XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx; XXXXXX (XX) č. 228/2011
xx dne 7. března 2011,
kterým xx xěx&xxxxxx; xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx a Xxxx (XX) č. 1222/2009, pokud jde x zkušební metodu xxx xxx&xxxxxx;xěx&xxxxxx; přilnavosti xx xxxxx u xxxxxxxxx třídy X1
(Xxxx x x&xxxxxx;xxxxxx pro XXX)
XXXXXXX&Xxxxxx; XXXXXX,
x ohledem xx Xxxxxxx x xxxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx; xxxx,
x xxxxxxx xx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx x Xxxx (ES) č. 1222/2009 xx xxx 25. xxxxxxxxx 2009 x xxxxčxx&xxxxxx;x&xxxxxx; xxxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxxx &xxxxxx;čxxxxxx a xxx&xxxxxx; xůxxžxx&xxxxxx; parametry (1), x xxxx&xxxxxx;xx xx čx. 11 x&xxxxxx;xx. x) xxxxxx&xxxxxx;xx nařízení,
xxxxxxxx x xěxxx xůxxxůx:
|
(1) |
V xxxxxxx x xř&xxxxxx;xxxxx X č&xxxxxx;xx&xxxxxx; B xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009 se xxxxx xřxxxxxxxxx xx xxxxx x pneumatik xř&xxxxxx;xx X1 xxxxxx&xxxxxx; podle xřxxxxxx EHK OSN č. 117 ve xxěx&xxxxxx; pozdějších xřxxxxxů. X&xxxxxx;xxxxxx xxůxxxxx nicméně xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx zkušební xxxxxx xxx zjištění xřxxxxxxxxx xx mokra xx základě xř&xxxxxx;xxxx 5 xřxxxxxx XXX XXX č. 117, xxxx&xxxxxx; x&xxxxxx;xxxxě xxx&xxxxxx;xxx xřxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů zkoušek. |
|
(2) |
Xřxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů xxxx&xxxxxx;xx xx xx&xxxxxx;čxx&xxxxxx;x xxxxxxxx xxx xxxxxxxx&xxxxxx; tříd xřxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxx. Xx x&xxxxxx;xxxxx xxxxxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; xxxxxxxxx xx xůxx&xxxxxx;xx dodavatelů. Xxxxě toho přesnost xěřxx&xxxxxx; zabraňuje tomu, xxx xxxxxxxxxx byla xxřxxxxx do více xxž jedné xř&xxxxxx;xx, x xxxžxxx riziko, žx orgány xxxěřxx&xxxxxx; xxxxxxx xxx xxxxx x&xxxxxx;xxxx&xxxxxx; xxxx&xxxxxx;xx&xxxxxx; výsledky xxxx&xxxxxx;xx x porovnání x výsledky xxxx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx xxxxx x xůxxxx xxxxxxxxxxx&xxxxxx; zkušební xxxxxx. |
|
(3) |
Xx xxxxx xřxxx xxxxxxxxxxxx xxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xxxxxx xxx zjištění přilnavosti xx mokra xx &xxxxxx;čxxxx xx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx; xřxxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů xxxx&xxxxxx;xx x xxxxxxxxx. |
|
(4) |
Xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009 xx proto xěxx být odpovídajícím xxůxxxxx xxěxěxx. |
|
(5) |
Xxxxřxx&xxxxxx; xxxxxxxx&xxxxxx; x&xxxxxx;xxx nařízením jsou x xxxxxxx se xxxxxxxxxxx x&xxxxxx;xxxx xř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;xx xx x&xxxxxx;xxxxě čx&xxxxxx;xxx 13 nařízení (ES) č. 1222/2009, |
XŘXXXXX XXXX XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx;:
Čx&xxxxxx;xxx 1
Xxěxx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009
Xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009 xx xěx&xxxxxx; takto:
|
1) |
X xř&xxxxxx;xxxx X x č&xxxxxx;xxx X se xxxx&xxxxxx; xěxx xxxxxxxxx x&xxxxxx;xxx: &xxxxx;Xř&xxxxxx;xx xřxxxxxxxxx xx xxxxx x pneumatik xř&xxxxxx;xx X1 xx xxxxxx&xxxxxx; xx x&xxxxxx;xxxxě xxxxxx přilnavosti za xxxxx (X) podle x&xxxxxx;žx xxxxxx&xxxxxx; stupnice xx A xx X a měří xx xxxxx xř&xxxxxx;xxxx X.&xxxxx; |
|
2) |
Xxěx&xxxxxx; xxxxxx&xxxxxx; v xř&xxxxxx;xxxx tohoto nařízení xx doplňuje jako xř&xxxxxx;xxxx X. |
Čx&xxxxxx;xxx 2
Xxxxx x xxxxxxxx
Xxxx nařízení xxxxxxxx x platnost xxxx&xxxxxx;x&xxxxxx;x xxxx xx xxxx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx; x &Xxxxxx;řxxx&xxxxxx;x xěxxx&xxxxxx;xx Xxxxxxx&xxxxxx; xxxx.
Xxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx x celém xxxx rozsahu x xxxxx xxxxxxxxxx v xxxxxxxxx státech x xxxxxxx se Xxxxxxxxx.
X Xxxxxxx xxx 7. xxxxxx 2011.
Xx Xxxxxx
Xxxx Xxxxxx BARROSO
předseda
(1)&xxxx;&xxxx;Xx. xxxx. L 342, 22.12.2009, x. 46.
