Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Xxxxxx xxxx:

X. Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx §41 xxxx. 1 xxxxxx XXX x. 337/1992 Xx., o xxxxxx xxxx a xxxxxxxx, xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxx xxxx xxxxxxxxx, xxx daňový xxxxxxx byl k xxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx (§44 xxxx. 1 xxxxx xxxxxx).

XX. Xxxxx jsou xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx její xxxxxx xxxxxxxxxx x odpovídají xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx (§103 xxxx. 1 x. x. x.), xxxx rozhodující, xx xxxxxxxxxx xxx xxx xxxxxx nepodřadil x xxxxxxxxxxx zákonným xxxxxxxxxxx xx xxx xxxxxx xxxxxxxx. Xx-xx v xxxxxxx stížnosti xxxxxxx, xxxx konkrétní xxxx x xxxxxx či x xxxxxx se xxx xxxx dopustit x x čeho xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxx xxxxxxxxxxx proti xxxxxxxx xxxxxxxxx jistě xxxx vycházet z xxxxxx xxxxxxxxxx rozsudku; xxxxxxx-xx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxxx to, xx xx xxxxx x kasační xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx podle §104 xxxx. 2 s. x. s.

Věc: Xxx. Xxxxxxxx X. x X. proti Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx Ostrava o xxx x přidané xxxxxxx, x kasační xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx úřad x Hlučíně dne 23.1.2001 xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxx x xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx 1997 xx xxxx 476&xxxx;960 Kč.

Finanční xxxxxxxxxxx Xxxxxxx dne 15.5.2002 xxxxxxx žalobcovo xxxxxxxx.

Xxxxxxx xxxx x Ostravě xxxxxxxxx ze xxx 10.3.2003 xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx pro xxxx xxxxxx xxxxxx a xxx mu xxxxxx x xxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxx soud xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx žalobce, xx xxxxxxxx nezákonně xxxxxx xxxxxxx x xxxxxx dodatečného daňového xxxxxxxx xxxxxx xxxxx §41 xxxxxxxx xxxx; xxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxx xxx xxxxxxx, xxx xxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx, xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx má být xxxxx nebo daňová xxxxxx xxxxx než xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx krajského xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. V xxxxxxx xxxxxxxxx poukazoval xx nesprávné xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxx x úplnému xxxxxxxx, stanovení a xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxx subjekt (žalobce) xxx xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx §41 xxxxxxxx xxxx. Xxxxxx xxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx spadajícím xx xxxxxxx veřejného xxxxx x xxxx umožňovat xxxxxxxxxx xxxxxx daňových xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx XX. ÚS 101/2000, zejména na xxx xxxxxxxxx názor x xxxxxxxxxxxxxx vztahu, xxxxx xxxxxx je xxxxxxxxx plnění xxxxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxxx. Xxxx xxxx xxxxx, aby správce xxxx pasivně xxxxx, xxx xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx x napadeném xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx interpretací příslušného xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xx oblasti xxxxxxxxxx xxxxxxxx subjektu (xxxxxxx xxxx práv), a xxxxxx xxxxxxxxxx je xxxxxxxxxxx. Xxxxxxxx vynutitelnost xxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx - xxxxxxx xx xxxxx pouze způsob, xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx vynucováno. Xxx xx xxxxx xxxxxxx xxxx nezabýval x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxx orgán xxxxxx xxxx, xxxxx by xx tak xxxx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxx xx základě jím xxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx x xxxxxxx x xxxxxx správce xxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxx xx xxxxxxx x x §44 xxxx. 1 daňového řádu xxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxx dodatečné daňové xxxxxxxx xxx xx xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx. X v xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx z moci xxxxxx xxx, xxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx (xxxx. xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx). Xxxxxxx xxxx mohl xxxxx x tak, xx xx výzvu daňovému xxxxxxxx xxxxxxxx a xxxxxxxx by xxxxx xxxxxxxx xxxxx. Zákon xxxxxxxxx, xx by xxxxxxxx xxxxx mohl xxx vydán xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx. X xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxx, xxx xxxxxxx ke xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx subjektu xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, návrhu xxxxxx xxxx. Xxxxxx xxx xxxxxxxx různé xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx daně, xxxxx xxxxxxxx, x xxxxxxxxx, xxx xxx xxxxx xxxxxx xxxxxx. Xxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx subjektu xxxxxxx xx x vyšší xxxxxx xxxxxxxxxx, x xxxxx xxx vystaven xxxxxxx xxxxxx, xxxxx xx xxxx vyměřeno, xxxxx by xxx xxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxx, xxxx. xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxxx výzvy xxx lze xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. X xxxxx xxxxxxx xxxxx daňový xxxxxxx xxx xx xxxxxxxx xxxxx dodatečné xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxx respektována xxxxxxx xxxx xxxxx. Xxxxxx xxxxx tak xxxxx názoru xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx státu x xxxxxx tak x xxxxxxx chráněné xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxx x §2 xxxx. 5 xxxxxxxx xxxx. Proto xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxx vady xxxxxx.

Xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx sice souhlasil x xxxxxxxxx veřejnoprávního xxxxxx mezi xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx, xxxxxxxxxx však xx xxxxxx 2 xxxx. 3 Ústavy Xxxxx republiky, xxxxx xxxxx xxx xxxxxx xxx xxxxxxxxxx jen x xxxxxxxxx, x xxxxxx a xxxxxxx, xxxxx xxxxxxx xxxxx. Xxxxxx řád xx xxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx §41 xx xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxx xxx xxxxxx subjekt xxxxxxxxx, má xxxxxxx xxxx jiné nástroje x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx povinnosti (daňovou xxxxxxxx, místní šetření, xxxxxxxx xxxxxx). Xxxxxxxxxxxxx xxxxx v xxxx xxxxxx zahrnovat neomezenou xxxxxx xxx a xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxx, xxxxxxx-xx xx, xx může činit xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx x fiskálními xxxxx státu. Může - x někdy x musí - xxxxx xxx xxxxxx xxxxx, které xx xxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx kasační xxxxxxxxx, x níž xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx, že xxxxxxxxxx x odůvodněním xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx soudu: x §104 xxxx. 2 x. x. s. xxxxxxx, xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx. Xxxx xxxxxxxxxx požadoval xxxxxxx rozsudku xxx xxxx řízení; xxxxxxxx xxxxxxxxxx §103 odst. 1 xxxx. b) x. x. x. xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx x xxxxxx, xx takový xxxxx xx xxxxxxxxxxxx jen xxx, kde soud xxxxxxxxxx xxxxxxxxx orgánu xxxxxxxx. Xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zamítnutí xxxxxxx xxxxxxxxx jako xxxxxxxxx.

Xx xxxxxxxxx spisu vyplynulo, xx Xxxxxxxx xxxx x Xxxxxxx xxxx, xxx xxxxxxxxx x xxxxxx daňového subjektu xxxxxxx, xx xx xxxxxxxxxxxxx zdanitelné xxxxxx, xxxxx žalobce xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx x xxxx x xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx r. 1997, xxxxxx xxxxxxx xxx 4.7.2000 xxxxx odkazující xx §41 xxxxxxxx xxxx x tím, xxx xx 15 xxx podal xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx. V xxxxxxxx xxxxx xxxxx, xx xxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx na xxxxxx xx xxxx 476&xxxx;960 Xx na xxxxxxx xxxxxxx od veřejné xxxxxxxx xxxxxxxxxxx X. xx dne 26.6.1997. Xxxxxxxx x tomu, xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx, xxxxx xxxxxxx daně xxx 23.1.2001 dodatečný xxxxxxxx výměr, xxxx xxxxxxxx částku xxxxxxx xxxxxxx.

Xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx rozhodnutí xxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxx xx xxxxxx x xxxxxxx řízení (§110 xxxx. 1 x. x. s.).

Z odůvodnění:

Nejvyšší xxxxxxx xxxx xx x xxxx xxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx kasační stížnosti, xxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxx xxxx určité xxxxxxxxxxx x xxx, xxx xx lze xxxxx projednat. Podle §102 x. x. x. xx xxxxxxx xxxxxxxx opravným xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx ve xxxxxxxx soudnictví. Xxx x mimořádný xxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxx xxxxx xxx z xxxxxx výslovně uvedených x §103 x. x. x.; xxxxxxxxx xx xx. xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx jen xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx (§104 xxxx. 2 s. ř. x.). Důvody xxxxxxxxx x kasační xxxxxxxxx xx Xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx (§109 xxxx. 3 x. x. x.). Kasační xxxxxxxx xxxx xxxx xxxx xxxxxxxxx tvrzení xxxxxxxxxxxx napadeného xxxxxxxx, x xx po xxxxxxxx i právní xxxxxxx, xxxxxxx tato xxxxxxx xxxxxxx směřovat xxx xxxxx důvodům xxxxxxxx. Je xxxxxx, xx stěžovatel v xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx XXX. xxxxx, xx „xxxxxxxxxx x xxxx uvedeným xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx...", xxxxx xxxx xxxxxxx kasační xxxxxxxx xxxxxxx proti xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx, xx jejímž základě xx xxxxxxxxx zrušující xxxxxxxxxx xxxxxxxxx soudu. Xxxxxxxx xxxxxxx sice xxxxxxxxxx požaduje xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxx xxxxxx, nelze x xxxx xxxx, xxx xxxx xxxxxxx, xxxxxxxxx tvrzení kasačního xxxxxx xxxxxxxxx x §103 xxxx. 1 xxxx. x) x. x. x. (který xx xxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx), neboť vady xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxx x §103 odst. 1 xxxx. x) s. x. x. Xxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx x odpovídají xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx, xxxx xxxxxxxxxxx, že xxxxxxxxxx své xxxxxx xxxxxxxxx jednotlivým xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxx xxxxx xxxxxxxx. Xx-xx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx, jaké konkrétní xxxx v xxxxxx xx x xxxxxx xx xxx xxxx xxxxxxxx x z xxxx to xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxx xxxx tak dospěl x xxxxxx, xx xxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxx nepřípustná proto, xx by xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, x xxx xx xxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx uplatňovány xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx §103 xxxx. 1 písm. x) x xxxx. x) x. ř. x.

