věstníku Evropské xxxx.
X&xxxx;Xxxxxxx dne 22. března 2021.
Xx Xxxxxx
xxxxxxxxxxx
Xxxxxx XXX XXX XXXXX
(1)&xxxx;&xxxx;Xx. xxxx. X&xxxx;111, 25.4.2019, x.&xxxx;13.
(2)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx (EU) x.&xxxx;725/2011 xx dne 25.&xxxx;xxxxxxxx&xxxx;2011, kterým xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxx inovativních xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx XX2 x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (ES) x.&xxxx;443/2009 (Úř. xxxx. X&xxxx;194, 26.7.2011, x.&xxxx;19).
(3)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx (EU) x.&xxxx;427/2014 xx xxx 25.&xxxx;xxxxx&xxxx;2014, kterým se xxxxxxx xxxxxx schvalování x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx XX2 x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx podle xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (XX) x.&xxxx;510/2011 (Xx. xxxx. L 125, 26.4.2014, x.&xxxx;57).
(4)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Komise (XX) 2020/174 xx xxx 6.&xxxx;xxxxx&xxxx;2020 x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx 12xxxxxxxxx účinných xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx v některých xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx užitkových xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx podle xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx a Rady (XX) 2019/631 (Xx. xxxx. L 35, 7.2.2020, x.&xxxx;13).
(5)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxx (XX) 2020/1167 xx xxx 6. srpna 2020 x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx použité v účinném 48xxxxxxxx motorgenerátoru xx xxxxxxx x&xxxx;48&xxxx;X/12&xxxx;X&xxxx;XX/XX měničem xxx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx a některých xxxxxxxxxx elektrických osobních xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx užitkových xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (XX) 2019/631 (Xx. xxxx. X&xxxx;258, 7.8.2020, x.&xxxx;15).
(6)&xxxx;&xxxx;xxxxx://xxxxxxx.xxxxxx.xx/xx/x/x19x42x8-8x87-4x24-x78x-9x70760x82x9/Xxxx%202018%20Xxxxxxxxx%20Xxxxxxxxxx.xxx
PŘÍLOHA X
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174 xx mění xxxxx:
|
1) |
xxx 6 xx xxxx xxxxx:
|
|
2) |
xxx 8 xx xxxx xxxxx: xxxxxxx 4 xx nahrazuje xxxxx: „Xxxxxxx 4 Xxxxxxxx koeficient CO2 x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxx hmotnosti
|
PŘÍLOHA II
Příloha xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/1167 xx xxxx xxxxx:
|
1) |
x&xxxx;xxxx 3.2 xx xxxxxxx 2 x&xxxx;3 xxxxxxxxx xxxxx: „Xxxxxxx 2 Xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxx
Tabulka 3 Xxxxxxxxxxx koeficient podle xxxxxx (XX)
|
|
2) |
v bodě 3.5 xx xxxxxxx 4 xxxxxxxxx xxxxx: „Xxxxxxx 4 Xxxxxxxx xxxxxxxxxx XX2 x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx
|