XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx; XXXXXX (EU) č. 228/2011
ze xxx 7. xřxxxx 2011,
kterým xx xěx&xxxxxx; xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx x Xxxx (ES) č. 1222/2009, xxxxx xxx x xxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xxxxxx xxx xxx&xxxxxx;xěx&xxxxxx; přilnavosti xx mokra x xxxxxxxxx xř&xxxxxx;xx X1
(Text x x&xxxxxx;xxxxxx xxx XXX)
XXXXXXX&Xxxxxx; KOMISE,
s xxxxxxx xx Xxxxxxx x xxxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; Evropské xxxx,
x xxxxxxx na xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx x Xxxx (ES) č. 1222/2009 ze xxx 25. listopadu 2009 x xxxxčxx&xxxxxx;x&xxxxxx; xxxxxxxxx x xxxxxxx na xxxxxxxxx účinnost x xxx&xxxxxx; důležité parametry (1), x xxxx&xxxxxx;xx na čx. 11 x&xxxxxx;xx. x) xxxxxx&xxxxxx;xx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;,
xxxxxxxx x těmto xůxxxůx:
(1) |
X xxxxxxx x přílohou X č&xxxxxx;xx&xxxxxx; B xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009 xx index xřxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxx xř&xxxxxx;xx X1 stanoví podle xřxxxxxx XXX OSN č. 117 xx xxěx&xxxxxx; pozdějších xřxxxxxů. X&xxxxxx;xxxxxx xxůxxxxx xxxx&xxxxxx;xě xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xxxxxx pro zjištění xřxxxxxxxxx xx xxxxx xx x&xxxxxx;xxxxě xř&xxxxxx;xxxx 5 předpisu XXX XXX č. 117, xxxx&xxxxxx; x&xxxxxx;xxxxě xxx&xxxxxx;xxx xřxxxxxx výsledků xxxx&xxxxxx;xx. |
(2) |
Xřxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů xxxx&xxxxxx;xx je xx&xxxxxx;čxx&xxxxxx;x xxxxxxxx pro xxxxxxxx&xxxxxx; xř&xxxxxx;x xřxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxx. Xx zárukou xxxxxxxxxx&xxxxxx;xx srovnání pneumatik xx xůxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxů. Xxxxě xxxx přesnost xěřxx&xxxxxx; xxxxxňxxx xxxx, xxx xxxxxxxxxx byla xxřxxxxx xx x&xxxxxx;xx xxž jedné xř&xxxxxx;xx, x snižuje riziko, žx xxx&xxxxxx;xx pověřené xxxxxxx nad xxxxx x&xxxxxx;xxxx&xxxxxx; xxxx&xxxxxx;xx&xxxxxx; výsledky xxxx&xxxxxx;xx x xxxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; x x&xxxxxx;xxxxxx xxxx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx pouze x xůxxxx xxxxxxxxxxx&xxxxxx; zkušební xxxxxx. |
(3) |
Xx proto xřxxx xxxxxxxxxxxx zkušební xxxxxx xxx xxx&xxxxxx;xěx&xxxxxx; přilnavosti xx mokra xx &xxxxxx;čxxxx xx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx; přesnosti x&xxxxxx;xxxxxů xxxx&xxxxxx;xx x xxxxxxxxx. |
(4) |
Xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (ES) č. 1222/2009 xx xxxxx xěxx x&xxxxxx;x odpovídajícím xxůxxxxx změněno. |
(5) |
Xxxxřxx&xxxxxx; stanovená x&xxxxxx;xxx nařízením xxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx x&xxxxxx;xxxx xř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;xx xx x&xxxxxx;xxxxě čx&xxxxxx;xxx 13 xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009, |
PŘIJALA XXXX XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx;:
Čx&xxxxxx;xxx 1
Změna xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009
Nařízení (XX) č. 1222/2009 xx xěx&xxxxxx; xxxxx:
1) |
X xř&xxxxxx;xxxx X x č&xxxxxx;xxx B se xxxx&xxxxxx; xěxx nahrazuje x&xxxxxx;xxx: &xxxxx;Xř&xxxxxx;xx přilnavosti xx xxxxx x pneumatik xř&xxxxxx;xx C1 se xxxxxx&xxxxxx; na x&xxxxxx;xxxxě xxxxxx xřxxxxxxxxx za xxxxx (X) xxxxx x&xxxxxx;žx xxxxxx&xxxxxx; stupnice xx X xx X a měří xx podle xř&xxxxxx;xxxx X.&xxxxx; |
2) |
Xxěx&xxxxxx; uvedené v xř&xxxxxx;xxxx tohoto xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xx xxxxňxxx jako xř&xxxxxx;xxxx X. |
Čx&xxxxxx;xxx 2
Xxxxx v xxxxxxxx
Xxxx nařízení xxxxxxxx x platnost xxxx&xxxxxx;x&xxxxxx;x xxxx po vyhlášení x Úředním věstníku Xxxxxxx&xxxxxx; xxxx.
Xxxx xxxxxxxx je xxxxxxx x xxxxx xxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx v xxxxxxxxx xxxxxxx v xxxxxxx xx Smlouvami.
V Xxxxxxx xxx 7. xxxxxx 2011.
Za Komisi
José Xxxxxx BARROSO
předseda
(1)&xxxx;&xxxx;Xx. xxxx. X 342, 22.12.2009, s. 46.
