XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx; XXXXXX (XX) č. 228/2011
ze xxx 7. xřxxxx 2011,
kterým xx xěx&xxxxxx; xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx a Xxxx (XX) č. 1222/2009, pokud xxx x xxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xxxxxx xxx xxx&xxxxxx;xěx&xxxxxx; xřxxxxxxxxx xx mokra x xxxxxxxxx třídy X1
(Text x x&xxxxxx;xxxxxx xxx XXX)
XXXXXXX&Xxxxxx; KOMISE,
x xxxxxxx xx Smlouvu x xxxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx; xxxx,
x xxxxxxx na xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx;xx parlamentu x Xxxx (XX) č. 1222/2009 xx xxx 25. xxxxxxxxx 2009 x xxxxčxx&xxxxxx;x&xxxxxx; xxxxxxxxx x ohledem xx xxxxxxxxx účinnost x xxx&xxxxxx; důležité parametry (1), x xxxx&xxxxxx;xx na čx. 11 písm. x) xxxxxx&xxxxxx;xx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;,
xxxxxxxx x těmto xůxxxůx:
|
(1) |
X xxxxxxx s přílohou X částí X xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (ES) č. 1222/2009 se xxxxx xřxxxxxxxxx za xxxxx x xxxxxxxxx třídy X1 stanoví podle xřxxxxxx XXX XXX č. 117 xx xxěx&xxxxxx; pozdějších xřxxxxxů. X&xxxxxx;xxxxxx xxůxxxxx nicméně xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx zkušební xxxxxx xxx xxx&xxxxxx;xěx&xxxxxx; xřxxxxxxxxx xx xxxxx xx x&xxxxxx;xxxxě xř&xxxxxx;xxxx 5 xřxxxxxx XXX XXX č. 117, xxxx&xxxxxx; výrazně xxx&xxxxxx;xxx xřxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů zkoušek. |
|
(2) |
Xřxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů zkoušek je xx&xxxxxx;čxx&xxxxxx;x xxxxxxxx xxx xxxxxxxx&xxxxxx; tříd xřxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxx. Xx zárukou xxxxxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; xxxxxxxxx xx xůxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxů. Xxxxě xxxx přesnost xěřxx&xxxxxx; zabraňuje xxxx, xxx pneumatika xxxx xxřxxxxx xx více xxž xxxx&xxxxxx; xř&xxxxxx;xx, x xxxžxxx xxxxxx, žx xxx&xxxxxx;xx pověřené xxxxxxx xxx xxxxx x&xxxxxx;xxxx&xxxxxx; xxxx&xxxxxx;xx&xxxxxx; výsledky xxxx&xxxxxx;xx x xxxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; x x&xxxxxx;xxxxxx nahlášenými xxxxxxxxxx xxxxx z xůxxxx nespolehlivé xxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xxxxxx. |
|
(3) |
Xx xxxxx xřxxx xxxxxxxxxxxx xxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx; metodu xxx xxx&xxxxxx;xěx&xxxxxx; xřxxxxxxxxx xx mokra xx &xxxxxx;čxxxx xx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx; přesnosti x&xxxxxx;xxxxxů zkoušek u xxxxxxxxx. |
|
(4) |
Xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (ES) č. 1222/2009 xx xxxxx xěxx x&xxxxxx;x xxxxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx;x&xxxxxx;x xxůxxxxx xxěxěxx. |
|
(5) |
Opatření stanovená x&xxxxxx;xxx nařízením xxxx x xxxxxxx se xxxxxxxxxxx výboru xř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;xx xx základě čx&xxxxxx;xxx 13 nařízení (XX) č. 1222/2009, |
XŘXXXXX XXXX XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx;:
Čx&xxxxxx;xxx 1
Xxěxx nařízení (XX) č. 1222/2009
Nařízení (XX) č. 1222/2009 xx mění takto:
|
1) |
X xř&xxxxxx;xxxx X x č&xxxxxx;xxx X se xxxx&xxxxxx; xěxx nahrazuje x&xxxxxx;xxx: &xxxxx;Xř&xxxxxx;xx přilnavosti xx xxxxx u xxxxxxxxx xř&xxxxxx;xx C1 se xxxxxx&xxxxxx; xx x&xxxxxx;xxxxě xxxxxx xřxxxxxxxxx za xxxxx (X) xxxxx x&xxxxxx;žx xxxxxx&xxxxxx; xxxxxxxx xx X do X x xěř&xxxxxx; xx xxxxx přílohy X.&xxxxx; |
|
2) |
Xxěx&xxxxxx; xxxxxx&xxxxxx; x xř&xxxxxx;xxxx xxxxxx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xx doplňuje jako xř&xxxxxx;xxxx X. |
Čx&xxxxxx;xxx 2
Xxxxx v xxxxxxxx
Xxxx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xxxxxxxx x platnost xxxx&xxxxxx;x&xxxxxx;x xxxx xx xxxx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx; x &Xxxxxx;řxxx&xxxxxx;x xěxxx&xxxxxx;xx Xxxxxxx&xxxxxx; unie.
Toto xxxxxxxx je xxxxxxx x xxxxx xxxx rozsahu x xxxxx použitelné x xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx se Smlouvami.
V Xxxxxxx dne 7. xxxxxx 2011.
Xx Xxxxxx
Xxxx Xxxxxx BARROSO
předseda
(1)&xxxx;&xxxx;Xx. xxxx. L 342, 22.12.2009, x. 46.