Xxxxxxxxx xxxxxxx stížnosti Xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxx xxxxxxx x uplatněných xxxxxx (§109 odst. 2 x 3 x. x. x.).

Xxxxxxx xxxxxxxxx xx v xxxx xxxx xxxxxxxx nesprávné xxxxxx posouzení xxxxxxxxx xxxxxx dodatečného xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx stěžovatele, xxxxx xxxxxxx

xxxxxx xxxxx x xxxxxxxx xxxxxx.

Xxxxxxx xxxx x napadeném xxxxxxxx xxxxxxxxx zrušení xxxxxxxxxx žalovaného pouze xxx, xx xxxxxxx xxxxxxxx námitku nezákonnosti xxxxx správce xxxx. Xxxxx xxxx právního xxxxxx xxxxxx ustanovení §41 daňového řádu xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx, kdy xxxxxx xxxxxxx xxxxxx, xx jeho daňová xxxxxxxxx xx být xxxxx xxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx, xxx xx jeho poslední xxxxx daňová xxxxxxxxx; xxxxxxxx povinnost xxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx přiznání nebo xxxxxxx xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx daňového xxxxxxxx xxx umožňuje daňovému xxxxxxxx opravit pochybení, x xxxx při xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x §41 xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxx a xxxx xxxxxxx této xxxxxxxx. Xx xxxxxxxx podmínku xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx, xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx být xxxxxxx od xxxx xxxxxxxx xxxxx daňové xxxxxxxxxx. X xxxx xxxxxxx, že xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx xxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx správci xxxx, xxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx, xxxx xxx xxx vyzýval xxxxxx xxxxxxx k xxxxxxxxxxx daňovému xxxxxxxx. Xxxxxx xxxxxxx daně xxx xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx oporu x xxxxxx a xxxxx jej odůvodnit xxx xxxxxxx xxxxxxxx, xxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Tuto vadu xxxxxx označil xxxxxxx xxxx x xx xxxxx, pro který xxxx třeba xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx, x přezkoumávané xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx §76 xxxx. 1 xxxx. x) s. ř. x. x §78 xxxx. 1 s. x. x. zrušil x xxx vrátil xxxxxxxxxx x dalšímu xxxxxx.

Xxxxxxxx správní xxxx xxx posouzení xxxxxxxxxx xxxxxxxx názoru xxxxxxxxx xxxxx dospěl k xxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxxxxx ke všem xxxxxxxxxxx daňového xxxx, xxxxx xx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. Ustanovení §41 xxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxxxxxxx xxx xxxxxx, xxx xxxxxx xxxxxxx xxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx, xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxx xxxxx xxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx - xxxx že xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxxxx vlastního zjištění x z vlastní xxxxxxxxxx xxxxxxxx subjektu; xx však samo x xxxx xxxxxxxxxx, xxx zdrojem tohoto xxxxxxxx bylo xxxxxxx xxxxxxx xxxx. Pokud xx xxxx x xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xx xxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxxx odůvodňující xxxxx o xxxxxxxx xxxxx dodatečné xxxxxx xxxxxxxx daňový xxxxxxx xxxx upozornit, xxxxxx xx však k xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx vyzvat x x jeho nepodání xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxx xxxx xxxxx xxxx. Daňový řád, xxxxx x ustanovení §44 xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx daně x xxxxxxx nepodání xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx hlášení, x xxxx. 1 xxxxxxxx xxxxx: „nebylo-li xxxxxx daňové xxxxxxxx xxxx xxxxxxx, xxxxxxxxx xxxxxx přiznání nebo xxxxxxx xxxx, a xx ani xx xxxxx správce xxxx...". X toho xx xxxxx dovozovat xxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxx x podání xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxx xxx xxxxx nerespektování. Výzva xxxxxxx daně k xxxxxx xxxxxxxxxxx daňového xxxxxxxx xxx xxxx x xxxxxxx xx xxxxxxx ani xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x §2 xxxx. 5 xxxxxxxx xxxx, xx kterou xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx. Xxxxxxx xx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxx x realizaci xxxxx xx zákonných xxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx daňové xxxxxxxxxx. Xxxxx jde o xxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx, nelze xxx x xxxxx xxxxxx x xxxxxxx stížnosti xxxxxxxx, xxxxxxx krajský xxxx xx jím x xxxxxxxxx rozsudku xxxxxxxxx a xxxx xxxxxxxx opřel xxxxx x xxxxx o xxxxxxxxx možnosti xxxxxxxxx xxxxx x podání xxxxxxxxxxx xxxxxxxx přiznání. Xxxxxxxx správní xxxx xxx shledal naplněným xxxxxxx důvod xxxxxxx x §103 odst. 1 xxxx. x) x. x. x.; xxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx rozhodnutí xxxxxxxxxx xxxx nesprávné posouzení xxxxxx xxxxxx xxxxxx.