XXXXXXX
XXXXXXX X
Xxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx (X) u xxxxxxxxx xxxxx X1
1.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXX XXXXXXXXX
Xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
|
1) |
XXXX X 303-93 (opětovně xxxxxxxxx v roce 2008), Xxxxxxxx Xxxx Xxxxxx for Measuring Xxxxxxx Xxxxxxxxxx Properties Xxxxx xxx Xxxxxxx Xxxxxxxx Xxxxxx; |
|
2) |
XXXX X 501-08, Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxx xxx Xxxxxxxx Xxx Xxxx for Pavement Xxxx-Xxxxxxxxxx Xxxxx; |
|
3) |
XXXX E 965-96 (xxxxxxxx schváleno x xxxx 2006), Xxxxxxxx Test Method xxx Xxxxxxxxx Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx Xxxxx Using x Volumetric Technique; |
|
4) |
ASTM X 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxx 2003), Standard Xxxxxxxxxxxxx xxx x Radial Xxxxxxxx Reference Xxxx Xxxx (SRTT14″); |
|
5) |
ASTM X 2493-08, Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxx xxx a Radial Xxxxxxxx Xxxxxxxxx Test Xxxx (SRTT16″). |
2. DEFINICE
Pro účely xxxxxxx xxxxxxxxxxx za xxxxx x pneumatik xxxxx C1 xx xxxxxxx xxxx definice:
|
1) |
„zkušební xxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxxxxx přejezd xxxxxxxx xxxxxxxxxx po daném xxxxxxx xxxxxxxx dráhy; |
|
2) |
„zkušební xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx“ xx rozumí xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx kontrolní xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx, xxx xxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxx; |
|
3) |
„xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx pneumatikami (X)“ xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx sada xxxxxxxxx, které xxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx přilnavosti xx xxxxx; |
|
4) |
„xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxxxx pneumatikami (X)“ se xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx, které xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x XXXX X 2493-08 x jsou označovány xxxx 16xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (XXXX16″); |
|
5) |
„xxxxxxxxx pneumatikou / xxxxxxxxxxx pneumatikami (C)“ xx rozumí xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx použity v xxxxxxx, že zkoušená x xxxxxxxxxx pneumatika xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxx; |
|
6) |
„xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx“ xx rozumí xxxxxxx xxxxxxxx xxxx vyjádřená x newtonech, xxx xx výsledkem xxxxxxxx xxxxxxx; |
|
7) |
„xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx (XXX)“ xx xxxxxx xxxxx brzdné xxxx vůči xxxxxxxx xxxxxxxx; |
|
8) |
„xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxxxxxx“ se xxxxxx xxxxxxxxx hodnota xxxxxxxxxxx xxxxxx síly xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdného momentu; |
|
9) |
„zablokováním xxxx“ xx xxxxxx xxxx, kdy se xxxxxxxx xxxxxx kola xxxxx xxx xxx xxxxx nule a xxx xx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx momentu; |
|
10) |
„svislým xxxxxxxxx“ se rozumí xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx vyvinuté na xxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx silnice; |
|
11) |
„vozidlem, na xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxx vyhrazené xxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x měření xxxxxxxx x xxxxxxxxx sil xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx. |
3.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXX ZKUŠEBNÍ XXXXXXXX
3.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxx
Xxxxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxx xxxxxxxxxx:
|
1) |
Xxxx xxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxx xxxxx xx xxxxx než 2&xxxx;% x xxx xxxxxxxx xx použití xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxx 3&xxxx;x xx nesmí xxxxxxxx xxxx xxx x 6&xxxx;xx. |
|
2) |
Xxxxxx xxxx xxx xx všech xxxxxxx xxxxx xxxxx, xxxxxxx a xxxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. |
|
3) |
Xxxxxxxxx xxxxxx zrna xxxx být 10 mm (x povolenou xxxxxxxxx 8 xx 13 mm). |
|
4) |
Hloubka xxxxxxxxx povrchu xxxxxx xxxxxxxx písku musí xxx 0,7&xxxx;±&xxxx;0,3&xxxx;xx. Xxxx xxx xxxxxx x xxxxxxx s xxxxxx XXXX X 965-96 (xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2006). |
|
5) |
Xxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx x) xxxx x) v xxxxxx 3.2. |
3.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxx třecích xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx
x)&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx XXX („Xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx“) xx xxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxx xx použití xxxxxxx musí odpovídat xxxxx XXXX X 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2008).
Xxxxxxx x xxxxxxxxx vlastnosti xxxxxxxxx brzdového obložení xxxx xxx x xxxxxxx s xxxxxx XXXX X 501-08.
Xxxxxxxx xxxxxxx XXX xxxx xxx xxxx 42 x 60 XXX xx korekci xx xxxxxxx. Xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx způsobem:
BPN xx koriguje teplotou xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxx ohledně xxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxx xx xxxx xxxxxxx:
XXX = BPN (xxxxxxxx xxxxxxx) + xxxxxxx na teplotu
korekce xx xxxxxxx = – 0,0018 x 2 + 0,34 x – 6,1
xxx „x“ je teplota xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Xxxxxx.
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx: Xxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx opotřebení xxxxxxxxxx xxxxxx slideru xxxxxxx 3,2&xxxx;xx x xxxxxx slideru nebo 1,6&xxxx;xx svisle xx xxx v xxxxxxx x xxxxxxx 5.2.2 x obrázkem 3 xxxxx ASTM E 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x roce 2008).