PŘÍLOHA
PŘÍLOHA V
Zkušební xxxxxx xxx měření indexu xxxxxxxxxxx za mokra (X) x xxxxxxxxx xxxxx X1
1.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXX XXXXXXXXX
Xxxxxxx xx následující xxxxxxxxx.
|
1) |
XXXX X 303-93 (opětovně xxxxxxxxx x xxxx 2008), Standard Xxxx Xxxxxx for Xxxxxxxxx Xxxxxxx Xxxxxxxxxx Xxxxxxxxxx Xxxxx xxx British Xxxxxxxx Xxxxxx; |
|
2) |
XXXX X 501-08, Xxxxxxxx Specification xxx Standard Xxx Xxxx xxx Pavement Xxxx-Xxxxxxxxxx Xxxxx; |
|
3) |
XXXX E 965-96 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2006), Xxxxxxxx Xxxx Method xxx Xxxxxxxxx Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx Xxxxx Using x Xxxxxxxxxx Xxxxxxxxx; |
|
4) |
XXXX X 1136-93 (opětovně xxxxxxxxx x roce 2003), Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxx xxx x Radial Xxxxxxxx Xxxxxxxxx Test Xxxx (XXXX14″); |
|
5) |
XXXX X 2493-08, Xxxxxxxx Specification xxx x Radial Xxxxxxxx Xxxxxxxxx Xxxx Xxxx (XXXX16″). |
2.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXXX
Xxx účely xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx u xxxxxxxxx xxxxx X1 se xxxxxxx tyto definice:
|
1) |
„zkušební xxxxxx“ xx rozumí xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx daném xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx; |
|
2) |
„xxxxxxxx xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx“ se rozumí xxxxxxxx xxxxxxxxxx, referenční xxxxxxxxxx xxxx kontrolní xxxxxxxxxx či xxxx xxxxxxxxx, xxx jsou xxxxxxx v xxxxx xxxxxxxx xxxxx; |
|
3) |
„xxxxxxxxx pneumatikou / xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx (X)“ xx rozumí xxxxxxxxxx či xxxx xxxxxxxxx, které xxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx; |
|
4) |
„xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx (X)“ se xxxxxx xxxxxxxxxx či xxxx xxxxxxxxx, které xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x XXXX X 2493-08 x xxxx označovány xxxx 16xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx zkušební pneumatiky (XXXX16″); |
|
5) |
„xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxxx pneumatikami (X)“ xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, které xxxx xxxxxxx x xxxxxxx, xx zkoušená x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx být xxxxx xxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxx; |
|
6) |
„xxxxxxx xxxxx pneumatiky“ xx xxxxxx podélně xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx x newtonech, jež xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx; |
|
7) |
„xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx (XXX)“ xx xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxx xxxx svislému xxxxxxxx; |
|
8) |
„xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx pneumatiky“ xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx síly xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx před xxxxxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx momentu; |
|
9) |
„zablokováním xxxx“ xx xxxxxx xxxx, xxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxx xxx osy xxxxx xxxx x xxx xx xxxxxxxxx xxxx otáčení x xxxxxxxx brzdného xxxxxxx; |
|
10) |
„xxxxxxx xxxxxxxxx“ se xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx silnice; |
|
11) |
„vozidlem, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxx vyhrazené xxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxx disponuje xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx x podélných sil xxxxxxxxxx xx jednu xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx. |
3.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXX XXXXXXXX XXXXXXXX
3.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxx
Xxxxxxxx dráha musí xxx xxxx xxxxxxxxxx:
|
1) |
Xxxx xxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx xx xxxxx než 2&xxxx;% x xxx xxxxxxxx xx použití příložného xxxxxxxx x xxxxx 3&xxxx;x xx xxxxx xxxxxxxx více xxx x 6&xxxx;xx. |
|
2) |
Xxxxxx xxxx xxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx stáří, xxxxxxx x xxxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx x xxxxx jiného xxxxxxxxx. |
|
3) |
Xxxxxxxxx xxxxxx zrna xxxx xxx 10&xxxx;xx (x xxxxxxxxx xxxxxxxxx 8 xx 13&xxxx;xx). |
|
4) |
Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxx xxx 0,7&xxxx;±&xxxx;0,3&xxxx;xx. Xxxx xxx xxxxxx x xxxxxxx s normou XXXX X 965-96 (xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2006). |
|
5) |
Xxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xx měří xxx xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx x) nebo x) v xxxxxx 3.2. |
3.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxx k xxxxxx třecích xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx
x)&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx XXX („Xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx“) xx použití xxxxxxx
Xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxx odpovídat xxxxx XXXX X 303-93 (xxxxxxxx schválené x xxxx 2008).
Složení x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx být x xxxxxxx x xxxxxx XXXX X 501-08.
Xxxxxxxx xxxxxxx BPN xxxx xxx mezi 42 x 60 XXX xx xxxxxxx na xxxxxxx. Xx třeba xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx:
XXX xx koriguje xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxx xx xxxx xxxxxxx:
XXX = BPN (xxxxxxxx xxxxxxx) + xxxxxxx na xxxxxxx
xxxxxxx xx xxxxxxx = – 0,0018 x 2 + 0,34 x – 6,1
xxx „x“ je xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Celsia.
Vliv xxxxxxxxxx obložení slideru: Xxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx při xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx 3,2&xxxx;xx v xxxxxx xxxxxxx xxxx 1,6&xxxx;xx svisle xx xxx x souladu x oddílem 5.2.2 x xxxxxxxx 3 xxxxx ASTM E 303-93 (opětovně schválené x xxxx 2008).
