Právní předpis byl sestaven k datu 01.01.2026.
Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 01.01.2026.
380
XXXXXXXX
xx xxx 24. xxxx 2025
x pohotovostních xxxxxxxx
&xxxx;
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx stanoví xxxxx §120 zákona x. 372/2011 Xx., x zdravotních službách x xxxxxxxxxx jejich xxxxxxxxxxx (xxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx), ve xxxxx xxxxxx x. 290/2025 Xx., x xxxxxxxxx §7a odst. 3 zákona x xxxxxxxxxxx službách:
§1
Xxxxxxx úpravy
Tato xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx vybavení x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx služeb, xxxxxx xxxxxxxxxxx časového xxxxxxx xxxxxx poskytování.
§2
Xxxxxxxx pohotovostní xxxxxx xxx xxxxxxx
(1) Lékařská xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxx minimálně v xxxxxxx xxxxxxx
x) 3 xxxxx xxxxxxxxxxx x xxxx mezi 16:00 x 22:00 v xxxxxxxx xxx,
x) 8 xxxxx nepřetržitě, xxxxxxx xxxxxxx musí být xxxxxxxxxxx x xxxxx xxxx od 10:00 xx 16:00, v xxxxxx, xxxxxx a x xxx xxxxxxxxxx xxxxx.
(2) Xxxxxxxx pohotovostní xxxxxx xxx xxxxxxx xxxx xxx personálně xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
x) lékařem xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx na základní xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxx, xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxxx, xxxx
x) xxxxxxx s xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x certifikátem x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx praktického xxxxxxxxx, xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxxxx xxxx anesteziologického, je-li xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx dospělé xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx zařízení xxxxxx xxxxxxx xxxx x zároveň xx xxxxxxxxx xxxxxxx dosažitelnost xxxxxx podle xxxxxxx x) do 15 xxxxx xx vyžádání, x
x) xxxxxxxxxx sestrou; xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx, je-li xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxxxxx urgentního xxxxxx.
(3) Xxx-xx x xxxxxxxxx pohotovostní xxxxxx xxx dospělé, která xx xxxxxxxxxxx x xxxxx urgentního xxxxxx, xxxxx pro xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx pro xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxxxx technické x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx1) xxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxx xxx xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xx streptokoky skupiny X a xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx hladiny X-xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x režimu xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx zdravotní péče.
(4) Xxx-xx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx pro xxxxxxx poskytovanou mimo xxxxxxxx příjem, platí xxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx věcné x xxxxxxxxx xxxxxxxx pracoviště, xxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx zařízení ambulantní xxxx x oboru xxxxxxxxx xxxxxxxxx lékařství xxxxxxxxx právním xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx požadavky na xxxxxxxxx technické x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx a kontaktních xxxxxxxxx2) xxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxx být xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxx X a xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx kvantitativního xxxxxxxxx xxxxxxx X-xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx x místě xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx.
§3
Lékařská xxxxxxxxxxxx služba xxx xxxx
(1) Xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxx rozsahu
a) 3 xxxxx xxxxxxxxxxx x xxxx xxxx 16:00 x 22:00 x xxxxxxxx xxx,
x) 8 xxxxx nepřetržitě, xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxx x pevné xxxx od 10:00 xx 16:00, x xxxxxx, neděli a x xxx xxxxxxxxxx xxxxx.
(2) Lékařská xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx děti xxxx být personálně xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
x) praktickým xxxxxxx xxx xxxx x dorost, xxxxxxxxx xxxx dětským xxxxxxx, xxxx
x) lékařem x xxxxxxxx způsobilostí a xxxxxxxxxxxx o xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx, xx-xx pracoviště xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx v xxxxx xxxxxxxxx xxxx dětské xxxxxxxxx x zároveň xx zajištěna xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx a) do 15 xxxxx od xxxxxxxx, x
x) xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx; tento požadavek xx neuplatní, je-li xxxxxxxx pohotovostní služba xxx děti xxxxxxxxxxx x xxxxx urgentního xxxxxx.
(3) Xxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx věcné x xxxxxxxxx vybavení xxxxxxxxxx lékařské xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx děti xxxxx požadavky xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx ambulantní xxxx x oboru xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxx x dorost xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx minimální xxxxxxxxx a věcné xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx zařízení x xxxxxxxxxxx pracovišť3) xxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxx xxx xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx na xxxxxxxxxxx xxxxxxx X x pro xxxxxxxxx xxxxxxxx kvantitativního stanovení xxxxxxx C-reaktivního proteinu x xxxxxx xxxxxxxxx x místě xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx.
§4
Xxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxx xxxxx lékařství
(1) Xxxxxxxxxxxx služba v xxxxx zubní lékařství xxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx v časovém xxxxxxx 4 hodin xxxxxxxxxxx x xxxx xxxx 7:00 a 15:00 v xxxxxx, xxxxxx x v xxx xxxxxxxxxx xxxxx.
(2) Xxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx služby x xxxxx xxxxx lékařství x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx této xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx ambulantní xxxxxxxxx xxxx v oboru xxxxx xxxxxxxxx stanovené xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx na minimální xxxxxxxxx a xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxx pracovišť x požadavky xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zabezpečení xxxxxxxxxxx služeb4) obdobně.
§5
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx
(1) Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxx xxxxxxx 3 xxxxx xxxxxxxxxxx x čase xxxx
x) 17:00 a 23:00 x pracovní xxx,
x) 15:00 x 20:00 x xxxxxx, xxxxxx a x xxx xxxxxxxxxx xxxxx.
(2) Xxxxxxxxxx pohotovostní xxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx, která xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx a věcné xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x kontaktních xxxxxxxxx x xxxxxxxxx na xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx5) obdobně.
§6
Xxxxxxxx
Xxxx vyhláška nabývá xxxxxxxxx xxxx 1. xxxxx 2026.
&xxxx;
Xxxxxxx:
xxxx. XXXx. Xxxxx, CSc., MBA, XXXX, v. x.
Informace
Právní předpis x. 380/2025 Xx. xxxxx xxxxxxxxx xxxx 1.1.2026.
Ke xxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx nebyl měněn xx doplňován.
Znění xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx předpisů x xxxxxxxx není xxxxxxxxxxxxx, xxxxx se jich xxxxxx xxxxxxxxx změna xxxxx uvedeného právního xxxxxxxx.
1) Xxx 19 přílohy č. 10 x vyhlášce x. 92/2012 Xx., x xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x kontaktních xxxxxxxxx, ve znění xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
2) Část X xxxxx X a xxx 1.48 x xxxxx X xxxxxx X přílohy č. 2 x xxxxxxxx č. 92/2012 Xx.
3) Xxxx I xxxxx X a xxx 1.39 v xxxxx I xxxxxx X přílohy č. 2 x xxxxxxxx x. 92/2012 Xx.
4) Část X xxxxx X a xxx 1.49 x xxxxx X xxxxxx X přílohy č. 2 k xxxxxxxx x. 92/2012 Xx.
Xxx 1.55 x xxxxx I xxxxxx X přílohy č. 1 x xxxxxxxx x. 99/2012 Xx., x požadavcích xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx zdravotních xxxxxx, xx znění xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
5) Bod X přílohy č. 5 x vyhlášce x. 92/2012 Xx.
Xxx X přílohy č. 4 x xxxxxxxx č. 99/2012 Xx.