Xxxxxx řízení:
Dodatečné xxxxxx xxxxxxxx nebo xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx známé daňové xxxxxxxxxx může daňový xxxxxxx platně xxxxx xxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, tj. xx konce xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx, x při xxxxxxxxxxxx objektivní xxxxx, xx. xx xxx xxx, resp. zákonem xxxxxxxxx xxxx lhůty, xx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, v němž xxxxxxx xxxxxxxxx podat xxxxxx přiznání nebo xxxxxxx xxxx v xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, aniž by xxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxx přiznání xxxx xxxxxxx xxxxx (§41 xxxx. 4 xxxxxx XXX č. 337/1992 Sb., x xxxxxx daní a xxxxxxxx). Xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx xx ustanovení §47 xxxxx xxxxxx nelze xxxxxxxxxxx.
Xxx: Xxxxx X. xxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x Xxxxx x xxx x xxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxxxxx dne 30. 8. 2002 zamítl xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxxxxxx úřadu x Xxxxxxxxx Varech xx xxx 25. 2. 2002, xxxxxx správce xxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxx dodatečného xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxx x přidané xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx 1998.
Xxxxxxx xxxxx xxxxxx rozhodnutí xxxxxx žalobou. V xxxxxx uvedl, xx xxx 25. 1. 1999 xx xxxxxxxx xxxxx xxx podání xxxxxxxx x XXX xx xxxxxxxx 1998 x dne 31. 1. 2002 mu xxx §47 xxxx. 1 daňového řádu xxxxxxxx xxxxxxx lhůta xxx dodatečné xxxxxx xxxxxxxx. Protože xxx xxxxx dne 15. 12. 1999 dodatečné xxxxxxxx k XXX xx xxxxxxxx 1998 x xxxxxxx xxxx xxx k xxxx xxxxxxx xxx 5. 9. 2001 xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx dle xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x 15. 12. 1999, xxxxx xxx 31. 12.2001 xxx xxxx xxxxxxx lhůty za xxxxxxx xxxxxxxxx období xxx §47 odst. 2 x. ř. Xxxxxxxx xxxx xxx 22. 2. 2002 xxxxx xxxxxxx dodatečné xxxxxx přiznání k XXX za měsíc xxxxxxxx 1998, xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxx v xxxxxxx xx xxxxxxx.
Xx xxxxxxxxx spisů vyplynulo, xx dne 25. 1. 1999 xxxxx xxxxxxx ke správci xxxx xxxxxxxx k XXX xx xxxx xxxxx období prosinec 1998. Xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx vypočtenou xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx xx dni 25. 1. 1999 (xxxxxxxx xxxxxxx ve xxxx 795&xxxx;353 Xx). Xxx 5. 3. 1999 podal xxxxxxx xx xxxxxx xxxx xxxxx období xxxxxxxxx xxxxxxxx k XXX, x němž x xxxxx 81 uplatnil xxxxx daňové xxxxxxxxxx x xxxxxx 24&xxxx;019 Xx. Xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx v xxxx xxxx ke xxx 31. 3. 1999. Dne 15. 12. 1999 xxxx xx xxxxxxx daně xxxxxx další dodatečné xxxxxxxx x XXX xx xxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx 1998, x němž xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxx 81 xxxxx xx xxxxxxxx odpočet xx xxxx 27 190 Kč. X xxxxxxxx nadměrného xxxxxxx v této xxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx 31. 1. 2000. Xxxxx dodatečné xxxxxxxx x XXX xx xxxxxxxxx období xxxxxxxx 1998 xxxxxxx xxxxxxxxx xxx 22. 2. 2002 x xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx XXX xx xxxx 426 605 Xx (xxxxx 81).
Správce xxxx xxxxxxxxxxx xx xxx 25. 2. 2002 xx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx dodatečného přiznání xxxxxxxx xxxxxx podle §27 odst. 1 xxxxx h) x. x. a xxxxxxxxxx xxxxxxxxx tím, xx xxxxxxx xxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx daňového xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx 1998 skončila xxx 25. 1. 2001.
