Věstník MZd ČR, částka 2/2011
1 Cíl specializačního vzdělávání
Cílem specializačního vzdělávání v oboru Příprava radiofarmak je získání specializované způsobilosti s označením odbornosti farmaceutický asistent pro přípravu radiofarmak osvojením si potřebných teoretických znalostí, praktických dovedností, návyků týmové spolupráce i schopnosti samostatného rozhodování pro činnosti stanovené vyhláškou č. 424/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
2 Vstupní podmínky a průběh specializačního vzdělávání
Podmínkou pro zařazení do specializačního vzdělávání v oboru Příprava radiofarmak je získání odborné způsobilosti k výkonu povolání farmaceutický asistent dle zákona č. 96/2004 Sb., zákon o nelékařských zdravotnických povoláních, ve znění pozdějších právních předpisů (dále jen zákon č. 96/2004 Sb).
Specializační vzdělávání nemusí být uskutečňováno při výkonu povolání, účastník vzdělávání však musí před přihlášením se k atestační zkoušce splnit dobu výkonu povolání stanovenou §56 odst. 6 zákona č. 96/2004 Sb.
Část specializačního vzdělávání (základní modul) lze absolvovat distanční formou studia, např. metodou e-learningu.
Optimální doba specializačního vzdělávání je 18 - 24 měsíců, kterou lze prodloužit nebo zkrátit při zachování počtu hodin vzdělávacího programu. V případě, že celková délka specializačního vzdělávání se od celodenní průpravy liší, úroveň a kvalita nesmí být nižší než v případě celodenní průpravy.
Vzdělávací program obsahuje celkem 560 hodin teoretického vzdělávání a praktické výuky. Praktická výuka tvoří alespoň 50 % celkového počtu hodin, včetně odborné praxe na pracovištích akreditovaného zdravotnického zařízení v rozsahu stanoveném tímto vzdělávacím programem. Požadavky vzdělávacího programu je možné splnit ve více akreditovaných zařízeních, pokud je nezajistí v celém rozsahu akreditované zařízení, kde účastník vzdělávání zahájil. Akreditovaná pracoviště disponují náležitým personálním, materiálním a přístrojovým vybavením.
Vzdělávací program zahrnuje modul základní a moduly odborné se stanoveným počtem kreditů, přičemž ukončení každého modulu je realizováno hodnocením úrovně dosažených výsledků vzdělávání.
Podmínkou pro získání specializované způsobilosti v oboru Příprava radiofarmak je:
zařazení do oboru specializačního vzdělávání,
výkon povolání v příslušném oboru specializačního vzdělávání minimálně 1 rok z období 6 ti let v rozsahu minimálně 1/2 stanovené týdenní pracovní doby nebo minimálně 2 roky v rozsahu minimálně pětiny stanovené týdenní pracovní doby do data přihlášení se k atestační zkoušce,
absolvování teoretické výuky,
absolvování povinné odborné praxe v rozsahu stanoveném vzdělávacím programem,
získání stanoveného počtu kreditů určených vzdělávacím programem,
úspěšné složení atestační zkoušky.
3 Učební plán
Nedílnou součástí vzdělávacího programu je vedení studijního průkazu a záznamu o provedených výkonech v rámci celé odborné praxe. Počet výkonů uvedených v kapitole 3.2 Učební osnovy - seznam výkonů a jejich četnost je stanoven jako minimální, aby účastník specializačního vzdělávání zvládl danou problematiku nejen po teoretické, ale i po stránce praktické.
3.1 Učební osnova základního modulu
|  
			 Základní modul ZM 
			 | 
			 
			 Organizace a provoz farmaceutických pracovišť 
			 | 
		|
|  
			 Typ modulu 
			 | 
			 
			 povinný 
			 | 
		|
|  
			 Rozsah modulu 
			 | 
			 
			 5 dnů, tj. 40 hodin teoretické výuky 
			 | 
		|
|  
			 Počet kreditů 
			 | 
			 
			 20 
			 | 
		|
|  
			 Cíl 
			 | 
			 
			 Vybavit farmaceutického asistenta znalostmi potřebnými k organizačnímu a metodickému vedení odborných činností na pracovišti. 
			 | 
		|
|  
			 Téma 
			 | 
			 
