XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx; XXXXXX (EU) č. 228/2011
xx dne 7. xřxxxx 2011,
xxxx&xxxxxx;x xx xěx&xxxxxx; nařízení Xxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx a Xxxx (XX) č. 1222/2009, pokud jde x zkušební xxxxxx xxx zjištění xřxxxxxxxxx xx mokra u xxxxxxxxx xř&xxxxxx;xx X1
(Xxxx x x&xxxxxx;xxxxxx pro XXX)
XXXXXXX&Xxxxxx; KOMISE,
x xxxxxxx xx Xxxxxxx x xxxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx; xxxx,
s xxxxxxx na nařízení Xxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx x Xxxx (ES) č. 1222/2009 xx xxx 25. listopadu 2009 x xxxxčxx&xxxxxx;x&xxxxxx; xxxxxxxxx x ohledem na xxxxxxxxx &xxxxxx;čxxxxxx x xxx&xxxxxx; xůxxžxx&xxxxxx; parametry (1), x zejména xx čx. 11 x&xxxxxx;xx. x) xxxxxx&xxxxxx;xx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;,
xxxxxxxx x xěxxx xůxxxůx:
(1) |
X xxxxxxx s xř&xxxxxx;xxxxx X č&xxxxxx;xx&xxxxxx; B xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009 xx xxxxx xřxxxxxxxxx xx mokra x xxxxxxxxx xř&xxxxxx;xx X1 xxxxxx&xxxxxx; xxxxx xřxxxxxx EHK XXX č. 117 xx xxěx&xxxxxx; pozdějších xřxxxxxů. X&xxxxxx;xxxxxx xxůxxxxx xxxx&xxxxxx;xě xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx zkušební xxxxxx pro zjištění xřxxxxxxxxx za xxxxx xx x&xxxxxx;xxxxě přílohy 5 xřxxxxxx XXX XXX č. 117, xxxx&xxxxxx; x&xxxxxx;xxxxě xxx&xxxxxx;xxx xřxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů zkoušek. |
(2) |
Xřxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů xxxx&xxxxxx;xx xx xx&xxxxxx;čxx&xxxxxx;x xxxxxxxx xxx xxxxxxxx&xxxxxx; xř&xxxxxx;x xřxxxxxxxxx xx mokra x xxxxxxxxx. Xx zárukou xxxxxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; xxxxxxxxx xx různých dodavatelů. Xxxxě toho xřxxxxxx xěřxx&xxxxxx; zabraňuje xxxx, xxx xxxxxxxxxx byla xxřxxxxx xx více xxž jedné xř&xxxxxx;xx, x xxxžxxx xxxxxx, žx xxx&xxxxxx;xx xxxěřxx&xxxxxx; xxxxxxx nad xxxxx x&xxxxxx;xxxx&xxxxxx; rozdílné výsledky xxxx&xxxxxx;xx x porovnání x x&xxxxxx;xxxxxx xxxx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx xxxxx x xůxxxx xxxxxxxxxxx&xxxxxx; zkušební xxxxxx. |
(3) |
Xx proto xřxxx xxxxxxxxxxxx zkušební metodu xxx xxx&xxxxxx;xěx&xxxxxx; xřxxxxxxxxx xx xxxxx xx &xxxxxx;čxxxx xx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx; xřxxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů zkoušek x xxxxxxxxx. |
(4) |
Xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (ES) č. 1222/2009 xx proto xěxx x&xxxxxx;x xxxxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx;x&xxxxxx;x xxůxxxxx xxěxěxx. |
(5) |
Xxxxřxx&xxxxxx; xxxxxxxx&xxxxxx; x&xxxxxx;xxx nařízením xxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx x&xxxxxx;xxxx zřízeného xx x&xxxxxx;xxxxě čx&xxxxxx;xxx 13 xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (ES) č. 1222/2009, |
XŘXXXXX XXXX XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx;:
Čx&xxxxxx;xxx 1
Změna nařízení (XX) č. 1222/2009
Nařízení (XX) č. 1222/2009 xx xěx&xxxxxx; xxxxx:
1) |
X xř&xxxxxx;xxxx X v č&xxxxxx;xxx X xx xxxx&xxxxxx; xěxx xxxxxxxxx x&xxxxxx;xxx: &xxxxx;Xř&xxxxxx;xx xřxxxxxxxxx xx xxxxx u pneumatik xř&xxxxxx;xx X1 xx xxxxxx&xxxxxx; na x&xxxxxx;xxxxě xxxxxx xřxxxxxxxxx xx xxxxx (X) podle x&xxxxxx;žx uvedené xxxxxxxx xx A do X x měří xx podle přílohy X.&xxxxx; |
2) |
Xxěx&xxxxxx; xxxxxx&xxxxxx; x xř&xxxxxx;xxxx xxxxxx nařízení xx xxxxňxxx xxxx xř&xxxxxx;xxxx V. |
Čx&xxxxxx;xxx 2
Vstup x xxxxxxxx
Xxxx nařízení xxxxxxxx x xxxxxxxx dvacátým xxxx xx xxxx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx; x &Xxxxxx;řxxx&xxxxxx;x xěxxx&xxxxxx;xx Xxxxxxx&xxxxxx; xxxx.
Xxxx nařízení je xxxxxxx v celém xxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx v xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xx Smlouvami.
V Xxxxxxx dne 7. xxxxxx 2011.
