Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Průběh xxxxxx:

X. Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx úkonem, xxxxx by xxx xxxxxxxxx xx xxxxxx §47 odst. 2 xxxxxx XXX x. 337/1992 Xx., x xxxxxx xxxx x xxxxxxxx, prodloužit lhůtu xxx xxxxxxxx, resp. xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx. Xxxxxx xxxx xxxx xxxxx xxxxxxx xxxx, xxxx xxx xxxxxxxx x dodatečném xxxxxxx xxxxxxxx xx smyslu §46 odst. 5 xxxxxx zákona xxxxxx.

XX. Xx xxxxxxx zahájení xxxxxx kontroly (§16 xxxxxx XXX č. 337/1992 Xx., o xxxxxx xxxx x xxxxxxxx) xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x jejím zahájení, x xxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, xx x xxx xxxx x následujícím xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxx xx xxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx jakékoli xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx.

Xxxxxxxxxxxxx: xx X. xxxx. č. 178/2004 Xx. NSS x x. 634/2005 Xx. XXX; xx II. xxxx. x. 437/2005 Xx. NSS.

Věc: Xxxxxxx xxxxxxxxxx P. x X. xxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x Xxxxxxx Xxxxxxxxxxxx o xxx x příjmů xxxxxxxxxxx xxxx, o xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx.

Xxxxxxxx úřad x Xxxxxxx Budějovicích xxxxxx dne 7. 12. 2000 x xxxxxxx protokol x xxxxxxxx daňové xxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx osob xx xxxx 1996,1997 x 1998, x xxx 11. 3. 2002 xxxxxxxx x zahájení xxxxxxxx daně z xxxxxx právnických xxxx xx xxxx 1999 x 2000. Xxxxxxx xxxx xxxxxxx a xx zprávě x xxxxxx kontrole xx xxx 19. 6. 2002 xxxxxxxxxx, xx xxxxxxx xxxxxxxx x xxxx 1996 xxxxxx xx xxxx 2 295 481 Xx. Xxxx xxxxxxx, xx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx základ xxx xxxxxxx xxxx xx rok 1996 xxxxxx x 10&xxxx;759&xxxx;476 Xx; x tuto xxxxxx tedy xxxxxxxx xxxx xxxxxx daně xxxxxx x xxxxxxxxxxx xx xxx 24. 6. 2002 xxxxxxx xxxxxxxxx vyměřil xxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx za xxxx xxxxx xxxxxx xxxx 1996 xx výši 3&xxxx;075&xxxx;750 Xx.

Xxxxxxxx ředitelství x Českých Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx zamítlo.

Krajský xxxx v Xxxxxxx Xxxxxxxxxxxx zamítl žalobu, xxx xxxxxxx napadl xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx. Xxxxxxx soud xxxxxxxxxx, xx "xxxxxxxx x xxxxxxxx zahájení daňové xxxxxxxx xx úkonem xxxxxxxxxxx xxx lhůty xxxxxxx v §47 xxxx. 1 xxx1xxxxx xxxx", xxxxxxxxxx již xxxx, zda xxxxxxxx xxxxxxxx probíhala x xxxxxxxx roku 2000 xx xx x xxxx 2001. Xxxx xxxxxxx xxxx xxxxx, xx "xxxx xxx1xxxxx xxxxxxxx x xxxx 1998 - xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx - xx úkonem xxxxxxxxxxx xxx lhůty xxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxx ve xxxxxx §47 xxxx. 2 xxxxxxxx xxxx".

X kasační xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, xx mu byla xxxxxxxx xxx, xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx stanovené x §47 daňového xxxx. Žalobci xxxxxxx xxxxxxxxx podat xxx10xx xxxxxxxx xx xxx x xxxxxx právnických xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx 1996 x 30. 6. 1997; xxx dalšího xxxx xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, xx. xx 31. 12. 2000. Xxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx xxx x xxxxxxxx xxx 7. 12. 2000 xxxxxx protokol x xxxxxx xxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxx "xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx" xxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx za xxx 1996, 1997 x 1998 x xxx, xx "xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xx'xxx xxx zahájeno x x následujícím roce". Xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxx, x proto xxxxxxxx xxxxxxx protokolu xxxxxx xxx xx xxxxxx xxxxxx xxxxxx úpravy xxxxxxxxx jako úkon xxx §47 xxxx. 2 x. ř., xx. xxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx, xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx.

Xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx 1996 místně xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx x xxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx osob xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx 1996 xx xxxxx daňovou xxxxxx xxx 4. 2. 1998, xx. xxxxxxxx xxxxx před xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx vztahující xx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx roku 1996. Xxxxxxxxxx dodatečného přiznání xxxxx xxxxxxxxx xx xxxx směřující k xxxxxxxx xxxx ve xxxxxx §47 odst. 2 x. ř., x to bez xxxxxx xx xx, xxx xx xxxxx x dodatečné xxxxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxx daňové ztráty xx dodatečné daňové xxxxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxx daňové xxxxxxxxxx. Aby xx xxxxx xxxxxx o xxxx, se xxxxxx xxxxx spojuje účinky xxxxxxxxx xxxxx, x xxx se vyměřuje xxxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxx o xxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxx xxxx, xxx xxxxxxx daňovou xxxxxxxxx xx, xx xxxxxxxx, xx o xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx subjekt xxxxxx. Xxxxxxxxxx dodatečného daňového xxxxxxxx je xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx. Ani xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx daně xxx §46 odst. 5 x. x. xxxxx xxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxx daně xxxxxxxxx x vyměření xxxx ve xxxxxx §47 x. x. Xxxxxxxxxx, xxxxxx se xxxxxx povinnost (xx. xxxxxx xxxxxx xxxxxx) xxxxxxxx, je xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx, nikoli xxxxxx, xxxxx x xxxxxx vyměření teprve xxxxxxx. Xxxxxxxxxx §46 x. x. xxxxxxxx xxxxxxx, xx správce xxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx daně x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx platebním xxxxxxx. Xxxxxxxx výměr xxxx xxxx xxxxx xxxxxx směřujícím x xxxxxxxx xxxx, xxx xxxxxxxxx předchozího vyměřovacího xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx x dani xxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx řízení. Xxx-xx xxxx o xxxxxxxx již xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx řízení, nemůže xxx současně x xxxx, který x xxxxxxxx teprve xxxxxxx. Xxxxxx xxxxx, že xxxxxxxx xxxxx či xxxxxxxxx platební výměr xx xxxx xxxxxx xx xxxxxx §47 xxxx. 2 x. x., xx také xxxxxxxx, že odvolací xxxxx xx měl xx vyměření xxxx xxxxx tři xxxx xx xxxxx xxxx, xx xxxxxx xx xxx daňový subjekt x xxxxxxxxxxxxx vyměření xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxx povinnost xx základě xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxx xxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxx xxx. Ustanovení §47 xxxx xxx xxxxxxxx xx doměření xxxx xxxxxxx xxxx lhůtu xxxxxxxx, ať xxx xxxx výchozí lhůtu xxx xxxxxxxx xxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx, xxx xxxx xxxxx novou xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxx xx xxxx názoru, xx xxxxxx za xxxxxxxxxxx, xx xx xxxxxxx xxxx xxxxxx x xxxxx řízení x dodatečném xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx konkrétní xxxx směřující x xxxxxxxx této xxxxxx (xxxx. xxxxx dle §43 x. x., xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxx xx xxxxxxx výsledek xxxxxxxxxxxx xxxxxx), přerušila xx se původní xxxxxxx, x otevřel xx xxx xxx xxxx tříleté xxxxx xxx změnu daňové xxxxxxxxxx, a xx xxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxx desetiletá xxxxx xx xxxxx zdaňovacího xxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxx původní xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxxxxx xx svém xxxxxxxxx xx kasační xxxxxxxxx xxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx osob xx zdaňovací xxxxxx xxxx 1996, 1997, 1998 x 1999 xxxx xxxxxxxx xxx 7. 12. 2000. Xxxxxx dne xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx do xxxxx xxxxxxx x xxx, xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx, a x xxxx xxxxxxxxxxx sepsala xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxx kontrolované xxxx x xxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx, že xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxx podle §47 xxxx. 2 x. x. musí být xxxx xxxxxxx xxxx; xxxxxx xxxx xxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxxx xx právě x xxxxxx dodatečného xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxx xx xxxx xxx nebylo, xxxxxx by xxxxx xxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx např. x xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxx.

Xxxxxxxx správní xxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx.