Xxx xxxxx xxxxxxxx souladu xxxxxxx dráhy s XXX xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx za mokra x xxxxxxxx automobilu xxxxxxxxxx přístroji: hodnoty XXX xxxxxxxx dráhy xx v xxxxxxx xxxx brzdné xxxxx xxxxx změnit, aby xx snížil xxxxxxx xxxxxxxx zkoušky. Třecí xxxxxxxxxx x mokrého xxxxxxx xx měří x xxxxxx bodě xxxxxx XXX pětkrát xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx průměrných xxxxxx XXX xxxxx přesáhnout 10&xxxx;%.
x)&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxxxx referenční xxxxxxxx pneumatiku (XXXX14″) xxxxx xxxxx ASTM X 1136
Xxxxxxxx od xxxx 4 xxxxxx 2 xxxxxxx tato xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx XXXX X 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxx 2003) a xx xxxxxxxxxx xxxx XXXX14″&xxxx;(1).
Xxxxxxxx koeficient maximální xxxxxx xxxx (μ xxxx,xxx) xxxxxxxxxx SRTT14″ xx xxxxxxxx xxxx 0,7&xxxx;± 0,1 xxx 65&xxxx;xx/x.
Xxxxxxxx koeficient xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μ xxxx,xxx) pneumatiky XXXX14″ xx xxxxxxxx xxxxxxxx x teplotě mokrého xxxxxxx xxxxxxx následujícím xxxxxxxx:
|
xxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx (μ xxxx,xxx) = koeficient xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (naměřený) + xxxxxxx na xxxxxxx |
|
xxxxxxx na xxxxxxx = 0,0035 × (x – 20) |
xxx „x“ xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx silnice xx xxxxxxxx Xxxxxx.
3.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx
Xxxxxxx povrchu xxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx (xx možno xxxxxx xxxxx proti větru).
Teplota xxxxxxxxxxx povrchu x xxxxxxx xxxxx xxxx xxx v xxxxxxx xx 2 °C xx 20&xxxx;°X u pneumatik xxx jízdu xx xxxxx a x xxxxxxx od 5&xxxx;°X xx 35&xxxx;°X x xxxxxxx pneumatik.
Teplota navlhčeného xxxxxxx se xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx x více xxx 10&xxxx;°X.
Xxxxxxx xxxxx xx xxxx blížit xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx; xxxxxx xxxx xxxxxxxx okolí x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx být xxxxx než 10&xxxx;°X.
4.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXXX XXXXXX XXXXXX XXXXXXXXXXX XX XXXXX
Xxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx za xxxxx (X) xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxx na mokrém xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xx mokrém xxxxxxx xxxxxxxxxx pneumatiky x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx směrem xx xxxxxx pevném povrchu. Xxxxx xxxxxxxxxxx za xxxxx xx xxxx xx xxxxxx jedné x xxxxxx xxxxx:
|
— |
xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx namontovaných xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx; |
|
— |
xxxxxxxx xxxxxxx x využitím xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx prováděna zkouška xxxxxxxxx a xxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx / zkušebními xxxxxxxxxxxx. |
4.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx vybavený xxxxxxxxx
4.1.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
Xxxxxxxx metoda zahrnuje xxxxxx měření výkonnosti xxxxxxxxx X1, xxxxx xxx x xxxxxxxxx xxx xxxxxxx, x xxxxx xxxxx je xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx (XXX), xxxxxxx „xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx vybavený xxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxx, uvedeným v xxxxxx 4.1.2.2. Xxx xxxxxxxxx počáteční rychlosti xx x dostatečnou xxxxx xx všech xxxxxxx kolech současně xxxxxxx brzdy, xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxx zpomalení xx xxxxxxx mezi dvěma xxxxxx stanovenými xxxxxxxxxx.
4.1.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx
4.1.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxx částí osobního xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx:
|
— |
xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx pneumatik, xxx xxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx, |
|
— |
xxxxx umožňující automatickou xxxxxxxx xxxxxxxx zařízení, xxx xx xxx xxxxxxxxxxx. |
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx systému xx zakázáno.
4.1.2.2
Vozidlo xxxx xxx vybaveno xxxxxx vhodným x xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxx.
X měření xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxx páté xxxx xxxx bezkontaktní xxxxxx xxx měření xxxxxxxxx.
4.1.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x podmínky xxxxxxx
Xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxxx půl xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxx se xxxxxxxxx xxxxxxx povrchu a xxxx. Xxxxxxx xxxxxxxx xx mělo xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x průběhu xxxxxxx. X xxxxx xxxxxx zkušebního úseku xxxx xxx xxxxxxx xxxx, xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx, x xxxxxxx 1,0 ± 0,5 mm.
Zkušební xxxxx by poté xxxx být xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx alespoň deseti xxxxxxxxxx jízd xxx xxxxxxxxx 90&xxxx;xx/xxx za xxxxxxx xxxxxxxxx, které xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.1.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx x ráfky
4.1.4.1
Xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx se xxxxxxxx veškeré xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, případně otřepy xx vylisovaných xxxxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx ráfek xxxxx výrobcem xxxxxxxxxx.
Xx xxxxxxx xxxxxxxx maziva xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxx xxxxx xxxxxx. Xx xxxxx xx xxxxxxx nadměrnému používání xxxxxx, xxx může xxxxxxxx uklouznutí pneumatiky xx ráfku xxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx / xxxxx se xxxxxxxx xx příslušném xxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxx, xxx, xxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx stejnou teplotu xxxxxxxxxxxx okolnímu xxxxxxxxx. Xxxx sestavy xx xxxx xxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxx xx zabránilo xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx.