Pro xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxx x XXX xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx za mokra x xxxxxxxx automobilu xxxxxxxxxx xxxxxxxxx: xxxxxxx XXX xxxxxxxx xxxxx xx x xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx xxxxx změnit, xxx xx snížil xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx. Třecí xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx se xxxx x xxxxxx xxxx xxxxxx XXX pětkrát xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxxxxxx průměrných hodnot XXX xxxxx přesáhnout 10&xxxx;%.
x)&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx pneumatiku (XXXX14″) xxxxx xxxxx ASTM X 1136
Xxxxxxxx xx xxxx 4 oddílu 2 používá xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx pneumatiku, xxxxx má xxxxxxxxxx xxxxxxx v xxxxx XXXX X 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxx 2003) a xx xxxxxxxxxx jako XXXX14″&xxxx;(1).
Xxxxxxxx koeficient xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μ xxxx,xxx) xxxxxxxxxx XXXX14″ xx pohybuje mezi 0,7&xxxx;± 0,1 xxx 65&xxxx;xx/x.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx síly (μ xxxx,xxx) xxxxxxxxxx XXXX14″ xx xxxxxxxx vzhledem x xxxxxxx mokrého xxxxxxx silnice následujícím xxxxxxxx:
|
xxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx (μ xxxx,xxx) = koeficient xxxxxxxxx xxxxxx síly (xxxxxxxx) + xxxxxxx na xxxxxxx |
|
xxxxxxx xx teplotu = 0,0035 × (x – 20) |
xxx „x“ je teplota xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Xxxxxx.
3.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx
Xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx (xx možno použít xxxxx xxxxx xxxxx).
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx povrchu x xxxxxxx okolí xxxx xxx v xxxxxxx xx 2 °C xx 20&xxxx;°X x xxxxxxxxx xxx xxxxx na xxxxx x x xxxxxxx xx 5 °C xx 35&xxxx;°X u xxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxx než 10&xxxx;°X.
Xxxxxxx xxxxx se xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx povrchu; xxxxxx xxxx xxxxxxxx okolí x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx být xxxxx xxx 10 °C.
4. ZKUŠEBNÍ XXXXXX XXXXXX XXXXXXXXXXX XX XXXXX
Xxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx (X) zkoušené xxxxxxxxxx je xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx pneumatiky xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx pneumatiky x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx směrem po xxxxxx pevném povrchu. Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xx xxxx xx xxxxxx xxxxx x xxxxxx xxxxx:
|
— |
xxxxxxx xxxxxxxxxxx ve zkoušení xxxxxxxx pneumatik xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx automobilu xxxxxxxxx xxxxxxxxx; |
|
— |
xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx přívěsu xxxxxxxx xxxxxxxx nebo xxxxxxx, xx xxxx xx prováděna xxxxxxx xxxxxxxxx x jež xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx. |
4.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx metoda využívající xxxxxx automobil xxxxxxxx xxxxxxxxx
4.1.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
Xxxxxxxx xxxxxx zahrnuje xxxxxx xxxxxx výkonnosti xxxxxxxxx X1, xxxxx xxx x zpomalení xxx xxxxxxx, x xxxxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx automobil xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx (ABS), xxxxxxx „xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx zařízením xxx xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxx x xxxxxx 4.1.2.2. Při xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx x xxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxx kolech xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx, xxxx xx aktivován protiblokovací xxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxx dvěma xxxxxx xxxxxxxxxxx rychlostmi.
4.1.2 Zařízení
4.1.2.1
Povolené xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx následující:
|
— |
změny xxxxxxxxxx zvýšení počtu xxxxxxxxx pneumatik, jež xxx namontovat xx xxxxxxx, |
|
— |
xxxxx xxxxxxxxxx automatickou xxxxxxxx xxxxxxxx zařízení, xxx má xxx xxxxxxxxxxx. |
Xxxxxxxxx jakýchkoli dalších xxxx xxxxxxxxx systému xx zakázáno.
4.1.2.2
Xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx mezi xxxxx xxxxxxxxxx.
X xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxx xxxx nebo xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxx.
4.1.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x podmínky xxxxxxx
Xxxxxxxx xxxxxx xxxx být xxxxxxx půl xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx povrchu x xxxx. Xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx. V xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx být hloubka xxxx, xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx vozovky, x xxxxxxx 1,0&xxxx;±&xxxx;0,5&xxxx;xx.
Xxxxxxxx xxxxx by xxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx deseti xxxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxx 90&xxxx;xx/xxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx, které xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.1.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx x xxxxx
4.1.4.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxxxxx pneumatik se xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx tvářením xxxxxxxxx xxxxxx, případně otřepy xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx pneumatiky.
Za xxxxxxx vhodného xxxxxx xx třeba xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx sedlo xxx xxxxx xxxxxx. Xx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, jež xxxx xxxxxxxx uklouznutí pneumatiky xx ráfku xxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx / xxxxx se xxxxxxxx xx příslušném xxxxx xxxxxxxxx xxx hodiny, xxx, xxx před xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx okolnímu xxxxxxxxx. Xxxx xxxxxxx xx xxxx xxx chráněny xxxxx xxxxxx, xxx xx zabránilo nadměrnému xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx.
Xxxxx xxx o brzdění xxxxxxxxx, provedou xx xxx xxxxxxxx jízdy xx účelem xxxxxxx xxxxxxxxx brzd.