			 Rozpis učiva 
			 | 
			 
			 Minimální počet hodin 
			 | 
		
|  
			 Vzdělávání dospělých 
			 | 
			 
			 Zásady vzdělávání dospělých, cíle, vedení, motivační faktory, hodnocení účastníků SV. 
			 | 
			 
			 2 
			 | 
		
|  
			 Organizace a řízení v lékárenských zařízení 
			 | 
			 
			 Management a role manažera. Klíčové role a funkce vedoucího pracovníka ve zdravotnictví. Leadership a role lídra. Firemní kultura. Strategický management. Management změn. Management času. Budování a řízení pracovního týmu. Personální management a rozvoj lidských zdrojů. 
			 | 
			 
			 3 
			 | 
		
|  
			 Právní problematika 
			 | 
			 
			 Základní zákonné a prováděcí předpisy ve zdravotnictví. Povinnosti zdravotnických pracovníků, práva a povinnosti, vedení a nakládání se zdravotnickou dokumentací, mlčenlivost. Právní odpovědnost ve zdravotnictví. Platné právní předpisy a normy spojené s činností lékáren, dále prodejen a výdejen zdravotnických prostředků. 
			 | 
			 
			 3 
			 | 
		
|  
			 Kvalita a bezpečnost lékárenské péče 
			 | 
			 
			 Strategické řízení kvality lékárenské péče. Indikátory kvality a jejich sledování. Standardy lékárenských činností, správné vedení zdravotnické dokumentace. řízení rizik a prevence nežádoucích událostí ve zdravotnických zařízeních vč. sledování a vyhodnocení. Externí a interní kontrola kvality. Etické a ekonomické aspekty výdeje léčiv a zdravotnických prostředků. Zásady správné lékárenské praxe podle platné vyhlášky. Hygienický řád lékáren. Zásady práce s nebezpečnými látkami. Postup při zneškodňování nepoužitelných léčiv. 
			 | 
			 
			 4 
			 | 
		
|  
			 Interpersonální dovednosti 
			 | 
			 
			 Podpůrné techniky zvládání pracovní zátěže, podpůrné techniky v komunikací s agresivním pacientem, komunikace se zvláštními skupinami pacientů. Etický přístup k pacientům a jejich blízkým s ohledem na věk a charakter onemocnění. Identifikace faktorů ovlivňujících kvalitu života pacientů. 
			 | 
			 
			 4 
			 | 
		
|  
			 Edukace 
			 | 
			 
			 Edukace - cíle edukace v lékárenských zařízeních, volba a praktická aplikace metod edukace. Edukace pacientů/klientů a jiných osob. Specifika edukace dětí, seniorů, cizinců a zvláštních skupin nemocných. Tvorba edukačních materiálů. Zásady moderní prezentace. 
			 | 
			 
			 4 
			 | 
		
|  
			 Průzkumné a výzkumné šetření v lékárenství 
			 | 
			 
			 Charakteristika, specifika a význam výzkumu v lékárenství. Techniky výzkumu, výzkumný proces a jeho fáze, etapy výzkumné práce. Volba a způsob vyhledávání vhodných témat. Etika výzkumu. Prezentace výsledků, aplikace poznatků do praxe. 
			 | 
			 
			 5 
			 | 
		
|  
			 Vybraná problematika veřejného zdraví 
			 | 
			 
			 Vymezení problematiky veřejného zdraví, determinanty zdraví a jejich aktuální situace v ČR, aktuální zdravotní politika v evropském kontextu. 
			 | 
			 
			 2 
			 | 
		
|  
			 Radiační ochrana - ionizující záření, jeho základní druhy a vlastnosti, nepříznivé účinky ionizujícího záření, radiační zátěž obyvatel, způsoby ochrany před ionizujícím zářením, zásady pro pobyt v prostorách se zdroji ionizujícího záření, legislativa v oblasti radiační ochrany, odpovědnosti při využívání zdrojů ionizujícího záření. 
			 | 
			 