Xxxxx xxx x brzdění xxxxxxxxx, xxxxxxxx xx xxx xxxxxxxx xxxxx xx účelem xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx.
4.1.4.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Statické xxxxxxxx xxxxxxxxxx na xxxxx xxxxxxx xxxx xxx x rozmezí 60&xxxx;% xx 90 % xxxxxxxx zátěže xxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxx nápravě xx xx xxxxxx xxxxx x xxxx xxx 10&xxxx;%.
4.1.4.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx musí xxx tlak v xxxxxxxxxxxx 220 kPa (x xxxxxxxxx pro běžné xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxx). Xxxx x xxxxxxxxxxxx xx měl být xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x podle xxxxxxx xxxxxxx při xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx.
4.1.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.1.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
X xxxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx:
|
1) |
Xxxxxx automobil xx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx do 85&xxxx;±&xxxx;2&xxxx;xx/x. |
|
2) |
Xxxxxxx xxxxxx automobil dosáhne xxxxxxxxx 85&xxxx;±&xxxx;2&xxxx;xx/x, brzdy xxxx xxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx místě xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx „xxxxxxx bod brzdění“, x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx 5&xxxx;x x xxxxxxxxx xxxxxxx odchylkou 0,5&xxxx;x. |
|
3) |
Xxxxx jsou xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx, xxxx xxxxx.
|
|
4) |
Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx se xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx 80&xxxx;xx/x xxx 20&xxxx;xx/x. |
Xxxxxxxx x xxxxx zkušební xxxxx xxxxxx splněny xxxxxxx ze specifikací xxxxxxxxx xxxx (xxxxxx xxxxxxxx odchylky x xxxxxxxxx, podélné x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x výchozího bodu xxxxxxx x xxxx xxxxxxx), měření se xxxxxx x xxxxx x provede se xxxx zkušební xxxxx.
4.1.5.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxx následujícího xxxxxxx xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxx xxxxxx xxxxxx přilnavosti za xxxxx x sady xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (T), xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxx směru x v xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx cyklu xx možné xxxxx xx tři xxxxx xxxx xxxxxxxxxx pneumatik:
|
1) |
Nejprve xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx. |
|
2) |
Xx xxxxxxxxx alespoň xxx xxxxxxxx měření x souladu x xxxxxxx 4.1.5.1 je xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx sadou xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
|
3) |
Xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx uskutečnit xxxxxx dalších xxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
|
4) |
Xxxxxxxx xxxxxx je xxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx stejné sady xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx jako xx začátku zkušebního xxxxx. |
XXXXXXXX:
|
— |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X1 až X3) x xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (R) xxxxxx takto: R-T1-T2-T3-R |
|
— |
Sled xxxxxxxxxx xxxxx xxxx sad xxxxxxxxxx pneumatik (T1 xx X5) a xxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik (X) xxxxxx xxxxx: X-X1-X2-X3-X-X4-X5-X |
4.1.6&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx
4.1.6.1&xxxx;&xxxx;&xxxx; (AD)
Průměrná xxxxxxx xxxxxxxxx (XX) xx xxxxxxxx u xxxxx platné zkušební xxxxx x m.s– 2 xxxxxxxxxxxx způsobem:

kde:
|
Sf xx konečná xxxxxxxx x m·s– 1; Xx = 20 km/h = 5,556&xxxx;x.x–&xxxx;1 |
|
Xx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx x x·x–&xxxx;1; Xx = 80 km/h = 22,222&xxxx;x.x–&xxxx;1 |
|
x xx xxxxxxxxxx v xxxxxxx xxxx Xx x Xx . |
4.1.6.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx AD xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx xxxxxxxx / xxxxxx)&xxxx;×&xxxx;100
X xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X): Jestliže xx xxxxxxxx koeficient XX xxxxxxxxxx xxxx xx xxxx následujících xxxxxx xxx xxxxxxxxxx jízd xxxx referenčních xxxxxxxxx xxxxx xxx 3 %, xxxxx xxxxx xx xxxxxxx x xxxxx x xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx pneumatik).
U zkoušených xxxxxxxxx (X): Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx XX xx xxxxxxxxxx x xxxxx xxxx xxxxxxxxxx pneumatik. Xxxxx xx xxxxxxx x koeficientů xxxxx xxx 3 %, xxxxxxx xxxxx xx třeba xxxxxxx x xxxxxxx xx třeba u xxxxxxx sady xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.1.6.3&xxxx;&xxxx;&xxxx; (Xx)
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (XX) xxxx referenčních xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xx upraveno v xxxxxxxxxx na xxxxxxxx xxxxx xxxx zkoušených xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxx cyklu.
Tato xxxxxxxx XX xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xx) xx vypočítá x x.x–&xxxx;2 xxxxx xxxxxxx 1, kde X1 xx xxxxxxxx xxxxxx XX xxxxxxxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X) x X2 xxxxxxxx xxxxxx AD zaznamenaných x xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxx sady xxxxxxxxxxxx pneumatik (X).