4.1.4.2
Xxxxxxxx xxxxxxxx pneumatiky xx xxxxx nápravě musí xxx v xxxxxxx 60&xxxx;% až 90 % xxxxxxxx zátěže xxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxxxx xx téže xxxxxxx xx xx xxxxxx xxxxx x xxxx xxx 10 %.
4.1.4.3
Xx předních a xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxx xxxx x xxxxxxxxxxxx 220&xxxx;xXx (x xxxxxxxxx pro xxxxx xxxxxxxx x pneumatik xxx vysoké zatížení). Xxxx x pneumatikách xx xxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx odpovídající xxxxxxxx xxxxxxxxx.
4.1.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.1.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
X xxxxx xxxxxxxx jízdy xx xxxxxxx následující xxxxxxxx xxxxxx:
|
1) |
Xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xx 85&xxxx;±&xxxx;2&xxxx;xx/x. |
|
2) |
Xxxxxxx xxxxxx automobil xxxxxxx xxxxxxxxx 85&xxxx;±&xxxx;2&xxxx;xx/x, brzdy xxxx xxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx dráhy xxxxxxxxx „xxxxxxx xxx xxxxxxx“, x dovolenou xxxxxxxx xxxxxxxxx 5&xxxx;x x xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx 0,5&xxxx;x. |
|
3) |
Xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx, xxxx xxxxx.
|
|
4) |
Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxx rychlostmi 80&xxxx;xx/x and 20&xxxx;xx/x. |
Xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxx nejsou splněny xxxxxxx xx specifikací xxxxxxxxx xxxx (xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx, xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx odchylky x xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx x xxxx xxxxxxx), xxxxxx se xxxxxx v xxxxx x xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxx xxxxx.
4.1.5.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx jízd xx xxxxxx měření xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx x sady xxxxxxxxxx pneumatik (X), xxxxxxx každá xxxxxxxx xxxxx se provede xx stejném xxxxx x x xxxxx xxxxx zkušebního cyklu xx xxxxx xxxxx xx xxx různé xxxx zkoušených pneumatik:
|
1) |
Nejprve xx xxxx referenčních xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx na xxxxxx xxxxxxxxx vybavený xxxxxxxxx. |
|
2) |
Xx xxxxxxxxx alespoň xxx xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxx 4.1.5.1 je xxxx referenčních xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
|
3) |
Xx provedení xxxxx xxxxxxxx xxxxxx zkoušených xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx dvou xxx xxxxxxxxxx pneumatik. |
|
4) |
Zkušební xxxxxx xx ukončen xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx. |
XXXXXXXX:
|
— |
Xxxx zkušebního cyklu xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X1 až X3) a xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X) xxxxxx takto: R-T1-T2-T3-R |
|
— |
Sled zkušebního xxxxx xxxx sad xxxxxxxxxx pneumatik (X1 xx X5) a xxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik (X) vypadá xxxxx: X-X1-X2-X3-X-X4-X5-X |
4.1.6&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx
4.1.6.1&xxxx;&xxxx;&xxxx; (XX)
Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx (XX) xx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx x x.x–&xxxx;2 xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:

xxx:
|
Xx xx xxxxxxx rychlost x x·x–&xxxx;1; Xx = 20 km/h = 5,556 m.s– 1 |
|
Si xx xxxxxxxxx rychlost x x·x–&xxxx;1; Si = 80&xxxx;xx/x = 22,222 m.s– 1 |
|
d xx xxxxxxxxxx v xxxxxxx xxxx Si x Xx . |
4.1.6.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx koeficient XX xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx xxxxxxxx / xxxxxx)&xxxx;×&xxxx;100
X referenčních xxxxxxxxx (X): Xxxxxxxx xx xxxxxxxx koeficient XX xxxxxxxxxx dvou xx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx zkušebních xxxx xxxx referenčních xxxxxxxxx xxxxx než 3&xxxx;%, xxxxx xxxxx xx xxxxxxx x xxxxx x xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (xxxxxxxxxx i xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx).
X zkoušených xxxxxxxxx (X): Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx XX xx xxxxxxxxxx u xxxxx xxxx zkoušených pneumatik. Xxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxx xxx 3&xxxx;%, všechny xxxxx xx xxxxx xxxxxxx x zkoušku xx třeba x xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx opakovat.
4.1.6.3 (Xx)
Xxxxxxxx zpomalení (AD) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx sady zkoušených xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxx cyklu.
Tato xxxxxxxx XX referenční xxxxxxxxxx (Xx) xx vypočítá x x.x–&xxxx;2 podle xxxxxxx 1, xxx X1 je xxxxxxxx xxxxxx AD xxxxxxxxxxxxx xxx první xxxxxxx sady referenčních xxxxxxxxx (X) x X2 xxxxxxxx xxxxxx AD xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxx xxxxxxx stejné xxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik (X).
Xxxxxxx 1
|
Xxxxx xxx zkoušených xxxxxxxxx v rámci xxxxxxx xxxxxxxxxx cyklu |
Sada xxxxxxxxxx xxxxxxxxx |
Xx |
|
1 (X1 -T1-R2 ) |
X1 |
Xx = 1/2 (X1 + X2 ) |
|
2 (X1 -X1-X2-X2 ) |
X1 |
Xx = 2/3&xxxx;X1 + 1/3&xxxx;X2 |
|
X2 |
Xx = 1/3&xxxx;X1 + 2/3&xxxx;X2 |
|
|
3 (X1 -T1-T2-T3-R2 ) |
X1 |
Xx = 3/4 R1 + 1/4&xxxx;X2 |
|
X2 |
Xx = 1/2 (R1 + X2 ) |
|
|
X3 |
Xx = 1/4&xxxx;X1 + 3/4&xxxx;X2 |
4.1.6.4&xxxx;&xxxx;&xxxx; (XXX)
Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx (XXX) xx xxxxxxxx u xxxxxxx xx xxxx nápravách xxxxx tabulky 2, xxx Xx (x = 1, 2 xxxx 3) je xxxxxxxx hodnot AD x xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X), xxxxx xx součástí xxxxxxxxxx cyklu.
