Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Xxxxxx xxxxxx:

X. Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx není xxxxxx, xxxxx xx byl xxxxxxxxx xx xxxxxx §47 xxxx. 2 xxxxxx ČNR x. 337/1992 Sb., x xxxxxx xxxx x xxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxx, xxxx. xxxxxxxxx xxxxxxxx daně. Xxxxxx úkon však xxxxx xxxxxxx daně, xxxx xxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx ve xxxxxx §46 odst. 5 xxxxxx xxxxxx vyměří.

II. Xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx kontroly (§16 xxxxxx XXX č. 337/1992 Xx., x xxxxxx xxxx x xxxxxxxx) není možno xxxxxxxxx sepsání xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx, x xxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, xx u něj xxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxx xx xxxx ze xxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx s xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx.

Xxxxxxxxxxxxx: xx I. xxxx. x. 178/2004 Xx. XXX a x. 634/2005 Xx. XXX; xx XX. xxxx. x. 437/2005 Xx. NSS.

Věc: Akciová xxxxxxxxxx P. v X. proti Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x Xxxxxxx Xxxxxxxxxxxx x daň x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx, o xxxxxxx xxxxxxxxx žalobce.

Finanční xxxx x Českých Budějovicích xxxxxx dne 7. 12. 2000 x xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxx 1996,1997 x 1998, x xxx 11. 3. 2002 xxxxxxxx x zahájení xxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx osob xx xxxx 1999 x 2000. Správce xxxx xxxxxxx a xx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xx xxx 19. 6. 2002 xxxxxxxxxx, xx xxxxxxx xxxxxxxx x xxxx 1996 xxxxxx xx xxxx 2 295 481 Xx. Xxxx xxxxxxx, xx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx snížil xxxxxx xxx výpočet xxxx xx xxx 1996 xxxxxx o 10&xxxx;759&xxxx;476 Xx; o xxxx xxxxxx tedy xxxxxxxx xxxx základ daně xxxxxx x xxxxxxxxxxx xx xxx 24. 6. 2002 xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxx x příjmů xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxx xxxxxx roku 1996 ve xxxx 3&xxxx;075&xxxx;750 Xx.

Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x Českých Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx zamítlo.

Krajský xxxx x Českých Xxxxxxxxxxxx xxxxxx žalobu, xxx žalobce xxxxxx xxxxxxxxxx finančního xxxxxxxxxxx. Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx, xx "xxxxxxxx o xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx úkonem xxxxxxxxxxx xxx lhůty xxxxxxx v §47 xxxx. 1 dai1ového xxxx", nehodnotil již xxxx, zda xxxxxxxx xxxxxxxx probíhala x xxxxxxxx roku 2000 xx až x xxxx 2001. Dále xxxxxxx xxxx xxxxx, xx "xxxx dai1ového xxxxxxxx x xxxx 1998 - dodatečné xxxxxx přiznání - xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxx xxxxx xxx xxxxxxxx či doměření xxxx ve smyslu §47 xxxx. 2 xxxxxxxx xxxx".

X kasační xxxxxxxxx xxxxxxx namítal, xx xx byla xxxxxxxx xxx, přestože xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx x §47 xxxxxxxx xxxx. Žalobci vznikla xxxxxxxxx xxxxx dai10vé xxxxxxxx na xxx x xxxxxx právnických xxxx za xxxxxxxxx xxxxxx xxxx 1996 x 30. 6. 1997; xxx xxxxxxx xxxx možné xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx po uplynutí xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, xx. xx 31. 12. 2000. Xxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx xxx s žalobcem xxx 7. 12. 2000 xxxxxx protokol x xxxxxx xxxxxxx, xxxxx předmětem xxxx "xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx" xxxx z příjmu xxxxxxxxxxx xxxx xx xxx 1996, 1997 x 1998 x xxx, xx "xxxxxxxx xxxxxxxxx kontroly xx'xxx xxx xxxxxxxx i x následujícím xxxx". Xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxxxxx účelově xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx lhůty, x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx nemůže xxx ve smyslu xxxxxx právní úpravy xxxxxxxxx xxxx xxxx xxx §47 xxxx. 2 x. x., xx. xxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx, xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx lhůtu.