Xx Komisi
José Xxxxxx BARROSO
předseda
(1) Úř. xxxx. X 342, 22.12.2009, s. 46.
XXXXXXX
XXXXXXX X
Xxxxxxxx metoda xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx mokra (X) x xxxxxxxxx xxxxx X1
1.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXX STANDARDY
Použijí xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
1) |
XXXX X 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2008), Standard Xxxx Xxxxxx xxx Xxxxxxxxx Xxxxxxx Frictional Xxxxxxxxxx Xxxxx the Xxxxxxx Xxxxxxxx Tester; |
2) |
ASTM E 501-08, Standard Xxxxxxxxxxxxx xxx Xxxxxxxx Rib Xxxx xxx Xxxxxxxx Xxxx-Xxxxxxxxxx Xxxxx; |
3) |
XXXX X 965-96 (xxxxxxxx schváleno x xxxx 2006), Xxxxxxxx Xxxx Method xxx Measuring Pavement Xxxxxxxxxxxx Xxxxx Xxxxx x Xxxxxxxxxx Xxxxxxxxx; |
4) |
XXXX X 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2003), Standard Xxxxxxxxxxxxx xxx x Xxxxxx Xxxxxxxx Xxxxxxxxx Xxxx Xxxx (XXXX14″); |
5) |
XXXX X 2493-08, Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxx xxx x Xxxxxx Xxxxxxxx Reference Xxxx Xxxx (SRTT16″). |
2. DEFINICE
Pro účely xxxxxxx přilnavosti za xxxxx x xxxxxxxxx xxxxx X1 xx xxxxxxx tyto xxxxxxxx:
1) |
„xxxxxxxx xxxxxx“ xx rozumí xxxxxxxxxx přejezd zatížené xxxxxxxxxx xx daném xxxxxxx zkušební xxxxx; |
2) |
„xxxxxxxx xxxxxxxxxxx / zkušebními xxxxxxxxxxxx“ xx rozumí xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx nebo xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx sada xxxxxxxxx, xxx jsou xxxxxxx x rámci xxxxxxxx jízdy; |
3) |
„zkoušenou pneumatikou / xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx (X)“ xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxx za účelem xxxxxxx xxxxxx přilnavosti xx xxxxx; |
4) |
„xxxxxxxxxx pneumatikou / xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx (X)“ xx rozumí xxxxxxxxxx či sada xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx v XXXX F 2493-08 x xxxx označovány xxxx 16xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx pneumatiky (XXXX16″); |
5) |
„xxxxxxxxx pneumatikou / xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx (X)“ xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx či sada xxxxxxxxxx pneumatik, xxxxx xxxx xxxxxxx x xxxxxxx, xx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx pneumatika xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx na stejném xxxxxxx; |
6) |
„xxxxxxx silou pneumatiky“ xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx síla vyjádřená x xxxxxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx; |
7) |
„xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx (XXX)“ xx xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx; |
8) |
„xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx pneumatiky“ se xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxx postupném xxxxxxxxx xxxxxxxx momentu; |
9) |
„zablokováním xxxx“ xx xxxxxx xxxx, kdy xx xxxxxxxx xxxxxx kola xxxxx xxx xxx xxxxx xxxx x xxx je xxxxxxxxx xxxx otáčení x xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx; |
10) |
„xxxxxxx xxxxxxxxx“ se rozumí xxxxxxxx vyjádřené v xxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx kolmo k xxxxxxx xxxxxxx; |
11) |
„xxxxxxxx, xx xxxx je xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx“ se xxxxxx vozidlo vyhrazené xxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxx svislých x xxxxxxxxx sil xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx. |
3.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXX XXXXXXXX XXXXXXXX
3.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxx
Xxxxxxxx xxxxx xxxx xxx tyto xxxxxxxxxx:
1) |
Xxxx xxx xxxxxx x xxxxxxx asfaltu x xxxxxxxx sklon xx xxxxx xxx 2&xxxx;% x při xxxxxxxx xx xxxxxxx příložného xxxxxxxx x xxxxx 3&xxxx;x xx nesmí xxxxxxxx xxxx než x 6&xxxx;xx. |
2) |
Xxxxxx musí xxx xx všech xxxxxxx téhož stáří, xxxxxxx x xxxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxx nesmí xxxxxxxxx sypký materiál x xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. |
3) |
Xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxx být 10&xxxx;xx (x xxxxxxxxx xxxxxxxxx 8 xx 13 mm). |
4) |
Hloubka xxxxxxxxx xxxxxxx měřená xxxxxxxx xxxxx musí xxx 0,7&xxxx;±&xxxx;0,3&xxxx;xx. Xxxx xxx xxxxxx v xxxxxxx s xxxxxx XXXX X 965-96 (xxxxxxxx schválenou x xxxx 2006). |
5) |
Xxxxx xxxxxxxxxx x mokrého povrchu xx xxxx buď xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx x) xxxx x) v xxxxxx 3.2. |
3.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxx k xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx povrchu
a) Metoda XXX („British pendulum xxxxxx“) xx xxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx ASTM X 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2008).
Xxxxxxx x fyzikální xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxx v xxxxxxx x xxxxxx XXXX X 501-08.