			 2 
			 | 
		|
|  
			 Problematika závislostí - škodlivé užívání návykových látek (NL) a závislostí na NL v ČR. Přehled NL zneužívaných v ČR a jejich vlastností, zdravotní a právní aspekty související se zneužíváním NL a závislostí na NL. 
			 | 
			 
			 2 
			 | 
		|
|  
			 První pomoc 
			 | 
			 
			 Základní neodkladná kardiopulmonální resuscitace. 
			 | 
			 
			 3 
			 | 
		
|  
			 Krizový management ve zdravotnictví 
			 | 
			 
			 Základy krizového managementu. Mimořádné události a katastrofy (typy katastrof, definice katastrofy a medicíny katastrof, spektrum postižení). Krizová připravenost (definice, legislativní zázemí, orgány krizového řízení a jejich úkoly, organizace ve zdravotnictví, základní pojmy), plán krizové připravenosti zdravotnických zařízení. Hromadný výskyt postižených (základní pojmy, zdravotnický záchranný řetězec, zdravotnická záchranná služba, traumatologický plán nemocnice - základní úkoly, organizace práce při hromadném příjmu, třídění pacientů). Evakuace nemocnic (zásady evakuace, evakuační plán). Ochrana obyvatelstva (definice a základní pojmy, hlavní zásady, prostředky individuální ochrany, základní vybavení domácnosti, informování obyvatelstva, vzdělávání). 
			 | 
			 
			 3 
			 | 
		
|  
			 Ukončení modulu 
			 | 
			 
			 Hodnocení, shrnutí, zpětná vazba. 
			 | 
			 
			 3 
			 | 
		
|  
			 Výsledky vzdělávání 
			 | 
			 
			 Absolvent/ka: 
			umí koordinovat ve spolupráci s farmaceutem práci týmu v lékárenské praxí v oblasti své specializace, 
			orientuje se v právních předpisech a normách souvisejících s pracovní problematikou lékárenských zařízení, 
			připravuje standardy specializovaných postupů ve svém oboru, 
			zná zásady vzdělávání dospělých, 
			podílí se na statistické analýze dat pro vědecké a výzkumné účely, 
			poskytuje odborné informace zdravotnickým pracovníkům a spolupracuje na zajištění edukace pacientů, 
			orientuje se v problematice závislostí a možnostmi jejich prevence, 
			poskytuje neodkladnou první pomoc při náhlém postižení zdraví a ohrožení života, 
			vyhodnocuje rizikové příčiny lidského pochybení, navrhuje efektivní opatření zaměřená na prevenci pochybení a omylů. 
			 | 
		|
|  
			 Způsob ukončení modulu 
			 | 
			 
			 Diagnostické metody (např. test, apod.). 
			 | 
		|
3.1.1 Schopnosti a dovednosti po absolvování základního modulu
Absolvent/ka základního modulu je připraven/a:
podílet se na kontinuálním zvyšování kvality a bezpečnosti činnosti na pracovišti,
koordinovat práci členů pracovního týmu,
hodnotit kvalitu poskytované péče,
připravovat a provádět interní audity,
provádět průzkumná a výzkumná šetření,
navrhovat a vypracovávat plány edukace pacienta, blízkých osob,
připravovat edukační materiály.
3.2 Učební osnovy odborných modulů - povinné
Cíl: připravit farmaceutického asistenta pro požadované činnosti konkrétního oboru specializace.
3.2.1 Učební osnova odborného modulu OM 1
|  
			 Odborný modul - OM 1 
			 | 
			 
			 Radioaktivita a ochrana před zářením 
			 | 
		|
|  
			 Typ modulu 
			 | 
			 
			 povinný 
			 | 
		|
|  
			 Rozsah modulu 
			 | 
			 
			 5 dnů, tj. 40 hodin teoretické výuky 
			15 dnů, tj. 120 hodin odborné praxe 
			 | 
		|
|  
			 Počet kreditů 
			 | 
			 
			 35 (20 kreditů za teoretickou část, 
			15 kreditů za praktickou část) 
			 | 
		|
|  
			 Téma 
			 | 
			 