Xxxxxxx 1
|
Xxxxx xxx zkoušených xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx zkušebního xxxxx |
Xxxx xxxxxxxxxx pneumatik |
Ra |
|
1 (R1 -X1-X2 ) |
X1 |
Xx = 1/2 (X1 + X2 ) |
|
2 (R1 -T1-T2-R2 ) |
X1 |
Xx = 2/3&xxxx;X1 + 1/3 R2 |
|
X2 |
Xx = 1/3 R1 + 2/3&xxxx;X2 |
|
|
3 (X1 -X1-X2-X3-X2 ) |
X1 |
Xx = 3/4&xxxx;X1 + 1/4&xxxx;X2 |
|
T2 |
Ra = 1/2 (X1 + X2 ) |
|
|
X3 |
Xx = 1/4&xxxx;X1 + 3/4&xxxx;X2 |
4.1.6.4&xxxx;&xxxx;&xxxx; (XXX)
Xxxxxxxxxx brzdné xxxx (XXX) se xxxxxxxx u xxxxxxx xx obou xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx 2, xxx Xx (x = 1, 2 xxxx 3) xx xxxxxxxx xxxxxx XX x každé xxxx xxxxxxxxxx pneumatik (T), xxxxx je xxxxxxxx xxxxxxxxxx cyklu.
Tabulka 2
|
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xxxxxxxxxx brzdné síly |
|
Referenční xxxxxxxxxx |
XXX(X) = Xx/x |
|
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
XXX(X) = |Ta/g| |
|
g xx gravitační zrychlení, x = 9,81&xxxx;x·x–2 |
|
4.1.6.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Index xxxxxxxxxxx za mokra xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X(X)) xx vypočítá xxxxx:

xxx:
|
— |
x xx teplota xxxxxxx xxxxxxx silnice xx xxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) |
|
— |
x0 xx podmínkou xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, x0 = 20&xxxx;°X u běžných xxxxxxxxx x t0 = 10&xxxx;°X x xxxxxxxxx xxx xxxxx xx sněhu |
|
— |
BFC(R0) je xxxxxxxxxx brzdné xxxx x referenčních pneumatik xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, BFC(R0) = 0,68 |
|
— |
x = –0,4232 x b = –8,297 x xxxxxxx xxxxxxxxx, a = 0,7721 x b = 31,18 u xxxxxxxxx pro jízdu xx sněhu |
4.1.7 Srovnání xxxxxxxxxxx xx xxxxx zkoušené x xxxxxxxxxx pneumatiky xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
4.1.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxx xx velikost xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx od xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx automobilu vybaveném xxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxx. V rámci xxxx zkušební metody xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx nazývaná xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx x xxxx 5 oddílu 2.
4.1.7.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxx xxxxxxx v xxxxxxx sady kontrolních xxxxxxxxx a xxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx přístroji v xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx pneumatik xxxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xx namontována xxxx referenčních xxxxxxxxx, xx xxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, x na xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx kontrolních xxxxxxxxx, xx níž následuje xxxx zkoušených pneumatik.
Použijí xx xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx 4.1.2. xx 4.1.4.
X xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
X rámci druhého xxxxxxxxxx xxxxx je xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx pneumatik a xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx zkušební xxxxx a x xxxxxx xxx xxxx xxxxx xxxxxxxx cyklus. Xxxxxxx xxxxxxxxxxx povrchu xx musí xxxxxxxxx x xxxxxxx ± 5&xxxx;°X x porovnání x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx cyklu. Xxx xxxxxx x druhém xxxxxxxxx cyklu xx xxxxxxx stejná xxxx xxxxxxxxxxx pneumatik.
Index přilnavosti xx mokra xxxxxxxx xxxxxxxxxx (G(T)) xx xxxxxxxx xxxxx:
X(X) = X 1 × X 2
xxx:
|
— |
X 1 xx relativní index xxxxxxxxxxx xx mokra xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) xxxxxxxx s xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx (X), xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
|
|
— |
X 2 je xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) xxxxxxxx x xxxxxxxxx pneumatikou (X), xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
|
4.1.7.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Je xxxxxxxx, xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx kontrolních xxxxxxxxx xxxx skladovány xx xxxxx podmínek. Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx prošla xxxxxxxx, x xxxxxx rámci xxxx provedeno xxxxxxxx x xxxxxxxxxx pneumatikou, xxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx skladování definované x XXXX X 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x roce 2003).
4.1.7.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Pneumatiky xx xxxxxx xxxxxxxxxxx, pokud xxx zkoušce dojde x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx nebo xxxxxxxxx, xxxx pokud xx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx zkoušky.
4.2 Zkušební metoda x využitím xxxxxxx xxxxxxxx vozidlem xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx prováděna xxxxxxx xxxxxxxxx
4.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxx
Xxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxx tažné xxxxxxx) xxxx xx vozidle, xx xxxx je xxxxxxxxx zkouška pneumatik. Xxxxx xx zkušební xxxxxx xx pevně xxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx k dosažení xxxxxxxxx xxxxxx xxxx, xxxxx se objeví xxxx zablokováním xxxx xxx zkušební rychlosti 65&xxxx;xx/x.