XXXXXXX
XXXXXXX X
Xxxxxxxx xxxxxx xxx měření xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx (X) x pneumatik xxxxx X1
1.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXX XXXXXXXXX
Xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx dokumenty.
1) |
ASTM X 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2008), Xxxxxxxx Xxxx Xxxxxx for Xxxxxxxxx Xxxxxxx Xxxxxxxxxx Xxxxxxxxxx Xxxxx xxx Xxxxxxx Xxxxxxxx Xxxxxx; |
2) |
XXXX E 501-08, Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxx xxx Standard Xxx Xxxx for Pavement Xxxx-Xxxxxxxxxx Tests; |
3) |
ASTM E 965-96 (xxxxxxxx schváleno x roce 2006), Xxxxxxxx Test Xxxxxx xxx Xxxxxxxxx Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx Xxxxx Xxxxx x Xxxxxxxxxx Technique; |
4) |
ASTM X 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2003), Standard Xxxxxxxxxxxxx xxx x Radial Xxxxxxxx Reference Xxxx Xxxx (SRTT14″); |
5) |
ASTM X 2493-08, Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxx xxx x Xxxxxx Xxxxxxxx Reference Xxxx Xxxx (SRTT16″). |
2. DEFINICE
Pro xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxx C1 xx xxxxxxx tyto xxxxxxxx:
1) |
„xxxxxxxx xxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx zatížené xxxxxxxxxx po xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx dráhy; |
2) |
„zkušební xxxxxxxxxxx / zkušebními xxxxxxxxxxxx“ se xxxxxx xxxxxxxx pneumatika, xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx, xxx jsou xxxxxxx v xxxxx xxxxxxxx xxxxx; |
3) |
„xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx / zkoušenými xxxxxxxxxxxx (X)“ xx xxxxxx xxxxxxxxxx či xxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx; |
4) |
„xxxxxxxxxx pneumatikou / referenčními pneumatikami (X)“ xx rozumí xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx, xxxxx mají xxxxxxxxxx uvedené x XXXX X 2493-08 x xxxx xxxxxxxxxx xxxx 16xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (XXXX16″); |
5) |
„xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx (X)“ xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxx x xxxxxxx, xx zkoušená x referenční xxxxxxxxxx xxxxxxx být přímo xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx; |
6) |
„xxxxxxx silou pneumatiky“ xx rozumí xxxxxxx xxxxxxxx síla xxxxxxxxx x xxxxxxxxx, jež xx výsledkem xxxxxxxx xxxxxxx; |
7) |
„xxxxxxxxxxxx xxxxxx síly xxxxxxxxxx (XXX)“ se xxxxxx xxxxx brzdné xxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx; |
8) |
„xxxxxxxxxxxx maximální xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx“ se xxxxxx xxxxxxxxx hodnota xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx, xxxxx je xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxx postupném xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx; |
9) |
„xxxxxxxxxxxx xxxx“ xx xxxxxx xxxx, xxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxx xxx xxx xxxxx xxxx x xxx xx zabráněno xxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx; |
10) |
„xxxxxxx xxxxxxxxx“ se xxxxxx xxxxxxxx vyjádřené x xxxxxxxxx vyvinuté xx xxxxxxxxxx kolmo x xxxxxxx xxxxxxx; |
11) |
„xxxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx účely, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x měření svislých x xxxxxxxxx sil xxxxxxxxxx na xxxxx xxxxxxxxx pneumatiku xxxxx xxxxxxx. |
3.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXX XXXXXXXX XXXXXXXX
3.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxx
Xxxxxxxx dráha musí xxx xxxx xxxxxxxxxx:
1) |
Xxxx xxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx xx xxxxx xxx 2&xxxx;% x při xxxxxxxx xx použití xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxx 3&xxxx;x xx nesmí xxxxxxxx více xxx x 6&xxxx;xx. |
2) |
Xxxxxx musí xxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx stáří, xxxxxxx x xxxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. |
3) |
Xxxxxxxxx rozměr xxxx xxxx xxx 10&xxxx;xx (x xxxxxxxxx xxxxxxxxx 8 xx 13 mm). |
4) |
Hloubka xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx písku xxxx xxx 0,7&xxxx;±&xxxx;0,3&xxxx;xx. Xxxx xxx měřena v xxxxxxx x normou XXXX X 965-96 (xxxxxxxx schválenou x xxxx 2006). |
5) |
Xxxxx vlastnosti x xxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xxx xxxxxxx uvedenou x xxxxxxx a) xxxx x) x xxxxxx 3.2. |
3.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx vlastností x xxxxxxx xxxxxxx
x)&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx XXX („Xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx“) xx xxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx musí odpovídat xxxxx ASTM X 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x roce 2008).
Složení x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx obložení xxxx být x xxxxxxx s xxxxxx XXXX X 501-08.
Průměrná xxxxxxx XXX xxxx xxx xxxx 42 x 60 XXX xx korekci na xxxxxxx. Je xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx způsobem:
BPN xx xxxxxxxx teplotou xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx doporučení xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxx se xxxx xxxxxxx:
XXX = XXX (xxxxxxxx xxxxxxx) + xxxxxxx xx teplotu
korekce xx teplotu = – 0,0018 x 2 + 0,34 x – 6,1
xxx „x“ je xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Xxxxxx.
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx slideru: Xxxxxxxx musí být xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx okraje slideru xxxxxxx 3,2&xxxx;xx x xxxxxx xxxxxxx xxxx 1,6&xxxx;xx xxxxxx xx xxx x xxxxxxx x oddílem 5.2.2 x obrázkem 3 xxxxx XXXX X 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x roce 2008).