Tabulka 2
|
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xxxxxxxxxx xxxxxx síly |
|
Referenční xxxxxxxxxx |
XXX(X) = Ta/g |
|
Zkoušená xxxxxxxxxx |
XXX(X) = |Ta/g| |
|
g xx gravitační xxxxxxxxx, x = 9,81&xxxx;x·x–2 |
|
4.1.6.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Index xxxxxxxxxxx za mokra xxxxxxxx pneumatiky (X(X)) xx xxxxxxxx takto:

kde:
|
— |
t xx teplota xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) |
|
— |
x0 xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx povrchu, x0 = 20&xxxx;°X x běžných xxxxxxxxx a x0 = 10&xxxx;°X u xxxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxx |
|
— |
XXX(X0) xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxxx pneumatik xxx dodržení xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, XXX(X0) = 0,68 |
|
— |
x = –0,4232 x b = –8,297 x xxxxxxx xxxxxxxxx, x = 0,7721 x b = 31,18 x xxxxxxxxx pro jízdu xx sněhu |
4.1.7 Srovnání xxxxxxxxxxx xx mokra xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
4.1.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxx se xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx od velikosti xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xx tomtéž xxxxxxx xxxxxxxxxx vybaveném xxxxxxxxx nemusí být xxxxx. X xxxxx xxxx xxxxxxxx metody xx využívá xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx v xxxx 5 xxxxxx 2.
4.1.7.2
Xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx a xxxx xxxxxxx xxxxxxxx automobilů xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx zkušebního xxxxx xxxx zkoušených xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik.
Na xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx níž následuje xxxx kontrolních xxxxxxxxx, x na druhý xxxxxxxxx xx namontována xxxx xxxxxxxxxxx pneumatik, xx níž následuje xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxx x oddílech 4.1.2. xx 4.1.4.
V xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx prováděno xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx sadou xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
X xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx x x xxxxxx den xxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx musí xxxxxxxxx x rozmezí ± 5&xxxx;°X x xxxxxxxxx x xxxxxxxx prvního xxxxxxxxxx cyklu. Xxx xxxxxx a xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx stejná sada xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxx přilnavosti xx mokra zkoušené xxxxxxxxxx (X(X)) se xxxxxxxx xxxxx:
X(X) = X 1 × X 2
kde:
|
— |
G 1 xx relativní index xxxxxxxxxxx xx mokra xxxxxxxxx pneumatiky (C) xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx (X), xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
|
|
— |
X 2 je xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xx mokra xxxxxxxx xxxxxxxxxx (T) srovnané x kontrolní pneumatikou (X), jenž xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx způsobem:
|
4.1.7.3
Xx xxxxxxxx, xxx všechny pneumatiky xx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx skladovány xx xxxxx podmínek. Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx, x jejímž xxxxx xxxx provedeno srovnání x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxx xx specifické xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x ASTM X 1136-93 (xxxxxxxx schválené x xxxx 2003).
4.1.7.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xxx xxxxxxx dojde x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx nebo xxxxxxxxx, xxxx xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx.
4.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx vozidlem xxxx xxxxxxx, xx němž xx prováděna zkouška xxxxxxxxx
4.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxx
Xxxxxx xx xxxxxxx xx zkušebních pneumatikách xxxxxxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx (dále xxx xxxxx xxxxxxx) xxxx na xxxxxxx, xx xxxx je xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xx pevně xxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx brzdný xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné síly, xxxxx se xxxxxx xxxx zablokováním xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx 65&xxxx;xx/x.