			 Rozpis učiva 
			 | 
			 
			 Minimální počet hodin 
			 | 
		
|  
			 Radionuklidy 
			 | 
			 
			 Definice a druhy ionizujícího záření. Využití ionizujícího záření v medicíně (externí a interní zdroje ionizujícího záření). Základní dělení radionuklidů pro nukleární medicínu podle emitovaného záření. Struktura hmoty. Zobrazovací metody v nukleární medicíně. Základní principy scíntigrafického zobrazení. Diagnostické radionuklidy, jejich vlastnosti a příprava (gama zářiče, positronové zářiče, příprava reakcemi neutronů, nabitých částic, nabitých částic a brzdného záření, generátory, separace). Terapeutické radionuklidy, jejich vlastnosti a příprava (beta zářiče, alfa zářiče, příprava reakcemi neutronů, nabitých částic a brzdného záření, generátory, separace). Volba nosičů radionuklidů (chemické formy, výběr). Způsoby značení nosičů radionuklidů. Vliv značení na chování nosiče v organizmu. 
			 | 
			 
			 28 
			 | 
		
|  
			 Základy dozimetrie 
			 | 
			 
			 Principy detekce ionizujícího záření a přístrojů pro detekci záření v nukleární medicíně. Dozimetrické veličiny a jednotky, radiační riziko. 
			 | 
			 
			 5 
			 | 
		
|  
			 Radiační rizika 
			 | 
			 
			 Biologické účinky ionizujícího záření. Přirozená a umělá radioaktivita. Ochrana před zářením. Platná zdravotnická a léková legislativa se zaměřením na bezpečnost léčiv a radiační ochranu. 
			 | 
			 
			 5 
			 | 
		
|  
			 Ukončení modulu 
			 | 
			 
			 Hodnocení, shrnutí, zpětná vazba. 
			 | 
			 
			 2 
			 | 
		
|  
			 Výsledky vzdělávání 
			 | 
			 
			 Absolvent/ka: 
			orientuje se v základních zobrazovacích metodách v nukleární medicíně, 
			zná rozdíly v přípravě diagnostických a terapeutických radionuklidů, 
			orientuje se ve volbě a značení nosičů radionuklidů, 
			umí měřit dávky a dávkový příkon ionizujícího záření v laboratořích a ostatních pracovištích, 
			zná odborné informační zdroje a umí využívat výpočetní techniku, 
			zná negativní účinky ionizujícího záření a ochranu před zářením. 
			 | 
		|
|  
			 Seznam výkonů 
			 | 
			 
			 Počet 
			 | 
		|
|  
			 Exkurze na oddělení nukleární medicíny 
			 | 
			 
			 1 den 
			 | 
		|
|  
			 Měření radioaktivity 
			 | 
			 
			 20 
			 | 
		|
3.2.2 Učební osnova odborného modulu OM 2
|  
			 Odborný modul - OM 2 
			 | 
			 
			 Příprava radiofarmak 
			 | 
		|
|  
			 Typ modulu 
			 | 
			 
			 povinný 
			 | 
		|
|  
			 Rozsah modulu 
			 | 
			 
			 5 dnů, tj. 40 hodin teoretické výuky 
			20 dnů, tj. 160 hodin odborné praxe 
			 | 
		|
|  
			 Počet kreditů 
			 | 
			 
			 40 (20 kreditů za teoretickou část, 20 kreditů za praktickou část) 
			 | 
		|
|  
			 Téma 
			 | 
			 
			 Rozpis učiva 
			 | 
			 
			 Minimální počet hodin 
			 | 
		
|  
			 Výroba a příprava radiofarmak 
			 | 
			 
			 Platné právní předpisy a normy spojené s činností pracovišť s přípravou radiofarmak. Léčivé a pomocné látky používané při přípravě radiofarmak. Aplikační formy radiofarmak pro diagnostiku a terapii. Vzájemné interakce, fyzikální a chemické inkompatibility a možnosti jejich řešení. Požadavky kladené na radiofarmaka. Obecné postupy při přípravě radiofarmak. Standardní operační postupy při přípravě radiofarmak. Fyzikální, chemické a biologické metody hodnocení jakosti radiofarmak. Výdej radiofarmak. Dokumentační činnost na pracovištích nukleární medicíny. 
			 | 
			 