Xxxxxxxx xxxxxxx BPN xxxx xxx xxxx 42 x 60 XXX xx xxxxxxx xx xxxxxxx. Xx třeba xxxxxxxxxx tímto způsobem:
BPN xx koriguje teplotou xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx doporučení xxxxxxx xxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxx se xxxx xxxxxxx:
XXX = BPN (xxxxxxxx hodnota) + xxxxxxx xx teplotu
korekce xx xxxxxxx = – 0,0018 x 2 + 0,34 x – 6,1
xxx „x“ xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx silnice xx stupních Celsia.
Vliv xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx: Xxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx 3,2&xxxx;xx x xxxxxx slideru xxxx 1,6&xxxx;xx xxxxxx xx xxx v souladu x xxxxxxx 5.2.2 x obrázkem 3 xxxxx XXXX X 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2008).
Pro xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxx s XXX xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx za mokra x xxxxxxxx automobilu xxxxxxxxxx přístroji: xxxxxxx XXX xxxxxxxx xxxxx xx v xxxxxxx xxxx brzdné xxxxx xxxxx změnit, xxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xx xxxx x xxxxxx bodě xxxxxx BPN pětkrát xx každých xxxxxx xxxxxxx a variační xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx XXX nesmí xxxxxxxxxx 10&xxxx;%.
x)&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxxxx referenční xxxxxxxx xxxxxxxxxx (XXXX14″) xxxxx xxxxx ASTM X 1136
Xxxxxxxx xx xxxx 4 oddílu 2 xxxxxxx xxxx xxxxxx referenční xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx v xxxxx XXXX X 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxx 2003) x xx označována xxxx XXXX14″&xxxx;(1).
Xxxxxxxx koeficient xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μ xxxx,xxx) xxxxxxxxxx XXXX14″ xx xxxxxxxx xxxx 0,7&xxxx;± 0,1 při 65&xxxx;xx/x.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx maximální xxxxxx xxxx (μ xxxx,xxx) xxxxxxxxxx XXXX14″ xx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx mokrého xxxxxxx silnice xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μ peak,ave) = xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx síly (xxxxxxxx) + korekce na xxxxxxx |
xxxxxxx xx xxxxxxx = 0,0035 × (x – 20) |
xxx „x“ je xxxxxxx xxxxxxx povrchu xxxxxxx xx stupních Xxxxxx.
3.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx
Xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx (xx xxxxx použít xxxxx proti větru).
Teplota xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xxxxx musí xxx x rozmezí xx 2&xxxx;°X do 20&xxxx;°X u xxxxxxxxx xxx jízdu xx xxxxx x x xxxxxxx xx 5 °C xx 35 °C x xxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx během xxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxx xxx 10&xxxx;°X.
Xxxxxxx okolí xx xxxx blížit xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx; xxxxxx xxxx teplotou xxxxx x xxxxxxxx navlhčeného xxxxxxx xxxx xxx xxxxx než 10&xxxx;°X.
4.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXXX XXXXXX XXXXXX PŘILNAVOSTI XX XXXXX
Xxx xxxxxxx xxxxxx přilnavosti xx xxxxx (X) zkoušené xxxxxxxxxx je brzdný xxxxxx na mokrém xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx s brzdným xxxxxxx xx mokrém xxxxxxx referenční pneumatiky x vozidla xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx se xxxx xx xxxxxx xxxxx x těchto xxxxx:
— |
xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx zkoušení xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx přístroji; |
— |
zkušební xxxxxxx x využitím xxxxxxx xxxxxxxx vozidlem xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx x xxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx. |
4.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx vybavený xxxxxxxxx
4.1.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
Xxxxxxxx xxxxxx zahrnuje xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx C1, xxxxx xxx x xxxxxxxxx xxx xxxxxxx, v xxxxx xxxxx xx xxxxxxxx osobní xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx (ABS), xxxxxxx „xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx“ xx rozumí xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx zařízením xxx xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxx x xxxxxx 4.1.2.2. Při xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx x dostatečnou xxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx brzdy, xxxx xx xxxxxxxxx protiblokovací xxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx se xxxxxxx mezi xxxxx xxxxxx stanovenými xxxxxxxxxx.
4.1.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx
4.1.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxx xxxxx osobního xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx:
— |
xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx pneumatik, xxx xxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx, |
— |
xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxx xx xxx xxxxxxxxxxx. |
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx.
4.1.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxx xxxx být vybaveno xxxxxx xxxxxxx x xxxxxx rychlosti na xxxxxx povrchu x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx mezi xxxxx rychlostmi.
K xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx musí xxx xxxxxxx páté xxxx xxxx bezkontaktní xxxxxx pro xxxxxx xxxxxxxxx.
4.1.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxx zkušební dráhy x xxxxxxxx vlhčení
Zkušební xxxxxx musí být xxxxxxx půl hodiny xxxx zkouškou xxxxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx a xxxx. Xxxxxxx xxxxxxxx xx mělo pokračovat xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx. X xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx úseku xxxx xxx xxxxxxx xxxx, xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx vozovky, x xxxxxxx 1,0&xxxx;±&xxxx;0,5&xxxx;xx.
Xxxxxxxx xxxxx xx xxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx alespoň xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxx 90&xxxx;xx/xxx xx xxxxxxx pneumatik, xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.1.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx x ráfky
4.1.4.1
Ze xxxxxxxxxx pneumatik xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, případně xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx spojích.
Zkušební xxxxxxxxxx xx namontují xx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx pneumatiky.
Za xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx třeba xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxx xxxxx pláště. Xx xxxxx xx xxxxxxx nadměrnému xxxxxxxxx xxxxxx, jež xxxx xxxxxxxx uklouznutí xxxxxxxxxx xx xxxxx kola.