4.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx
4.2.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
|
— |
Tažné xxxxxxx nebo xxxxxxx, xx němž je xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxx mít xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 65&xxxx;± 2&xxxx;xx/x x xxx maximálním xxxxxxxx xxxxxxxx xxx. |
|
— |
Xxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx, xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xx xxxx xxx xxxxxxxxx pneumatiku xxx xxxxx měření, dále xxx „xxxxxxxx xxxxxx“, x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx:
|
|
— |
Xxxxxxxxx změna xxxxxxxxxx x úhlu odklonu x zkušební xxxxxx xxxx xxx ± 0,5° xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxx xxxxxx a xxxxx xxxx být dostatečně xxxxx, xxx se xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxx xx xxxxxxxx xxxxxx při xxxxxxxxxx xxxxxxxx brzdných xxx. Xxxxxx zavěšení xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxx xxx navržen xxx, xxx izoloval xxxxxxxxx xxxxxxxx. |
|
— |
Xxxxxxxx xxxxxx se xxxxxx xxxxxxxx nebo xxxxxxxxx automobilovým xxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx může xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x dosažení xxxxxxxxx xxxxxxx podélné xxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx. |
|
— |
Xxxxxxx systém xxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx časový xxxxxxxx xxxx počátečním xxxxxxxx x maximální xxxxxxxx xxxxx, xxx je xxxxxxxxx x xxxxxx 4.2.7.1. |
|
— |
Xxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx je xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
|
— |
Xxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx je xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, musí xxx xxxxxxxx potřebné x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx podle xxxxxxxx 4.2.5.2. |
4.2.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
|
— |
Xxxxxxxx kola xx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx měření rychlosti x xxxxxxxx xxxxx x snímači xxxxxxxx x xxxxxx brzdné xxxx a xxxxxxxx xxxxxxxx zkušebního kola. |
|
— |
Obecné xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxx: Přístrojový xxxxxx xxxx splňovat následující xxxxxxx xxxxxxxxx při xxxxxxx xxxxxxxx prostředí x rozmezí 0&xxxx;°X x 45 °C:
|
|
— |
Xxxxxxxx xxxxxxx: X měření xxxxxxxxx xxxxxxx musí být xxxxxxx páté xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. |
|
— |
Xxxxxx xxxx: Snímače xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx sil měří xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xx rozhraní xxxxxxxxx x silnice v xxxxxxxx použití brzd x xxxxxxx 0 % xx xxx. 125&xxxx;% xxxxxxxxx xxxxxxxx zatížení. Xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx musí xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx účinek x xxxxxxxxxxx rezonanci způsobenou xxxxxxxxx. |
|
— |
Xxxxxx zatížení: Xxxxxx xxxxxxxx k xxxxxx xxxxxxxx zatížení musí xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxx brzdění. Xx xxxxxx se vztahují xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxx xxxx. |
|
— |
Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxx xxxxxx: Veškerá xxxxxxxx pro stabilizaci xxxxxxx x záznamová xxxxxxxx musí zajistit xxxxxxxx výstup potřebné xxxx x rozlišení xxxxxxxxxxxx údajů, xxx xxxx xxxxxxx stanovené xxxxxxxxx uvedené xxxx. Xxxxx toho xxxxx xxxx xxxxxxxxx:
|
4.2.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx
Xxxxxxxx xxxxx xx měla být xxxxxxxxxxxxx provedením xxxxxxx xxxxxx zkušebních jízd xxx rychlosti 65&xxxx;± 2&xxxx;xx/xxx za xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.2.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxx xxxxxxx a xxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx, xxxxx být xxxxxxxxx xxxxxxxx systémem pro xxxxxxx xxxxxxx, kromě xxxxxx, xxxxx xx x xxxxxxx přívěsu xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx. Voda xxxx xxx aplikována xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx tryskou xxxxxxxxx xxx, xxx xxxx xxxxxxxxx, že xxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxx xx styku se xxxxxxxx pneumatikou, xx xxx zkušební xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx cílovou xxxxxx.
Xxxxxxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxx musí být xxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxxx, že xxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxx xx zkušební xxxxxxxxxx x xxxx namířeny x xxxxxxx pod xxxxx 20° xx 30°.
Xxxx musí xxxxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxx xx 0,25 xx 0,45&xxxx;x xxxx xxxxxxx stykové xxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxx xxx umístěna xx xxxxx 25&xxxx;xx nad xxxxxxxx xxxx minimálně xxx xxxxxx, aby xx vyhnula xxxxxxxxx, xxxxx xx x xxxxx zkoušky xxxxx xxxxxxx, x žádném xxxxxxx xxxx xxxxx xxx umístěna xxxx xxx 100&xxxx;xx xxx xxxxxxxx.
Xxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxxx x 25&xxxx;xx širší než xxxxxx zkoušené pneumatiky x xxxx xxx xxxxxxxxxx xxx, xxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx středu mezi xxxxxx. Xxxxxxxx vody xxxx být dostatečné x xxxx, xxx xxxxxx vody xxxx xxxxxxx 1,0 ± 0,5 mm, x xxxx xxx xxxxx zkoušky xxxxxxxxxxx x xxxxxxx ±10&xxxx;%. Xxxxxxxx vody na xxxxxxxx vlhčené xxxxx xxxx xxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx rychlosti. Xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxx 65&xxxx;xx/x xx 18 x·x-1 xx metr xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx v xxxxxxx, xx xx xxxxxxx xxxx 1,0 mm.
4.2.5 Pneumatiky x xxxxx
4.2.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx běhounu xxxxxxxxx xxxxxxxx větracích xxxxxx, xxxxxxxx otřepy xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx na xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx pneumatiky.
Za xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx způsobem xxxxxxxx sedlo xxx xxxxx xxxxxx. Je xxxxx xx vyhnout xxxxxxxxxx xxxxxxxxx maziva, xxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx po xxxxx xxxx.
Xxxxxxx zkušebních xxxxxxxxx / ráfků xx xxxxxxxx na xxxxxxxxxx místě xxxxxxxxx xxx hodiny, xxx, xxx xxxx xxxx xxxxxxxxx zkoušky všechny xxxxxxx xxxxxxx odpovídající xxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxx xxxxxxx xx xxxx xxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, aby xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxx xxx x xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxx xx xxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxx účinnosti xxxx xxx xxxxxxxx, xxxxx a rychlosti, xxx xx xxxxxxx x xxxxxxxx 4.2.5.2, 4.2.5.3 a 4.2.7.1.
4.2.5.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxx zkušební xxxxxxxxxx je 75&xxxx;± 5&xxxx;% únosnosti xxxxxxxxxx.
4.2.5.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xx 180&xxxx;xXx x pneumatik xxx xxxxx zatížení. X xxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxx je xxxx xx xxxxxxx 220 kPa.
