Animace načítání

Stránka se připravuje...


Věstník MŽP ČR, částka 8/2018

Příloha č. 8 k č.j.: MZP/2018/110/2487

Struktura revalidační zprávy

pro posouzení možnosti prodloužit certifikát „národní geopark“

Formát odevzdání:

Revalidační zpráva v rozsahu max. 20 normostran (včetně příloh) je zaslána v rozsahu max. 5MB elektronickou poštou, ve větším rozsahu přes e-úschovnu.

Termín odevzdání:

Revalidační zpráva bude přijímána nejdříve 6 a nejpozději 5 měsíců před ukončením platnosti certifikátu „národní geopark“ revalidovaného geoparku.

Závazná struktura revalidační zprávy:

1.Územní změna geoparku - jen v případě změny území geoparku do 10 %

  • Velikost a základní charakteristiky nově přidaného území geoparku (v případě odebrání určitého území uvést, o které geolokality by geopark případně touto územní redukcí přišel)
  • Mapa s vyznačením úpravy hranic geoparku a případným přidáním nových nebo odebráním stávajících klíčových geolokalit
  • Odůvodnění navrhované změny území geoparku

2. Geologické a krajinné dědictví

  • Geolokality - pokrok dosažený v jejich inventarizaci, výzkumu a nelegislativním způsobu ochrany, interpretace (současnost a záměr pro další 4 roky)
  • Další přírodní a kulturní (hmotné i nehmotné) dědictví místní krajiny - pokrok dosažený v propojení jeho prezentace a interpretace s geologickým dědictvím území
  • Geolog geoparku - pokrok dosažený v jeho zapojení do činnosti geoparku a případně dalších geovědně zaměřených členů týmu geoparku
  • Strategičtí partneři v této oblasti - pokrok dosažený např. ve způsobu spolupráce (např. společné vzdělávací a osvětové materiály, výzkumné a vzdělávací programy a projekty, certifikační schéma atd.), v počtu strategických partnerů

3. Geoturismus

  • Geoturistické produkty - pokrok dosažený v nabídce těchto produktů co do jejich počtu a způsobu propagace
  • Geoturistická infras truktura - pokrok dosažený v její šíři a kvalitě
  • Geoprůvodci - pokrok dosažený v počtu geoprůvodců, šíři jejich zaměření, v systému jejich školení a certifikaci
  • Spolupráce s místně příslušnou organizací destinačního managementu - pokrok dosažený v míře a kvalitě této spolupráce, či ve vlastním výkonu destinačního managementu
  • Strategičtí partneři v této oblasti - pokrok dosažený např. ve způsobu spolupráce (např. propagační materiály, geoturistické programy a projekt atd.), v počtu strategických partnerů

4. Environmentální osvěta (posilování a obnovování vazby člověk - Země)

  • Interpretační centra (současnost a záměr pro další 4 roky)
  • Osvětové publikace, akce, webová stránka geoparku, mobilní aplikace - pokrok dosažený v rámci revalidačního období (nové akce, publikace, aplikace nebo jejich aktualizace, inovace, osloveny nové cílové skupiny atd.)
  • Strategičtí partneři v této oblasti - pokrok dosažený např. ve způsobu spolupráce (např. společné osvětové materiály, vzdělávací programy a projekty atd.), v počtu strategických partnerů

5. Příspěvek k udržitelnému rozvoji

  • Spolupráce s obcemi na území geoparku (současnost a záměr pro další 4 roky)
  • Podpora regionální produkce (současnost a záměr pro další 4 roky)
  • Využívání alternativní energie (současnost a záměr pro další 4 roky)
  • Strategičtí partneři v této oblasti - pokrok dosažený např. ve způsobu spolupráce (např. společné propagační a osvětové materiály, programy a projekty, certifikační schémata atd.), v počtu strategických partnerů

6. Spolupráce v komunitě geoparků

  • Pokrok dosažený ve spolupráci s ostatními kandidátskými a národními geoparky (např. společné propagační a osvětové materiály, programy a projekty atd.)
  • Zapojení geoparku do aktivit Rady národních geoparků - účast na zasedání a dalších akcích Rady, zapojení se do Týdne národních geoparků, do propagace geoparků na veletrzích cestovního ruchu Radou, do Týdne udržitelného rozvoje EU atd.)
  • Spolupráce se zahraničními geoparky, zejména s globálními geoparky UNESCO (např. společné programy a projekty, reciproční návštěvy atd.)

7. Management a financování

  • Sídlo geoparku - změny z hlediska umístění kanceláře geoparku, její vybavenosti a zázemí, dostupnosti pro veřejnost
  • Způsob řízení geoparku - hodnocení případných změn v řízení geoparku během revalidačního období
  • Personální zajištění geoparku v rámci revalidačního období a výhled pro další 4 roky
  • Financování geoparku - financování geoparku v rámci revalidačního období, finanční plán pro další 4 roky

8. Viditelnost a marketing geoparku

  • Pokrok dosažený v rámci PR, jednotného designu interpretační literatury a infrastruktury
  • Pokrok dosažený v označení vstupu do geoparku - uvítací cedule na vstupních komunikacích do geoparku
  • Pokrok dosažený v marketingu geoparku - webová stránka, sociální sítě, mobilní aplikace, propagační aktivity a materiály, účast na veletrzích, mediální obraz a ohlas geoparku
  • Pokrok dosažený v zajištění propagace ze strany strategických partnerů