Sestavy xxxxxxxxxx xxxxxxxxx / xxxxx se xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx místě xxxxxxxxx dvě xxxxxx, xxx, aby xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx stejnou xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx prostředí. Xxxx xxxxxxx xx xxxx být chráněny xxxxx xxxxxx, aby xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx svitem.
Pokud xxx x brzdění xxxxxxxxx, provedou xx xxx zkušební jízdy xx xxxxxx ověření xxxxxxxxx brzd.
4.1.4.2
Statické xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxx xxx x xxxxxxx 60&xxxx;% až 90&xxxx;% xxxxxxxx xxxxxx zkoušené xxxxxxxxxx. Zatížení xxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxx xx xx nemělo xxxxx x xxxx xxx 10&xxxx;%.
4.1.4.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx předních x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxx xxxx x xxxxxxxxxxxx 220&xxxx;xXx (x xxxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx a xxxxxxxxx xxx vysoké xxxxxxxx). Xxxx x xxxxxxxxxxxx xx xxx xxx xxxxxxxxxxxxx před xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x podle xxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx odpovídající okolnímu xxxxxxxxx.
4.1.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.1.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
X xxxxx xxxxxxxx jízdy xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx:
1) |
Xxxxxx automobil je xxxxx po xxxxxx xxxxxxxxx xx 85&xxxx;±&xxxx;2&xxxx;xx/x. |
2) |
Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx dosáhne xxxxxxxxx 85 ± 2 km/h, xxxxx xxxx vždy xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx nazývaném „xxxxxxx bod xxxxxxx“, x xxxxxxxxx podélnou xxxxxxxxx 5 m a xxxxxxxxx xxxxxxx odchylkou 0,5&xxxx;x. |
3) |
Xxxxx jsou aktivovány xxx xxxxxxxxxxx, xxxx xxxxx.
|
4) |
Průměrná xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxx rychlostmi 80&xxxx;xx/x xxx 20&xxxx;xx/x. |
Xxxxxxxx x xxxxx zkušební xxxxx nejsou splněny xxxxxxx ze xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx (xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx, podélné x xxxxxx xxxxxxxx odchylky x výchozího bodu xxxxxxx x xxxx xxxxxxx), xxxxxx xx xxxxxx x xxxxx x xxxxxxx xx xxxx zkušební jízda.
4.1.5.2
Xx základě xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxx měření xxxxxx xxxxxxxxxxx za xxxxx x sady xxxxxxxxxx pneumatik (X), xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx se provede xx xxxxxxx xxxxx x v xxxxx xxxxx zkušebního xxxxx xx xxxxx měřit xx tři různé xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx:
1) |
Xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx. |
2) |
Xx provedení xxxxxxx xxx xxxxxxxx měření x xxxxxxx x xxxxxxx 4.1.5.1 xx xxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik xxxxxxxxx sadou xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
3) |
Xx xxxxxxxxx šesti xxxxxxxx měření xxxxxxxxxx xxxxxxxxx lze xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx dvou xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
4) |
Xxxxxxxx xxxxxx xx ukončen xxxxx dalšími xxxxxxxx xxxxxxxx stejné sady xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx jako xx xxxxxxx zkušebního xxxxx. |
XXXXXXXX:
— |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (T1 xx X3) a xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (R) xxxxxx xxxxx: X-X1-X2-X3-X |
— |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxx pěti xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (T1 xx T5) a xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X) xxxxxx takto: R-T1-T2-T3-R-T4-T5-R |
4.1.6 Zpracování xxxxxxxx měření
4.1.6.1 (AD)
Průměrná xxxxxxx zpomalení (XX) xx vypočítá u xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx x x.x–&xxxx;2 xxxxxxxxxxxx způsobem:
kde:
Sf xx xxxxxxx xxxxxxxx x x·x–&xxxx;1; Xx = 20&xxxx;xx/x = 5,556&xxxx;x.x–&xxxx;1 |
Xx xx počáteční rychlost x m·s– 1; Si = 80 km/h = 22,222&xxxx;x.x–&xxxx;1 |
x xx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxx Xx x Xx . |
4.1.6.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx AD xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx odchylka / xxxxxx)&xxxx;×&xxxx;100
X xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X): Xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx XX xxxxxxxxxx xxxx po xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxx xxxx referenčních pneumatik xxxxx xxx 3 %, xxxxx údaje xx xxxxxxx x úvahu x xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx x xxxxx zkušebních xxxxxxxxx (xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx).
X xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (T): Variační xxxxxxxxxxx XX se xxxxxxxxxx x každé xxxx zkoušených pneumatik. Xxxxx je některý x koeficientů xxxxx xxx 3&xxxx;%, všechny xxxxx xx xxxxx xxxxxxx a xxxxxxx xx xxxxx u xxxxxxx sady xxxxxxxxxx xxxxxxxxx opakovat.
4.1.6.3 Xx)
(Xxxxxxxx xxxxxxxxx (AD) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx pro xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx síly xx upraveno x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxx xxxxx.
Xxxx xxxxxxxx XX referenční pneumatiky (Xx) xx xxxxxxxx x m.s– 2 xxxxx xxxxxxx 1, xxx X1 xx xxxxxxxx xxxxxx XX xxxxxxxxxxxxx xxx první xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (R) x X2 xxxxxxxx xxxxxx XX xxxxxxxxxxxxx x xxxxx druhé xxxxxxx xxxxxx sady xxxxxxxxxxxx pneumatik (R).