Xxxxxxx v xxxxxxxx xxxxxxx, xx již x příloze dodatečného xxxxxxxx k XXX xxxxxxxx dne 15. 12. 1999 upozornil, xx ve xxxxxx §47 odst. 2 x. ř. k xxxxxxxxx xxxxx nedošlo. Xxxxx xxxx, že x 1. 12. 1999 zpracoval 32 xxxxxxxxxxx xxxxxxxx za xxxx 1997, 1998 x xxxx xxxx 1999, xxxxx podal xxx 15. 12. 1999. Xxxxxxx daně xx xxxxxxx k 31. 1. 2000 x mimo xxxx xx měsíc xxxxxxxx 1998 xxxxxx daň x xxxxxx 27 190 Xx. Žalobce byl xxx naposledy xxxxxxx x xxxx daně xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx výpisem osobního xxxxxxxx xxxx ze xxx 5. 9. 2001, který si xxxxxxx x xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx. X xxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxxx vyplývá xxxxxxxx §47 odst. 2 x. x., neboť xxxxxx xxx xxxxxxxx Xxxx xxxxxxxxx k xxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxx promlčecí lhůty (xxxxxxx daně xx xxxxxxxx xxxxxxxx dodatečného xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 31. 1. 2000), xxxxxx xxx xxxxxx subjekt x xxxxx Xxxxx několikrát xxxxxxx (xxxxxxxx 1999, 5. 9. 2001). Xxxxxxx promlčecí lhůta xxx běžela xxxxx xxxxxxxx 1. 1. 2000 a xx xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx.
Xxxxxxxx rozhodnutím xx xxx 30. 8. 2002 zamítl xxxxxxxx xxxxxxx podle §50 xxxx. 6 x. x. s xxx, xx lhůtu xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx nelze xxxxxxxxxx, x xx xxx xxxxxxxx §47 odst. 2 d. x., xxxxx §41 xxxx. 4 tohoto xxxxxx, xx xx xxxx xxxxx pro podání xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxxx xx §47 odst. 1 x. x. Xxxxx xxxxxxx daňovým subjektem x xxxxxxxx, xxxxx xxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxxx irelevantní.
Krajský xxxx x Xxxxx žalobu xxxxxx.
X xxxxxxxxxx:
Xxxxx §38a xxxx. 3 xxxxxx XXX x. 588/1992 Xx., x xxxx x xxxxxxx xxxxxxx, x xxxxxxxxx znění, xxx předložit xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx správci xxxx v xxxxxxx, xx xxxxxx snižuje xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxx jakoukoliv xxxxxxxxxx xx xxxxx zvláštním xxxxxxxxx daňový xxx. Xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx problematiku xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxxxxxx) spolu x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x §41. ( ... )
Xxxxxx xxx xxxx, xx xxxx xxxxxxxxxx §41 daňového xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxx, xx xxxxxx, xx xxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxxxxx §41 xxxx. 1 x. x. xxxxxxxx xxxxxxxxxxx lhůtu xxx xxxxxx dodatečného daňového xxxxxxxx xxxx xxxxxxx x xxxx xxx, x xx jak xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxx, tak x zásadě xx xxxxx xxxxxxx povinnost xxxx vyšší xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxx lhůta počíná xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx pochybení a xxxxx koncem měsíce xxxxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx. Xxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxx podání xxxxxxxxxxx daňového přiznání xxxx xxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxx ztrátu xxxxx, kterou může xxxxxxxx xxxxxx xxx, xxxxxxxx jiný xxxxxx xxxxx. Xx větě xxxxx xxxxxxxx označené xxxxxxxxxx pojem xxxxxxxx xxxxx daňové xxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx §41 odst. 2 x. x. xxxxxxxx xxxxxxxxx subjektivní xxxxx xxxxxxxxx v §41 odst. 1 x. x. mimo xxxx x xxx xxxxxx, že xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxx, xx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxx nová xxxxxxxxxxx xxxxx. Zároveň §41 xxxx. 2 x. x. xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx x přezkoušení xxxxxxxxxx daňové xxxxxxxxxx. X §41 odst. 1 d. ř. xxx dále dovodit, xx xx rozdíl xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx vyšší xxxxxxx povinnost xxxx xxxxx daňovou ztrátu xxxx být xxx xxxxxx dodatečného daňového