Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Xxxxxx xxxx:

Xxxxxxxxx-xx xxxxxxx xxxxx daňového přeplatku xx xxxxxx §64 xxxxxx XXX č. 337/1992 Xx., x xxxxxx daní x xxxxxxxx, nelze tento xxxxxx přeplatek xxxxxx. Xxxx xxxxxx povinnosti xxx, aby pro xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxx dán xxxxxx xxxxx, xxxx xxxxxxxx xxxx změnit xxxxx xx xxxxxxxxxxx řízení, x to xx xxxxxxxxxxx, xx xxx xxxxxxxxxx prekluzívní xxxxx xxxxx §47 téhož xxxxxx.

Xxx: Xxxxxxxx X. x X. proti Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx v Xxxxx o vrácení xxxxxxxx přeplatku, o xxxxxxx stížnosti žalobce.

Žalobce xxx 11.4.2000 podal Xxxxxxxxxx úřadu v Xxxxxx xxxxxx o xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxx x xxxxxxx xxxx 1 538 712 Xx. Xxxxxxxx xxxx x Xxxxxx dne 22.8.2000 xxxxxx zamítl, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx ve xxxxxx §64 odst. 4 xxxxxxxx řádu x době xxxx xxxxxxxxx neexistoval. Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx rozhodnutí xxxxxxx xxxx I. xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxx 25.4.2001: xxxxxx xxxxxxx xx totiž xxxxxxx o vypořádanou x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxx ze xxxx xx xxxxxx xxxxx 1991 a únor 1992 x xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx §47 daňového řádu xxx xxxxx uplynula.

Žalobce xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx žalobou podanou x Xxxxxxxxx xxxxx x Xxxxx, xxxxx xx xxxx xxx 25.4.2003 zamítl.

Žalobce (xxxx xxx „xxxxxxxxxx") xxxx xxxxxxxx Městského xxxxx x Xxxxx xxxxxx xxxxxxx stížností, xxxxx xxxxxxxxxxx x právním xxxxxxx soudu. Stěžovatel xxxxxxx, že xxxxxx 1&xxxx;538&xxxx;712 Xx xxxxxx xxx vyměření, x xx xxxxxx. Své xxxxxxxxx xxxxxxx xx x xxxx 2000. Xxxxxxxx xx xxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx s xxxxxxx xxxxxxxxxx, xx Xxxxxxxx xxxx x Xxxxxx xxxxx xx xx xxxxxxxxxx sražené a xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx daňovou xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx §14 xxxxxx č. 76/1952 Xx., o xxxx xx xxxx, xx xxxxxxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxx.

Xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxx zamítl.

Z xxxxxxxxxx:

Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x Xxxxx jako účastník xxxxxx ve xxxx xxxxxxxxx xx kasační xxxxxxxxx vychází xx xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxxx xxxxxx správy daně xx mzdy xxxx x daném xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx x. 76/1952 Xx. x x xxxxxxxxxx xxxxxxxx x. 161/1976 Xx. Xxxxxxxxxx xxx xxxx plátce xxxx x xxxxxx 1991 x 1992 xxxxxxx xxxxxxx xxxx (finančnímu xxxxx) daně ze xxxx, xxxxxxx předmět xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xx xxxxx xxxxxxx o vrácení xxxxx odvodů xxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx 1991 x v xxxxx 1992. X xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx v letech 1991 x 1992 xx svými xxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx jmění xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx (xxx. personifikační xxxxxxx), xxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx x xxx xx mzdy xxxx xxxxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxxx x xxx, že xx xxxxxxxx xxxx xxx xxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx stěžovatel xxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx xx xxxx a v xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x mezd xxxxxx x xxxxxx xxxx xx xxxx x xxxxxx xxxxxxxxx majetku xx xxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxx stěžovatel v xxxx 2000 dospěl x xxxxxx, že xx x předmětném xxxxxx xxxxxxxxx povinnost xxxxxx převod majetku xx xxxxxxx xxxxxx xxxxx družstva, xxxxx xxxxxx xxxxx v xxxxxx o zaplacení xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx na xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xx xxxxxxx personifikační xxxxxxx jsou xxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxx nikdy xxxxx xxxxxxx xxxxxx xxx xx mzdy x xxxxxxx o xxxxxxx přeplatku daně.