Tabulka 1
Xxxxx sad zkoušených xxxxxxxxx x rámci xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx |
Xx |
1 (X1 -X1-X2 ) |
X1 |
Xx = 1/2 (X1 + X2 ) |
2 (X1 -X1-X2-X2 ) |
X1 |
Xx = 2/3&xxxx;X1 + 1/3&xxxx;X2 |
X2 |
Xx = 1/3&xxxx;X1 + 2/3&xxxx;X2 |
|
3 (X1 -X1-X2-X3-X2 ) |
X1 |
Xx = 3/4&xxxx;X1 + 1/4&xxxx;X2 |
T2 |
Ra = 1/2 (R1 + X2 ) |
|
X3 |
Xx = 1/4&xxxx;X1 + 3/4 R2 |
4.1.6.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;(XXX)
Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx (BFC) se xxxxxxxx x xxxxxxx xx obou xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx 2, xxx Ta (x = 1, 2 xxxx 3) je xxxxxxxx xxxxxx AD x xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X), xxxxx je xxxxxxxx xxxxxxxxxx cyklu.
Tabulka 2
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx |
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
XXX(X) = Xx/x |
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
XXX(X) = |Xx/x| |
x xx gravitační xxxxxxxxx, x = 9,81 m·s–2 |
4.1.6.5
Xxxxx xxxxxxxxxxx za xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X(X)) xx xxxxxxxx xxxxx:
xxx:
— |
x xx teplota xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Celsia xxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) |
— |
x0 xx podmínkou xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, x0 = 20&xxxx;°X x běžných xxxxxxxxx a x0 = 10&xxxx;°X x xxxxxxxxx xxx jízdu xx xxxxx |
— |
XXX(X0) xx xxxxxxxxxx brzdné xxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx dodržení xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, XXX(X0) = 0,68 |
— |
x = –0,4232 x b = –8,297 u xxxxxxx xxxxxxxxx, x = 0,7721 a x = 31,18 x xxxxxxxxx pro xxxxx xx sněhu |
4.1.7 Srovnání xxxxxxxxxxx xx xxxxx zkoušené x referenční pneumatiky xx použití xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
4.1.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxx se xxxxxxxx xxxxxxxx pneumatiky xxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx na xxxxxx xxxxxxx automobilu xxxxxxxxx xxxxxxxxx nemusí xxx xxxxx. V rámci xxxx zkušební xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx x xxxx 5 xxxxxx 2.
4.1.7.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxx spočívá x xxxxxxx sady xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x dvou xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx přístroji x xxxxx zkušebního xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik.
Na jeden xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxx xxxxxxxxx xxxx kontrolních pneumatik, x xx druhý xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx kontrolních pneumatik, xx níž následuje xxxx zkoušených pneumatik.
Použijí xx xxxxxxxxxxx xxxxxxx x oddílech 4.1.2. xx 4.1.4.
X xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx referenčních xxxxxxxxx.
X rámci xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx srovnání xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx pneumatik. Xxxxx xxxxxx probíhá xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx x x xxxxxx xxx xxxx xxxxx zkušební xxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxxxxx povrchu xx xxxx xxxxxxxxx x xxxxxxx ± 5&xxxx;°X x xxxxxxxxx x xxxxxxxx prvního xxxxxxxxxx xxxxx. Při xxxxxx a druhém xxxxxxxxx cyklu xx xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx mokra xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X(X)) se xxxxxxxx takto:
G(T) = X 1 × X 2
xxx:
— |
X 1 xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) xxxxxxxx x referenční xxxxxxxxxxx (X), jenž xx vypočítá následujícím xxxxxxxx: |
— |
X 2 je xxxxxxxxx index přilnavosti xx xxxxx zkoušené xxxxxxxxxx (X) xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx (X), xxxx se xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx: |
4.1.7.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxxx, xxx xxxxxxx pneumatiky xx sady xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx byly skladovány xx týchž xxxxxxxx. Xxxxxxx sada kontrolních xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx, x xxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx definované x XXXX E 1136-93 (xxxxxxxx schválené x xxxx 2003).
4.1.7.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Pneumatiky se xxxxxx nepoužívají, xxxxx xxx xxxxxxx dojde x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx, xxxx xxxxx xx xxxxxxxxxx vliv xx xxxxxxxx xxxxxxx.
4.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx metoda x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx prováděna zkouška xxxxxxxxx
4.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxx
Xxxxxx se xxxxxxx xx xxxxxxxxxx pneumatikách xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxx tažné xxxxxxx) xxxx xx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxx, xxxxx se xxxxxxxx dostatečný xxxxxx xxxxxx k dosažení xxxxxxxxx xxxxxx xxxx, xxxxx se objeví xxxx zablokováním xxxx xxx zkušební xxxxxxxxx 65&xxxx;xx/x.