X xxxxxxxxxx:

Xxxxxxx - xxxxxxxx xxxxxxxx - vznikla xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx 1997 povinnost xxxxx xxxxxx xxxxxxxx x dani z xxxxxx právnických osob xx xxxxxxxxx období xxxx 1996 x xxxx svou xxxxxxxxx xxxxxx: xxx 4. 2. 1998 xxxxx xxxxxxxxx daňové přiznání x xxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx osob. X něm uvedl xxxxx xxxxxxxx důvodů xxx jeho xxxxxx, xxx 20. 1. 1998; zákonná xxxxx xxx §41 odst. 1 x. x. xxx xxxx xxxxxx xxxxxx do 28. 2. 1998, což xxxx xxxxxx, proto xxx §14 odst. 8 x. x. xxxxxx xx xx 2.3.1998. Xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx daňového přiznání xxxxxxx xxxx xx xxxxxx §46 odst. 5 x. ř. xxxxxxxxx xxxxxxx daňovou xxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxx v tomto xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxx §46 xxxx. 5 x. x. xxxxxxxxxxx-xx xx xxxxxxxx daní xx xxxx xxxxxxx x daňovém xxxxxxxx xxxx xxxxxxx, nemusí xxxxxxx xxxx sdělovat xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx x xx daňový xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx příštího xxxxxxxxxxx období. V xxxxx případě xx xx xxx xxxxxxxx xxxx x xxxxxxxx xx xxx doručení xxxxxx rozhodnutí xxxxxxxx xxxxxxxx považuje xxxxxxxx xxx lhůty xxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx, a xxxx-xx xxxxxx xxxxxxxx xxxx hlášení xxxxxx xxxxxxxx, xxx, kdy xxxxx správci xxxx. Xxxxxx xx při xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx x u xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx.

Xx proto xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx na xxxx daňového xxxxxxxx x xxxx 1998, xxxxxxxxx podání xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. X xxxxxxxxxxxx k §47 x. x. musí xxx úkon směřující x vyměření xxxx xxxxxx vůči xxxx, xxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx; xxxx xxxx xxx xxxx o xxxx xxxxxxx daně xxxxxxxxxxx xxx vyměřit xxxxx správce daně xxx xxxxxxxxxx (xxxx. Xxxxx, M. - Xxxxxxx, X. - Xxxxxxx, X.: Xxxxx x xxxxxx xxxx x xxxxxxxx. Xxxxxxxx. X. H. Xxxx, 2002).

Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx, který xx byl způsobilý xx xxxxxx §47 xxxx. 2 x. x. xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxx, xxxx. xxxxxxxxx xxxxxxxx daně. Xxxxxx úkon však xxxxxx xxxxxxx xxxx, xxxx xxx stanovenou x xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx §46 xxxx. 5 x. x. xxx 2. 3. 1998 xxxxxxx. Xxxxx xxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxx tříleté promlčecí xxxxx, xx xxx xx xxxxxx xxxxx, xx lhůtou xxx xxxxxxxxx vyměření daňové xxxxxxxxxx byl xxxxxx xxxx od 1. 1. 1999 xx 31. 12. 2001.

Za xxxxxxx zahájení xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx protokol x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxx 7. 12. 2000, xxxxx xx xxxxxxx x xxxx xxxxxxxx, xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxx pouze xxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx x xxx, xx x lednu xxxx 2001 bude kontrola xxxxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx (xxxxx x xxxxxx, xx. xxxxxxx xxxxxxxx; stále xx přitom xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xx konce xxxxxxxxxxx xxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxx původní povinnost xxxxx xxxxxx xxxxxxxx) xx 31. 12. 2001 do 31. 12. 2004, x xxx mohl správce xxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx, xxx xx také stalo xxxxxxxxxx xxxxxxx výměrem xx xxx 24. 6. 2002. Xx xxxxxxx, kdy by xxxxxxx xxxx nepostupoval xx smyslu §46 xxxx. 5 x. x. x x xxxx 1998 xxxxxxxx xxxxxxxxxx úkon, xx. xxx nevyměřil, xxxx xx místě konstatovat, xx daňová xxxxxxxx xxxxxxxxx x lednu 2001 xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxx období xxxx 1996 xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx x xxxxxxx xxx xxx xxxxxx dle §47 odst. 2 x. x. Zahájil-li xxxxxxx xxxx daňovou xxxxxxxx x xxxxx 2001, resp. xxxxxx xx dne 14.3.2001 xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, x xx xxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxx xxx xx xx xxxxxxxx promlčecí lhůty.

(ava)