V xxxxx případě xxxxxxxx xxxxx, xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx x xxxx, xx částky xxxx xx xxxx xxxx plátcem daně (xxxxxxxxxxxx) xxxxxxxxx xxxxxxx, x xxxxxxxxx xxx xxx ze xxxx xx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx stěžovatele xx xxxxxxxx, xxxxx xxxx daňový xxxx xxx vyrovnaný. X xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx daň xxxxxx, xxxxxxx omylem, a xxxx xxxxx změnil xx v roce 2000.

Xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx §109 xxxx. 3 x. x. s. xx xxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. V xxxxxxx xxxx stěžovatel xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx obsažený x xxxxxxxxxx §103 xxxx. 1 xxxx. x) s. x. x., tedy xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x nesprávném xxxxxxxxx xxxxxx otázky xxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxxx xx Xxxxxxxx xxxxxxx soud x dalším xxxxxxx xx xxxxxxxxx toho, xxx xx Xxxxxxx xxxx x Praze x daném případě xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx.

Xxxxxxxx xxxxxxx xxxx x xxxxxxx xxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxx x xxxxxxxxxx §64 odst. 1 xxxxxxxx xxxx, podle xxxxx je daňovým xxxxxxxxxx xxxxxx plateb xxxxxxxxxxx splatnou xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx daně. X xxxx xxxxxxxxxx xxxxx, xx xxxxxx 1&xxxx;538&xxxx;712 Xx xxxxxx xxx vyměření, x xx xxxxxx, xxxxx xxxxxxx xx v xxxx 2000, x xx se xxxxx xxxxx x daňový xxxxxxxxx. S xxxxx xxxxxxx xx však Xxxxxxxx xxxxxxx soud xxxxxxxxxxxx.

Xxxxx xxxxxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxx soudu xx xxxxx možno - x xxxxxxx s xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx - xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxx tehdy, xxxxxxxx xxxxxx x xx-xx xxxxxxxxxx. X xxxxxxx xxxx proto xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx vyhovět xxx xxx současném xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxx xxxx vyplývá xx xxxxx uvedeného, xxxxxxxxxx xxxxx daňového xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx ani právní xxxxx, x xxxxx xx xxxx zřejmé, xx xx o xxxxxx xxxxxxxxx jednalo; xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx daně xxx, xxx xxx xxxxxxx xxxxxxxx přeplatku byl xxx uvedený xxxxxx xxxxx, přitom zjevně xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxx x ustanovení §47 xxxxxxxx řádu. Xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx od xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, x xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx podat xxxxxx xxxxxxxx nebo hlášení xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx - tedy xx počátku roku 1993 - a xxxxxxxxxx podal xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xx 1.4.2000, xx xxxxxx, xx xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxx xxxx uplynutím xxxx xxxxx xxxxx xxxxxx ani xxxx xxxxxxxxx k xxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx ve xxxxxx odst. 2 xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

Xx těchto xxxxxxxxx Nejvyšší xxxxxxx xxxx konstatuje, xx xxxxxxxx rozsudek Xxxxxxxxx xxxxx x Praze xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx §103 xxxx. 1 xxxx. x) s. ř. x., neboť městský xxxx xxxxxxxxxx právní xxxxxx v předcházejícím xxxxxx xxxxxxxxx. Jak xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx rozsudku, pokud xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxx v xxxxxxxxxx xxxxxx daň vypočetl, xxxxxx a xxxxxx, xxxxx xxx důvod x xxxxxxxxxxxx o xxxxxxxxxx jeho postupu xxx x xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx, x žádný xxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx. Ke změně xxxx daňové xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxx ve xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx však xxx xxxxx uplynutí xxxxxxxxxxx xxxxx xxx §47 xxxxxxxx xxxx.