Xxx xxxxx kontroly xxxxxxx xxxxxxx xxxxx x XXX při xxxxxx xxxxxxxxxxx xx mokra x xxxxxxxx automobilu xxxxxxxxxx přístroji: hodnoty XXX xxxxxxxx dráhy xx x průběhu xxxx xxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxx, xxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx zkoušky. Xxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx se xxxx x xxxxxx bodě xxxxxx XXX pětkrát xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxxxxxx průměrných xxxxxx XXX nesmí přesáhnout 10&xxxx;%.
x)&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (SRTT14″) xxxxx xxxxx XXXX X 1136
Odchylně od xxxx 4 xxxxxx 2 xxxxxxx xxxx xxxxxx referenční xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx XXXX X 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2003) x xx xxxxxxxxxx jako XXXX14″&xxxx;(1).
Xxxxxxxx koeficient xxxxxxxxx xxxxxx síly (μ xxxx,xxx) xxxxxxxxxx XXXX14″ xx xxxxxxxx xxxx 0,7&xxxx;± 0,1 xxx 65&xxxx;xx/x.
Xxxxxxxx koeficient xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μ xxxx,xxx) pneumatiky SRTT14″ xx xxxxxxxx xxxxxxxx x teplotě mokrého xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μ peak,ave) = koeficient maximální xxxxxx xxxx (naměřený) + xxxxxxx xx xxxxxxx |
xxxxxxx xx teplotu = 0,0035 × (x – 20) |
xxx „x“ xx teplota xxxxxxx xxxxxxx silnice xx stupních Xxxxxx.
3.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx
Xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxx větrem (xx možno použít xxxxx proti větru).
Teplota xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx okolí xxxx xxx x xxxxxxx xx 2&xxxx;°X xx 20&xxxx;°X x xxxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxx a v xxxxxxx xx 5 °C xx 35 °C x xxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx se xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx x více než 10&xxxx;°X.
Xxxxxxx xxxxx xx xxxx blížit xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx; xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx musí xxx xxxxx xxx 10&xxxx;°X.
4.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXXX XXXXXX XXXXXX XXXXXXXXXXX XX MOKRA
Při xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx (X) zkoušené xxxxxxxxxx je brzdný xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx referenční pneumatiky x vozidla jedoucího xxxxxx xxxxxx po xxxxxx xxxxxx povrchu. Xxxxx xxxxxxxxxxx za xxxxx xx měří xx pomoci xxxxx x těchto xxxxx:
— |
xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx zkoušení xxxxxxxx pneumatik xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx automobilu xxxxxxxxx přístroji; |
— |
zkušební xxxxxxx x xxxxxxxx přívěsu xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx prováděna zkouška xxxxxxxxx a jež xx vybaveno xxxxxxxx xxxxxxxxxxx / zkušebními xxxxxxxxxxxx. |
4.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx metoda využívající xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx
4.1.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
Xxxxxxxx metoda xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx X1, xxxxx xxx x zpomalení xxx xxxxxxx, x xxxxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx automobil xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx brzdovým xxxxxxxx (ABS), xxxxxxx „xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx“ se xxxxxx xxxxxx automobil xxxxxxxx xxxxxxx zařízením pro xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxx x xxxxxx 4.1.2.2. Při xxxxxxxxx počáteční rychlosti xx x xxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx, xxxx xx aktivován xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx. Průměrná xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
4.1.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx
4.1.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx jsou následující:
— |
změny xxxxxxxxxx zvýšení počtu xxxxxxxxx pneumatik, xxx xxx namontovat xx xxxxxxx, |
— |
xxxxx umožňující xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx zařízení, xxx xx xxx xxxxxxxxxxx. |
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx brzdového systému xx xxxxxxxx.
4.1.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx vhodným x xxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxx.
X měření xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxx xxxx nebo xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx měření xxxxxxxxx.
4.1.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxx zkušební xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxxx xxx hodiny xxxx zkouškou navlhčen, xxx xx vyrovnala xxxxxxx xxxxxxx x xxxx. Xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx v xxxxxxx xxxxxxx. X xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxx hloubka xxxx, xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx, x xxxxxxx 1,0&xxxx;±&xxxx;0,5&xxxx;xx.
Xxxxxxxx xxxxx by poté xxxx být stabilizována xxxxxxxxxx alespoň deseti xxxxxxxxxx jízd xxx xxxxxxxxx 90 km/hod xx xxxxxxx pneumatik, které xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.1.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx x xxxxx
4.1.4.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx se xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx tvářením xxxxxxxxx xxxxxx, případně xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx spojích.
Zkušební xxxxxxxxxx xx namontují xx zkušební ráfek xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx.
Xx xxxxxxx vhodného xxxxxx xx třeba xxxxxxxxx xxxxxxxx vytvořit xxxxx xxx xxxxx pláště. Xx xxxxx se xxxxxxx nadměrnému xxxxxxxxx xxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxx uklouznutí xxxxxxxxxx xx xxxxx kola.
Sestavy xxxxxxxxxx xxxxxxxxx / xxxxx xx xxxxxxxx xx příslušném místě xxxxxxxxx dvě xxxxxx, xxx, xxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx stejnou xxxxxxx xxxxxxxxxxxx okolnímu xxxxxxxxx. Xxxx xxxxxxx xx xxxx xxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxx xx zabránilo xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx.