			 30 
			 | 
		
|  
			 Použití radiofarmak 
			 | 
			 
			 Použití radiofarmak v diagnostice a léčbě. Farmakologické aspekty užívání radiofarmak, jejich distribuce v organizmu a možné nežádoucí účinky. Použití radioaktivně značených látek ve výzkumu a dalších oblastech. 
			 | 
			 
			 8 
			 | 
		
|  
			 Ukončení modulu 
			 | 
			 
			 Hodnocení, shrnutí, zpětná vazba. 
			 | 
			 
			 2 
			 | 
		
|  
			 Výsledky vzdělávání 
			 | 
			 
			 Absolvent/ka: 
			zná požadavky kladené na radiofarmaka, které se týkají především: 
			biologického chování - farmakokinetiky, 
			fyzikální charakteristiky - poločasu rozpadu, energie záření, 
			chemické čistoty, 
			aktivity, 
			radionuklidové čistoty, 
			radiochemické čistoty, 
			sterility a apyrogenity, 
			zná zásady přípravy radiofarmak, 
			zná lékové formy radiofarmak, 
			zná obecné postupy při přípravě radiofarmak, 
			zná standardní operační postupy při přípravě radiofarmak, 
			zná fyzikální, chemické a biologické metody hodnocení jakosti radiofarmak, 
			zná použití radiofarmak v nukleární medicíně, 
			zná použití radioaktivně značených látek ve výzkumu a dalších oblastech, 
			orientuje se v právních aspektech v radiofarmacíi. 
			 | 
		|
|  
			 Seznam výkonů 
			 | 
			 
			 Počet 
			 | 
		|
|  
			 Příprava radiofarmak 
			 | 
			 
			 10 
			 | 
		|
|  
			 Označení radiofarmak 
			 | 
			 
			 10 
			 | 
		|
|  
			 Provedení příslušných záznamů o přípravě 
			 | 
			 
			 10 
			 | 
		|
|  
			 Kontrola radiochemické a radionuklidové čistoty 
			 | 
			 
			 15 
			 | 
		|
|  
			 Výkony spojené s vypracováním odborné písemné práce na zvolené téma v oboru Příprava radiofarmak 
			 | 
			||
|  
			 Způsob ukončení modulu 
			 | 
			 
			 Diagnostické metody (např. test, apod.) + absolvování praxe doložené potvrzením o splnění předepsaných výkonů. 
			 | 
		|
3.2.3 Odborný modul 3 - odborná praxe
|  
			 Odborný modul - OM 3 
			 | 
			 