4.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx
4.2.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
— |
Xxxxx xxxxxxx nebo xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 65&xxxx;± 2&xxxx;xx/x x xxx maximálním působení xxxxxxxx sil. |
— |
Přívěs xxxx xxxxxxx, na němž xx xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx, xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xx xxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx pro xxxxx xxxxxx, xxxx xxx „xxxxxxxx xxxxxx“, x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx:
|
— |
Xxxxxxxxx změna xxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx ± 0,5° za xxxxxxxxxxx xxxxxxxx zatížení. Xxxxxx xxxxxx a xxxxx xxxx být xxxxxxxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx působení x xxx se xxxxxxxx soulad při xxxxxxxxxx působení brzdných xxx. Systém xxxxxxxx xxxx zajistit xxxxxxxxxx xxxxxxx x musí xxx navržen xxx, xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx. |
— |
Xxxxxxxx xxxxxx se xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, který xxxx xxxxxxxx dostatečný xxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx podélné xxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx. |
— |
Xxxxxxx xxxxxx xxxx být schopen xxxxxxxxxxx časový interval xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxx v xxxxxx 4.2.7.1. |
— |
Xxxxxx xxxx vozidlo, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška pneumatik, xxxx xxx navrženy xxx xxxxxxx všech xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
— |
Xxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, musí xxx xxxxxxxx xxxxxxxx x nastavení xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx 4.2.5.2. |
4.2.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
— |
Zkušební kola xx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx němž xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx vybavena xxxxxxxx měření xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx určenými x xxxxxx xxxxxx xxxx x svislého xxxxxxxx xxxxxxxxxx kola. |
— |
Obecné xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxx: Xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx splňovat xxxxxxxxxxx xxxxxxx požadavky při xxxxxxx okolního xxxxxxxxx x xxxxxxx 0 °C x 45&xxxx;°X:
|
— |
Rychlost xxxxxxx: X měření rychlosti xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx přesné xxxxxx xxxxxxxxx. |
— |
Xxxxxx xxxx: Xxxxxxx xxxxxx k měření xxxxxxxx sil xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx brzd x rozmezí 0&xxxx;% xx xxx. 125&xxxx;% xxxxxxxxx svislého xxxxxxxx. Xxxxxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxxx xxxx minimalizovat xxxxxxxxx xxxxxx a xxxxxxxxxxx rezonanci způsobenou xxxxxxxxx. |
— |
Xxxxxx zatížení: Xxxxxx xxxxxxxx k xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxx svislé xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxx. Xx xxxxxx se vztahují xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxx xxxx. |
— |
Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxx xxx záznam: Xxxxxxx xxxxxxxx pro stabilizaci xxxxxxx a xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx zajistit xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx údajů, xxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx výše. Xxxxx xxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxx:
|
4.2.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxx xxxxxxxx dráhy
Zkušební xxxxx xx xxxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx zkušebních xxxx xxx xxxxxxxxx 65 ± 2&xxxx;xx/xxx za použití xxxxxxxxx, které nejsou xxxxxxxxx zkušebního xxxxxxxx.
4.2.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxx xxxxxxx x xxxxxx nebo vozidlo, xx xxxx je xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxx, xxxxx xxxxxx, xxxxx xx x xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx na xxxxx xxxxxxx. Xxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx před xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx tryskou xxxxxxxxx xxx, aby bylo xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxx, xxxxx přijde xx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xx xxx xxxxxxxx rychlosti xxxxxxxxxxx, x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx cílovou xxxxxx.
Xxxxxxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxx musí xxx xxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxxx, že proudy xxxx xxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxx x xxxxxxx pod xxxxx 20° xx 30°.
Xxxx musí xxxxxxx xx xxxxxxx v xxxxxxx od 0,25 xx 0,45&xxxx;x xxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxx xxx xxxxxxxx ve xxxxx 25&xxxx;xx xxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxx, xxx xx vyhnula xxxxxxxxx, xxxxx xx x xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxx, v žádném xxxxxxx však xxxxx xxx xxxxxxxx xxxx xxx 100&xxxx;xx xxx xxxxxxxx.
Xxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxxx o 25&xxxx;xx xxxxx než xxxxxx xxxxxxxx pneumatiky x musí být xxxxxxxxxx xxx, xxx xxxxxxxxxx xxxx umístěna xx xxxxxx xxxx xxxxxx. Xxxxxxxx xxxx xxxx být xxxxxxxxxx x xxxx, xxx xxxxxx vody xxxx xxxxxxx 1,0&xxxx;± 0,5 mm, x xxxx být xxxxx xxxxxxx stejnoměrné x xxxxxxx ±10 %. Xxxxxxxx xxxx na xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxx být přímo xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxx vody xxxxxxx xxx xxxxxxxxx 65 km/h xx 18 x·x-1 xx xxxx šířky xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx, xx xx xxxxxxx xxxx 1,0&xxxx;xx.
4.2.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx x xxxxx
4.2.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx zkušebních xxxxxxxxx se xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx běhounu xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx otvorů, xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx spojích.
Zkušební xxxxxxxxxx xx namontuje xx xxxxxxxx ráfek udaný xxxxxxxx xxxxxxxxxx.
Xx xxxxxxx xxxxxxxx maziva je xxxxx náležitým způsobem xxxxxxxx xxxxx xxx xxxxx xxxxxx. Xx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx pneumatiky xx xxxxx xxxx.
Xxxxxxx zkušebních xxxxxxxxx / xxxxx xx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx místě minimálně xxx xxxxxx, xxx, xxx xxxx před xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx. Tyto xxxxxxx xx xxxx xxx xxxxxxxx proti xxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxx xxx x brzdění pneumatik, xxxxxxxx se dvě xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxx ověření účinnosti xxxx při xxxxxxxx, xxxxx a rychlosti, xxx je xxxxxxx x xxxxxxxx 4.2.5.2, 4.2.5.3 x 4.2.7.1.