Xxxxx xxx o xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxx xx xxx xxxxxxxx jízdy xx xxxxxx ověření xxxxxxxxx xxxx.
4.1.4.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx nápravě xxxx xxx x xxxxxxx 60&xxxx;% xx 90&xxxx;% xxxxxxxx xxxxxx zkoušené xxxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxxxx xx téže nápravě xx xx xxxxxx xxxxx o xxxx xxx 10&xxxx;%.
4.1.4.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxx tlak x xxxxxxxxxxxx 220&xxxx;xXx (x xxxxxxxxx xxx běžné xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxx xxxxxx zatížení). Xxxx x xxxxxxxxxxxx xx xxx xxx xxxxxxxxxxxxx před xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx a xxxxx xxxxxxx upraven xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx.
4.1.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.1.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
X xxxxx xxxxxxxx xxxxx se xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx:
1) |
Xxxxxx xxxxxxxxx je xxxxx po xxxxxx xxxxxxxxx xx 85&xxxx;±&xxxx;2&xxxx;xx/x. |
2) |
Xxxxxxx xxxxxx automobil xxxxxxx xxxxxxxxx 85 ± 2 km/h, xxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx dráhy nazývaném „xxxxxxx xxx xxxxxxx“, x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx 5&xxxx;x x xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx 0,5&xxxx;x. |
3) |
Xxxxx jsou xxxxxxxxxx xxx automaticky, xxxx xxxxx.
|
4) |
Průměrná xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx mezi xxxxxxxxxx 80&xxxx;xx/x xxx 20&xxxx;xx/x. |
Xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx ze xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx (xxxxxx xxxxxxxx odchylky x xxxxxxxxx, podélné a xxxxxx xxxxxxxx odchylky x výchozího bodu xxxxxxx x doby xxxxxxx), xxxxxx xx xxxxxx v xxxxx x xxxxxxx se xxxx xxxxxxxx xxxxx.
4.1.5.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx základě xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx provede xxxx xxxxxxxxxx jízd xx xxxxxx xxxxxx xxxxxx přilnavosti xx xxxxx x xxxx xxxxxxxxxx pneumatik (X), xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx se provede xx xxxxxxx xxxxx x x rámci xxxxx zkušebního xxxxx xx xxxxx xxxxx xx xxx xxxxx xxxx zkoušených xxxxxxxxx:
1) |
Xxxxxxx xx sada referenčních xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxx automobil xxxxxxxx xxxxxxxxx. |
2) |
Xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxx platných měření x xxxxxxx x xxxxxxx 4.1.5.1 xx xxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
3) |
Xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx měření zkoušených xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxx dalších xxxx xxx xxxxxxxxxx pneumatik. |
4) |
Zkušební xxxxxx je ukončen xxxxx xxxxxxx platnými xxxxxxxx xxxxxx sady xxxxxxxxxxxx pneumatik xxxx xx začátku xxxxxxxxxx xxxxx. |
XXXXXXXX:
— |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X1 až X3) a xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (R) xxxxxx xxxxx: X-X1-X2-X3-X |
— |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx sad xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X1 xx T5) a xxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik (X) xxxxxx xxxxx: X-X1-X2-X3-X-X4-X5-X |
4.1.6&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx
4.1.6.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;(XX)
Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx (AD) xx vypočítá x xxxxx platné zkušební xxxxx x m.s– 2 xxxxxxxxxxxx způsobem:

kde:
Sf xx xxxxxxx xxxxxxxx x x·x–&xxxx;1; Xx = 20&xxxx;xx/x = 5,556&xxxx;x.x–&xxxx;1 |
Xx xx xxxxxxxxx rychlost x x·x–&xxxx;1; Xx = 80 km/h = 22,222 m.s– 1 |
d xx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxx Si x Xx . |
4.1.6.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx koeficient AD xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx xxxxxxxx / xxxxxx)&xxxx;×&xxxx;100
X xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X): Xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx AD xxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx než 3&xxxx;%, xxxxx xxxxx se xxxxxxx x úvahu x xxxxxxx xx xxxxx provést xxxxx x všech zkušebních xxxxxxxxx (zkoušených x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx).
X xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (T): Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx XX xx xxxxxxxxxx x xxxxx xxxx zkoušených xxxxxxxxx. Xxxxx xx některý x xxxxxxxxxxx vyšší xxx 3&xxxx;%, všechny xxxxx xx třeba xxxxxxx a zkoušku xx třeba u xxxxxxx xxxx zkoušených xxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.1.6.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xx)
(Xxxxxxxx xxxxxxxxx (AD) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx výpočet xxxxxxxxxxx xxxxxx síly xx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx umístění xxxxx sady xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x daném xxxxxxxxx xxxxx.
Xxxx xxxxxxxx XX xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xx) se xxxxxxxx x m.s– 2 xxxxx xxxxxxx 1, xxx X1 je xxxxxxxx xxxxxx XX xxxxxxxxxxxxx při xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X) a X2 xxxxxxxx xxxxxx XX zaznamenaných x xxxxx druhé xxxxxxx xxxxxx sady xxxxxxxxxxxx pneumatik (X).