			 Odborná praxe na pracovišti akreditovaného zařízení 
			 | 
		
|  
			 Rozsah praxe 
			 | 
			 
			 5 dnů, tj. 40 hodin 
			 | 
		
|  
			 Počet kreditů 
			 | 
			 
			 15 
			 | 
		
|  
			 Seznam výkonů: 
			 | 
		|
|  
			 Výkony spojené s vypracováním odborné písemné práce na zvolené téma z oboru Příprava radiofarmak, která je zároveň praktickou částí atestační zkoušky. 
			 | 
		|
4 Hodnocení výsledků vzdělávání v průběhu specializačního vzdělávání
Akreditované zařízení přidělí každému účastníkovi specializačního vzdělávání školitele, který je zaměstnancem akreditovaného zařízení. Školitel pro teoretickou výuku vypracovává studijní plán a plán plnění praktických výkonů, které má účastník vzdělávání v průběhu přípravy absolvovat a průběžně prověřuje znalosti (vědomosti a dovednosti). Odborná praxe na odborných pracovištích probíhá pod vedením přiděleného školitele, který je zaměstnancem daného pracoviště, má specializovanou způsobilost v oboru a osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu a potvrzuje splněné výkony.
a) Průběžné hodnocení školitelem:
školitel pravidelně a průběžně prověřuje teoretické znalosti a praktické dovednosti účastníka specializačního vzdělávání. Do studijního průkazu zapisuje ukončení každého modulu a získaný počet kreditů.
b) Předpoklad pro vykonání atestační zkoušky:
absolvování teoretické a praktické výuky, vč. splnění požadované odborné praxe v akreditovaném zařízení potvrzené ve studijním průkazu a výkonů obsažených ve vzdělávacím programu potvrzené přiděleným školitelem;
získání příslušného počtu kreditů.
c) Vlastní atestační zkouška probíhá dle vyhlášky č. 189/2009 Sb., v platném znění.
5 Profil absolventa
Absolvent specializačního vzdělávání v oboru Příprava radiofarmak bude připraven provádět, zajišťovat a koordinovat základní, specializovanou a vysoce specializovanou činnost v oboru Příprava radiofarmak. Je oprávněn na základě vlastního posouzení a rozhodnutí, v souladu s platnou legislativou zabezpečovat specializované postupy v oblasti přípravy radiofarmak v rozsahu své specializované způsobilosti stanovené činnostmi, ke kterým je připraven na základě tohoto vzdělávacího programu a platné legislativy.
5.1 Charakteristika výstupních vědomostí, dovedností a postojů, tj. profesních kompetencí, pro které absolvent/ka specializačního vzdělávání získal/a způsobilost
Farmaceutický asistent se specializovanou způsobilostí v oboru Příprava radiofarmak je připraven/a:
podílet se na výzkumu, zejména identifikovat činnosti vyžadující změnu v postupu, provádět výzkum zaměřený na odhalení příčin nedostatků v poskytované péči, vytvářet podmínky pro aplikací výsledků výzkumu do klinické praxe,
zavádět nové metody do provozu,
připravovat standardy specializovaných postupů v rozsahu své způsobilosti,
podílet se a vést teoretickou i praktickou výuku specializačního vzdělávání v oboru specializace Příprava radiofarmak,
provádět přípravu a kontrolu radiofarmak,
přijímat a instalovat generátory,
likvidovat zbytky radiofarmak,
dekontaminovat pracoviště.
6 Charakteristika akreditovaných zařízení a pracovišť
Vzdělávací instituce, zdravotnická zařízení a pracoviště zajišťující výuku účastníků specializačního vzdělávání musí být akreditovány dle ustanovení §45 zákona č. 96/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Tato zařízení musí účastníkovi zajistit absolvování specializačního vzdělávání dle příslušného vzdělávacího programu. Minimální kritéria akreditovaných zařízení jsou dána splněním odborných, provozních, technických a personálních předpokladů.
6.1 Akreditovaná zařízení a pracoviště
Personální požadavky
Školitelem i lektorem může být pouze farmaceut se specializovanou způsobilostí v příslušném oboru specializace. Dále pak lékař se specializovanou způsobilostí, která souvisí se zaměřením vzdělávacího programu farmaceutických asistentů.
Školitelem i lektorem může být i farmaceutický asistent se specializovanou způsobilostí v oboru specializace a je držitelem „Osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu“.
Lektorem může být zdravotnický pracovník, který je držitelem „Osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu.
Lektorem může být i další odborný pracovník s jinou kvalifikací (JUDr., Ing. atd.), která odpovídá zaměření vzdělávacího programu (předměty jako je ekonomika a financování, právní problematika, krizový management, atd.).
Pedagogické schopnosti.
Doklady o odborné, specializované event. pedagogické způsobilosti.
Materiální a technické vybavení
Musí odpovídat standardům a platné legislativě.
Pro teoretickou část vzdělávacího programu standardně vybavená učebna s PC a dataprojektorem a s možností přístupu k internetu.
Modely a simulátory potřebné výuce praktických dovedností - modely a simulátory k výuce KPR, které signalizují správnost postupu KPR.
Přístup k odborné literatuře, včetně el. databází (zajištění vlastními prostředky nebo ve smluvním zařízení).
Organizační a provozní požadavky
Pro praktickou část vzdělávacího programu - poskytování zdravotní péče dle příslušného oboru.
Pro teoretickou část vzdělávacího programu - jiná zařízení, která mají smluvní vztah s poskytovatelem zdravotní péče dle příslušného oboru specializace.
Bezpečnost a ochrana zdraví
Součástí teoretické i praktické výuky je problematika bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, hygieny práce a požární ochrany včetně ochrany před ionizujícím zářením.
Výuka k bezpečné a zdraví neohrožující práci vychází z požadavků platných právních a ostatních předpisů k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.
Požadavky jsou doplněny informacemi o rizicích možných ohrožení v souvislosti s vykonáváním praktické výuky, včetně informací vztahujících se k opatřením na ochranu před působením zdrojů rizik.
7 Tabulka modulů
|  
			 Specializační vzdělávání v oboru Příprava radiofarmak 
			 | 
		||||
|  
			 Kód 
			 | 
			 