Žalobce předložil xx zdaňovací xxxxxx xxxx 1996 xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx daně xxxxxxxxx xxxxxx přiznání x dani x xxxxxx právnických xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx 1996 na xxxxx daňovou xxxxxx xxx 4. 2. 1998, xx. skutečně xxxxx xxxx uplynutím xxxxxxxxxxx lhůty xxxxxxxxxx xx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx 1996. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx za xxxx xxxxxxxxx k xxxxxxxx daně xx xxxxxx §47 odst. 2 x. x., x to xxx xxxxxx xx xx, xxx se xxxxx x dodatečné přiznání xx xxxxxxx či xxxxxxx daňové xxxxxx xx dodatečné xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. Xxx se xxxxx xxxxxx x xxxx, se kterým xxxxx spojuje xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx, x xxx se vyměřuje xxxxxx povinnost, xxxx xxx x xxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxx xxxx, kdo xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xx, xx xxxxxxxx, xx x xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx je nepochybně xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx povinnosti xxxx. Xxx xxxxxxxx xxxxxx ztráty xxxx xxx §46 xxxx. 5 x. x. xxxxx považovat xx xxxx xxxxxxx daně xxxxxxxxx x vyměření xxxx xx xxxxxx §47 x. ř. Xxxxxxxxxx, xxxxxx se xxxxxx xxxxxxxxx (xx. xxxxxx daňové ztráty) xxxxxxxx, je výsledkem xxxxxxxxx daňové xxxxxxxxxx xxxxxxxx daně, nikoli xxxxxx, xxxxx x xxxxxx vyměření xxxxxx xxxxxxx. Ustanovení §46 x. x. xxxxxxxx xxxxxxx, xx správce xxxx o xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxx subjekt xxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxx výměr xxxx není xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx k xxxxxxxx xxxx, ale xxxxxxxxx předchozího xxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx o dani xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx vyměřovacího řízení. Xxx-xx xxxx x xxxxxxxx xxx provedeného xxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxx xxx současně x xxxx, který x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx. Xxxxxx závěr, xx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx výměr xx vždy xxxxxx xx xxxxxx §47 xxxx. 2 x. x., xx také xxxxxxxx, xx xxxxxxxx xxxxx by xxx xx xxxxxxxx xxxx xxxxx tři xxxx xx xxxxx roku, xx xxxxxx xx xxx xxxxxx xxxxxxx x nepravomocném xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxx xxxx možné x rozmezí šesti xxx. Xxxxxxxxxx §47 xxxx xxx xxxxxxxx xx doměření xxxx xxxxxxx vždy xxxxx xxxxxxxx, xx již xxxx výchozí lhůtu xxx xxxxxxxx xxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx, tak jako xxxxx novou podle xxxxxxxx xxxxxxx. Žalobce xx xxxx xxxxxx, xx teprve xx xxxxxxxxxxx, že xx xxxxxxx xxxx xxxxxx x xxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx ztráty xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx xxxxxx (xxxx. xxxxx dle §43 x. ř., xxxxxx xxxxxxxxxx, kterým xx stanoví xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx), přerušila xx xx xxxxxxx xxxxxxx, x xxxxxxx xx xxx xxx xxxx xxxxxxx lhůty xxx změnu daňové xxxxxxxxxx, x xx xxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxx desetiletá xxxxx xx xxxxx zdaňovacího xxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx daňové xxxxxxxx.

Xxxxxxxx xx xxxx vyjádření xx kasační xxxxxxxxx xxxxx, xx daňová xxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx období xxxx 1996, 1997, 1998 x 1999 xxxx zahájena xxx 7. 12. 2000. Xxxxxx dne xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx správce xxxx xx xxxxx xxxxxxx x xxx, xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx, x o xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx x přesnou xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx daně x xxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx s xxxxxxx xxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx opětovný xxx xxxxx xxxxx §47 xxxx. 2 d. x. musí xxx xxxx xxxxxxx xxxx; xxxxxx úkon xxxx xxxxxxx i xxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxxx xx xxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxx by xxxx xxx nebylo, xxxxxx xx možné xxx xxxxxxxxxx o xxxxxxxxxx daňovém xxxxxxxx xxxxxxx xxxx. x xxxxxxxx den xxxxxxxxxxx xxxxx.

Xxxxxxxx správní xxxx xxxxxxx stížnost zamítl.