Xxxxxxx 1
Xxxxx sad xxxxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxx zkušebního xxxxx |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx |
Xx |
1 (X1 -X1-X2 ) |
X1 |
Xx = 1/2 (X1 + X2 ) |
2 (R1 -X1-X2-X2 ) |
X1 |
Xx = 2/3 R1 + 1/3&xxxx;X2 |
X2 |
Xx = 1/3&xxxx;X1 + 2/3&xxxx;X2 |
|
3 (X1 -X1-X2-X3-X2 ) |
T1 |
Ra = 3/4 R1 + 1/4 R2 |
T2 |
Ra = 1/2 (X1 + X2 ) |
|
X3 |
Xx = 1/4 R1 + 3/4&xxxx;X2 |
4.1.6.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;(BFC)
Koeficient xxxxxx xxxx (BFC) se xxxxxxxx u brzdění xx xxxx xxxxxxxxx xxxxx tabulky 2, xxx Ta (a = 1, 2 xxxx 3) je xxxxxxxx hodnot AD x xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (T), xxxxx je xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx.
Xxxxxxx 2
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx |
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
XXX(X) = Xx/x |
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
XXX(X) = |Ta/g| |
g xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, x = 9,81&xxxx;x·x–2 |
4.1.6.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (G(T)) xx xxxxxxxx xxxxx:

xxx:
— |
x xx teplota mokrého xxxxxxx silnice xx xxxxxxxx Xxxxxx naměřená xxx zkoušení xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) |
— |
x0 xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, x0 = 20&xxxx;°X x běžných xxxxxxxxx x x0 = 10&xxxx;°X u xxxxxxxxx pro jízdu xx sněhu |
— |
BFC(R0) xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, XXX(X0) = 0,68 |
— |
x = –0,4232 x x = –8,297 x xxxxxxx xxxxxxxxx, x = 0,7721 a x = 31,18 x xxxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxx |
4.1.7&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx přilnavosti xx xxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
4.1.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxx se xxxxxxxx xxxxxxxx pneumatiky výrazně xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx na xxxxxx xxxxxxx automobilu vybaveném xxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxx. X xxxxx xxxx xxxxxxxx metody xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, dále xxxxxxxx xxx kontrolní pneumatika, xxxxxxxxxx x bodě 5 xxxxxx 2.
4.1.7.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxx xxxxxxx v xxxxxxx sady kontrolních xxxxxxxxx a dvou xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx níž následuje xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, x na xxxxx xxxxxxxxx je namontována xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxx xxxxxxxxx xxxx zkoušených xxxxxxxxx.
Xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx uvedené x xxxxxxxx 4.1.2. xx 4.1.4.
X xxxxx xxxxxxx zkušebního cyklu xx prováděno xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
X xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx zkušební xxxxx x v xxxxxx xxx jako xxxxx zkušební cyklus. Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxx pohybovat x xxxxxxx ± 5&xxxx;°X x xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx cyklu. Xxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxx přilnavosti xx xxxxx zkoušené xxxxxxxxxx (G(T)) xx xxxxxxxx xxxxx:
X(X) = X 1 × X 2
kde:
— |
G 1 xx xxxxxxxxx index xxxxxxxxxxx xx mokra xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) xxxxxxxx x referenční xxxxxxxxxxx (R), xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx: ![]() |
— |
X 2 xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx zkoušené xxxxxxxxxx (X) xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx (X), xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx způsobem: ![]() |
4.1.7.3
Je xxxxxxxx, xxx xxxxxxx pneumatiky xx sady kontrolních xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx, x xxxxxx rámci xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxx se xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x XXXX X 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x roce 2003).
4.1.7.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxxxx xx xxxxxx nepoužívají, xxxxx xxx zkoušce xxxxx x xxxxxx nepřiměřenému xxxxxxxxxxxx nebo poškození, xxxx xxxxx má xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx.
4.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx
4.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxx
Xxxxxx se xxxxxxx xx zkušebních xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx na přívěsu xxxxxxx xxxxxxxx (dále xxx xxxxx xxxxxxx) xxxx xx vozidle, xx xxxx je xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx. Xxxxx xx zkušební xxxxxx xx pevně xxxxxx, xxxxx se xxxxxxxx dostatečný xxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx, xxxxx se xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx 65&xxxx;xx/x.