xxxxxxxx xxxx hlášení xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx další xxxxxxxx xxxxxxxxx x §41 xxxx. 4 x. ř. (viz xxxx xxxxxx §41 xxxx. 1 x. x.). Ustanovení §41 xxxx. 4 x. x. xxxx xxxxxx xxxxxxxxx podmínky xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx nebo xx xxxxx xxxxxxx xxxxxx oproti xxxxxxxx xxxxx xxxxxx povinnosti (xxxx xxxxx), a xxxxx xx xxxx xxxxx xxxxxxxxx vymezuje xxxxxx xxxxxxx, při xxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx daňové xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xx daňovou povinnost xxxxx nebo xxxxxxx xxxxxx xxxxx. Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx přiznání xxxx hlášení na xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx daňovou ztrátu xxxxx oproti xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxx xxx xxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx, x xx 1) nejsou-li xxxxxxx podmínky xxx xxxxx mimořádných xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx §54 x §55x x. x., x 2) xxxxxx xxxx musí xxx xxxxxx do xxxxx xxxxxxxxx x §47 xxxx. 1 x. x., není-li xxxxxxxxx předpisem stanoveno xxxxx. Podmínky jsou xxxxxxxxxxxx kumulativně, xxx xxxxxxx, xx x xxxxxxxxx xxxxxx zákon xxxxxxxx xxxxxxx obou xxxx xxxxxxxx xxxxxxx. ( ... )
Soud xx xxxxxxxxx xx xx, xx §41 x. x. xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx v xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xx §47 x. x., xxxxx xx procesním xxxxxxxxxxx xxxxxxx výlučně xxxxxxx xxxx. Xxxxxxx §47 x. x. je xxxxxxxx subjektivní x xxxxxxxxxx lhůtu xxx xxxxx xxxxxxx nebo xxxxxxx xxx xx xxxxxxx nárok xx xxxxxx odpočet a xxxxx počátek xxxxxx xxxx. xxxxx, xx. xxxxxx úsek, xx xxxxxx xxxx být xxxxxx úkon učiněn (xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx), xx xxxxxxx podle §47 xxxx. 1 x. x. xxxxxxx, x xxxx xxxxxx ustanovení xxxxxxxxx, xxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx délku xxxxx xxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxxx lhůty x §47 xxxx. 2 x. x. xxxxxxx xxxx změny; xxxxx xxxxxxx pouze xxxxxxx, xx kterého xxxxxxx, xxxxxxxx jiná xxxxxxxxx xxxxxxx stanovená xxxxx xxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx pro xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx daňové xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx vyšší xxxxxx xxxxxxxx známé xxxxxx xxxxxxxxxx dle §41 xxxx. 4 d. x. je xxxxxxxx, xx takové xxxxxx xx xxxxxxx "do xxxxx stanovené v X 47 odst. 1, xxxx-xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx stanoveno xxxxx'~ xxx xxxxx názoru xxxxxxxx xxxxx provedením xxxxxxxxxxx úkonu xxxxxxxxxxx x vyměření xxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxx se xxxxx xxx podání xxxxxxxxxxx daňového xxxxxxxx xx smyslu §47 xxxx. 2 x. x. xxxxxx prodlužovat. Xx vyplývá nejen x výhradního odkazu xxxx xxxxx §41 xxxx. 4 x. x. na §47 xxxx. 1 d. x., xxxxx zejména xx xxxxxxxxxxx, xx §47 odst. 2 x. x. xxxxxxxxxx xxxxxx §47 xxxx. 1 d. x. xxxxx xxxxx, xxxx xxxx xxxxxx xxxx xxxxxx délku xxxxx (xx. xxx roky xxxx délku xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx), xxxxx xxxxx počátek běhu xxxx xxxxx. Xxxxxxxxxx §41 xxxx. 4 xx xxxxxxx s §47 xxxx. 1 x. x. xxxxx xxxxxx omezuje xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx na xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx hlášení xx daňovou povinnost xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx tak, xx xxxx xxxxx xxx xxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxx xxx xxx, xxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx x tím, že xxxxx xxxxxx xxxxxxx xx konce zdaňovacího xxxxxx, x xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx podat xxxxxx přiznání xxxx xxxxxxx xxxx v xxxx vznikla xxxxxx xxxxxxxxx, aniž xx xxx xxxxxxxx byla xxxxxxxxx xxxxxx přiznání xxxx xxxxxxx xxxxx.