4.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx
4.2.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
|
— |
Xxxxx xxxxxxx xxxx vozidlo, xx němž xx xxxxxxxxx xxxxxxx pneumatik, xxxx xxx schopnost xxxxxx specifikovanou rychlost 65&xxxx;± 2&xxxx;xx/x x xxx maximálním xxxxxxxx xxxxxxxx xxx. |
|
— |
Xxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx, xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xx nějž xxx xxxxxxxxx pneumatiku xxx xxxxx měření, xxxx xxx „zkušební xxxxxx“, x tímto xxxxxxxxxxxxxx:
|
|
— |
Xxxxxxxxx xxxxx sbíhavosti x xxxx xxxxxxx x zkušební pozice xxxx xxx ± 0,5° xx maximálního xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxx xxxxxx x xxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxx samovolné xxxxxxxx x aby xx xxxxxxxx xxxxxx při xxxxxxxxxx xxxxxxxx brzdných xxx. Xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxx xxx xxxxxxx xxx, xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx. |
|
— |
Xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, který xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx brzdný xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx hodnoty xxxxxxx xxxxxx xxxx u xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx. |
|
— |
Xxxxxxx xxxxxx xxxx být xxxxxxx xxxxxxxxxxx časový interval xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxx x oddílu 4.2.7.1. |
|
— |
Xxxxxx xxxx vozidlo, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška pneumatik, xxxx xxx navrženy xxx xxxxxxx všech xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
|
— |
Xxxxxx xxxx xxxxxxx, na xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxx xxxxxxxx potřebné x xxxxxxxxx svislého xxxxxxxx podle xxxxxxxx 4.2.5.2. |
4.2.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
|
— |
Xxxxxxxx kola xx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx němž xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx rychlosti x xxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx. |
|
— |
Xxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxx xxxxxx: Přístrojový xxxxxx xxxx splňovat xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx při xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxx 0&xxxx;°X x 45&xxxx;°X:
|
|
— |
Xxxxxxxx vozidla: X xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxx páté kolo xxxx bezkontaktní xxxxxx xxx xxxxxx měření xxxxxxxxx. |
|
— |
Xxxxxx síly: Xxxxxxx xxxxxx k xxxxxx xxxxxxxx xxx xxxx xxxxxxxx xxxx vyvíjenou xx rozhraní xxxxxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxx x xxxxxxx 0&xxxx;% xx min. 125&xxxx;% xxxxxxxxx svislého xxxxxxxx. Xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx účinek x xxxxxxxxxxx rezonanci způsobenou xxxxxxxxx. |
|
— |
Xxxxxx xxxxxxxx: Xxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx musí xxxxx svislé xxxxxxxx xx xxxxxxxx pozici xxx brzdění. Na xxxxxx xx vztahují xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxx xxxx. |
|
— |
Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx x systém xxx záznam: Xxxxxxx xxxxxxxx xxx stabilizaci xxxxxxx x záznamová xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx výstup potřebné xxxx a rozlišení xxxxxxxxxxxx xxxxx, aby xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx uvedené výše. Xxxxx xxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxx:
|
4.2.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx
Xxxxxxxx dráha xx xxxx být xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx jízd xxx xxxxxxxxx 65&xxxx;± 2&xxxx;xx/xxx za použití xxxxxxxxx, které xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx programu.
4.2.4 Podmínky xxxxxxx
Xxxxx xxxxxxx x xxxxxx nebo xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx pneumatik, xxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxx, xxxxx xxxxxx, xxxxx je x xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx. Xxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx před zkušebními xxxxxxxxxxxx xxxxxxx navrženou xxx, xxx xxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xx xxx zkušební xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx mimo xxxxxxx xxxxxx.
Xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx musí být xxxxxx, aby xxxx xxxxxxxxx, že xxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxx xx zkušební xxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xxx xxxxx 20° xx 30°.
Xxxx xxxx xxxxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxx xx 0,25 xx 0,45 m xxxx xxxxxxx stykové plochy xxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxx xxx umístěna xx xxxxx 25&xxxx;xx xxx xxxxxxxx nebo xxxxxxxxx xxx xxxxxx, xxx xx xxxxxxx překážkám, xxxxx xx x xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxx, x xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx xxx xxxxxxxx xxxx xxx 100&xxxx;xx xxx xxxxxxxx.
Xxxxx xxxxxx xxxx xxx alespoň x 25&xxxx;xx xxxxx než xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx být xxxxxxxxxx xxx, xxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx středu xxxx xxxxxx. Xxxxxxxx xxxx xxxx xxx dostatečné x xxxx, xxx xxxxxx xxxx xxxx xxxxxxx 1,0 ± 0,5&xxxx;xx, x xxxx xxx xxxxx xxxxxxx stejnoměrné x xxxxxxx ±10&xxxx;%. Xxxxxxxx xxxx na xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxx být xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxx 65&xxxx;xx/x xx 18 x·x-1 xx xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx, že xx xxxxxxx vody 1,0 mm.
4.2.5 Pneumatiky x xxxxx
4.2.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Ze zkušebních xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxx otřepy xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx.
Xx xxxxxxx xxxxxxxx maziva je xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx pro xxxxx xxxxxx. Xx xxxxx xx vyhnout xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxx xxxx způsobit xxxxxxxxxx pneumatiky xx xxxxx xxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx / ráfků xx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx místě xxxxxxxxx xxx xxxxxx, xxx, xxx xxxx xxxx xxxxxxxxx zkoušky xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx prostředí. Tyto xxxxxxx xx xxxx xxx chráněny proti xxxxxx, aby xx xxxxxxxxx nadměrnému xxxxxxxxx xxxxxxxxx zářením.
Pokud xxx x xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxx se dvě xxxxxxxx jízdy za xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxxx, xxx xx xxxxxxx x xxxxxxxx 4.2.5.2, 4.2.5.3 x 4.2.7.1.
4.2.5.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx je 75 ± 5&xxxx;% xxxxxxxxx pneumatiky.
4.2.5.3
Xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xx 180 kPa x xxxxxxxxx pro xxxxx xxxxxxxx. U xxxxxxxxx xxx vysoké xxxxxxxx xx xxxx xx studena 220&xxxx;xXx.
Xxxx x xxxxxxxxxxxx xx xxx xxx bezprostředně xxxx zkouškou xxxxxxxxxxxx x podle potřeby xxxxxxx při teplotě xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx.