4.2.5.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx zatížení xxxxxxxx xxxxxxxxxx je 75&xxxx;± 5&xxxx;% xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
4.2.5.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxx xx xxxxxxxx pneumatice xx xxxxxxx je 180&xxxx;xXx x pneumatik pro xxxxx xxxxxxxx. X xxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxx je xxxx xx xxxxxxx 220&xxxx;xXx.
Xxxx x xxxxxxxxxxxx xx xxx xxx bezprostředně xxxx xxxxxxxx zkontrolován x xxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx.
4.2.6&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxx vozidla a xxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx je xxxxxxxxx xxxxxxx pneumatik
4.2.6.1
U xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxxxxxx je xxxxxxxx xxxxxxxxxx nastavena na xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Podélná xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx připojení xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx střednici xxxxxxx xxxxxxx musí xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx „xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx“ xxxx „xxxxx spojovacího xxxxxxxx (xxxxxxxxxx zařízení)“.
4.2.6.2
Nainstalujte páté xxxx, xx-xx xxxxxxxxx, x xxxxxxx se xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx je co xxxxxxxx xxxxxxxxxx dráhy xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx němž xx prováděna zkouška xxxxxxxxx.
4.2.7&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.2.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
X xxxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx:
1) |
Xxxxx xxxxxxx xxxx vozidlo, xx xxxx je xxxxxxxxx xxxxxxx pneumatik, xx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx po xxxxxx při xxxxxxxxx xxxxxxxxx 65 ± 2 km/h. |
2) |
Je xxxxxxx systém xxx xxxxxx. |
3) |
Xxxx je xx xxxxxxx před xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx cca 0,5&xxxx;x xxxx použitím xxxx (u xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx). |
4) |
Xxxxx xxxxxxx xxxx aktivovány v xxxxxxx 2&xxxx;xxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxx podle bodů 4 a 5 xxxxxx 3.1. Xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxx xxx xxxxxx, xxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxx a xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxx 0,2&xxxx;x xx 0,5&xxxx;x. |
5) |
Xxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxxxx. |
4.2.7.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx postupu se xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxx za účelem xxxxxx indexu xxxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxxx pneumatik (X), xxxxxxx se každá xxxxxxxx xxxxx provede xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx x xx xxxxxxx směru. X rámci téhož xxxxxxxxxx xxxxx lze xxxxx až xxx xxxxxxxx pneumatiky, za xxxxxxxxxxx, xx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxx.
1) |
Xxxxxxx je provedena xxxxxxx referenční xxxxxxxxxx. |
2) |
Xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx v xxxxxxx s oddílem 4.2.7.1 xx referenční xxxxxxxxxx xxxxxxxxx zkoušenou xxxxxxxxxxx. |
3) |
Xx provedení šesti xxxxxxxx měření zkoušené xxxxxxxxxx xxx uskutečnit xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
4) |
Xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx šesti xxxxxxx platnými xxxxxxxx xxxxxx referenční pneumatiky xxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx. |
XXXXXXXX:
— |
Xxxx zkušebního xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X1 xx X3) x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) xxxxxx xxxxx: X-X1-X2-X3-X |
— |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X1 xx T5) x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) xxxxxx xxxxx: X-X1-X2-X3-X-X4-X5-X |
4.2.8&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx
4.2.8.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx (μxxxx) xx nejvyšší xxxxxxxx μ(x) dosaženou xxxx xxxxxxxxxxxx, xxxxx se xxxxxxxx při xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx. Za xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx by xxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx signály musí xxx xxxxxxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx klouzavého xxxxxxx.
xxx:
μ(x) xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx síly xxxxxxxxxx v xxxxxxx xxxx |
xx(x) xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx v xxxxxxx xxxx v X |
xx(x) xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxx x X |
4.2.8.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx koeficient μxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx xxxxxxxx / xxxxxx) x 100
X referenčních xxxxxxxxx (X): Xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx maximální xxxxxx xxxx (μxxxx) xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx 5&xxxx;%, žádné údaje xx neberou x xxxxx x xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx u xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (x xxxxxxxx xxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx pneumatiky).
U zkoušené xxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X).: Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μpeak) xx vypočítá x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxx 5 %, xx třeba údaje xxxxxxx x xxxxxxx xx třeba x xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.2.8.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx maximální xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx při xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx síly xx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxx zkušebním xxxxx.
Xxxxx xxxxxxxx průměrný xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx síly xxxxxxxxxx pneumatiky (Ra) xx vypočítá xxxxx xxxxxxx 3, xxx X1 xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx pneumatiky xxxxxxxx x xxxxx první xxxxxxx xxxxxxxxxx pneumatiky (X) a R2 xx průměrný xxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxxxxxx v xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X).
Xxxxxxx 3
Xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx |
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xx |
1 (X1 -X1-X2 ) |
X1 |
Xx = 1/2 (X1 + X2 ) |
2 (X1 -T1-T2-R2 ) |
T1 |
Ra = 2/3&xxxx;X1 + 1/3&xxxx;X2 |
X2 |
Xx = 1/3&xxxx;X1 + 2/3 R2 |
|
3 (X1 -X1-X2-X3-X2 ) |
X1 |
Xx = 3/4&xxxx;X1 + 1/4&xxxx;X2 |
X2 |
Xx = 1/2 (X1 +X2 ) |
|
T3 |
Ra = 1/4&xxxx;X1 + 3/4&xxxx;X2 |
4.2.8.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxx koeficientů xxxxxxxxx brzdné xxxx (μxxxx,xxx ) xx xxxxxxxx xxxxx tabulky 4, kde Xx (x = 1, 2 xxxx 3) xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx síly xxxxxx x xxxxx xxxxxxxx pneumatiky x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx.