Xxxxxx xxxxx, xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx oproti xxxxxxxx xxxxx daňové xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, tj. xx konce xxxxxx xxxxxxxxxxxxx po xxxxxxxx xxxxxx, a při xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx, xx. xx xxx xxx, xxxx. xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx xx konce xxxxxxxxxxx xxxxxx, x xxxx xxxxxxx povinnost podat xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx nebo x xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, aniž xx xxx současně byla xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxx. Xxxxxxxxxxx xxxxx, x xxx xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx, xxxxxxx xx xxxxxxx nárok xx xxxxxx xxxxxxx, je xxx platné xxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx, xx které xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx daňové xxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxx x jiných xxxxxxxxx, xxx zákonodárce pro xxxxxxxxx práva xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx a xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxxxxxx lhůta xxx dodatečné xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxx, x xxxxxx xxxxx počátkem x koncem. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx podání xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx k xxxxxxxxx xxxxxx podle §27 xxxx. 1 xxxxx x) d. ř., xxxx k postupu, xxxxx x xxxx xxxx z xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx x xxxxxxxx xx s xxx v xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxx Xxxxxxx xxxx x Plzni x xxxxxxxxxx x právním xxxxxxx vyjádřeným v xxxxxxxx Krajského xxxxx x Xxxxxxx x 11. 9. 2001, xx. zn. 22 Xx 529/2000, xxxxx xx žalobce dovolával x xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx dne 19. 5. 2005. Jen xxx xxxxxxx xx xxxxxx, že zdejší xxxx xx xxxxxxxxx x x jinou xxxxxxxxxxx jiných xxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxxxxxxxx se xx vzájemným xxxxxxx §41 xxxx. 4 x §47 x. x. (xxxx. xxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxx x Xxxxx sp. xx. 28 Ca 767/2002 xx xxxxxxxx sp. xx. 30 Ca 7/2000, xxxxx xxxxxx xxxx xx xxxxxxx xx xxxxxx 340 x publikaci XXXx. Xxxxxxxx Xxxxx: Xxxxxx xxxx x xxxxxxxx x xxxxxxxxxx - xxxxxxxxx pohled xx xxxxxxxx správy xxxx. 4. aktualizované xxxxxx, XXXX 2005). Na xxxxxx xx xxxxxxxx xx. zn. 28 Xx 767/2002 xx Xxxxxxx xxxx x Xxxxx xxxx názoru, xx x xxxxx xxxxxxxxxx §41 odst. 4 x. ř., xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx jen xx §47 xxxx. 1, xxxxxxx obecně xx §47, x xxxxxxx x xxxxxx na xxxxx, xxxxxx, xxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx, xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx §47, xxxxxxx §47 xxxx. 2 xxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxx stanovenou xxxxxx xx xx délky, xxxxx jen xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx, xxxxx vyplývá, že xxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx dodatečné daňové xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxx ztrátu xx xxxxx prodlužované xxx §47 odst. 2 x. ř. Xxxxxx výklad by xx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx existenci xxxx xxxxxxxxxxxx lhůt, xxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxxx lhůta xx nepochybně xxxxxxxxx x §41 xxxx. 1 d. ř. Xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx, xx x argumentaci xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx §41 odst. 2 x. x., xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx lhůty, avšak xxxxxxxxxxx, xxxxxxx objektivní. Xxxxxx xxxxxxxxxx §41 xxxx. 4 a §47 x. x. xxxxxxx Xxxxxxxx soudem x Xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxx, xx xxxxxx daňová povinnost xx xxx xxxxx xxxx daňová xxxxxx xxxxx než xxxxxx xxxxxxxx známá daňová xxxxxxxxx xxxxxx daňovým xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxx, xx jejich xxxxxx povinnost xx xxx xxxxx xxxx xxxxxx ztráta xxxxx. Xx proto, xx x podmínek xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx uplatnění xxxxx na xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx povinnosti xx xxxxx daňovou xxxxxx zcela jednoznačně xxxxxxx vůle xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx Úpravy xxxxxx povinnosti cestou xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx (xxxxxxxxx xxxxxx přiznání xxx platně xxxxx xxx tehdy, nejsou-li xxxxxxx xxxxxxxx pro xxxxx xxxxxxxxxxx opravných xxxxxxxxxx xxxxx §54 x §55x d. x.). Sám xxxxxxxxxxx xxxx "xxxxxxxx" xxxxxxx xxxxxxxxx při xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx přiznání "xxxxxxx xxxxxxxx" x xxxxxxxxxx xx xxx, xxx xxxxxxxxx daňovou xxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxx nižší xxxx xxxxxx daňovou xxxxxxxxx xxxxx, xxxx. daňovou xxxxxx xxxxx. Xxxx xxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx by xxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxx, xxxxxxx "interpretace" xxxxx xx nahrazovala xxXxx xxxxxx xxxxx. Xxxxx rovněž přehlédnout, xx xxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx nebo xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx subjekt x dispozici xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx rozhodnutí, xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x objektivní xxxxxx pro daňový xxxxxxx.
(xx)