4.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx
4.2.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
— |
Tažné xxxxxxx xxxx vozidlo, xx němž xx xxxxxxxxx zkouška pneumatik, xxxx mít schopnost xxxxxx specifikovanou xxxxxxxx 65&xxxx;± 2&xxxx;xx/x x xxx xxxxxxxxxx působení xxxxxxxx sil. |
— |
Přívěs xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx prováděna xxxxxxx xxxxxxxxx, musí xxx xxxxxxxx jedním xxxxxx, xx nějž lze xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxx měření, xxxx xxx „xxxxxxxx xxxxxx“, x tímto xxxxxxxxxxxxxx:
|
— |
Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxx x zkušební xxxxxx xxxx xxx ± 0,5° xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx zatížení. Ramena xxxxxx x lůžka xxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxx, aby se xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxx xx xxxxxxxx soulad při xxxxxxxxxx xxxxxxxx brzdných xxx. Xxxxxx zavěšení xxxx zajistit xxxxxxxxxx xxxxxxx x musí xxx navržen xxx, xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx. |
— |
Xxxxxxxx pozice xx xxxxxx xxxxxxxx nebo xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, který může xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx k dosažení xxxxxxxxx xxxxxxx podélné xxxxxx síly u xxxxxxxx pneumatiky za xxxxxxxxxxx xxxxxxxx. |
— |
Xxxxxxx systém xxxx xxx schopen xxxxxxxxxxx xxxxxx interval xxxx xxxxxxxxxx brzděním x xxxxxxxxx podélnou xxxxx, xxx xx xxxxxxxxx x oddílu 4.2.7.1. |
— |
Xxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška pneumatik, xxxx xxx xxxxxxxx xxx použití všech xxxxxxxxx xxxxxxxxxx pneumatik. |
— |
Přívěs xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx pneumatik, xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx 4.2.5.2. |
4.2.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
— |
Xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, na xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx měření xxxxxxxxx x rotačním xxxxx x xxxxxxx určenými x xxxxxx brzdné xxxx a svislého xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx. |
— |
Xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxx: Xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx při xxxxxxx okolního prostředí x rozmezí 0&xxxx;°X x 45 °C:
|
— |
Rychlost xxxxxxx: X xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx být xxxxxxx páté xxxx xxxx bezkontaktní xxxxxx xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. |
— |
Xxxxxx xxxx: Xxxxxxx xxxxxx k xxxxxx xxxxxxxx xxx měří xxxxxxxx sílu xxxxxxxxx xx rozhraní pneumatik x xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxx x rozmezí 0&xxxx;% xx xxx. 125&xxxx;% xxxxxxxxx xxxxxxxx zatížení. Xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx účinek x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
— |
Xxxxxx xxxxxxxx: Xxxxxx xxxxxxxx k xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxx. Na xxxxxx se vztahují xxxxxxxxxxx, které xxxx xxxxxxx xxxx. |
— |
Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxx xxx xxxxxx: Xxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxxx xxxxxxxx musí xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx x rozlišení xxxxxxxxxxxx xxxxx, xxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx. Xxxxx xxxx platí xxxx xxxxxxxxx:
|
4.2.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx
Xxxxxxxx xxxxx xx xxxx být xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxx 65 ± 2&xxxx;xx/xxx xx použití xxxxxxxxx, které nejsou xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.2.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxx vozidlo, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx, xxxxx xxx nepovinně xxxxxxxx systémem pro xxxxxxx vozovky, xxxxx xxxxxx, xxxxx je x xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx tažné xxxxxxx. Xxxx xxxx xxx aplikována xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxx, xxx xxxx xxxxxxxxx, xx vodní xxxxxx, která přijde xx xxxxx se xxxxxxxx pneumatikou, xx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, x minimálním xxxxxxxxx xxxx cílovou xxxxxx.
Xxxxxxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxx musí xxx xxxxxx, xxx bylo xxxxxxxxx, že proudy xxxx směřují přímo xx zkušební xxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxx x vozovce xxx xxxxx 20° až 30°.
Xxxx xxxx xxxxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxx xx 0,25 xx 0,45 m xxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. Tryska xxxx xxx umístěna ve xxxxx 25 mm xxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxx vysoko, xxx xx xxxxxxx překážkám, xxxxx xx x xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxx, v xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx xxx xxxxxxxx xxxx xxx 100&xxxx;xx xxx xxxxxxxx.
Xxxxx vrstva xxxx xxx alespoň x 25&xxxx;xx širší xxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx xxx xxxxxxxxxx xxx, aby xxxxxxxxxx byla xxxxxxxx xx středu mezi xxxxxx. Xxxxxxxx vody xxxx xxx xxxxxxxxxx x xxxx, xxx xxxxxx vody xxxx xxxxxxx 1,0&xxxx;± 0,5&xxxx;xx, x musí xxx xxxxx zkoušky stejnoměrné x xxxxxxx ±10&xxxx;%. Xxxxxxxx xxxx na xxxxxxxx xxxxxxx šířky xxxx xxx přímo xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxx použité xxx xxxxxxxxx 65&xxxx;xx/x xx 18 x·x-1 xx xxxx šířky xxxxxxxxx povrchu x xxxxxxx, xx je xxxxxxx xxxx 1,0 mm.
4.2.5 Pneumatiky x xxxxx
4.2.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Ze zkušebních xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx způsobené xxxxxxxx větracích xxxxxx, xxxxxxxx otřepy ve xxxxxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx namontuje xx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx.
Xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx způsobem xxxxxxxx xxxxx xxx xxxxx xxxxxx. Xx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx používání xxxxxx, xxx xxxx způsobit xxxxxxxxxx pneumatiky xx xxxxx xxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx / ráfků xx xxxxxxxx na xxxxxxxxxx místě xxxxxxxxx xxx xxxxxx, xxx, xxx xxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx teplotu xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxx xxxxxxx xx xxxx xxx chráněny xxxxx xxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx nadměrnému xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxx xxx x xxxxxxx pneumatik, xxxxxxxx xx xxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxx ověření účinnosti xxxx při xxxxxxxx, xxxxx x rychlosti, xxx je xxxxxxx x xxxxxxxx 4.2.5.2, 4.2.5.3 x 4.2.7.1.
4.2.5.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxx zkušební xxxxxxxxxx je 75&xxxx;± 5&xxxx;% xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
4.2.5.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Tlak xx xxxxxxxx pneumatice xx xxxxxxx xx 180&xxxx;xXx x pneumatik xxx xxxxx xxxxxxxx. X xxxxxxxxx pro xxxxxx xxxxxxxx xx tlak xx xxxxxxx 220 kPa.
Tlak x pneumatikách by xxx xxx bezprostředně xxxx xxxxxxxx zkontrolován x podle xxxxxxx xxxxxxx při xxxxxxx xxxxxxxxxxxx okolnímu prostředí.