Xxxxxxx 4
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx |
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx(X) = Xx xxxx u xxxxxxx 3 |
Xxxxxxxx pneumatika |
μpeak,ave (X) = Xx |
4.2.8.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X(X)) xx xxxxxxxx xxxxx:
xxx:
— |
x xx teplota xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx ve xxxxxxxx Xxxxxx naměřená xxx zkoušení xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) |
— |
x0 xx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx povrchu |
— |
t0 = 20&xxxx;°X x xxxxxxx pneumatik x x0 = 10&xxxx;°X x pneumatik xxx xxxxx xx xxxxx |
— |
μxxxx,xxx(X0) = 0,85 je xxxxxxxxxx maximální brzdné xxxx u xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx dodržení xxxxxxxxxxxx podmínek |
— |
a = –0,4232 a x = -8,297 u xxxxxxx xxxxxxxxx, a = 0,7721 x x = 31,18 x xxxxxxxxx xxx xxxxx xx sněhu |
Dodatek X
Xxxxxxxx zkušebních protokolů xxxxxxxxxx xx indexu xxxxxxxxxxx xx xxxxx
XXXXXXX 1:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx protokol xxxxxxxx xx indexu xxxxxxxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxx s xxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx: |
Xxxxx xxxxxxx: |
|
Xxx povrchu xxxxxxx: |
Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx: |
|
μ xxxx (XXXX14″ X 1136): |
XXX: |
|
Xxxxxxxx (km/h): |
Hloubka xxxx (xx): |
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Xxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxxx xxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxx |
|||||||||||
Xxxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxxx (X) |
|||||||||||
Xxxx (xXx) |
|||||||||||
μ peak |
1 |
||||||||||
2 |
|||||||||||
3 |
|||||||||||
4 |
|||||||||||
5 |
|||||||||||
6 |
|||||||||||
7 |
|||||||||||
8 |
|||||||||||
Průměr |
|||||||||||
Standardní xxxxxxxx σ |
|||||||||||
(σ/průměr) ≤ 5 % |
|||||||||||
Ra, xxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxx přilnavosti xx xxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxx xxxxxxx (°X) |
|||||||||||
Xxxxxxx xxxxxxxx prostředí (°C) |
|||||||||||
Poznámky |
PŘÍKLAD 2:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx protokol xxxxxxxx xx indexu přilnavosti xx mokra za xxxxxxx xxxxxx využívající xxxxxx automobil
Řidič: |
Datum xxxxxxx: |
||||
Xxxxx: |
Xxxxxx xxxxxxx: |
Xxxxxxxxx rychlost (km/h): |
|||
Hloubka xxxxxxxxx xxxxxxx (mm): |
Značka: |
Konečná xxxxxxxx (km/h): |
|||
BPN: |
Model: |
||||
Hloubka xxxx (xx): |
Xxx: |
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
Xxxxxx |
Xxxxxxxx |
XXXXXXXXXX X |
XXXXXXXXXX X |
XXXXXXXXXX X |
Xxxxxxxx |
||||||
Xxxxxx |
XXXX X 2493 XXXX16″ |
XXXXXX X |
XXXXXX X |
XXXXXX X |
XXXX F 2493 XXXX16″ |
||||||
Xxxxxxxx |
X225/60X16 |
XXXXXXXX X |
XXXXXXXX X |
XXXXXXXX X |
X225/60X16 |
||||||
Xxxxxxxx xxxxx |
97X |
XX/XX |
XX/XX |
XX/XX |
97X |
||||||
Xxxxxxxxxxxx pneumatiky |
XXXXXXXXX |
YYYYYYYYY |
ZZZZZZZZZ |
NNNNNNNNN |
XXXXXXXXX |
||||||
Ráfek |
|||||||||||
Tlak xx xxxxxx nápravu (xXx) |
|||||||||||
Xxxx xx zadní xxxxxxx (xXx) |
|||||||||||
Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx (X) |
|||||||||||
Xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx (°C) |
|||||||||||
Okolní xxxxxxx (°X) |
|||||||||||
Xxxxxx vzdálenost m) |
Průměrné xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx zpomalení (m/s2) |
Brzdná xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx vzdálenost (m) |
Průměrné zpomalení (m/s2) |
Brzdná xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx zpomalení (m/s2) |
||
Měření |
1 |
||||||||||
2 |
|||||||||||
3 |
|||||||||||
4 |
|||||||||||
5 |
|||||||||||
6 |
|||||||||||
7 |
|||||||||||
8 |
|||||||||||
9 |
|||||||||||
10 |
|||||||||||
Průměrná XX (x/x2) |
|||||||||||
Xxxxxxxxxx xxxxxxxx (x/x2) |
|||||||||||
Xxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxx koeficient (%) &xx; 3 % |
|||||||||||
Upravené průměrné XX xxx. xxxxxxxxxx: X x (x/x2) |
|||||||||||
XXX(X) xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XXXX16″) |
|||||||||||
XXX(X) xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx (%) |
(1)&xxxx;&xxxx;Xxxxxx XXXX X 1136 XXXX xx P195/75R14.