4.2.6&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xxxx vozidla, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška pneumatik
4.2.6.1
U xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx se xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx a xxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxxxxxx je xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxxxxx xxxxxxx zkušebního xxxxxxxx, xxx se xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx musí xxx xxxxxxx desetinásobkem „výšky xxxxxxxxxx xxxxxxxx“ xxxx „xxxxx spojovacího xxxxxxxx (xxxxxxxxxx xxxxxxxx)“.
4.2.6.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxxxxxx xxxx xxxx, je-li xxxxxxxxx, x xxxxxxx se xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx je co xxxxxxxx prostředku dráhy xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx prováděna xxxxxxx xxxxxxxxx.
4.2.7&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.2.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
X xxxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx:
|
1) |
Xxxxx xxxxxxx nebo xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx 65&xxxx;± 2&xxxx;xx/x. |
|
2) |
Xx xxxxxxx xxxxxx pro xxxxxx. |
|
3) |
Xxxx je xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx aplikována xxx 0,5&xxxx;x xxxx xxxxxxxx xxxx (x vnitřního xxxxxxx vlhčení). |
|
4) |
Brzdy xxxxxxx xxxx aktivovány x xxxxxxx 2&xxxx;xxxxx od xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxx podle bodů 4 x 5 xxxxxx 3.1. Hodnota xxxxxx síly xxxx xxx xxxxxx, aby xx xxxxxx interval xxxx počátečním xxxxxxxx xxxxxx síly x xxxxxxxxx podélnou silou xxxxxxxxx v xxxxxxx 0,2&xxxx;x xx 0,5&xxxx;x. |
|
5) |
Xxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxxxx. |
4.2.7.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx řada xxxxxxxxxx xxxx xx účelem xxxxxx indexu přilnavosti xx mokra x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X), xxxxxxx se xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx místě xxxxxxxx xxxxx x xx xxxxxxx xxxxx. X xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxx xx xxx xxxxxxxx pneumatiky, xx xxxxxxxxxxx, xx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxx.
|
1) |
Xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. |
|
2) |
Xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx měření v xxxxxxx s oddílem 4.2.7.1 je xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx. |
|
3) |
Xx provedení xxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx uskutečnit xxxxxx xxxxxxx dvou xxxxxxxxxx pneumatik. |
|
4) |
Zkušební xxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx na xxxxxxx xxxxxxxxxx cyklu. |
PŘÍKLADY:
|
— |
Sled xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (T1 xx X3) a xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (R) xxxxxx xxxxx: X-X1-X2-X3-X |
|
— |
Xxxx zkušebního xxxxx xxxx xxxxxxxxxx pneumatik (X1 až X5) x referenční xxxxxxxxxx (X) vypadá xxxxx: X-X1-X2-X3-X-X4-X5-X |
4.2.8&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxxxxx měření
4.2.8.1
Xxxxxxxxxx maximální xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx (μxxxx) xx nejvyšší hodnotou μ(x) dosaženou před xxxxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx při xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx. Za xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx by xxxx být xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx musí xxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx techniky xxxxxxxxxx xxxxxxx.

xxx:
|
μ(x) je xxxxxxxxx xxxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxxxxxx v xxxxxxx xxxx |
|
xx(x) xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx v xxxxxxx xxxx v X |
|
xx(x) xx dynamické xxxxxx zatížení v xxxxxxx xxxx x X |
4.2.8.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx koeficient μxxxx se xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx xxxxxxxx / xxxxxx) x 100
X xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (R): Pokud xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx (μxxxx) referenční xxxxxxxxxx xxxxx než 5&xxxx;%, žádné údaje xx xxxxxxx v xxxxx a zkoušku xx xxxxx xxxxxxx xxxxx u xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (x xxxxxxxx xxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx).
X xxxxxxxx xxxxxxxxxx / zkoušených xxxxxxxxx (X).: Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx síly (μxxxx) xx xxxxxxxx u xxxxx zkoušené pneumatiky. Xxxxx je xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxx 5 %, xx třeba xxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xx třeba x xxxxxxx zkoušené xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.2.8.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx síly xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx použitý xxx xxxxxxx jejího koeficientu xxxxxx síly je xxxxxxx v závislosti xx xxxxxxxx každé xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxx zkušebním cyklu.
Tento xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xx) xx vypočítá xxxxx xxxxxxx 3, xxx X1 je xxxxxxxx xxxxxxxxxx maximální brzdné xxxx pneumatiky xxxxxxxx x rámci první xxxxxxx xxxxxxxxxx pneumatiky (X) x X2 je průměrný xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx x xxxxx druhé zkoušky xxxx referenční pneumatiky (X).
Xxxxxxx 3
|
Xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx zkušebního xxxxx |
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xx |
|
1 (X1 -X1-X2 ) |
X1 |
Xx = 1/2 (X1 + X2 ) |
|
2 (X1 -T1-T2-R2 ) |
T1 |
Ra = 2/3&xxxx;X1 + 1/3&xxxx;X2 |
|
X2 |
Xx = 1/3&xxxx;X1 + 2/3&xxxx;X2 |
|
|
3 (X1 -X1-X2-X3-X2 ) |
X1 |
Xx = 3/4&xxxx;X1 + 1/4&xxxx;X2 |
|
X2 |
Xx = 1/2 (X1 +X2 ) |
|
|
X3 |
Xx = 1/4&xxxx;X1 + 3/4&xxxx;X2 |
4.2.8.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μxxxx,xxx ) se xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx 4, xxx Xx (x = 1, 2 xxxx 3) xx průměr xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxx u xxxxx xxxxxxxx pneumatiky v xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx.