			 Typ 
			 | 
			 
			 Název 
			 | 
			 
			 Rozsah 
			 | 
			 
			 Počet kreditů 
			 | 
		
|  
			 ZM 
			 | 
			 
			 P 
			 | 
			 
			 Organizace a provoz farmaceutických pracovišť 
			 | 
			 
			 1 týden T - 40 hodin 
			 | 
			 
			 15 (à 4 kredity/den) 
			 | 
		
|  
			 OM 1 
			 | 
			 
			 P 
			 | 
			 
			 Radioaktivita a ochrana před zářením 
			 | 
			 
			 1 týden T - 40 hodin 
			3 týdny Pr - 120 hodin 
			 | 
			 
			 20 (à 4 kredity/den) 
			15 (à 1 kredit/den) 
			 | 
		
|  
			 OM 2 
			 | 
			 
			 P 
			 | 
			 
			 Příprava radiofarmak 
			 | 
			 
			 1 týden T - 40 hodin 
			4 týdny Pr - 160 hodin 
			 | 
			 
			 20 (à 4 kredity/den) 
			20 (à 1 kredit/den) 
			 | 
		
|  
			 | 
			 
			 P 
			 | 
			 
			 Odborná písemná práce 
			 | 
			 
			 120 hodin 
			 | 
			 
			 30 
			 | 
		
|  
			 OM 3 
			 | 
			 
			 P 
			 | 
			 
			 Odborná praxe na pracovišti akreditovaného zařízení 
			 | 
			 
			 1 týden P AZ - 40 hodin 
			 | 
			 
			 15 (à 3 kredity/den) 
			 | 
		
|  
			 T - teorie Σ 120 hodin 
			Pr - praxe Σ 400 hodin 
			Pr - AZ Σ 40 hodin 
			 | 
			 
			 | 
		|||
|  
			 Celkem 560 hodin 
			 | 
			 
			 135 kreditů 
			 | 
		|||
8 Seznam doporučených zdrojů
Doporučená literatura
Barevný, P., Nováková, M. Stručný přehled lékařské fyziologie pro bakalářské studijní programy. 2 vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999.
Český farmaceutický kodex. Praha: MZd, 1993.
Dylevský, I. Somatologie: učebnice pro zdravotnické školy a bakalářské studium. 2. přeprac.a dopl. vyd. Olomlouc: Epava, 2000. ISBN 80-86297-05-5.
Chalabala, M. et al. Technologie léků. 2 vyd. Praha: Galén, 2001. ISBN 80-7262-128-9.
Klener,V. a kol. Principy a praxe radiační ochrany. Praha: Azin CZ, 2000.
Komárek, P. Radiofarmaka. In: Technologie léků, Ed. P. Komárek, M. Rabišková. 3. vyd. Praha: Galén, 2006.
Kupka, K., Kubinyi, J., Šámal, M. a kol. Nukleární medicína,p3k. Příbram, 2007.
Lázniček, M., Komárek, P. Základy radiofarmacíe. Praha: Univerzita Karlova, 1998.
Mourek, J. Fyziologie. Učebnice pro studenty zdravotnických oborů. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1190-7.
Pokorný, J. Přehled fyziologie člověka - I. díl. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0228-8.
Pokorný, J. Přehled fyziologie člověka - II. díl. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0229-6.
Platný Český lékopis a Doplňky.