Právní předpis byl sestaven k datu 01.09.2019.
Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 01.09.2019.
165
VYHLÁŠKA
ze xxx 6. xxxxxx 2018
x xxxxxx x rozsahu xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx x hluchoslepých xxxx
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, mládeže a xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx §10 xxxx. x) xxxxxx č. 155/1998 Xx., o komunikačních xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxx, xx xxxxx xxxxxx x. 384/2008 Xx.:
§1
Předmět xxxxxx
Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx a xxxxxx xxxxxxxxx výuky x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx neslyšících a xxxxxxxxxxxxx osob pro xxxxxx, x xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx úplná xxxxxxxx nebo xxxxxxxxxxxxx.
§2
Xxxxx poskytovaných xxxxx
Xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx osob xx xxx xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx xx
x) kurz xxxxxxx xxxxxxxxx jazyka,
b) kurzy xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx vycházejících x xxxxxxx xxxxxx.
§3
Xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx jazyka
(1) Kurz xxxxxxx znakového xxxxxx xx poskytuje ve 2 xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx úrovních, x xx začátečník x pokročilý, a xxxxxxxxx xx xxxxxx x obecné a xxxxxxxx xxxxx.
(2) Xxxxxx xxxx xxxxx českého xxxxxxxxx xxxxxx je xxxxxxxx obou znalostních xxxxxx, xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx potřeby xxxxxxxxx xxxxx xxx pokročilé xxxx její výuka xxxxxx. Xxxx obsah xxxxx alespoň xxxxx
x) xxxxxxxx x kultury xxxxxxxxxxx,
x) xxxxx přístupu x xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx,
x) xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx se xxxxxxxxx xxxxxxxxxx,
x) xxxxxxxxxx xxxxxxxx x charakteristiky xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx od xxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx x prstové xxxxxxx,
x) základních xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x
x) xxxxxxxxxx gramatických xxxxxxxx českého xxxxxxxxx xxxxxx.
(3) Obsah xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx a xxxxx xxx xxxxxxx xxxxx
x) xxxxxxxxx prstové xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx x znaků xxx xxxxxxxxxx xxxxxxx,
x) xxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxx vyjádření xxxxxxxxxxxx xxxxxx x
x) xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx základní údaje x sobě x xxx xxxxxx, zeptat xx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xx jednoduché xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx záležitostí x xxxxxxxxxxx o xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x činnostech.
(4) Xxxxx zvláštní xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxx pokročilé xx xxxxxxxx prakticky xxxxxxxx x xxxxx xxx xxxxxxx
x) upevnění xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxx a
c) xxxxx xxxxxxxxxx xxxx x xxxxxxx formě xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx x xxxxxx osobních xxxxxxxxxxxxx x x xxxxxxxxxxxx potřebách x xxxxxxxxxx.
§4
Xxxxx kurzů komunikačních xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx z xxxxxxx xxxxxx
(1) Obsah xxxxx komunikačních xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x českého xxxxxx xx xxxxxx xx individuálních komunikačních xxxxxxxxxx dítěte, xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx vývoje x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx.
(2) Xxxxx komunikačních xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx x obecné x xxxxxxxx části a xxxxxxxxx se xx xxxxxxxx xx xxxxxxxxx xx výuku
a) xxxxxxx xxxxxxxxx jazyka x xxxxxxx xxxxxxxxx jazyka x xxxxxxxx formě, xxxx
x) xxxxxxxxx češtiny x taktilní xxxxx.
(3) Xxxxx xxxxxx části xxxxx komunikačních systémů xxxxxxxxxxxxx z xxxxxxx xxxxxx se xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx jazyka a xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x taktilní formě xxxxx alespoň výuka
a) xxxxx xxxxxxxx k xxxxxxxxxxxx xxxxx,
x) xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, principů x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx taktilní xxxxx,
x) xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx podle xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx účastníků xxxxx.
(4) Obsah xxxxxxxx xxxxx kurzu komunikačních xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx jazyka xx xxxxxxxxx na xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx v xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx a xxxxx jej alespoň xxxxx
x) xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x rozdílů v xxxxxxxxxx mezi slyšícími x xxxxx hluchoslepými,
b) xxxxxxxxx xxxxxxx abecedy x xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx pro xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx údajů.
(5) Obsah xxxxxx části xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx na xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx výuka
a) xxxxx xxxxxxxx k xxxxxxxxxxxx xxxxx,
x) xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, principů x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx taktilní xxxxx,
x) xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx osob podle xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx.
(6) Xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx z xxxxxxx jazyka xx xxxxxxxxx na xxxxx xxxxxxxxx češtiny x xxxxxxxx formě xx xxxxxxxx xxxxxxxxx zaměřený x tvoří xxx xxxxxxx xxxxx
x) charakteristiky xxxxxxxxxx x rozdílů x xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx a dětmi xxxxxxxxxxxxx,
x) používání prstové xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxx znaků xxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx.
§5
Xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx
(1) Xxxxx xxxxxxxxxxxxx systémů xxxxxxxxxxx a hluchoslepých xxxx se xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx roku.
(2) Délka xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx xx nejvýše 64 xxxxxxxxxxx hodin.
(3) Xxxxxxxxx xxxxxx trvá 45 xxxxx.
§6
Účinnost
Tato xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx dnem 1. xxxx 2019.
Xxxxxxx:
Xxx. Xxxxx, Xx.X., v. x.
Xxxxxxxxx
Xxxxxx xxxxxxx č. 165/2018 Xx. xxxxx xxxxxxxxx xxxx 1.9.2019.
Xx xxx xxxxxxxx právní xxxxxxx nebyl xxxxx xx doplňován.
Znění jednotlivých xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxxx není xxxxxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.