Xxxxxxx 4
|
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx |
|
Xxxxxxxxxx pneumatika |
μpeak,ave(R) = Xx xxxx x xxxxxxx 3 |
|
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx (X) = Xx |
4.2.8.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Index xxxxxxxxxxx za mokra xxxxxxxx xxxxxxxxxx (G(T)) xx xxxxxxxx takto:

kde:
|
— |
t xx teplota xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxx zkušební xxxxxxxxxx (T) |
|
— |
t0 xx referenční xxxxxxx xxxxxxx povrchu |
|
— |
t0 = 20&xxxx;°X x xxxxxxx pneumatik a x0 = 10 °C x pneumatik xxx xxxxx xx sněhu |
|
— |
μpeak,ave(R0) = 0,85 xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx |
|
— |
x = –0,4232 x x = -8,297 x xxxxxxx xxxxxxxxx, x = 0,7721 x x = 31,18 x pneumatik pro xxxxx xx xxxxx |
Xxxxxxx X
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx protokolů xxxxxxxxxx se indexu xxxxxxxxxxx xx xxxxx
XXXXXXX 1:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx za xxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx přívěsu
|
Číslo zkušebního xxxxxxxxx: |
Xxxxx xxxxxxx: |
|
|
Xxx povrchu xxxxxxx: |
Xxxxxxx struktury xxxxxxx: |
|
|
μ xxxx (XXXX14″ E 1136): |
XXX: |
|
|
Xxxxxxxx (km/h): |
Hloubka xxxx (xx): |
|
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
Xxxxxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxxxxx xxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxxxxxxxxx pneumatiky |
|||||||||||
|
Ráfek |
|||||||||||
|
Vzorek |
|||||||||||
|
Zatížení (X) |
|||||||||||
|
Xxxx (xXx) |
|||||||||||
|
μ peak |
1 |
||||||||||
|
2 |
|||||||||||
|
3 |
|||||||||||
|
4 |
|||||||||||
|
5 |
|||||||||||
|
6 |
|||||||||||
|
7 |
|||||||||||
|
8 |
|||||||||||
|
Průměr |
|||||||||||
|
Standardní xxxxxxxx σ |
|||||||||||
|
(σ/průměr) ≤&xxxx;5&xxxx;% |
|||||||||||
|
Xx, xxxxxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxxxx xxxxxxx (°C) |
|||||||||||
|
Teplota xxxxxxxx xxxxxxxxx (°X) |
|||||||||||
|
Xxxxxxxx |
|||||||||||
XXXXXXX 2:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxxx týkající xx indexu xxxxxxxxxxx xx mokra xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx automobil
|
Řidič: |
Datum zkoušky: |
||||
|
Dráha: |
Osobní xxxxxxx: |
Xxxxxxxxx rychlost (xx/x): |
|||
|
Xxxxxxx xxxxxxxxx povrchu (xx): |
Xxxxxx: |
Xxxxxxx xxxxxxxx (xx/x): |
|||
|
XXX: |
Xxxxx: |
||||
|
Xxxxxxx xxxx (xx): |
Xxx: |
||||
|
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
|
Xxxxxx |
Xxxxxxxx |
XXXXXXXXXX X |
XXXXXXXXXX X |
XXXXXXXXXX X |
Xxxxxxxx |
||||||
|
Xxxxxx |
XXXX X 2493 XXXX16″ |
XXXXXX X |
XXXXXX C |
VZOREK X |
XXXX X 2493 XXXX16″ |
||||||
|
Xxxxxxxx |
X225/60X16 |
XXXXXXXX X |
XXXXXXXX X |
XXXXXXXX X |
X225/60X16 |
||||||
|
Xxxxxxxx xxxxx |
97X |
XX/XX |
XX/XX |
XX/XX |
97X |
||||||
|
Xxxxxxxxxxxx pneumatiky |
XXXXXXXXX |
YYYYYYYYY |
ZZZZZZZZZ |
NNNNNNNNN |
XXXXXXXXX |
||||||
|
Ráfek |
|||||||||||
|
Tlak xx xxxxxx xxxxxxx (xXx) |
|||||||||||
|
Xxxx na xxxxx xxxxxxx (xXx) |
|||||||||||
|
Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx (N) |
|||||||||||
|
Teplota mokrého xxxxxxx (°C) |
|||||||||||
|
Okolní teplota (°X) |
|||||||||||
|
Xxxxxx xxxxxxxxxx x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx zpomalení (m/s2) |
||
|
Měření |
1 |
||||||||||
|
2 |
|||||||||||
|
3 |
|||||||||||
|
4 |
|||||||||||
|
5 |
|||||||||||
|
6 |
|||||||||||
|
7 |
|||||||||||
|
8 |
|||||||||||
|
9 |
|||||||||||
|
10 |
|||||||||||
|
Průměrná XX (x/x2) |
|||||||||||
|
Xxxxxxxxxx xxxxxxxx (m/s2) |
|||||||||||
|
Validace xxxxxxxx Xxxxxxxx koeficient (%) &xx; 3&xxxx;% |
|||||||||||
|
Xxxxxxxx xxxxxxxx XX xxx. xxxxxxxxxx: X x (m/s2) |
|||||||||||
|
BFC(R) xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XXXX16″) |
|||||||||||
|
XXX(X) xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
|||||||||||
|
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx (%) |
|||||||||||
(1)&xxxx;&xxxx;Xxxxxx XXXX X 1136 XXXX xx X195/75X14.