Tlak x xxxxxxxxxxxx xx xxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxx zkouškou xxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxx při xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx.
4.2.6&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxx vozidla x xxxxxxx xxxx vozidla, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx
4.2.6.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
X xxxxxxx x jednou xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx a xxxxxx poloha xxxxxx, xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx nastavena xx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx výsledků xxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx „výšky xxxxxxxxxx zařízení“ xxxx „xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxxxxxxxx zařízení)“.
4.2.6.2
Xxxxxxxxxxxx páté xxxx, xx-xx xxxxxxxxx, x xxxxxxx se xxxxxxxxxxxxx výrobce x xxxxxxxx xx xx xxxxxxxx prostředku xxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx.
4.2.7&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.2.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
U xxxxx xxxxxxxx jízdy xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx:
|
1) |
Xxxxx xxxxxxx nebo vozidlo, xx němž je xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxx stanovené xxxxxxxxx 65&xxxx;± 2&xxxx;xx/x. |
|
2) |
Xx xxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx. |
|
3) |
Xxxx xx xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx aplikována xxx 0,5&xxxx;x xxxx použitím xxxx (u vnitřního xxxxxxx xxxxxxx). |
|
4) |
Xxxxx přívěsu xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx 2&xxxx;xxxxx od xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxx podle bodů 4 x 5 xxxxxx 3.1. Xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxx xxx xxxxxx, aby xx xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx použitím xxxxxx xxxx x xxxxxxxxx podélnou xxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxx 0,2&xxxx;x až 0,5&xxxx;x. |
|
5) |
Xxxxxx xxx xxxxxx je xxxxxxxx. |
4.2.7.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Na základě xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx se xxxxxxx řada xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxx xxxxxx xxxxxx přilnavosti xx mokra x xxxxxxxxxx pneumatik (T), xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx jízda xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx a xx xxxxxxx xxxxx. X xxxxx téhož xxxxxxxxxx xxxxx lze xxxxx xx tři xxxxxxxx xxxxxxxxxx, za xxxxxxxxxxx, xx jsou xxxxxxx provedeny tentýž xxx.
|
1) |
Xxxxxxx je provedena xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. |
|
2) |
Xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx v xxxxxxx x xxxxxxx 4.2.7.1 xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx zkoušenou xxxxxxxxxxx. |
|
3) |
Xx provedení šesti xxxxxxxx měření xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx uskutečnit xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
|
4) |
Xxxxxxxx cyklus xx ukončen xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx měřeními xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx. |
XXXXXXXX:
|
— |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxx tří xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X1 xx X3) a referenční xxxxxxxxxx (X) xxxxxx xxxxx: X-X1-X2-X3-X |
|
— |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx zkoušených xxxxxxxxx (X1 xx T5) x referenční xxxxxxxxxx (X) vypadá xxxxx: X-X1-X2-X3-X-X4-X5-X |
4.2.8&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx
4.2.8.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxxxxxx (μxxxx) xx xxxxxxxx hodnotou μ(x) xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx, xxxxx se xxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx jízdě xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx. Za xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx musí xxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx techniky xxxxxxxxxx xxxxxxx.

xxx:
|
μ(x) je dynamický xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx x reálném xxxx |
|
xx(x) je xxxxxxxxx xxxxxx síla v xxxxxxx xxxx x X |
|
xx(x) je dynamické xxxxxx zatížení x xxxxxxx xxxx v X |
4.2.8.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx μxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx xxxxxxxx / xxxxxx) x 100
U xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (R): Xxxxx xx xxxxxxxx koeficient xxxxxxxxxxx maximální brzdné xxxx (μxxxx) xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx 5&xxxx;%, žádné xxxxx xx xxxxxxx v xxxxx x xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx x všech xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (u xxxxxxxx pneumatiky / xxxxxxxxxx pneumatik x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx).
X xxxxxxxx xxxxxxxxxx / zkoušených xxxxxxxxx (T).: Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μxxxx) xx xxxxxxxx u xxxxx xxxxxxxx pneumatiky. Xxxxx je xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx než 5 %, xx xxxxx xxxxx xxxxxxx a xxxxxxx xx třeba x xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.2.8.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx referenční xxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx jejího xxxxxxxxxxx xxxxxx síly xx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xx umístění xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxx cyklu.
Tento xxxxxxxx průměrný koeficient xxxxxxxxx xxxxxx síly xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xx) xx vypočítá xxxxx xxxxxxx 3, xxx X1 je xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx pneumatiky xxxxxxxx x xxxxx první xxxxxxx referenční xxxxxxxxxx (X) a X2 xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx maximální brzdné xxxx xxxxxxxxxx x xxxxx xxxxx zkoušky xxxx xxxxxxxxxx pneumatiky (X).
Xxxxxxx 3
|
Xxxxx zkoušených xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx |
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xx |
|
1 (X1 -X1-X2 ) |
T1 |
Ra = 1/2 (X1 + R2 ) |
|
2 (X1 -X1-X2-X2 ) |
T1 |
Ra = 2/3 R1 + 1/3&xxxx;X2 |
|
X2 |
Xx = 1/3&xxxx;X1 + 2/3&xxxx;X2 |
|
|
3 (X1 -X1-X2-X3-X2 ) |
T1 |
Ra = 3/4&xxxx;X1 + 1/4&xxxx;X2 |
|
T2 |
Ra = 1/2 (X1 +X2 ) |
|
|
T3 |
Ra = 1/4&xxxx;X1 + 3/4&xxxx;X2 |
4.2.8.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx (μxxxx,xxx ) se xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx 4, kde Ta (x = 1, 2 nebo 3) xx xxxxxx koeficientů xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx x jedné xxxxxxxx pneumatiky x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx.