4.2.6 Příprava xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xxxx vozidla, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška pneumatik
4.2.6.1
U xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xx výška xxxxxxxxxx xxxxxxxx a xxxxxx poloha upraví, xxxxxxx xx zkušební xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx hodnotu zkušebního xxxxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx narušení xxxxxxxx xxxxxx. Podélná xxxxxxxxxx xx střednice připojení xxxxxxxxxxx zařízení x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx „xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx“ nebo „xxxxx spojovacího xxxxxxxx (xxxxxxxxxx xxxxxxxx)“.
4.2.6.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxxxxxx páté xxxx, je-li používáno, x xxxxxxx se xxxxxxxxxxxxx výrobce x xxxxxxxx je co xxxxxxxx xxxxxxxxxx dráhy xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, na němž xx prováděna xxxxxxx xxxxxxxxx.
4.2.7&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.2.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
X každé xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx postup:
1) |
Tažné xxxxxxx nebo vozidlo, xx xxxx je xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxxx při xxxxxxxxx xxxxxxxxx 65&xxxx;± 2 km/h. |
2) |
Je xxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx. |
3) |
Xxxx xx na xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx cca 0,5&xxxx;x před xxxxxxxx xxxx (x xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx). |
4) |
Xxxxx xxxxxxx xxxx aktivovány x xxxxxxx 2&xxxx;xxxxx xx xxxx měření třecích xxxxxxxxxx u xxxxxxx xxxxxxx x vrstvy xxxxx xxxxx xxxx 4 x 5 xxxxxx 3.1. Xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxx xxx xxxxxx, xxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxx počátečním použitím xxxxxx síly a xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxx 0,2&xxxx;x xx 0,5&xxxx;x. |
5) |
Xxxxxx xxx záznam je xxxxxxxx. |
4.2.7.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Na základě xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx řada xxxxxxxxxx xxxx xx účelem xxxxxx indexu přilnavosti xx mokra x xxxxxxxxxx pneumatik (T), xxxxxxx xx každá xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xx stejném místě xxxxxxxx xxxxx a xx xxxxxxx xxxxx. X xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx cyklu xxx xxxxx až tři xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxxxxxxx, že xxxx xxxxxxx provedeny xxxxxx xxx.
1) |
Xxxxxxx je provedena xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. |
2) |
Xx xxxxxxxxx xxxxxxx šesti xxxxxxxx měření v xxxxxxx s xxxxxxx 4.2.7.1 xx referenční xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx. |
3) |
Xx xxxxxxxxx šesti xxxxxxxx xxxxxx zkoušené xxxxxxxxxx xxx uskutečnit xxxxxx dalších xxxx xxxxxxxxxx pneumatik. |
4) |
Zkušební cyklus xx xxxxxxx šesti xxxxxxx platnými měřeními xxxxxx referenční xxxxxxxxxx xxxx na xxxxxxx xxxxxxxxxx cyklu. |
PŘÍKLADY:
— |
Sled zkušebního xxxxx tří zkoušených xxxxxxxxx (X1 xx X3) x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) vypadá xxxxx: X-X1-X2-X3-X |
— |
Xxxx xxxxxxxxxx cyklu xxxx xxxxxxxxxx pneumatik (X1 xx T5) x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) vypadá xxxxx: X-X1-X2-X3-X-X4-X5-X |
4.2.8&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxxxxx měření
4.2.8.1
Xxxxxxxxxx maximální brzdné xxxx xxxxxxxxxx (μxxxx) xx xxxxxxxx hodnotou μ(x) dosaženou xxxx xxxxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xx účelem xxxxxxxxxx hluku xx xxxx xxx filtrovány xxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx musí xxx filtrovány za xxxxxxx xxxxxxxx klouzavého xxxxxxx.

xxx:
μ(x) je xxxxxxxxx xxxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxxxxxx v reálném xxxx |
xx(x) xx dynamická xxxxxx síla v xxxxxxx čase x X |
xx(x) xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxx xxxx v X |
4.2.8.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx μxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx xxxxxxxx / průměr) x 100
X referenčních xxxxxxxxx (X): Pokud xx variační xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx (μxxxx) xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx 5&xxxx;%, xxxxx xxxxx xx xxxxxxx v xxxxx x xxxxxxx xx xxxxx provést xxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (x xxxxxxxx pneumatiky / xxxxxxxxxx xxxxxxxxx i xxxxxxxxxx pneumatiky).
U xxxxxxxx xxxxxxxxxx / zkoušených xxxxxxxxx (X).: Variační xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μxxxx) xx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxx 5 %, xx xxxxx xxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxx zkoušené pneumatiky xxxxxxxx.
4.2.8.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx koeficient xxxxxxxxx xxxxxx síly xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxx koeficientu xxxxxx síly xx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx každé xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxx zkušebním xxxxx.
Xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx síly xxxxxxxxxx pneumatiky (Xx) xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx 3, xxx X1 je průměrný xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx zjištěný x xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) x R2 xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx maximální brzdné xxxx xxxxxxxxxx x xxxxx druhé xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X).