Z xxxxxxxxxx:

Xxxxxxx - xxxxxxxx xxxxxxxx - xxxxxxx xx xxxxxxxxxx období xxxx 1997 povinnost xxxxx daňové xxxxxxxx x dani x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx 1996 x xxxx svou povinnost xxxxxx: xxx 4. 2. 1998 podal xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx x dani x xxxxxx právnických xxxx. X xxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxx xxxx podání, xxx 20. 1. 1998; xxxxxxx lhůta xxx §41 odst. 1 x. x. xxx jeho xxxxxx xxxxxx xx 28. 2. 1998, xxx xxxx sobota, xxxxx xxx §14 xxxx. 8 x. x. xxxxxx až do 2.3.1998. Na základě xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx daně ve xxxxxx §46 odst. 5 x. ř. xxxxxxxxx vyměřil xxxxxxx xxxxxxxxx ve xxxx xxxxxxx v tomto xxxxxxxxxx xxxxxxx přiznání.

Podle §46 xxxx. 5 x. x. xxxxxxxxxxx-xx xx vyměřená xxxx xx xxxx uvedené x daňovém přiznání xxxx hlášení, nemusí xxxxxxx xxxx sdělovat xxxxxxxx xxxxxxxx výsledek xxxxxxxx, xxxxx x xx daňový subjekt xxxxxxxx nepožádá xxxxxxxxxx xx xxxxx příštího xxxxxxxxxxx xxxxxx. V xxxxx xxxxxxx xx xx xxx vyměření xxxx x xxxxxxxx xx xxx doručení xxxxxx xxxxxxxxxx daňovému xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxx xxx xxxxxx daňového xxxxxxxx xxxx xxxxxxx, x xxxx-xx xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx podáno xxxxxxxx, xxx, xxx xxxxx xxxxxxx daně. Xxxxxx xx při xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx x x dodatečného xxxxxxxx xxxxxxxx nebo xxxxxxx.

Xx xxxxx třeba xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxx daňového xxxxxxxx x xxxx 1998, xxxxxxxxx xxxxxx dodatečného xxxxxxxx xxxxxxxx. X xxxxxxxxxxxx x §47 x. ř. musí xxx xxxx směřující x xxxxxxxx daně xxxxxx vůči tomu, xxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx; xxxx xxxx xxx xxxx x xxxx xxxxxxx daně xxxxxxxxxxx daň xxxxxxx xxxxx xxxxxxx daně xxx xxxxxxxxxx (srov. Xxxxx, X. - Xxxxxxx, D. - Xxxxxxx, H.: Zákon x správě xxxx x poplatků. Xxxxxxxx. X. X. Beck, 2002).

Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx přiznání xxxxxxxxx xxxx xxxxxx, xxxxx xx xxx xxxxxxxxx xx smyslu §47 xxxx. 2 d. x. xxxxxxxxxx lhůtu xxx xxxxxxxx, xxxx. xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx. Xxxxxx xxxx xxxx xxxxxx správce daně, xxxx xxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx daňovém xxxxxxxx ve xxxxxx §46 xxxx. 5 x. x. xxx 2. 3. 1998 xxxxxxx. Tento xxxx xx xxxxxx přerušujícím xxx tříleté xxxxxxxxx xxxxx, od xxx xx xxxxxx xxxxx, xx xxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxx xx 1. 1. 1999 xx 31. 12. 2001.

Xx xxxxxxx xxxxxxxx daňové xxxxxxxx xxxx možno x daném případě xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx dne 7. 12. 2000, xxxxx xx xxxxxxx o xxxx formální, xxxxxx xxxxxx kontrola xxxxxxxx, xxx xxxxx xxx xxxxxx subjekt seznámen x tím, xx x xxxxx roku 2001 bude kontrola xxxxxxxxx. Následkem xxxx xxxxxx běžet xxxxx xxxxxxx xxxxx (třetí x xxxxxx, xx. xxxxxxx xxxxxxxx; xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xx konce xxxxxxxxxxx xxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxx původní xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx přiznání) xx 31. 12. 2001 xx 31. 12. 2004, x xxx xxxx správce xxxx vyměřit nebo xxxxxxx xxx, což xx xxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx výměrem xx dne 24. 6. 2002. Za xxxxxxx, xxx xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxxx §46 xxxx. 5 x. x. x x xxxx 1998 xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx, xx. xxx nevyměřil, xxxx xx místě xxxxxxxxxxx, xx daňová kontrola xxxxxxxxx x xxxxx 2001 xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxx xxxxxx xxxx 1996 byla xxxxxxxxx xx zákonné xxxxx x xxxxxxx xxx xxx xxxxxx xxx §47 odst. 2 x. x. Zahájil-li xxxxxxx daně xxxxxxx xxxxxxxx v xxxxx 2001, resp. xxxxxx xx dne 14.3.2001 xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, x xx bez xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx protokol, neučinil xxx až po xxxxxxxx xxxxxxxxx lhůty.

(ava)