Xxxxxxx 4
|
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx |
|
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx(X) = Xx xxxx x xxxxxxx 3 |
|
Zkoušená pneumatika |
μpeak,ave (X) = Ta |
4.2.8.5
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx mokra xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X(X)) xx vypočítá takto:

kde:
|
— |
t xx xxxxxxx mokrého xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Xxxxxx naměřená xxx zkoušení xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) |
|
— |
x0 xx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx povrchu |
|
— |
t0 = 20&xxxx;°X u xxxxxxx pneumatik x x0 = 10 °C x pneumatik pro xxxxx na xxxxx |
|
— |
μxxxx,xxx(X0) = 0,85 xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx podmínek |
|
— |
a = –0,4232 x x = -8,297 u xxxxxxx xxxxxxxxx, x = 0,7721 x x = 31,18 x xxxxxxxxx xxx xxxxx xx sněhu |
Dodatek X
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx
XXXXXXX 1:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx přilnavosti xx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx
|
Xxxxx zkušebního xxxxxxxxx: |
Xxxxx xxxxxxx: |
|
|
Xxx xxxxxxx xxxxxxx: |
Xxxxxxx struktury povrchu: |
|
|
μ xxxx (SRTT14″ X 1136): |
XXX: |
|
|
Xxxxxxxx (xx/x): |
Xxxxxxx vody (xx): |
|
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
Xxxxxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxxxxx xxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxxxxx (X) |
|||||||||||
|
Xxxx (kPa) |
|||||||||||
|
μ peak |
1 |
||||||||||
|
2 |
|||||||||||
|
3 |
|||||||||||
|
4 |
|||||||||||
|
5 |
|||||||||||
|
6 |
|||||||||||
|
7 |
|||||||||||
|
8 |
|||||||||||
|
Průměr |
|||||||||||
|
Standardní xxxxxxxx σ |
|||||||||||
|
(σ/xxxxxx) ≤&xxxx;5&xxxx;% |
|||||||||||
|
Xx, xxxxxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxx přilnavosti xx xxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxxxx xxxxxxx (°C) |
|||||||||||
|
Teplota xxxxxxxx prostředí (°C) |
|||||||||||
|
Poznámky |
|||||||||||
PŘÍKLAD 2:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx protokol týkající xx indexu přilnavosti xx xxxxx xx xxxxxxx metody xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx
|
Xxxxx: |
Xxxxx zkoušky: |
||||
|
Dráha: |
Osobní xxxxxxx: |
Xxxxxxxxx rychlost (km/h): |
|||
|
Hloubka xxxxxxxxx povrchu (xx): |
Xxxxxx: |
Xxxxxxx xxxxxxxx (km/h): |
|||
|
BPN: |
Model: |
||||
|
Hloubka xxxx (xx): |
Xxx: |
||||
|
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
|
Xxxxxx |
Xxxxxxxx |
XXXXXXXXXX B |
PNEUMATIKA C |
PNEUMATIKA X |
Xxxxxxxx |
||||||
|
Xxxxxx |
XXXX X 2493 XXXX16″ |
XXXXXX B |
VZOREK X |
XXXXXX X |
XXXX F 2493 XXXX16″ |
||||||
|
Xxxxxxxx |
X225/60X16 |
XXXXXXXX X |
XXXXXXXX X |
XXXXXXXX X |
X225/60X16 |
||||||
|
Xxxxxxxx xxxxx |
97X |
XX/XX |
XX/XX |
XX/XX |
97X |
||||||
|
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
||||||
|
Xxxxx |
|||||||||||
|
Xxxx xx xxxxxx xxxxxxx (xXx) |
|||||||||||
|
Xxxx xx xxxxx xxxxxxx (kPa) |
|||||||||||
|
Zatížení xxxxxx xxxxxxx (X) |
|||||||||||
|
Xxxxxxx mokrého xxxxxxx (°C) |
|||||||||||
|
Okolní xxxxxxx (°X) |
|||||||||||
|
Xxxxxx xxxxxxxxxx x) |
Xxxxxxxx zpomalení (m/s2) |
Brzdná xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
||
|
Xxxxxx |
1 |
||||||||||
|
2 |
|||||||||||
|
3 |
|||||||||||
|
4 |
|||||||||||
|
5 |
|||||||||||
|
6 |
|||||||||||
|
7 |
|||||||||||
|
8 |
|||||||||||
|
9 |
|||||||||||
|
10 |
|||||||||||
|
Xxxxxxxx XX (x/x2) |
|||||||||||
|
Xxxxxxxxxx xxxxxxxx (x/x2) |
|||||||||||
|
Xxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxx xxxxxxxxxx (%) &xx; 3&xxxx;% |
|||||||||||
|
Xxxxxxxx průměrné XX ref. xxxxxxxxxx: X x (m/s2) |
|||||||||||
|
BFC(R) referenční xxxxxxxxxx (SRTT16″) |
|||||||||||
|
BFC(T) xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxx přilnavosti za xxxxx (%) |
|||||||||||
(1) Rozměr XXXX X 1136 XXXX xx X195/75X14.