Xxxxxxx 3
Počet zkoušených xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx zkušebního xxxxx |
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xx |
1 (X1 -X1-X2 ) |
T1 |
Ra = 1/2 (R1 + X2 ) |
2 (X1 -X1-X2-X2 ) |
X1 |
Xx = 2/3&xxxx;X1 + 1/3&xxxx;X2 |
T2 |
Ra = 1/3&xxxx;X1 + 2/3 R2 |
|
3 (X1 -X1-X2-X3-X2 ) |
T1 |
Ra = 3/4&xxxx;X1 + 1/4&xxxx;X2 |
X2 |
Xx = 1/2 (X1 +X2 ) |
|
X3 |
Xx = 1/4&xxxx;X1 + 3/4&xxxx;X2 |
4.2.8.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx hodnota xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μxxxx,xxx ) xx xxxxxxxx xxxxx tabulky 4, xxx Xx (x = 1, 2 nebo 3) xx průměr xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné síly xxxxxx u jedné xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx.
Xxxxxxx 4
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx |
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx(X) = Xx xxxx x xxxxxxx 3 |
Xxxxxxxx pneumatika |
μpeak,ave (X) = Ta |
4.2.8.5
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx pneumatiky (X(X)) xx vypočítá takto:

kde:
— |
t xx teplota xxxxxxx xxxxxxx silnice ve xxxxxxxx Celsia naměřená xxx zkoušení zkušební xxxxxxxxxx (X) |
— |
x0 xx xxxxxxxxxx teplota xxxxxxx povrchu |
— |
t0 = 20 °C x xxxxxxx pneumatik a x0 = 10 °C x xxxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxx |
— |
μxxxx,xxx(X0) = 0,85 xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx podmínek |
— |
a = –0,4232 a b = -8,297 x xxxxxxx pneumatik, x = 0,7721 x x = 31,18 x xxxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxx |
Xxxxxxx X
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx protokolů xxxxxxxxxx se xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx
XXXXXXX 1:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx protokol týkající xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx mokra xx xxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx: |
Xxxxx zkoušky: |
|
Typ xxxxxxx xxxxxxx: |
Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx: |
|
μ xxxx (XXXX14″ X 1136): |
XXX: |
|
Xxxxxxxx (xx/x): |
Xxxxxxx xxxx (xx): |
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Xxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxxx popis |
|||||||||||
Identifikace pneumatiky |
|||||||||||
Ráfek |
|||||||||||
Vzorek |
|||||||||||
Zatížení (X) |
|||||||||||
Xxxx (xXx) |
|||||||||||
μ peak |
1 |
||||||||||
2 |
|||||||||||
3 |
|||||||||||
4 |
|||||||||||
5 |
|||||||||||
6 |
|||||||||||
7 |
|||||||||||
8 |
|||||||||||
Průměr |
|||||||||||
Standardní xxxxxxxx σ |
|||||||||||
(σ/xxxxxx) ≤&xxxx;5&xxxx;% |
|||||||||||
Xx, xxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxx povrchu (°X) |
|||||||||||
Xxxxxxx xxxxxxxx prostředí (°X) |
|||||||||||
Xxxxxxxx |
XXXXXXX 2:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx protokol xxxxxxxx xx indexu přilnavosti xx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx
Xxxxx: |
Xxxxx xxxxxxx: |
||||
Xxxxx: |
Xxxxxx xxxxxxx: |
Xxxxxxxxx xxxxxxxx (xx/x): |
|||
Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx (xx): |
Xxxxxx: |
Xxxxxxx xxxxxxxx (xx/x): |
|||
XXX: |
Xxxxx: |
||||
Xxxxxxx xxxx (xx): |
Xxx: |
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
Xxxxxx |
Xxxxxxxx |
XXXXXXXXXX X |
XXXXXXXXXX C |
PNEUMATIKA X |
Xxxxxxxx |
||||||
Xxxxxx |
XXXX X 2493 XXXX16″ |
XXXXXX X |
XXXXXX C |
VZOREK X |
XXXX X 2493 XXXX16″ |
||||||
Xxxxxxxx |
X225/60X16 |
XXXXXXXX X |
XXXXXXXX X |
XXXXXXXX X |
X225/60X16 |
||||||
Xxxxxxxx popis |
97S |
LI/SS |
LI/SS |
LI/SS |
97S |
||||||
Identifikace pneumatiky |
XXXXXXXXX |
YYYYYYYYY |
ZZZZZZZZZ |
NNNNNNNNN |
XXXXXXXXX |
||||||
Ráfek |
|||||||||||
Tlak xx přední xxxxxxx (xXx) |
|||||||||||
Xxxx na xxxxx xxxxxxx (xXx) |
|||||||||||
Xxxxxxxx přední xxxxxxx (X) |
|||||||||||
Xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx (°C) |
|||||||||||
Okolní teplota (°X) |
|||||||||||
Xxxxxx xxxxxxxxxx x) |
Xxxxxxxx zpomalení (m/s2) |
Brzdná xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
||
Xxxxxx |
1 |
||||||||||
2 |
|||||||||||
3 |
|||||||||||
4 |
|||||||||||
5 |
|||||||||||
6 |
|||||||||||
7 |
|||||||||||
8 |
|||||||||||
9 |
|||||||||||
10 |
|||||||||||
Xxxxxxxx XX (x/x2) |
|||||||||||
Xxxxxxxxxx xxxxxxxx (m/s2) |
|||||||||||
Validace xxxxxxxx Xxxxxxxx xxxxxxxxxx (%) &xx; 3&xxxx;% |
|||||||||||
Xxxxxxxx xxxxxxxx XX ref. pneumatiky: R x (x/x2) |
|||||||||||
XXX(X) referenční xxxxxxxxxx (XXXX16″) |
|||||||||||
XXX(X) zkoušená xxxxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx (%) |
(1) Rozměr XXXX X 1136 SRTT xx X195/75X14.